دانستنی

برترین سایت‌های فریلنسری ایرانی و خارجی

فریلنسر یا آزادکار به فردی گفته می‌شود که به صورت آزاد خدماتی را به دیگران ارائه می‌کند بدون اینکه تحت مدیریت فرد یا سازمانی دیگر باشد. نحوه کار فریلنسرها معمولا مستقل از زمان و مکان است و می‎توانند در هر جایی و یا هر زمانی خدمات خود را ارائه دهند و در ازای آن مبلغی را دریافت کنند. از طرفی کارفرمایانی که به دنبال راه حل‌های مشخص و البته کم هزینه هستند می‌توانند بجای استخدام یک نیروی تمام وقت و یا بستن قرارداد با شرکت‌های ارائه دهنده خدمات، نیاز خود را از طریق دسترسی به فریلنسرها برآورده کنند. امروزه با توسعه پلتفرم های فریلنسری دسترسی هر دو طرف به یکدیگر بسیار آسان و مطمئن شده است.

برخی از بهترین سایت‌های فریلنسر ایرانی در یک نگاه

  • فریلنس پارس
  • پونیشا
  • انجام میدم
  • پارسکدرز
  • تایپایران
  • کاریشه
  • دورکار
  • کاریتو
  • سان تایپ

برخی از بهترین سایت‌های فریلنسر خارجی در یک نگاه

  • Fiverr
  • Upwork
  • Freelancer.com
  • PeoplePerHour
  • Guru.com
  • Envato
  • Linkedin
  • ContentMart
  • ۹۹designs
  • DesignHill
  • Hub Staff
  • Boxer
  • Proz.com
  • Translate.net
  • iWriter
  • CraigsList
  • Toptal
  • Aquent

معرفی سایت‌های فریلنسر خارجی

Fiverr

سایت فایور مجموعه از gig یا پیشنهاد کار موقت می‌باشد که توسط فریلنسرها ایجاد شده است. هر پیشنهاد شامل اعلان مهارت در انجام کاری مشخص است که با جزئیات توضیح داده شده و معمولا در سه سطح قیمتی ارائه می‌شود. در سایت فایور این امکان وجود دارد که فریلنسرها پروژهای نهایی خود را در معرض دید عموم قرار دهد که باعث می‌شود کارفرمایان بالقوه به راحتی متخصص مورد نظر را بر اساس سلیقه خود پیدا کنند. و در این حالت دیگر نیازی به ارتباط گرفتن کارفرما با تک تک فریلنسرها نمی‌باشد. نکته دیگر در مورد سایت فایور این است که دوره‌های آموزشی را به رایگان در اختیار فریلنسرها قرار می‌دهد تا بتوانند مهارت‌های خود را توسعه داده و یاد بگیرند چطور توانایی‌های خود را به مشتریان نشان دهند.

Upwork

سایت آپ‌ورک یکی از مناسب‌ترین بسترهای فریلنس می‌باشد. دارای حوزه‌های کاری متنوعی است که شامل مواردی چون توسعه وب، نرم افزار و موبایل، طراحی، نویسندگی، بازاریابی و فروش، پشتیبان فنی، امور مشتریان و بسیاری موارد دیگر می‌باشد. شرکت‌های بزرگی همچون مایکروسافت، ایر بی‌اندبی و جنرال الکتریک از این پلتفرم استفاده می‌کنند. از ویژگی‌های مهم آن برخورداری از ابزار چت آنلاین و تماس تصویری میان فریلنسر و کارفرما می‌باشد. همچنین ابزارهایی برای آموزش جهت نوشتن پیشنهاد انجام پروژه در اختیار متخصصین است. بر خلاف سایت فایور در سایت آپ‌ورک این کارفرمایان هستند که پروژه‌ای را تعریف می‌کنند و در انتظار دریافت پیشنهاد از طرف فریلنسرها می‌مانند، سپس بعد از دریافت پیشنهادات مختلف آنها را بررسی و یک متخصص را انتخاب می‌نمایند. نکته دیگر اینکه این پلتفرم مراحل نسبتا سختگیرانه‌ای برای احراز هویت متخصصین دارد تا بتواند کیفیت خدمات و اعتماد کارفرمایان را حفظ نماید.

Freelancer.com

سایت مناسبی برای کسب و کارهای کوچک می‌باشد که نیاز به کمک در توسعه وب‌سایت، طراحی لوگو، تولید محتوا و بازاریابی دارند. این بستر مورد علاقه شرکت‌هایی چون مایکروسافت، اس ای پی و اینتل می‌باشد. کار با آن ساده است، تنها کافی است کارهایی را که نیاز به تکمیل آن‌ها دارند پست کنند و در چند دقیقه پیشنهادات رقابتی جهت انجام پروژه دریافت خواهند کرد. متخصصین نیز می‌توانند نمونه‌هایی از کارهای قبلی خود را بارگذاری کرده و می‌توانند برای انجام کارها پیشنهاد ارسال کنند و در صورت پذیریش کار را انجام دهند و در امنیت پول خود را دریافت نمایید. همچنین می‌تواند کارفرمای خود را از طریق چت آنلاین در جریان پیشرفت پروژه قرار دهند.

PeoplePerHour

وبسایت PeoplePerHour یک شرکت واقع در انگلستان می‌باشد و بر اساس ادعای خود، تا کنون بیش از ۱۳۰ میلیون پوند از طریق این سایت برای فریلنسرها درآمد زایی شده است. که توسط یک میلیون کسب و کار به ۲.۴ میلیون متخصص برون سپاری کرده‌اند. این بستر کسب و کارها را به جامعه بین المللی فریلنسرها متصل می‌کند. لیست خدمات فریلنسرها و همچنین بازخوردها و امتیازات کارفرمایان قبلی در تمایز افراد متخصص نقش مهمی دارد. نکته متفاوت آن دریافت اندکی هزینه برای برخی عملیات مانند بررسی و تایید حساب کاربری فریلنسر می‌باشد.

معرفی سایت‌های فریلنسر ایرانی

پونیشا

پونیشا یک بازار کار آنلاین می‌باشد که به راحتی می‌توانید با ثبت نام در آن افراد متخصص را برای انجام پروژه‌های خود پیدا کنید یا اگر می‌خواهید به صورت آنلاین کار کنید خیالتان از پرداخت‌های کارفرما راحت باشد. بر اساس آمار خود پونیشا این سایت بیش از ۲۷۰ هزار فریلنسر را در خود جای داده است و معتقد است توانسته تا حدی از مهاجرت‌های غیر ضرروی نیروهای متخصص به شهرهای بزرگ جلوگیری کند. دسته بندی خدمات بسیار خوب انجام شده و عبارتند از: طراحان گرافیک، برنامه نویسان وب، برنامه نویسان موبایل, نویسندگان، دستیاران مجازی، نیروهای پشتیبانی مشتریان، متخصصان فروش و بازاریابی، حسابداران و مشاوران و …

عضویت برای فریلنسرها در پونیشا بر اساس تعداد پیشنهادی که می‌توانند برای پروژه ارسال کنند هزینه دارد. البته یک پلن رایگان هم برای شروع قرار داده شده است. بعلاوه پونیشا ۱۰ درصد هزینه خدمات از فریلنسرها دریافت می‌کند و همینطور ۵ درصد از کارفرما که این مبلغ به پرداخت امنی که کارفرما ایجاد می کند اضافه می شود.

انجام میدم

سایت انجام میدم یکی از سایت‌های فریلنسری ایرانی است که فریلنسرها مهارت‌های خود را با عنوان “کاره” در آن وارد می‌کنند و کارفرمایان با جستجوی خدمت مورد نظر خود در میان پست‌های متخصصین می‌توانند فریلنسر مورد نظرشان را پیدا کنند. یکی از ویژگی‌های این وب‌سایت این است که می‌توانید پروژه‌هایی را با قیمت بسیار مقرون به صرفه برون‌سپاری کنید.

خریداران در انجام میدم هیچ کمیسیونی پرد اخت نمی‌کنند و اراده دهندگان خدمات (فروشندگان) به اندازه ۱۹ درصد هزینه خدمات برای هر پروژه پرداخت می‌کنند که در صورت تحویل به موقع این کمیسیون می‌تواند تا ۱۱ درصد کاهش یابد.

پارسکدرز

سایت پارسکدرز یکی از بسترهای باسابقه در زمینه بازار کار آنلاین می‌باشد. بر اساس آمار سایت، بیش از ۲۴۰ هزار متخصص دارد و بیشن از ۷۰ هزار پروژه موفق در آن انجام شده است. در این سایت به کارفرمایان، خریدار گفته می‌شود و فریلنسرها، مجری هستند. نحوه کار ساده است؛ خریداران پروژه را ثبت می‎کنند و مجریان پیشنهاد قیمت ارسال می‌کنند. خریداران با بررسی رزومه مجریان برای تخصیص پروژه تصمیم گیری می‌کنند. پس از انجام پروژه مراحل تایید و داوری به رایگان توسط پارسکدرز انجام می‌گیرد.

پارسکدرز مبلغ ثابتی را از کارفرمایان برای هر پروژه یا آگهی استخدام دریافت می‌کند. فریلنسرها (مجریان) بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کارمزد برای هر پروژه پرداخت می‌کنند به علاوه چندین عضویت با ویژگی‌ها و مبالغ ثابت نیز برای مجریان وجود دارد. هزینه داوری برای پروژه ها رایگان است.

کارایران

کارایران مجموعه‌ای از چندین وب‌سایت می‌باشد که به صورت تخصصی در زمینه‌های مختلف خدمات تعریف شده‌ای را به صورت دروکاری انجام می‌دهند. تایپایران بستر انجام پروژه‌های تایپ به صورت تخصصی می‌باشد. ترجمه‌ایران متمرکز بر ترجمه متون، ترجمه صوت و تصویر، ترجمه وبسایت و ترجمه کتاب می‌باشد. طراح‌ایران بستر طراحی چاپی، وب، اپلیکیشن، لوگو و طراحی سه بعدی می‌باشد. کدرز بستری برای برنامه نویسان جهت انجام پروژه‌های نرم‌افزاری و وب می‌باشد.

تایپیران از مجریان عادی مبلغ ۱۵ درصد بابت هر پروژه دریافت می‌کند.

کاریشه

کاریشه بیش از ۴۰ هزار فریلنسر در زمینه‌های گوناگون دارد و در قسمت دسته بندی مهارت‌ها می‌تواند تعداد متخصص هر مهارت را مشاهده کرد. کاریشه دارای یک فرآیند حل اختلاف و داوری می‌باشد که در صورت بروز اختلاف میان فریلنسر و کارفرما مستندات و مدارک را جمع آور کرده و تلاش می‌کند اختلاف پیش آمده را حل نماید.

کاریشه برای ارسال پروژه و ماندن بیشتر از ۱۰ روز روی وب سایت مبلغ ثابت و اندکی از کارفرما دریافت می‌کند. فریلنسرها نیز مبلغ ثابتی برای ارسال پیشنهادات خود پرداخت می‌کنند و کارمزد پروژه برای کارفرما ۵ درصد و برای فریلنسر ۸ درصد می‌باشد.

دورکار

دورکار نیز یک سایت برون سپاری برای فارسی زبانان می‌باشد. بر اساس آمار خود سایت بیش از ۲۰ هزار فریلنسر دارد. هزینه ثبت نام کارفرما و فریلنسر رایگان است و هیچ اشتراک ماهانه‌ای ندارد. کمیسیون از فریلنسر و به میزان ۱۰ درصد دریافت می‌شود. پروژه‌های معمول در این وبسایت در حوزه های: طراحی گرافیک، طراحی وبسایت و موبایل اپلیکیشن، تولید محتوا، ساخت ویدئو کلیپهای تبلیغاتی، نقشه کشی ساختمان، پروژه‌های برنامه نویسی و سئو می‌باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *