دانستنی

استفاده از قانون جذب برای موفقیت شغلی

آیا تاکنون به تاثیر استفاده قانون جذب در شغل خود فکر کرده اید؟ همه افراد علاقه دارند در شغل خود موفق باشند و برای آن به سختی تلاش می کنند و از ابزارها و ترفندهای مختلفی کمک می گیرند. برخی از این تلاش ها و سختی کوشی های خود نتیجه می گیرند و برخی هم نمی توانند موفقیت قابل توجهی به دست بیاورند. موفقیت در شغل و حرفه نیاز به ابزارهای مختلفی دارد که سعی و تلاش و داشتن دانش و اطلاعات کافی جزو عوامل ضروری آن هستند.

اما تفاوت بین افراد موفق و سایرین فقط در این عوامل نیست بلکه توجه به عوامل روحی و روانی هم می تواند در کسب موفقیت شغلی تاثیرگذار باشد.

ماهیت قانون جذب

داشتن سبک زندگی مناسب و منظم و انجام یک سری تمرینات فکری روزانه می تواند روحیه شما را مثبت و پرانرژی نگه دارد و موفقیت تان در شغل تان را افزایش دهد. صرف خواندن کتاب های موفقیت شغلی قانون جذب برای رسیدن به موفقیت کافی نیست بلکه شما باید این قوانین را مانند قوانین جاذبه زمین در زندگی تان ضروری و جدی بشمارید. تمام مراحل آن را به طور منظم انجام دهید و به طور مرتب دنبال کنید تا مسیر موفقیت را به صورت کامل طی کنید. قانون جذب فقط یک مکتب اعتقادی مثل کاتولیک نیست بلکه گنجینه زندگی شما است.

هفت مرحله قانون جذب

شما برای کسب موفقیت در شغل تان می توانید از این قوانین و مراحل کمک بگیرید. هفت مرحله در قانون جذب وجود دارد که شما را در مسیر موفقیت به هدف تان می رساند. این قوانین دقیقا مثل قوانین عادی جامعه هستند، آنها نتیجه خودشان را رقم می زنند، فارغ از اینکه ما از آنها آگاهی داشته باشیم، به انها علاقه داشته یا حتی سرنخی از آنها داشته باشیم.

می دانید دلیل تمام کارهای بی فایده تان چیست؟ عدم بهره گیری از قانون جذب. می دانید چرا رئیس تان تمام همکاری های شما را نادیده می گیرد؟ عدم استفاده از قانون جذب در شغل. می دانید چرا اتومبیل تان همیشه نامرتب و کثیف است و هیچ وقت زمان کافی برای تمیزکردن آن ندارید؟ قانون جذب. تمام جهان از قوانین جذب تبعیت می کند. ما در اینجا راهی به شما پیشنهاد می دهیم تا نحوه تغییر مسیرتان را بیاموزید و به سمت تحقق اهداف تان حرکت کنید:

۱- خلق یک رویا

شما در ابتدا باید در ذهن خود یک ایده بزرگ از رویای تان در شغل یا زندگی تان بسازید. به عبارتی شما باید یک هدف و مقصد کاملا روشن، تعریف شده و متناسب با ارزش های تان در نظر بگیرید. هدفی که لایق استعدادها، مهارت ها، ارزش ها و روح شما باشد.

مثلا هدف شما در شغل تان یک سمت و پست جدید و بالاتر یا حرکت آینده شغلی تان است.هدف تان دقیقا چیست؟ آن را تا جایی که می توانید با فکر کردن به ایده های بزرگ در ذهن تان طراحی کنید. مثلا من می خواهم رییس شرکت شوم یا آدم تاثیرگذاری در جامعه باشم و برای رشد سایر افراد و مردم جامعه تلاش کنم.

من خودم برای رسیدن به موفقیت شغلی خود، مسیرم را تغییر دادم و با کسانی که به سمت موفقیت گام برمی داشتند، هم مسیر شدم. نتیجه این اتفاق خیلی زیباتر از ان چیزی بود که می توانستم تصور کنم. این مسیر را در کنار کسانی طی کردم که الان دوستان قدیمی من هستند.

۲- انرژی دادن به یک رویا

از احساسات و عواطف خود برای برانگیختن امیال و اهداف تان استفاده کنید. به عبارتی شما بعد از تصور ایده ها و ساختن رویای خود باید انرژی لازم برای رسیدن به آنها را تامین کنید. عواطف و احساسات، انرژی قانون جذب هستند. این یک نکته تعیین کننده و کلیدی در قانون جذب است. احساسات برانگیخته تان را به خود جدیدتان، شغل یا زندگی جدیدتان ملحق کنید. همین حالا رویاهای تان را احساس کنید، قبل از اینکه واقعا در زندگی تان ظاهر شوند. همان شخصی شوید که آرزویش را دارید. برای این کار زمان کافی صرف کنید. خودتان را در جایگاه شغلی رویایی تان تصور کنید و از آن لذت ببرید.

۳- آگاهی

شک و تردید باعث خاموش کردن آتش انگیزه و انرژی تان می شود. انتقادها، آن را پایمال می کند. دانش و آگاهی شما جزو جدایی ناپذیر استقامت، حفظ ایده تان و نگه داشتن هدف تان است. تصور کنید در رستوران نشسته اید، سفارش تان را داده اید و می دانید در حال آماده شدن است. پس همین جا روی میزتان تصورش کنید.

دانش به تنهایی به معنای عقیده و باور نیست بلکه ایمان هرچیز نادانسته و نامعلوم را به نیروی ناشناخته می سپارد. ما برای بهره گیری از قانون جذب در شغل ، این افکار را در قالب کلمات درآورده و اینگونه با خود می گوییم: خدا برای من برنامه ای دارد. البته دانش و آگاهی رودخانه امید نیست. فاصله زیادی بین امید و دانش است. من ساعت ها به نوشتن و برنامه ریزی درباره شغل بعدی خودم که دوست دارم در آینده به آن برسم، می گذرانم.

۴- پذیرش

برای بهره بردن از قانون جذب در شغل ما باید چیزهایی را که اکنون در زندگی یا شغل خود داریم، بپذیریم و روی چیزهایی که نداریم تمرکز نکنیم. این پذیرش یک نوع ترفند و حیله است زیرا با این تفکر خودمان را به شکلی تربیت می کنیم که به درستی روی مشکلات مان متمرکز شویم و در نتیجه آنها را حل می کنیم. خودتان را قبول داشته باشید، جایگاهی که دارید را بپذیرید و قضاوت های خودتان و دیگران را رها کنید. بله، گفتن این حرف ها راحت تر از عمل کردن به آنها است اما چاره ای جز انجام آنها نیست.

شاید پذیرش سخت ترین مرحله در قانون جذب باشد چون ما سال ها برای انجام چیزی تشویق شده ایم. هنوز این جمله در گوش من می پیچد : فقط همون جا نایست، کاری بکن.

من جدیدا خانه ای را که درحال فروشش بودم، تحویل یک خانواده جدید و جالب دادم. تصور من از اینکه آنها اکنون درحال لذت بردن از دکوراسیون خانه، استخر و همسایگان خود هستند، خیلی برای من شیرین بود. بعدها وقتی شنیدم که آنها به من گفتند که پسری با نیازهای خاص دارند و همان حمامی که من برای حذف وان تغییر داده بودم، دقیقا همان چیزی بود که متناسب نیاز آنها بود، از کائنات واقعا تشکر کردم.

۵- قصد و نیت

این مرحله به نوعی ترکیبی از تمام مراحل بالا است. هدفمندی همان سرسختی و استقامت در ایده و نیت ما است، تمرکز روی کار و یک نوع آگاهی است که ایده مان را همیشه نزدیک به خود تصور کنیم.  تمام ابعاد زندگی یک الگوی جذب کننده به سمت این هدفمندی دارد. آهن ربای رویاهای تان باشید، نوسانی رفتار نکنید، از مسیر جدا نمانید، درجا نزنید، تغییر مسیر ندهید و هدفمند باقی بمانید. البته این به معنی این است که وقتی یک فرصت شغلی نصیب شما می شود که اصلا با تمایلات و خواست شما تناسبی ندارند، درنگ کنید و اجازه دهید که هدفمندی تان شما را حمایت و هدایت کند.

۶- حرکت

این همان شرط قانون جذب است. حرکتی که در روح خواسته های تان انجام می شود، حقیقتا معجزه می کند. وقتی شما یک سفارش در رستوران می دهید و منتظر گارسون می مانید، آیا منتظر چیز ترسناک یا غلطی هستید؟ قطعا خیر. بلکه روی صندلی تان می نشینید و منتظر رسیدن سفارش تان می مانید. رفتار شما به شکلی است که کل سفارشات تان به طور کامل برای شما آماده و حاضر می شود.

به همین شکل هم باید متناسب با خواسته و هدف تان، حرکت ها و فعالیت هایی انجام دهید و مطمئن باشید که کارهای دیگری هم در راستای تحقق اهداف تان صورت می گیرد. این آگاهی می تواند معجزه کند: همه چیز در خدمت تحقق اهداف من است.

۷- اجازه دادن

این مرحله دقیقا مشابه مرحله پذیرش است اما بسیار ظریف تر و دقیق تر است. بهترین تلاش و گام شما به سمت جلو در مسیر رسیدن به هدف، ایستادگی و مقاومت سرسختانه است. ما در جریان حرکت آب در رودخانه و در مسیر خود قدم بر می داریم بعد شناور می شویم. البته معنی آن چنین چیزی نیست که در کنار مسیر قرار بگیرید و تلاش و نقش دیگران را تماشا کنید، بلکه به معنی این است که به خودتان زمان دهید و کنار بایستید و به اتفاقات اجازه دهید تا رخ دهند. درس های زیادی در طول مسیر وجود دارد که در طی مسیر با آنها مواجه می شوید.

با استفاده از قانون جذب در شغل خودم توانستم تا الگوی جذب کننده خودم را برای رسیدن به رویای خودم بسازم. شغل من رشد کرد و من مطمئن بودم که لایق آن هستم. من مقاومت کردن در این مسیر را رها کردم، به خواسته و رویای خود فکر کردم و درباره آن با خودم حرف زدم و زندگی ام را به انرژی مثبت کیهانی سپردم.

برای هر میل و رویای خود یک دلیل بی نقص نسازید زیرا اینگونه قطعا اتفاق نخواهد افتاد. چندین روش یا تفکر را با هم ترکیب نکنید، خیلی هم پافشاری نکنید و خودتان را به قانون جذب بسپارید. جهان خواسته شما را می شنود و به آن پاسخ می دهد.

از این ترفندها و مراحل قانون جذب استفاده کنید تا اهداف تان محقق شود. آنها را کامل و با دقت انجام دهید و از کتاب ها، ویدیوها و وبینارها هم کمک بگیرید تا سریع تر به رویاهای تان برسید. کافیست اجازه دهید تا موفقیت ها به سمت شما هدایت شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *