دانستنی

فریلنسر کیست؟ معرفی بهترین سایت های فریلنسری ایران

فریلنسر کیست و فریلنسینگ چیست؟

فریلنسر در لغت به معنای آزادکار است به شخصی گفته می‌شود که به صورت پروژه‌ای و آزاد کسب درآمد می‌کند. یک فریلنسر می‌تواند هر یک از خدماتی را که در آن تخصص دارد ، انجام دهد و یک شـغل پاره‌وقت و یا تمام‌وقت برای خود ایجاد کند. در واقع فریلنسر ترجیح می‌دهد که به عنوان یک فرد مستقل کار کند و زیر نظر هیچ شخص یا شرکتی نباشد.

در این شغل شما می توانید مهارت‌هایی مانند نویسندگی ، تولید محتوا ، برنامه نویسی ، طراحی وب ، مترجمی ، طراحی گرافیک ، ادیت ویدئو و حتی آموزش آنلاین را ارائه دهید و به صورت پروژه‌ای از آن کسب درآمد کنید.

به این شغل که فرد در آن ترجیح می دهد به صورت مستقل ، آزاد و دورکاری کسب درآمد کند ، فریلنسینگ می‌گویند. طی سال‌های اخیر و خصوصا بعد از همه گیری کرونا ، فریلنسینگ به یکی از محبوب ترین شغل ها تبدیل شده‌است و بسیاری از افراد مانند دانشجویان به ایـن شـغل روی آورده‌اند.

فریلنسر کیست؟ معرفی بهترین سایت های فریلنسری ایران

چگونه می توان به یک فریلنسر تبدیل شد؟

طبیعتا برای تبدیل شدن به یک فریلنسر ، شما باید یک یا چند مهارت داشته باشید که بتوانید آن را به مشتریان ارائه دهید و از آن کسب درآمد کنید.

پس از اینکه مهارت و زمینه‌ی فعالیت کار خود را مشخص کردید ، باید یک راه ارتباطی برای ارتباط با مشتریان بالقوه و معرفی خدمات خود به آن ها پیدا کنید. این راه ارتباطی می تواند رسانه‌های اجتماعی (مانند تلگرام و اینستاگرام) ، سایت‌های فریلنسری و … باشد.

همچنین یک فریلنسر باید یک شماره تلفن یا اکانت رسانه‌های اجتماعی مربوط به کار خـود را داشته باشد تا همیشه پاسخگوی مشتریان خـود باشد. داشتن یک پیج در اینستاگرام یا یک کانال در تلگرام در زمینه کاری خود ، می تواند به کار شما اعتبار بیشتری ببخشد.

جدای از رسانه‌های اجتماعی ، سایت‌های فریلنسری زیادی در حال فعالیت هستند. ایــن سایت‌ها به افراد مختلف این فرصت را می‌دهند تا مهارت‌هایشان را به سایرین معرفی کنند و از آن کسب درآمد کنند. فریلنسرها می‌توانند نمونه کارهایشان را در این سایت‌ها ثبت کنند تا مشتریان انتخاب راحت تری داشته باشند.

اگر قصد دارید به عنوان یک فریلنسر موفق فعالیت کنید ، توصیه اصلی ما به شما این است که به دنبال مهارتی بروید که تقاضای زیادی برای آن وجود دارد و مشتریان بابت انجام آن ، به شما پول خوبی می دهند.

مزایای فریلنسری

* در فریلنسری شما برای خودتان کار می کنید و در واقع رئیس و کارفرمای خود هستید.

* فریلنسری انعطاف پذیری بالایی دارد و شما می توانید محل کار و زمان آن را تعیین کنید.

* درآمد شما حد و مرز مشخصی ندارد و با توجه به میزان کار شما می تواند بالاتر برود.

* می توانید به طور همزمان روی چند پروژه کار کنید و مشکلی از این بابت پیش نخواهد آمد.

* نیازی به رفت و آمد به محل کار ندارید و راحتی بیشتری را تجربه می کنید.

* می توانید یک شغل اصلی داشته باشید و به فریلنسری به عنوان شغل جانبی نگاه کنید.

معایب فریلنسری

* در فریلنسری تمام کارها از جمله بازاریابی ، تسویه حساب و انجام کار روش دوش خودتان است.

* اگر مشتری از پرداخت حقوق شما سر باز بزند ، پیگیری آن بر عهده خودتان است.

* تعداد فریلنسرها روز به روز بیشتر می شود و رقابت در این حوزه بسیار سخت است.

* امکان دارد پول کمی برای انجام کار به شما پیشنهاد شود و درآمد مناسبی نداشته باشید.

* باید توجه داشته باشید که بازاریابی در این زمینه بسیار سخت است.

بهترین سایت های فریلنسری ایران:

پونیشا

پونیشا یکی از بهترین سایتی هایی است که می‌توانید در آن به فریلنسینگ بپردازید. هدف اصلی پونیشا این است که به افراد این توانایی را بدهد تا از وقت خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

در پونیشا ثبت نام و کار روی ۵ پروژه اول رایگان است و بعد از آن ۱۰ درصد از درآمد فریلنسر به سایت پونیشا تعلق می گیرد.

فریلنسر کیست؟ معرفی بهترین سایت های فریلنسری ایران

درآمد از طریق سایت فریلنس پارس

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

کارلنسر

کارلنسر یکی دیگر از سایت های برتر در حوزه فریلنسینگ در ایران است که می‌توانید در آن پروژه های مختلفی در زمینه های برنامه نویسی ، طراحی وب ، طراحی گرافیک ، مترجمی ، مشاوره و … را مشاهده کنید.

برخلاف اکثر وبسایت های فریلنسینگ ایرانی ، ثبت پروژه در کارلنسر رایگان است و هزینه ای برای کارفرما ندارد.

فریلنسر کیست؟ معرفی بهترین سایت های فریلنسری ایران

انجام میدم

انجام میدم یکی از پربازدیدترین سایت های فریلنسینگ ایران است و تاکنون بیش از ۲۵۰ هزار پروژه در آن انجام شده است. این سایت بستری را فراهم کرده تا از هر نقطه‌ای از ایران بتوانید کسب درآمد کنید.

رویکرد سایت انجام میدم با سایر سایت ها تا حدی متفاوت است. شما به عنوان فریلنسر در این سایت می توانید تخصص و مهارت های خود را به عنوان یک آگهی منتشر کنید و کارفرمایان در صورت نیاز با شما ارتباط برقرار کنند.

فریلنسر کیست؟ معرفی بهترین سایت های فریلنسری ایران

پارسکدرز

پارسکدرز اولین وبسایت ایرانی در حوزه فریلنسینگ است و اکنون بیش از ۱۴ سال سابقه فعالیت دارد. کارفرمایان می توانند درخواست خود را در این وبسایت ثبت کنند تا فریلنسرها برای انجام آن کار پیشنهاد خود را مطرح کنند.

عضویت در این سایت رایگان است و کارمزد حدودا ۱۰ درصدی برای انجام پروژه ها در نظر گرفته شده است. شایان ذکر است که ارتقا سطح عضویت در سایت شامل هزینه می شود.

فریلنسر کیست؟ معرفی بهترین سایت های فریلنسری ایران

سخن پایانی

بدون شک در دنیای امروز فریلنسری یکی از شغل هایی است که به دلیل ماهیت دورکاری خود ، می تواند برای بسیاری از افراد مناسب باشد. اینگونه کارفرمایان مختلف نیز گزینه های بیشتری برای انجام پروژه‌هایشان دارند.

شاید چالش اصلی برای بسیاری از فریلنسرها افزایش تعداد کسانی باشد که به این شغل روی آورده‌اند. قطعا با افزایش مهارت های خود و بازاریابی مناسب برای گرفتن پروژه ، می توانید از پس این چالش هم بر بیایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *