دانستنی

لیست ۵+۸ مورد از سایت های فریلنسر ایرانی و خارجی

فریلنسری در دهه های اخیر , برای میلیون ها متخصص در سراسر جهان , اشتغال زایی کرده است و درآمدهای بسیار بالایی برای آنها ایجاد کرده است . در ابتدا ابتدا به مفهوم و تاریخ واژه ی فریلنسری می پردازیم . سپس بهترین سایتهای فریلنسری ایرانی و خارجی را برای شما معرفی می کنیم .

تعریف و تاریخ فریلنسر :

فریلنسر , کسی هست که خدمات خود را در ازای مبلغ مشخصی به کارفرما ارایه می دهد , معمولا مدت زمانی محدودی برای این پروژه ها تعریف می شود .فریلنس ها از زمان های قدیم در کسب و کارها نقش داشتند . در واقع کارگرانی که به صورت روزمزد و بدون حقوق مشخصی برای کارفرماها کار میکنند , فریلنسر محسوب می شوند . ولی امروزه با گسترش اینترنت و قدرت ارتباطات , فریلنسینگ جایگاه و مفهوم ویژه ای را دنبال کرده است .

معرفی سایت های فریلنسر ایرانی

پونیشا :

پونیشا یکی از سایتهای فریلنسر ایرانی می باشد , پونیشا بستری ایجاد کرده است که فریلنسر ها و کارفرماها به آسانی همدیگر را پیدا کنند . کارفرماها می توانند در پونیشا پروژه خود را ثبت کنند و منتظر دریافت پیشنهادات از آزادکاران باشند . شما می توانید پروژه های از قبیل برنامه نویسی , خدمات سئو و دیجیتال مارکتینگ , طراحی قالب وردپرس , طراحی اپلیکیشن , نویسندگی و بازاریابی ـ, مشاوره , تولید محتوا و حسابداری و طراحی را ایجاد کنید .

فریلنسر ها بعد از ثبت پروژه توسط کارفرما , پیشنهادات خود را برای همکاری ارسال میکنند  و کارفرما می تواند از بین آنها انتخاب کنند . پونیشا جایی است که شما می توانید ارزان ترین متخصص ها را پیدا کنید ولی نباید انتظار کیفیت فوق العاده باشید .

در این سایت , ۲۷۰ هزار فریلنسر آماده به کار وجود دارد . کارفرماهای فارسی زبان خارج از کشور نیز می توانند از طریق مستر کارت , ویزا کارت حساب خود شارژ کنند . ولی فقط نسخه فارسی این سایت در دسترس است . فریلنسر ها می توانند از بسته های ماهانه معمولی ( رایگان ) , برنزی , نقره ای و طلایی استفاده کنند . پونیشا قدیمی ترین سایت فریلنسر ایرانی می باشد و برای آزادکاران پیشنهاد می شود .

سایت فریلنس پارس:

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

پل دیزاینرز :

پل , رابط طراح و کارفرما می باشد و با این شعار , فعالیت خود را شروع کرده است . سایت فریلنسر پل دیزاینرز , فقط در حوزه ی هنر و طراحی فعالیت می کند . در این سایت , متخصصان گرافیک , معماری , هنر و نقاشی می توانند ثبت نام کنند و کسب درآمد کنند . در این سایت تعرفه تمامی خدمات از طرف طراحان پیش بینی شده است و در پروفایل آنها ثبت شده است .کارفرماها منتظر پیشنهاد نخواهند بود و می توانند با مشاهده پروفایل طراحان و مقایسه تعرفه ها , طراح مورد نظر را انتخاب کنند .

در این سایت انتخاب طراح خیلی آسان و تنها با چند کلیک امکان پذیر شده است . پیشنهاد می شود که هنرمندان و طراحان در این سایت فعالیت کنند . توجه کنید که هنر و طراحی با بقیه رشته های فریلنسری متفاوت است . طراح و کارفرما , هر دو به سبب اینکه نتیجه بهتری از پروژه دریافت کنند بهتر است در سایت پل فعالیت کنند که انحصارا در اختیار هنر و طراحی است .

فعالیت فریلنسرها در این سایت , با شکستن قیمت ها و رقابت ناسالم نیست و رقابت با افزایش کیفیت کار می باشد . سایت پل به دو زبان فارسی و انگلیسی در دسترس می باشد و کارفرماهای انگلیسی زبان از تمام دنیا به راحتی می توانند ثبت سفارش کنند . پروژه های دکوراسیون , طراحی نما , طراحی ویلا , طراحی گرافیک و هویت بصری , نقاشی و طراحی چهره را به راحتی در پل ایجاد کنید .هنرمندان و  طراحانی که قصد شروع فعالیت دارند , بهتر است کتاب مسیر موفقیت طراحان فریلنسر را دانلود و مطالعه کنند .

ثبت نام در سایت پل دیزاینرز برای تمام هنرمندان و طراحان پیشنهاد می شود . علاوه بر اینکه می تواند درآمد خوبی از این سایت به دست آوردند , طراحان یک پروفایل همیشه در پل دارند و در لیست طراحان ایرانی دیده می شوند .

کارلنسر :

این سایت نیز یکی از سایتهای فریلنسینگ می باشد که در زمینه های گرافیک , تولید محتوا , ترجمه , سئو و گزینه های دیگر فعالیت میکند . این سایت فقط به زبان فارسی در حال فعالیت است . کارفرماها نیز در این سایت باید پروژه تعریف کنند و منتظر ارائه پیشنهاد از سمت آزادکارها باشند .

انجام میدم :

انجام میدم یکی از سایتهای می باشد که در زمینه تبلیغات , بازاریابی , تایب , ترجمه , نویسندگی , موسیقی و صدا در حال فعالیت است .

جمع بندی سایت های  ایرانی :

در پاراگراف بالا , معرفی سایتهای فریلنسری با توضیحات بیان شد . به طور کلی , به جز سایت پل , بقیه سایتهای ایرانی به صورت تخصصی در حال فعالیت نیستند و تمام خدمات را قبول میکنند . پونیشا قدیمی ترین سایت ایرانی میباشد که بیشترین آزادکار را نیز دارد . اگر شما خدماتی مانند نویسندگی , ترجمه , برنامه نویسی , وب و سئو دارید پونیشا شاید یکی از بهترین گزینه ها باشد . اگر پروژه شما تخصصی طراحی باشد مانند معماری , گرافیک , مدل سازی , نقاشی و بقیه رشته های هنری , بهتر است که با سایت پل دیزاینرز همکاری کنید .

سایت های فریلنسر خارجی:

freelancer.com

بدون شک بهترین و با تجربه ترین سایت فریلنسینگ جهان می باشد . این سایت ۵۸ میلیون عضو در ۲۴۰ کشور دنیا دارد . در این سایت نزدیک به ۲۰ میلیون پروژه انجام شده است . این آمار به ما نشان می دهد که تمامی ثبت نام کنندگان در این سایت , نتوانستند پروژه دریافت کنند ولی شاید بعضی از آزادکاران روزانه چندین پروژه دریافت میکنند . پس عضویت در سایت کافی نیست و شما باید پروفایل قوی و پورتفولیو اصولی داشته باشید تا در جذب کارفرما موثر واقع شوید .

برای فعالیت در این سایت باید به زبان انگلیسی مسلط باشید و مهارتهایی داشته باشید که کارفرما را جذب کنید . امکان چت تصویری زنده برای اعضا وجود دارد . شاید باور نکنید ولی در این سایت غول فریلنسری , ۱۸۰۰ دسته بندی مختلفی وجود دارد که می توان پروژه ثبت کرد .

upwork.com

دومین غول فریلنسینگ جهان , آپ ورک می باشد . این سایت در بیستمین سال فعالیت خود می باشد و یکی از بزرگان این صنعت است . ۱۶ میلیون فریلنس آماده به کار در این سایت وجود دارد که کارفرماها می توانند آزادکار مورد علاقه خود را انتخاب کنند .

fiverr.com

این سایت نیز یکی از عالی ترین ها در این لیست می باشد . سیاست این سایت تقریبا شبیه پل دیزاینرز ایران می باشد . در این سایت نیز تعرفه ها مشخص است . برای مثال طراحان گرافیک , بسته های پایه , استاندارد , پیشرفته را تنظیم نمودند و اکثریت خدمات را پیش بینی کرده اند و آپشن های طراحی را مشخص کرده اند .

dribbble.com

این سایت نیز مخصوص طراحی گرافیک است . طراحان از سراسر دنیا در این سایت مشغول هستند .فارغ از اینکه شما از این سایت پروژه دریافت کنید , بستری است که می توانید خودتان را به دنیا معرفی کنید .

guru.com

این سایت با ۸۰۰ هزار نفر فریلنس از سراسر جهان فعالیت می کند . درآمد آزادکاران این سایت تا امروز ۲۵۰ میلیون دلار بوده است . پروژه های متنوعی مانند نویسندگی , ترجمه , طراحی , هنر , برنامه نویسی , معماری و مهندسی , فروش و مارکتینگ , بازاریابی , وکالت , آموزش و تجارت در این پلت فرم قابل ثبت است.

iwritter.com

بزرگترین سایت تخصصی برای نویسندگی می باشد . در این سایت کارفرماها پروژه های خود را ثبت میکنند و نویسندگان می توانند پیشنهادات خود را برای هزاران پروژه موجود , اعلام کنند . این سایت برای نویسندگان , پیشنهاد می شود چون تخصصی می باشد .

۹۹designs.com

بزرگترین بازار برای فریلنسرهای گرافیک و وب می باشد . در این سایت کارفرماها آنچه را که مدنظر دارند اعلام میکنند و پروژه را ثبت میکنند . طراحان اکسیس اولیه را برای کارفرما ارسال میکند و کارفرما می تواند یکی از طراحان را برای ادامه کار انتخاب کند .

designhill.com

بازاری خوب برای فریلنسر های گرافیک و طراحی سایت می باشد . به سبب اینکه تعداد ثبت نامی در این سایت بالا نیست , رقابت آزادکاران آسان تر است . این سایت بیش از ۵۰ هزار مشتری فعال دارد و امیدوار هست به زودی سهم بیشتری از بازار را کسب کند .

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *