دانستنی

مقایسه سایت های فریلنسری ایرانی

مقایسه سایت های فریلنسری ایرانی

با وجود اینکه در طی چند سال گذشته وب سایت‌های زیادی در این زمینه به وجود آمدند، باید این را در نظر بگیرید که سایت‌های مختلف از لحاظ دسترس بودن، انواع کار و شرایط پرداخت با هم فرق می‌کنند. اگر مراقب نباشید، وقت، تلاش و بدتر از آن  پولتان تلف می‌شود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله به مقایسه سایت های فریلنسری ایرانی بپردازیم.

 

۱.انجام میدم: www.anjammidam.com

سایت انجام میدم روندی معکوس در ثبت پروژه های فریلنسری دارد

انجام میدم یکی از بهترین سایت های موجود است. برای این که در سایت انجام میدم به عنوان فلریلنسر مشغول به کار بشید، ابتدا باید تخصص و مهارت خودتان را همراه با نمونه کار و قیمت و … وارد سایت کنید. اگر چند مهارت دارید، باید خصوصیات آن‌ها را به صورت جداگانه بنویسید. کارفرماها هم می‌توانند درخواستشان را عمومی کنند تا فریلسنرها به آن‌ها درخواست بدهند اما معمولا روال کاری سایت به این صورت است که کارفرما بعد از بررسی فریلنسرهای مختلف، به فریلنسر مورد نظر خود درخواست همکاری می‌دهد. این سایت به خصوص برای خدمات کوچک بسیار کاربردی است. برای ثبت نام هم نیاز نیست پولی پردازید اما برای استفاده از یک سری از امکانات خاص، باید مبلغی را پرداخت کنید.

کارمزدی که این سایت از فریلنسر می‌گیرد، ۱۰ درصد است و حق عضویت آن هم رایگان می‌باشد. انجام میدم به فریلنسرهای خوش قول، تخفیف هم می‌دهد و فقط ۵ تا ۸ درصد از آن‌ها کارمزد می‌گیرد.

۲.سایت فریلنس پارس

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

۳.سایت پارس کدرز: www.parscoders.com

پارسکدرز یکی از بهترین سایت های فریلنسینگ ایرانی است

اگر دنبال سایتی هستید که رابط کاربری ساده‌ای داشته باشد، سایت پارس کدرز را انتخاب کنید. در این سایت به عنوان فریلنسر ۸ تا ۱۰ درصد از درآمدتان را باید به عنوان کارمزد به پارس کدرز بدهید. این سایت از سال ۱۳۸۶ کارش را شروع کرده  و قدمت ۱۱ ساله دارد. به همین خاطر یکی از مطمئن‌ترین و قابل اعتمادترین سایت‌های موجود برای فریلنسرها است. این سایت به خصوص برای افرادی که کارهای گرافیک، زبان، سئو، ترجمه، تولید محتوا و… انجام می‌دهند، بسیار مناسب است. کارفرماها بعد از ثبت درخواست، باید هزینه کار را پرداخت کنند. البته این هزینه نزد سایت گرو می‌ماند و بعد از تمام شدن کار، به فریلنسر پرداخت می‌شود. علاوه‌بر خدمات خود، با تبلیغات هم می‌توانید در این سایت درآمد کسب کنید.

۴.سایت پارس فریلنسر: www.parsfreelancer.com

ایجاد پروژه در پارس فریلنسر رایگان هست و کارفرما برای ثبت پروژه فقط باید پیش پرداخت تعیین شده را به عنوان بدیعه به سایت پارس فریلنسر پرداخت کند. پروژه‌هایی که در این سایت گذاشته می‌شود، در رشته‌های مختلفی مثل نویسندگی، ترجمه، طراحی گرافیک، معماری، خدمات چندرسانه‌ای، طراحی و توسعه وب و نرم‌افزار و … هست. یکی از خصوصیات منحصر به فرد این سایت که آن را از بقیه سایت های فریلنسری ایرانی متمایز می‌کند، این است که در این سایت کارفرما می‌تواند آگهی استخدام هم منتشر کند. این سایت از فریلنسرها آزمون هم می‌گیرد تا سطح مهارت افراد به درستی تعیین شود و کارفرماها با اطمینان بیشتری بتوانند پروژه مورد نظر خود را به فریلنسرها بسپارند.

۵.سایت سان تایپ: www.suntype.ir

سایت سان تایپ به صورت تخصصی در حوزه فریلنسری تایپ فعالیت می کند

سان تایپ از سال ۱۳۸۷ کارش را شروع کرده و از آن زمان حدود ۸۹ هزار پروژه در این سایت انجام شده است. ۹۶.۲ درصد مشتریان، اعلام کرده‌اند از کار رضی بوده‌اند که البته رقم قابل توجهی است. تمرکز اصلی این سایت بیشتر روی ترجمه و تایپ و نوشتن مقاله و ویراستاری است. تمام افرادی که در سان تایپ استخدام می‌شوند و کار می‌کنند، ابتدا در آزمون‌های تخصصی شرکت می‌کنند و بعد از این که صلاحیت آن‌ها تایید شد می‌توانند کارشان را شروع کنند. به طوری که از پانزده هزار نفری که در هر شش ماه در این آزمون‌ها شرکت می‌کنند، فقط ۷ درصد از آن‌ها قبول می‌شوند.

۶.سایت پونیشا www.ponisha.ir

بین سایت های فریلنسری ایرانی ، بهترین سایتی که در حال حاضر وجود دارد، پونیشا است. رتبه الکسای این سات ۱۱۷ است و برای عضویت معمولی نیازی به پرداخت هزینه ندارید. اما اگر بخواهید از گرینه‌های عضویت برنزی، نقره‌ای و طلایی استفاده کنید، باید هزینه‌ای بپردازید. سایت پونیشا ۱۰ درصد از هزینه پروژه را از فریلنسر به عنوان کارمزد کسر می‌کند. دسته بندی‌های این سایت خیلی دقیق است و بخش خاصی هم برای نمونه کارهای فریلنسرها در نظر گرفته شده. کارفرماها در این سایت اگر بخواهند می‌توانند مسابقه هم برگزار کنند. حدودا ۲۷۰ هزار فریلنسر ماهر در این سایت مشغول به کار هستند.

۷.سایت تایپ ایران: www.typeiran.com

سایت تایپ ایران در حوزه کسب در امد از طریق فریلنسری فعالیت می کند

تمرکز اصلی این سایت تایپ، پاورپوینت، اکسل، صفحه آرایی، تایپ از روی فایل صوتی، رسم نمودار و چارت، تحقیق و مقاله و SPSS است. تا به حال بیش از ۲۵ میلیارد ریال پروژه در این سایت انجام شده و بیش از ۱۰۰ هزار تایپیست در آن مشغول به کار هستند. سایت تایپایران در حال حاضر به عنوان کارمزد ۱۵ درصد از مبلغ پروژه را از مجری‌های عادی می‌گیرد. کارفرماها بعد از ثبت پروژه خود باید مبلغ بیعانه را هم مشخص کنند. البته سایت از قبل برای تعیین هزینه پروژه‌هایی مثل تایپ در ورد، فرمت استانداردی تعیین کرده است که هر دو طرف باید براساس آن کار کنند.

۸.سایت کاریشه: www.karishe.com

سایت کاریشه علاوه‌بر این که رابطی بین کارفرماها و فریلسنرها است، آموزش‌های خوبی هم درباره دیجیتال مارکتینگ و ویدیو مارکتینگ دارد. این سایت کارش را از سال ۱۳۹۶ شروع کرده است. روال کاری کاریشه به این صورت است که بعد از توافق کارفرما و فریلنسر، کارفرما می‌بایست هزینه پروژه را به سایت پرداخت کند و بعد از اتمام کار و رضایت کارفرما، دستمزد فرلینسر به او پرداخت خواهد شد. هرچند که سرعت این سایت خیلی خوب نیست، اما یکی از موارد خوبی که کاریشه برخلاف بقیه سایت های فریلنسری ایرانی روی آن کار کرده، اپلیکیشن این سایت برای موبایل است. این اپلیکیشن باعث شده کارفرماها و اینفلوئنسرها راحت‌تر با هم در ارتباط باشند.

۹.سایت ورکفا: www.workfa.com

سایت ورکفا یکی از سایت های فریلنسری ایرانی

بهینه سازی و سئوی سایت، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، تایپ و ویراستاری متن، برنامه نویسی، طراحی بنر و لوگو، ساخت وبلاگ و وب سایت، ترجمه، مدیریت شبکه‌های اجتماعی، برنامه نویس PHP و نویسنده فقط بخشی از پروژه‌هایی است که در این سایت انجام شده است. علاوه‌بر انجام پروژه، اگر ورکفا را به افراد دیگر معرفی کنید، از هر پرداخت آن‌ها پورسانتی هم به شما تعلق می‌گیرد. در ورکفا بعد از ایجاد پروژه توسط کارفرما، فریلنسرها می‌بایست درخواست و پیشنهاد خود را به کارفرما ارسال کنند. سپس کارفرما یکی از فریلنسرها را انتخاب می‌کند و بعد از تحویل کار، مبلغ تضمینی را آزاد می‌نماید.

۱۰.کارلنسر: www.karlancer.com

یکی دیگر از سایت های فریلنسری ایرانی موفق در این زمینه کارلنسر است. خدمات مختلفی مثل برنامه نویسی، طراحی سایت، ساخت انیمیشن و ویدیو، بازاریابی دیجیتال، گویندگی، موسیقی، دستیاری مجازی، تایپ و ترجمه، تولید محتوا، کارهای گرافیکی و … در این سایت ارائه می‌شود. در طی فرآیند کار، کارفرما و فریلسنر به راحتی می‌توانند با هم چت کنند و در ارتباط باشند. بعد از پایان کار ۲ درصد از هزینه پروژه، به عنوان امتیاز به حساب کارفرما ریخته می‌شود. در این سایت به راحتی می‌توانید مترجم زبان‌های مختلفی مثل انگلیسی، عربی، ترکی، کردی، آلمانی، روسی، فرانسوی، ایتالیایی و … را پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *