دانستنی

بایدها و نبایدهای ترس از پرواز و راهکارهای غلبه بر آن

بایدها و نبایدهای ترس از پرواز و راهکارهای غلبه بر آن

ترس از پرواز یکی از چالش های زندگی برخی افراد است. به این موضوع توجه داشته باشید، زمانی که شما علاقه خاصی به مسافرت های هوایی داشته باشید یا به هر دلیلی مجبور به استفاده از هواپیما باشید، ترس از پرواز به یکی از بزرگترین چالشهای زندگی شما تبدیل خواهد شد.

ترس از پرواز میتواند، عوامل متعددی داشته باشد که در ادامه به آن اشاره می کنیم. اما به این موضوع توجه داشته باشید که ترس از پرواز برخی افراد را فلج می کند و در نهایت ادامه سفر برای آنها غیر ممکن می شود، این افراد بهتر است از کمک روانشناسان و مشاوران در این زمینه استفاده کنند و دلیل ترس خود را پیدا کنند.

هرآنچه باید از راهکارهای غلبه بر از ترس پرواز بدانید

به این موضوع توجه داشته باشید که ترس از پرواز میتواند، عوامل متعددی داشته باشد. برخی افراد به دلیل تجربه های ناخوشایندی که از سفرهای هوایی دارند، این موضوع برای آنها به چالش و دغدغه تبدیل شده است.

در ادامه به این موضوع توجه داشته باشید که ترس از پرواز می تواند ریشه در ترس های کودکی داشته باشد و افراد در بزرگسالی نیز هنوز درگیر آنها باشند. مورد مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، پیدا کردن دلایل ترس از پرواز است.

در ادامه به بررسی بیشتر ترس از پرواز و راهکارهای غلبه بر آن میپردازیم.

با کارکرد هواپیما آشنا شوید

در جهت دستیابی به احساس امنیت و آرامش حین پرواز بهتر است، کوتاهی راجع به عملکرد هواپیما بدانید و از آن برای آرامش روحی و روانی خود استفاده کنید. قبل از پرواز سعی کنید با مهماندار راجع به هواپیما و عملکرد آن صحبت کنید و از سلامت کارکرد هواپیما اطمینان پیدا کنید.

با مهماندار صحبت کنید

یکی از راه های کاهش استرس زمان پرواز صحبت کردن با مهمانداران است. بر این اساس توجه داشته باشید که صحبت با مهماندار هواویما این امکان را برای شما فراهم می کند که از روند پرواز آگاهی پیدا کنید و بر ترس از پرواز خود غلبه کنید.

سعی کنید، از آنها بخواهید که روند پرواز را برای شما توضیح دهند که در نهایت به آرامش روحی و روانی خاصی برسید.

ریشه ترس خود را بیابید

یکی از راه های غلبه ترس از پرواز ریشه یابی این ترس است. به این موضوع توجه داشته باشید که اگر ترس از پرواز زندگی شما را مختل کرده است یا باعث آسیب های روحی و روانی زیادی به شما شده است، در اولین فرصت از کمک روانشناسان و روانکاوان در این زمینه استفاده کنید و به دلایل ترس خود از پرواز آگاه شوید.

در ادامه به این موضوع توجه داشته باشید که بسیار این ترس ها ریشه در کودکی و وقایع سال های دور زندگی شما دارد که در روح و روان شما نقش بسته است. با کمک روانشناسان در ابتدا به دلایل ترس خود آگاه می شوید و در ادامه این افراد راهکارهایی برای غلبه بر آن به شما ارائه می دهند.

به خلبان ها اعتماد کنید

به این موضوع توجه داشته باشید که خلبان ها برای پرواز و رسیدن به جایگاهی که در حال حاضر دارند، سالهای زیادی تلاش کرده اند و آموزش های مختلفی دیده اند. بر این اساس توجه داشته باشید که آنها بیشتر از هرکسی سلامت و آرامش روحی و روانی مسافران برای آنها مهم است.

در نتیجه آنها تمام سعی خود را می کنند که در نهایت به مسافران آسیبی نرسد و در نهایت به مقصدشان برسند. در ادامه لازم به ذکر است که عملکرد خلبان ها هر شش ماه یک بار بررسی می شود و نقطه ضعف های آنها ارزیابی می شود و آنها نیز در جهت رفع نقطه ضعف های خود گام برمیدارند.

 

از چاله های هوایی نترسید

اگر تا به حال تجربه پرواز به نقاط مختلف را داشته باشید، حتماً چاله های هوایی را نیز تجربه کرده اید. بر این اساس توجه داشته باشید که هنگام مواجه شدن با چاله های هوایی ممکن است، هواپیما برای لحظه ایی از مسیر خود منحرف شود و صدای ترسناکی نیز ایجاد کنید.

در این موارد سعی کنید، آرامش روحی و روانی خود را حفظ کنید و از چاله های هوایی نترسید. خلبان های حرفه ایی و مجرب براحتی از این چاله ها عبور می کنند و در نهایت آسیبی به شما و دیگر مسافران وارد نمی شود.

افکار منفی قبل از پرواز طبیعی است

به این موضوع توجه داشته باشید که افکار منفی قبل از پرواز طبیعی است. افراد زیادی قبل از پروازهای داخلی و خارجی افکار منفی را در ذهن خود میپرورانند. در این زمان سعی کنید، آرامش روحی و روانی خود را حفظ کنید و از افرادی که باعث افزایش ترس شما می شوند، دوری کنید.

 

در هواپیما کتاب بخوانید

یکی از راه های غلبه بر ترس از پرواز کتاب خواندن در هواپیما است. بر این اساس توجه داشته قبل از پرواز کتاب های مورد علاقه خود را تهیه کنید و از آن هنگام پرواز برای جلوگیری از ترس خود استفاده کنید. خواندن کتاب مورد علاقه تان این امکان را برای شما فراهم می کند که بر ترس خود غلبه کنید و پرواز آرامی داشته باشید.

کنار پنجره هواپیما ننشینید

اگر از ارتفاع و هواپیما می ترسید،  سعی کنید صندلی کنار پنجره هواپیما را انتخاب نکنید. بر این اساس توجه داشته باشید که انتخاب صندلی مجاور هواپیما باعث می شود که بر ترس خود غلبه کنید و اثرات روان تنی اضطراب شما نیز از بین برود و سفر آرامی داشته باشید.

فیلم ببینید

یکی از راه های غلبه بر ترس از پرواز تماشا کردن فیلم است. بر این سعی کنید، قبل از پرواز تعدادی از فیلم و سریال های مورد علاقه خود را گلچین کنید و در زمان پرواز از آنها برای کاهش استرس خود استفاده کنید.

به موسیقی گوش دهید

یکی از بهترین راه های غلبه بر استرس پرواز گوش دادن به موسیقی مورد علاقه تان است. قبل از پرواز تعدادی از موسیقی های مورد علاقه خود را تهیه کنید و در زمان استرس و حال بد به آنها گوش دهید.

 

سخن آخر

در این مقاله به بررسی عوامل ترس از پرواز پرداخته شد. بر این اساس توجه داشته باشید،  ترس از پرواز یکی از شایع ترین ترس ها بین افراد است. بر این اساس در ابتدا سعی کنید،  دلیل آن را پیدا کنید و در ادامه با روش های مشخص آن را از بین ببرید.

همانطور که در این مقاله به ان اشاره شد ، ممکن است، ترس از پرواز ریشه در کودکی و سال های دور زندگی شما داشته باشید پس بهتر است از راهنمایی های مشاوران و روانشناسان در این زمینه استفاده کنید و دلیل ترس های خود را بشناسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *