دانستنی

شجاعت در رابطه

هر آنچه در مورد شجاعت در رابطه باید بدانید

این حقیقتی عمیق و متناقض است که شجاعت اصلاً شجاعت نیست، مگر اینکه ترسی به آن وجود داشته باشد. در حقیقت شجاعت مقاومت در برابر ترس است، تسلط بر ترس، نه فقدان ترس. شجاعت در رابطه نیز به معنا برتری یافتن بر نحوه ارتباطات خواهد بود.

انواع مختلفی از شجاعت وجود دارد، مانند فیزیکی، اخلاقی و رابطه ای. در این پست، نوع خاصی که روی آن تمرکز خواهیم کرد، شجاعت در رابطه است، زیرا خود را در زمینه رابطه صمیمانه نشان می دهد، منطقه ای از نظر روانی مملو از احساسات است و ممکن خواهد بود که کارهایی دور از انتظار رخ دهد.

اصلاً شجاعت در رابطه وجود دارد؟

با این حال، برای درک دقیق شهامت با ترس باید به صورت متنی تعریف شود. همان طور که یک نویسنده مشاهده کرد: شجاعت ۹۰ درصد مرتبط با زمینه فردی است. آنچه در یک موقعیت شجاعانه خواهد بود، می تواند در موقعیت دیگر احمقانه باشد، حتی در موقعیت سوم بزدلانه.

 

 

شجاعت در رابطه

در موقعیت های ناامیدی، سوء تفاهم یا درگیری بین خودتان و شریک زندگی شما، چالش اساسی ارتباطی که هر دو با آن روبرو هستید، در واقع کمتر با ترس یا شجاعت ارتباط دارد، زیرا آسیب پذیری را به همراه دارد.

به طور خاص، آنچه در اینجا دخیل است، تمایل به بیرون کشیدن و ابراز نیاز یا تمایل است. زمانی که نتیجه نامشخص است و ممکن خواهد بود که در نهایت باعث شود احساس بی توجهی، طرد شدن یا حتی تحقیر شدن کنید. حتی ممکن است سطح اضطراب شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد

اگر طرف مقابل درخواستتان را رد کند چه؟ می گوید که دیدگاهتان ناآگاه، احمقانه یا مضحک است؟ از تلافی پیشه های عاشقانه خود امتناع می ورزد؟ به جای پاسخ همدلانه به در میان گذاشتن شخصی ترین تردیدها و نگرانی هایتان، به شما واکنشی انتقادی یا تحقیرآمیز نشان می دهد؟ می گوید از این قدر کودکانه بودن دست بردارید، از قبل «بزرگ شوید»؟

در جواب همه این سؤالات باید اشاره کرد که آیا شجاعت پذیرش کارهای خود را دارید؟ می توانید در برابر سخنان تاب آورده و شرایط را عوض کنید. همه این موارد یعنی شجاعت در رابطه.

شجاعت در رابطه برای مردان

شجاعت این نیست که قدرت ادامه دادن را نداشته باشید. زمانی اتفاق می افتد که قدرت ندارید. از لحاظ تاریخی، مردان ایده شجاعت را منحرف کرده اند و آن را به سوی موفقیت و شجاعت می کشانند. وقتی بزرگ می شوید به پسران جوان یاد می دهید که اژدها را بکشند و شاهزاده ها را نجات دهند و قلمروهای تخیلی بسازید که در آن عمل شجاعت با جایزه روبرو می شود. یک جایزه ملموس و قابل درک.

پس این جهش عجیبی نیست که بدانید وقتی همین پسران جوان بالغ می شوند و تبدیل به مردان می شوند، ایدئولوژی و تعریفی از شجاعت را با خود حمل می کنند که ریشه در قهرمانی و پاداش دارد.

به این ترتیب، مردان بالغ می خواهند تعریفی از شجاعت بپذیرند که می گوید: “اگر بتوانم آن را با قدرت خودم درست کنم، برنده خواهم شد.” اما این معنای شجاعت در رابطه واقعی نیست.

همان طور که در بالا گفتیم، شجاعت حرکت روبه جلو است، هیچ قدرتی ندارید. حتی در ضعف. با این حال، در فرهنگی که تمایل دارد شجاعت را با قدرت پیوند دهد، ضعف به عنوان چیزی است که باید حذف شود و مورد پذیرش قرار نگیرد.

قوی بودن

در نتیجه، به بسیاری از مردان آموزش داده می شود که قوی بودن مترادف با احساسات سرکوب شده و غیر آسیب پذیری است. در حالی که این گونه نیست.

قدرت واقعی، تمایل به پیوند دادن شجاعت با ضعف است. درک این که حتی زمانی که نیرویی باقی نمانده، آنچه هستی کافی است و ارزش دوست داشتن را خواهی داشت. این نگاهی مردانه به شجاعت در رابطه است.

البته یک تئوری دیگر بیان می کند که این موضوع بدان معناست که باید حاضر باشم برای نظرات همسرم ارزش قائل باشم، احساسات او را قدر بدانم و بفهمم که من قهرمان ازدواجم نیستم. من یک شرکت کننده برابر هستم، و سهمی برابر با همسرم دارم.

اگر مردان می خواهند بلوغ را تجربه کنند و در رابطه واقعی رشد کنند، باید مایل باشید که عقده را کنار بگذارید. ثابت کننده نیستید. به همان اندازه که تخیلات شما ممکن است سعی در مخالفت داشته باشد، شجاعت از فتح پادشاهی ها به دست نمی آید. از تسخیر خودتان است.

شجاعت در رابطه برای زنان

شجاع بودن نترسیدن نیست، بلکه احساس ترس و انجام آن به هر حال است. وقتی احساس ترس می کنید، سعی کنید از آن به عنوان سیگنالی استفاده کنید که چیزی واقعاً مهم در شرف وقوع است.

با این حال، وقتی صحبت از رابطه به میان می آید، نه تنها در این، بلکه در سایر اشکال شجاعت نیز باید شاهد افزایش باشیم.

همان طور که در بالا بیان کردیم، زنی را به من نشان دهید که می تواند با مردی بنشیند که در این آسیب پذیری سهیم است و همچنان او را همان طور که هست، دوست دارد.

وقتی صحبت از هوش هیجانی و بلوغ به میان می آید، زنان همیشه نوک نیزه بوده اند. با چنین قدرتی، مسئولیت اجتناب از تله گذاری برای مردان در حالی که مردان را به سطح عمیق تر و غنی تری از آسیب پذیری سوق می دهد، به وجود می آید.

وقتی زنان قوی و مستقل مایل به شجاعت باشند و از آسیب پذیری شریک زندگی خود جشن بگیرند، رابطهی پر از امید، اعتقاد و ارزش در شخصیت شریک زندگی خود ایجاد می کنند، نه در دستاوردهای آنها.

زنان برای مدت طولانی حتی برای شنیده شدن و به درستی شناخته شدن می جنگند که عمل گوش دادن و تشویق می تواند دلهره آور باشد.

زنان و تغییر سنت فکری

سال ها تلاش شده است تا این روایت را تغییر پیدا کند که زنان فقط شاهزاده هایی نیستند که نیاز به نجات دارند. در حالی که این درست است، این ایده همچنین می تواند به ذهنیتی تبدیل شود که شجاعت را با انباشت قدرت و استقلال نسبت می دهد.

 

زنان و شجاعت در رابطه

برای زنان، شجاعت واقعی می خواهد تا بفهمند که وقار دادن به شریک زندگی نشانه ای از کاهش موقعیت خودشان در رابطه نیست. نشستن با کسی که آسیب پذیر است، شما را پایین تر از او قرار نمی دهد. عشق نشانه ضعف نیست.

برخی از زنان بیان می کنند که از آنجایی که سعی کرده ام احساساتم را بهتر با همسرم به اشتراک بگذارم، او صبورتر و مهربان تر شد. او اغلب به من یادآوری می کند که پیشرفت بهتر از کمال است. به خاطر شجاعتش، او تبدیل به امن ترین جایی شده است که من تابه حال می شناسم.

این عشق در واقع قوی ترین نیرویی است که می توانید ارائه دهید. در رابطه، این شجاعت، عشق و امنیت ایجاد می کند، دوستی را که ریشه در برابری و احترام دارد، تقویت می کند و امید به فردا را در چیزی که از هر شرایطی دوام می آورد، لنگر می اندازد. این شجاعت واقعی است.

قلمرو ایثار

در پایان روز، شجاعت تمایل به تلاش است، حتی اگر این کار هزینه بر باشد یا بر خلاف منافع شخصی باشد. در نهایت شجاعت ریشه در ایثار دارد. شجاعت بر تمایل به تمرکز بر خود غلبه می کند و به حوزه ایثار می رود.

شجاعت کار می خواهد، اما همیشه ارزشش را دارد. شجاعت واقعی اعماق جدیدی را باز می کند، سطوح جدیدی از آسیب پذیری را تثبیت می کند و احترام و قدردانی جدیدی را شعله ور می سازد. آیا آن قدر شجاع خواهید بود که شجاعت را در رابطه خود به وجود آورید؟

۶ روشی که شجاعت در رابطه وجود دارد

شجاعت توسط فیلسوفان سنت های متعدد به عنوان یکی از شش فضیلت اصلی انسان شناخته شده است. این نشان دهنده پشتکار، شجاعت و صداقت است. اما چگونه به مردم کمک می کند تا عشق و رابطه را هدایت کنند؟

اگر به دنبال یافتن و حفظ رابطه سالم هستید، سناریوهای زیر می توانند از کمی شجاعت بهره مند شوند:

شروع صحبت، آغاز شجاعت در رابطه

در شروع مکالمه تمایل دارید که از صحبت با غریبه ها در مکان های عمومی، مانند زمانی که در حال رفت و آمد هستید، اجتناب کنید، اما بدون دلیل موجه، شواهد نشان می دهد که این بی میلی که بیشتر مردم در مورد چت کردن با غریبه ها احساس می کنند، در صورت شروع گفتگو، جای خود را به شادی بیشتری می دهد.

شروع صحبت و شجاعت در رابطه

در حالی که شکستن هنجار خود به تنهایی نشانه شجاعت در رابطه خواهد بود. نتیجه به طور کلی کاملاً مثبت است. این مکالمات ممکن خواهد بود به عشق منجر نشود یا حتی این هدف را داشته باشد اما تمرین شجاعت گفتگو می تواند شکستن سکوت را در یک زمینه عاشقانه آسان تر کند. پس جسور باشید و بگویید: “سلام! ” احتمالاً از این کار خوشحال خواهید شد.

انجام یک حرکت شروع شجاعت در رابطه

درخواست از کسی آسان نیست. همان طور که تحقیقات نشان می دهد مردم از علاقه یا جذابیت دیگران نسبت به خود مطمئن نیستند. آنها از طرد شدن یا یک موقعیت ناخوشایند می ترسند. نگران پیامدهای اجتماعی طرد شدن در صورت اشتراک در حلقه های اجتماعی یا حرفه ای هستند. چنین نگرانی هایی بر نقش شجاعت در آغاز شکل گیری رابطه تأکید می کند.

دوستت دارم، جمله قوی و مؤثر برای نشان دادن شجاعت در رابطه

ابتدا گفتن دوستت دارم. اعتراف به احساسات خود نقطه عطف مهمی در یک رابطه است. اگر می خواهید به یک شراکت عمیق تر و متعهدتر ادامه دهید، چه کسی شجاع خواهد بود که صحبت کند؟

علی رغم تصورات عاشقانه زنان که احساساتی تر هستند، مردان معمولاً کسانی خواهند بود که زودتر عاشق می شوند و ابتدا می گویند دوستت دارم. شاید این منعکس کننده این ایده باشد که زنان رویکردی عمل گرایانه به عشق دارند، اما ممکن است نشان دهنده چگونگی اجتماعی شدن مردان برای شروع رابطه باشد. در هر صورت، ابراز احساسات واقعی عشق می تواند مخاطره آمیز باشد و به شجاعت نیاز دارد. این کار به طور لی باعث جذب عشق می شود.

بیرون رفتن قسمتی از شجاعت در رابطه

منطقی به نظر می رسد اگر ناراضی هستید و رابطه راضی کننده نیست، آن را پایان دهید. البته آنچه در تئوری واضح و شفاف است، اغلب در عمل به هم می ریزد. خاتمه دادن به یک رابطه ناکامل، کار کوچکی نیست و برخی می توانند جسارت انجام آن را راحت تر از دیگران پیدا کنند.

 

بیرون رفتن قسمتی از شجاعت در رابطه

شواهد اخیر نشان می دهد که افراد دارای اضطراب دلبستگی بالا (کسانی که توانایی خود را برای دوست داشته شدن زیر سؤال می برند) نسبت به کسانی که اضطراب دلبستگی کمتری دارند، به احتمال بیشتری به رابطهی متعهد هستند و در آن ها باقی می مانند که نیازهای آنها را برآورده نمی کند.

مجرد بودن مقابل شجاعت در رابطه

در فرهنگی که بر جفت ها و شراکت ها تاکید دارد، جشن گرفتن مجردی، چه موقت و چه دائم، می تواند شجاعت داشته باشد. این شجاعت اغلب تحت الشعاع ترس از مجرد بودن قرار می گیرد که پیامدهای بالقوه پرهزینه ای دارد.

به عنوان مثال، افرادی که ترس بیشتری از مجرد بودن دارند، تمایل بیشتری به رضایت دادن به شرکای کمتر مطلوب (کسانی که به آن اندازه پاسخگو یا مهربان نیستند) هستند، در حالی که افرادی که از تنهایی نمی ترسند. جذب آن دور نگاه نشده و انتخابی جذاب خواهند داشت.

یک جهش و شجاعت در رابطه

انجام تعهد مستلزم شجاعت است. به هر حال آینده نامشخص است و چه کسی می داند چه چیزی در پیش است؟ مردم اغلب در مورد ابراز تمایل خود برای تشدید یک رابطه تردید یا نگرانی دارند.

 

جهش و شجاعت در رابطه

خواستگاری می کنید و شریک زندگی نه می گوید یا نشان می دهد که الان وقتش نرسیده است. شجاعت در این حوزه، اقدام بر اساس این باور است که استحکام یک رابطه دارای مزایایی است که بر ترس از یک نتیجه ناامیدکننده بیشتر خواهد بود.

سخن آخر

سعی کردیم که از زوایای مختلف و با تمثیل های گوناگون موضوع شجاعت در رابطه را بحث کنیم. برای اینکه بیشتر در این باره اطلاعات به دست آورید، بهتر است که متن را مجدد بخوانید و نکات دلخواه را نت برداری کنید. موفقیت بسیار نزدیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *