دانستنی

بایدها و نبایدهای درباره رابطه لانگ دیستنس

آیا از مهم ترین بایدها و نبایدهای درباره رابطه لانگ دیستنس اطلاع دارید؟

راه های مختلفی برای به نتیجه رساندن رابطه از راه دور وجود دارد و شاید هر یک از زوج ها روش خاص خود را برای به موفقیت رساندن رابطه بیان کنند.

با این حال، عاقلانه ترین کلمات عاقلانه ممکن است برای تسکین و التیام دردهایی که دوری از شریک زندگی شما به همراه دارد کافی نباشد – پس چه کاری می توانید انجام دهید؟

پاسخ در حقایق و آمار ثابت شده در مورد روابط از راه دور نهفته است. با مشاهده مشاهدات زوج های واقعی و واقعی، این فرصت به شما داده می شود که از منظر علمی و واقعی تر از کارشناسان و تجربیات دیگران بیاموزید.

در این مقاله همراه با ما باشید تا به برخی از مهم ترین نکاتی که در خصوص رابطه لانگ دیستنس مطرح است، نگاهی بیاندازیم و آن ها را مورد بررسی قرار دهیم و بایدها و نبایدهای رابطه لانگ دیستنس را بهتر بشناسیم.

مهم ترین نکات رابطه از راه دور؟

رابطه از راه دور با توجه به ویژگی های خاصی که دارد، نیازمند توجهی ویژه و رعایت نکات خاصی است. در ادامه به برخی از این نکات اشاره شده است:

مرزهای شخصی را مشخص کنید

یکی از مهم ترین توصیه هایی که به افراد در روابط از راه دور می شود، تعیین حد و مرز است. آوریل دیویس، کارشناس روابط و بنیان گذار LUMA Luxury Matchmaking، می گوید:

“اول و مهم تر از همه چیز این است که شما و شریک زندگی تان دستورالعمل هایی را برای خود تعیین کنید. این که چه چیزی قابل قبول است، چه چیزی غیر قابل قبول است.

نیازی نیست که بگوییم که مرزهای مربوط به وفاداری مهم هستند، اما به نظر می رسد که مرزهای شخصی رابطه از راه دور نیز نقش بزرگی در روابط بازی می کنند.

روابط از راه دور به دلیل عدم اعتماد و تهاجم به فضای شکست رابطه بیشتر نزدیک هستند تا دیگر روابطی که طرفین در یک شهر زندگی می‎ کنند.

وانمود نکنید که مجرد نیستید

واقعیت این است که به غیر از داشتن رابطه فیزیکی و جنسی با شخص دیگری، شما تقریباً می توانید هر طور که می خواهید رفتار کنید.

از دیگر نکات مهم بایدها و نبایدهای رابطه لانگ دیستنس این است که از زندگی و دستاوردهای خود شاد باشید، تصاویر و استاتوس هایی را در مورد وضعیت خود و کارهایی که انجام داده اید در رسانه های اجتماعی منتشر کنید.

اینگونه فکر نکنید که به دلیل دور بودن از یکدیگر باید خود را محدود کنید تا وفاداری خود را ثابت کنید و به طرف مقابل نشان دهید.

هرچه بهتر خودتان را بشناسید و از خود قدردانی کنید، بهتر می توانید روی شناخت و قدردانی از شریک زندگی تان زمانی که با یکدیگر هستید تمرکز کنید.

هرگز بیش از سه ماه از هم فاصله نگیرید

سوال مهمی که همه کسانی که به دنبال مشاوره برای رابطه از راه دور هستند می پرسند این است که چقدر می توان بدون دیدن شریک زندگی خود ادامه دهند.

در حالت ایده آل هر سه ماه حداقل باید یک دیدار وجود داشته باشد. این به این دلیل است که فراموش نکنید که چرا آن شخص را در وهله اول دوست دارید و با دیدار تازه کردن علاقه خفته را کمی بیدار کنید.

همچنین به شما این امکان را می دهد که ببینید چگونه او به عنوان یک شخص تکامل یافته، تغییر کرده است و آیا در مدت غیبت شما نکات منفی از بین رفته است یا خیر.

هر روز صحبت نکنید

ممکن است فکر کنید که صحبت کردن هر روز زمانی که در رابطه از راه دور یا لانگ دیستنس هستید، امری ضروری است.

حقیقت این است که محققان می گویند واقعاً چنین حرکتی ضروری نیست و ممکن است در واقع برای رابطه شما مضر نیز باشد.

نیازی به ارتباط مداوم نیست، بلکه باید روزهایی را در بی خبری از یکدیگر به سر ببرید تا کمی به زندگی شخصی خود فرصت دهید.

اگر چند روزی را بدون صحبت با شریک رابطه خود بگذرانید، در چند روز آینده گفتگوی جالب تری خواهید داشت.

 

فقط به فناوری تکیه نکنید

در عصر امروزه وسایل الکترونیکی و فضای مجازی و همچنین اینترنت، مهم ترین عامل برای برقراری ارتباط هستند.

اما گاهی استفاده از روش های قدیمی مانند نامه نوشتن می تواند شور و شعف بسیار زیادی را در رابطه شما به وجود آورد و رنگ تازه ای به رابطه ببخشد.

این مورد مهم را نیز به لیست بایدها و نبایدهای رابطه لانگ دیستنس اضافه کنید، هرچند شاید اهمیتش به ظاهر کم باشد.

بدانید موفقیت در شما چه معنایی دارد

اگر هدفی در ذهن نداشته باشید، سخت است بدانید که آیا در رابطه از راه دور شما همه چیز خوب پیش می رود یا خیر.

آیا می خواهید دوره کوتاه جدایی را پشت سر بگذارید؟ آیا در نهایت قصد ازدواج با طرف مقابل تان دارید؟ اگر شغل شما به گونه ای است که باید در مکان های مختلف حضور پیدا کنید، آیا حاضر هستید که ازدواج کنید؟

داشتن ایده  و چشم اندازی از موفقیت برای شما و اینکه آیا به آن نزدیک تر می شوید یا خیر و به طور کلی برنامه ریزی برای آینده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که نباید آن را نادیده بگیرید.

با افراد دیگر معاشرت کنید

برقراری ارتباط با دیگر افراد و حفظ روابط اجتمای، می تواند برای رابطه شما بسیار مفید باشد. البته این نکته تا زمانی که به خود و شریک زندگی خود و شخص ثالث احترام بگذارید، پابرجاست.

نباید اینگونه تصور شود که فقط به این دلیل که با فاصله از یکدیگر هستید، ارتباط اجتماعی خود و معاشرت با دیگران را به کلی از بین ببرید.

کارهایی را انجام دهید که فرد مقابل از آن لذت چندانی نمی برد

شاید شما عاشق خرید کردن، رفتن به باشگاه و دیدن فیلم هستید و شریک زندگی تان هیچ یک از این چیزها را دوست ندارد.

چرا از زمانی که از شریک رابطه خود دور هستید، استفاده نمی کنید و هر تعداد از آن فعالیت ها را که می خواهید، انجام نمی دهید؟

چنین عملی راهی عالی برای یافتن آرامش و همچنین عدم احساس اسارت در رابطه شما است و برای هر دو نفر انجام چنین حرکتی توصیه می شود.

 

نجات روابط از راه دوری که در آستانه شکست قرار دارند

حضور در رابطه از راه دور بدون داشتن امید نمی تواند دوام داشته باشد و برای اینکه امیدی در رابطه وجود داشته باشد، باید این احتمال به وجود آید که دو نفر روزی در یک مکان با یکدیگر هستند و به شادکامی همیشگی دست می یابند.

از بایدها و نبایدهای رابطه لانگ دیستنس باید به وجود دیدگاه مشترک اشاره کرد.

زیرا بدون داشتن دیدگاه مشترک در خصوص از بین رفتن دوری در روزی خاص، به سرعت همه چیز در این نوع روابط زنگ می بازد و بی معنی می شود.

باید به خاطر داشت که عشق کافی نیست. هر دو طرف باید چشم‎ اندازهایی برای زندگی داشته باشند که در آن همسو بودن، ارزش های مشترک و علایق متقابل وجود داشته باشد.

در روابط از راه دور یا لانگ دیستنس نه تنها باید چشم انداز مشترک از آینده احتمالی برای شما در کنار یکدیگر وجود داشته باشد، بلکه هر دوی شما باید احساس کنید که برای رسیدن به آن چشم انداز، فردی مشتاق هستید.

بدترین اشتباهاتی که می تواند رابطه از راه دور را با شکست روبه رو کند

هفت اشتباهی که به طور بالقوه می تواند به رابطه از راه دور شما پایان دهد، عبارت است از:

مقایسه رابطه خود با روابط دیگران

مقایسه مداوم رابطه خود با روابط دیگران تنها باعث می شود که شریک زندگی شما احساس بدی پیدا کند. زیرا نمی تواند آنچه را که در رابطه می خواهید به شما بدهد.

بلکه باید بابت چیزهایی که در رابطه خود دارید، سپاس گزار باشید و درک کنید که شما تنها کسی نیستید که با فاصله دست و پنجه نرم می کنید، شریک زندگی شما نیز به همین صورت است.

ایجاد روابط خارج از عرف با دیگران

مهم ترین اصل در هر نوع رابطه ای، چه از نوع نزدیک و چه از نوع راه دور، وفاداری و عدم خیانت است.

زمان هایی پیش می آید که ممکن است زمان زیادی برای گذراندن قرارهای عاشقانه اسکایپ با طرف مقابلتان نداشته باشید.

 

اما این بهانه ای نیست که با استفاده از آن، خلاء نبود طرف مقابل را با توجه به علاقه یا عشقی دیگر پر کنید.

خیانت فقط ایجاد رابطه جنسی نیست. بلکه ابراز علاقه و اهمیت دادن خاص به شخصی غیر از شریک رابطه شما نیز خیانت محسوب می شود.

مهم ترین مورد لیست بایدها و نبایدهای رابطه لانگ دیستنس، وفاداری و عدم خیانت است.

اجازه دهید که رابطه شما خسته کننده شود

از آنجایی که بین شما اقیانوس هایی و کلیومترها جاده وجود دارد و تنها فناوری و تکنولوژی است که برای پر کردن این شکاف وجود دارد، بی حوصلگی می تواند به صورت بی صدا به رابطه از راه دور نفوذ کند و آن را از هم بپاشد.

مطمئناً، اوایل هر رابطه از راه دوری پر از شور و هیجان است. اما چنین امری برای زمانی است که در حال شناخت یکدیگر بودید.

درنتیجه چیزهای زیادی برای صحبت کردن داشتید اما مشکل رایجی که افراد در روابط از راه دور با آن روبرو هستند، تمام چیزهایی است که برای گفتن دارید.

باز از طریق روش های مختلف رابطه خود را فقط به ارسال پیامک محدود نکنید. خلاق باشید و راه های جدیدی برای گذراندن وقت با یکدیگر پیدا کنید.

عدم برقراری ارتباط یا گوش دادن به درستی

در طول روابط از راه دور، برخی از مردم دهان خود را فقط باز می کنند و گوش نمی دهند. یعنی شنونده خوبی نیستند و فقط گوینده هستند.

گاهی نیز پیش می آید که فردی در رابطه فقط شنوده است و گوینده نیست. هر دوی این حالات نتیجه بدی در رابطه دارد و می تواند آن را به سوی شکست بکشاند.

به عنوان مثال، اگر تمام کاری که انجام می دهید این است که دهان خود را باز می کنید، پس به احساسات دیگران و آنچه که آن ها می گویند احترام نمی گذارید.

از طرف دیگر، اگر فقط در آنجا نشسته باشید و احساسات خود را بیان نکنید، نه تنها چیزی حل نمی شود، بلکه احساسات خود را در درون خود می ریزید.

 

در صورتی که مدیریت در رابطه وجود داشته باشد و هم شنونده خوبی باشید و هم گوینده خوب، آنگاه می توانید بدون آنکه خستگی و بی حوصلگی را در رابطه تجربه کنید، آن را ادامه دهید.

عشق را زنده نگه داشتن

در هر نوع رابطه ای و مخصوصا رابطه از راه دور باید بدانید که روابط شما فراز و نشیب هایی خواهد داشت. بایدها و نبایدهای رابطه لانگ دیستنس زمانی معنا دارد که درک این فراز و نشیب ها نیز وجود داشته باشد.

شما هر دو انسانی هستید با شخصیت و عیوب خود را می دانید و اگر هم نمی دانید توانایی آموختن آن را نیز دارید.

همچنین به این موضوع باید آگاه باشید که زمان هایی وجود خواهد داشت که شما به هم می ریزید و شاید رابطه به سمتی که دوست دارید پیش نروید.

همچنین مواقعی پیش می آید که طرف مقابلتان دوران سختی را پشت سر بگذارد، بنابراین نمی تواند به اندازه شما عاشق باشد یا به شما توجه کند.

مهم این است که شما عاشق باشید و عشق را زنده نگه دارید تا در فرصت مناسب مسائل شریک مقابل تان را نیز حل کنید.

وقت کافی به شریک زندگی خود نمی دهید یا زمان زیادی را در اختیارتان قرار نمی دهد

اگر حاضر نیستید برای شریک رابطه خود زمان بگذارید، چرا خود را به زحمت می دهید؟ رابطه یک تعهد است و شما نمی توانید آن را نادیده بگیرید و انتظار داشته باشید که رابطه شما سرزنده و شاداب بماند.

از طرف دیگر، شما نمی توانید هر ساعت، هر دقیقه یا هر ثانیه را با طرف مقابل تان بگذرانید. اطمینان حاصل کنید که حداقل هر چند روز یک بار صحبت می‎کنید و تاریخ های تماس های خود را از قبل برنامه ریزی کنید تا در همان لحظه در دسترس باشید.

انکار اشتباه کردن و عدم پذیرش مسئولیت

آیا به این پرسش فکر کرده اید که محافظت از غرور ارزش از دست دادن رابطه خود را دارد یا خیر؟

با انکار مکرر این که کاری که با طرف مقابل تان انجام داده اید اشتباه بوده است، آن ها را تحقیر می کنید و احساسات او را از بین می برید.

انکار اشتباه و نپذیرفتن مسئولیت هایی که در رابطه دارید، به راحتی عشقی که میان شما و شریک زندگی تان است را از بین می برد.

نتیجه گیری

روابط از راه دور از جمله روابطی هستند که از ویژگی و شرایط خاصی برخوردار هستند.

روابطی که شاید از نظر مقاومت و سخت بودن نسبت به حوادث عادی است، از سختی و مقاومت بالایی برخوردار هستند.

تا به الان هم شاهد بوده ایم که روابط از راه دور از سختی ها و مشکلات خاص و ویژه خود برخوردار است؛ اما بایدها و نبایدهای رابطه لانگ دیستنس نیز مواردی هستند که باید به درستی و با دقت عمل شوند تا آن رابطه پایدار، شاداب و سالم بماند.

سوالات متداول

  • مهم ترین نکات رابطه از راه دور چیست؟
  • وانمود نکنید که مجرد نیستید
  • هرگز بیش از سه ماه از هم فاصله نگیرید
  • هر روز صحبت نکنید
  • فقط به فناوری تکیه نکنید
  • بدانید موفقیت در شما چه معنایی دارد
  • با افراد دیگر معاشرت کنید
  • کارهایی را انجام دهید که فرد مقابل از آن لذت چندانی نمی برد
  • بدترین اشتباهاتی که می تواند رابطه از راه دور را با شکست روبه رو کند
  • مقایسه رابطه خود با روابط دیگران
  • ایجاد روابط خارج از عرف با دیگران
  • اجازه دهید که رابطه شما خسته کننده شود
  • عدم برقراری ارتباط یا گوش دادن به درستی
  • عشق را زنده نگه داشتن
  • وقت کافی به شریک زندگی خود نمی دهید یا زمان زیادی را در اختیارتان قرار نمی دهد
  • انکار اشتباه کردن و عدم پذیرش مسئولیت
  • چگونه می توان رابطه لانگ دیستنسی که در حال شکست است را نجات داد؟

حضور در رابطه از راه دور بدون داشتن امید نمی تواند دوام داشته باشد و برای اینکه امیدی در رابطه وجود داشته باشد، باید این احتمال به وجود آید که دو نفر روزی در یک مکان با یکدیگر هستند و به شادکامی همیشگی دست می یابند.

بدون داشتن دیدگاه مشترک در خصوص از بین رفتن دوری در روزی خاص، به سرعت همه چیز در این نوع روابط زنگ می بازد و بی معنی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *