دانستنی

کسب درآمد با فروش اطلاعات

کسب درآمد با فروش اطلاعات

وقتی صحبت از کسب درآمد با فروش اطلاعات می شود ممکن است ذهن برخی به مسائل امنیتی و اطلاعاتی برود که منظور آن موضوع نیست البته این نوع فروش اطلاعات که بیشتر جاسوسی است نوعی خاص فروش اطلاعات است که خیانت به کشور محسوب می شود منظور ما در اینجا فروش علم و مهارت است.

راه اندازی کسب و کار از طریق فروش اطلاعات  و دانش، یک شیوه کسب پول با سرمایه کم و یا بدون سرمایه است و فرد از طریق اطلاعات و دانشی که به مرور زمان کسب کرده، اقدام به کسب درآمد می کند.

تعریف کسب درآمد با فروش اطلاعات

در جهان امروز فروش اطلاعات و دانش به عنوان یک کسب و کار اینترنتی مورد توجه است. افراد،  شرکت ها و حتی دانشگاههای معتبر جهان از این راه اقدام به کسب درآمد می کنند. از فروش آنلاین اطلاعات گاهی به بازاریابی اطلاعات و دانش هم یاد می کنند.. کسب درآمد با فروش اطلاعات، یعنی افراد محصول یا کالای خود را که همان دانش و مهارتشان است، با دیگران به اشتراک می گذارد.

دنیای ارتباطات عصر سرعت انتقال و داده ها هم می باشد و انسان ها تمایل دارند تا دانش و مهارت خود را در کمترین زمان ممکن، به بهترین وجه و با کمترین فشار و استرس افزایش دهند. فروش اینترنتی یا آنلاین اطلاعات و مهارت، عطش این افراد را بر طرف می کند.

کسب درآمد اینترنتی از طریق فروش اطلاعات و یا دانش و مهارت، با کمترین سرمایه و گاهی بدون سرمایه اولیه، مسیر است

در واقع به دلیل خواهان زیاد اطلاعات در فضای مجازی، این شیوه یکی از بهترین راههای کسب درآمد از اینترنت محسوب می شود و هر کسی می تواند با توجه به استعداد، توان و مهارت خود، از این روش، کسب درآمد از اینترنت را تجربه کند.

محصولات مناسب برای فروش اطلاعات

برای فروش آنلاین هر دانش و اطلاعاتی که مورد نیاز کاربران در هر نقطه ای از جهان باشد قابلیت عرضه شدن و پتانسیل کسب درآمد را دارد، لذا فرقی ندارد چه چیزی باشد مهم این است که از طریق اینترنت قابل عرضه شدن باشد و مشتری و خواهان خودش را داشته باشد.

با این مقدمه می توان نتیجه گرفت که چندین و چند نوع محصول اطلاعاتی در اینترنت وجود دارد که هر کسی می تواند اطلاعاتش را در قالب آن برای فروش عرضه کند. یعنی، هر کسی که دانش و اطلاعاتی دارد می تواند این دانش و مهارت خود را در قالب های زیر برای فروش به اشتراک بگذارد:

– کتاب الکترونیکی

هر کسی می تواند اطلاعات و دانش خود را در قالب ایبوک یا کتاب های الکترونکی به مشتریان عرضه کند فرقی ندارد مطالبش آموزشی، سرگرمی، مهارت آموزی ، تخصصی و… باشد. این افراد دارای علم و مهارت، می توانند اطلاعات خود را قالب یک یا چند کتاب الکترونیکی به فروش برسانند.

–  نرم افزار

هر کسی که می تواند تولید نرم افزار کند و یا اطلاعات خود را در قالب یک نرم افزار ارائه دهد، از این طریق هم می تواند اطلاعات و دانش خود را عرضه کند. فروش نرم افزارها یکی از قالب های پرطرفدار در بین کاربران اینترنتی می باشد. این شیوه ارائه اطلاعات، بستگی به نوع اطلاعات و دانش افراد در این زمینه دارد.

– اپلیکیشن موبایلی

با رشد و توسعه خیره کننده تلفن های همراه، امروزخ اپلیکشین های موبایلی طرفداران خاص خود را دارد اگر مهارت ساخت این نوع اپلیکشین ها ( اعم از آموزشی، سرگرمی، مالی، بازی، علمی و…) را دارید می توانید با طراحی و تولید، آن را در اینترنت بفروشید.

– فیلم

می توان با تولید انواع فیلم و یا کلیپ آموزشی و یا ساخت فیلم، مستند و… آن را در اینترنت به فروش رساند. حتی می توان مجموعه دانش و مهارت های خود را به شکل فیلم های کوتاه و یا بزرگ تهیه کرده و با تبلیغات مناسب و یا استفاده از بازاریابی اینترنتی، آن را به دیگران فروخت.

– فروش سی دی و دی وی دی

یکی دیگر از راههای کسب درآمد از طریق فروش اطلاعات، تهیه مطالب آموزشی در قالب سی دی  CD و دی وی دی DVD می باشد و می توان این محتواهای آموزشی و تخصصی را با این نوع قالب، برای فروش در اینترنت عرضه کرد.

– ایجاد یک سایت یا وبلاگ تخصصی

اگر دانش و یا مهارت خاصی دارید می توانید مهارت و دانش خود را با راه اندازی سایت و وبلاگ به دیگران آموزش دهید و از این راه کسب درآمد کنید. شیوه های کسب درآمد از این طریق، جذب بازدیدکننده و کسب درآمد از طریق فروش محصول و کالا به آنان، جذب تبلیغات اینترنتی و نمایش در سایت و وبلاگ ، فروش اکانت های vip به کاربران و… است.

– راههای دیگر کسب درآمد از فروش اطلاعات

شیوه های دیگری مثل راه اندازی وبینار، کانال های آموزشی، سیستم اشتراک در سایت و وبلاگ، خبرنامه، محصولات آموزشی آنلاین، دوره های آموزشی مجازی آنلاین و… وجود دارد که هر کسی می تواند با توجه به دانش و مهارت خود از آنها استفاده کند.

سخن پایانی کسب درآمد از فروش اطلاعات

خلاصه اینکه، هر کسی می تواند با توجه به توان و مهارت خود از طریق فروش اطلاعات و اشتراک گذاری آن در اینترنت کسب درآمد کند. به طور کلی به دو شیوه یا روش می توان از طریق فروش اطلاعات و دانش در اینترنت کسب درآمد کرد:

۱- کسب درآمد توسط خود

شیوه اول این است که خود فرد دارای دانش و مهارت، آن اطلاعات را خودش به کار گیرد و از آن طریق اقدام به کسب درآمد از اینترنت کند. در این حالت فرد مستقل عمل می کند.

۲- واگذاری اطلاعات به دیگران

شیوه دوم این است که فرد اطلاعات و مهارت خود را در اختیار دیگران قرار دهد و از این طریق کسب درآمد اینترنتی را تجربه کند.

فرقی ندارد کدام روش را انتخاب می کند مهم این است که بداند و نیز بخواهد تا از دانش و مهارت خود کسب درآمد کند و اقدام به این کار کند. یقینا هر کسی دارای تخصص و مهارتی است که دیگران به آن نیاز دارند پس همه افراد می توانند کسب درآمد از اینترنت را با فروش اطلاعات تجربه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *