دانستنی

بهترین سایت فریلنسری در ایران

امروز قصد داریم شما را به صورت کامل با مفهوم فریلنسینگ ، مزایا و معایب آن و چگونگی کسب درآمد به عنوان یک فریلنسر / برونسپار / دورکار آشنا کنیم. و نکاتی برای موفقیت در نقش یک فریلنسر را بیان خواهیم کرد و در نهایتا لیستی از بهترین سایت های فریلنسیری در ایران ارائه خواهیم نمود.

فریلنسینگ ( FreeLancing ) به معنی آزاد کاری است و تقریبا شما دارای هر مهارت و تخصصی که باشید می توانید به صورت فریلنسینگ فعالیت کنید.

فریلنسر ( FreeLancer ) نیز به کسی اطلاق می شود که به صورت پروژه ای و برای خود کار می کند. او در حقیقت به عنوان رئیس خود کار می کند. یک فریلنسر منوی خدمات، قیمت ها و بازار هدفش را خودش تنظیم می کند.بهترین سایت فریلنسری در ایران

به عنوان مهم ترین عیب های این سیستم برای کارفرمایان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

در زیر بهترین و معتبرترین پلت فرم های فریلنسینگ ایران را به تدریج لیست خواهیم کرد که با کلیک بر روی نام هر یک از آن ها به سایت مورد نظر هدایت خواهید شد.

  • سایت منکارتو
  • سایت پارسکدرز
  • استیشن کارگزاری
  • سایت پارس فریلنسر
  • سایت سان تایپ
  • سایت پونیشا
  • سایت تایپایران
  • سایت کاریشه

سایت‌های فریلنسری ایرانی و خارجی

فریلنسر کیست؟

این سوالی است که امروزه بسیاری از علاقه مندان به دنیای برنامه نویسی در جستجوی پاسخ آن هستند. در سال‌های اخیر و با فراگیر شدن استفاده‌ی مردم از اینترنت و گسترش کسب و کارهای آنلاین، پدیده ای به نام فریلنسری یا دورکاری بسیار رایج شده است. مسلما همه کارها به سختی کار در معدن نیستند، اما در مقایسه با کسی که در خانه نشسته و هم‌زمان با شنیدن موزیک موردعلاقه اش کسب درآمد می‌کند، شاید بیرون رفتن از خانه هم سخت به نظر برسد. اگر شما هم اهل دورکاری و فریلنسینگ هستید، آشنایی با کار فریلنسری و سایت‌های فری لنسری مهم، برایتان جالب و کاربردی است، پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

همان‌طور که گفته شد بسیاری از افراد دوست دارند بدانند فریلنسر چیست؟ فریلنسر (Freelancer) کسی است که همه‌ی قواعد زمانی و مکانی کار را به هم می‌ریزد. در سیستم او خبری از روش کاری سنتی و دفتر کار نیست و با قبول پروژه‌ی شما، فقط پایبندی زمانی پیدا می‌کند، که آن را به موقع تحویل دهد. در حالی که ممکن است، در هر ساعتی از شبانه روز و در هر شرایطی مشغول انجام آن باشد.

تعداد فریلنسرها روز به روز درحال افزایش است و شما می‌توانید به راحتی انجام پروژه‌های شخصی خود را به آن‌ها واگذار یا به اصطلاح برون سپاری کنید. اگر هم خودتان تخصص خاصی دارید می‌توانید از طریق برخی وب سایت‌ها پروژه هایی را مناسب تخصص تان پیدا کنید. سپس با درخواست کننده صحبت کرده و پس از انجام توافقات اولیه آن را برای انجام دادن دراختیار بگیرید. در گذشته دریافت پروژه‌های فریلنسری با سختی‌های زیادی از جمله پرداخت نشدن هزینه ها، تعیین نشدن صحیح تعهدات و… همراه بود، اما امروزه سایت‌های freelancer بسیاری زیادی برای آسان کردن این فرآیند ایجاد شده اند که در ادامه مطلب به برررسی آن‌ها می‌پردازیم.بهترین سایت فریلنسری در ایران

منابع بسیاری ممکن است، برای پروژه‌های متنوع، دستمزدهایی تعیین کنند که باعث دلسردی شما شود و یا برعکس، موجب انتظار نادرست شده و برخی فرصت‌ها را از بین ببرد. اگر قصد دارید فریلنسر باشید باید بدانید، از مزایایی بسیاری که در شرکت‌های برنامه نویسی در اختیار برنامه نویسان قرار می‌دهند، محروم خواهید بود، مزایایی مانند بیمه، پاداش و غیره. البته این موارد نیز به توافق طرفین بستگی دارد و ممکن است در بعضی از پروژه‌ها بتوانید از چنین مزایایی بهره مند شوید. به طور کلی درآمد فریلنسری به نوع پروژه، مهارت شما و طرف قرارداد شما بستگی داشته و قیمت مشخص و دقیقی نمی‌توان برای پروژه‌ها تعریف کرد.

حال که می‌دانید فریلنسر چیست و چه نوع مزایا و معایبی دارد، می‌خواهیم شما را با سایت‌های فریلنسری آشنا کنیم. سایت‌‌های معتبری در زمینه فریلنسینگ وجود دارند که اگر به آن‌ها سر بزنید می‌توانید از خدمات فریلنسینگ یعنی سفارش انجام پروژه و یا در اختیار گرفتن آن استفاده کنید. در این بخش سعی می‌کنیم تعدادی از بهترین سایت‌های فریلنسر گرافیک، تایپ، برنامه نویسی و … ایرانی را بررسی کنیم:

کارلنسر یکی از سایت‌های فریلنسینگ و دورکاری در ایران است که پروژه‌های مختلفی در بسیاری از زمینه‌ها مانند تولید محتوا، طراحی سایت، برنامه نویسی، طراحی گرافیک، سئو، تایپ، ترجمه، مدیریت پیج شبکه‌های اجتماعی و… جهت سفارش و انجام در آن وجود دارد.

اینگلف چیست؟

برخلاف بسیاری از سایت‌های مشابه، هزینه‌ ثبت پروژه رایگان است و کمیسیونی هم از کارفرما گرفته نمی‌شود. همچنین ۲% هزینه‌ی هر پروژه، پس از انجام موفق پروژه، به‌عنوان امتیاز به حساب کارفرما بازمی‌گردد.

همچنین تعدادی پیشنهاد رایگان به صورت ماهانه به فریلنسرها برای پیشنهاد دادن روی پروژه‌ها اختصاص داده می‌شود. بعد از پذیرش پیشنهاد شما از جانب کارفرما، پرداخت اولیه صورت گرفته و بعد از تأیید انجام شدن پروژه به طور کامل و اتمام آن، می‌توانید مبلغ نهایی را بعد از کسر کارمزد سایت به کارت خودتان انتقال دهید. از جمله مزایای کار با کارلنسر، تضمین کیفیت کار فریلنسرها، تضمین پرداخت هزینه و تسویه حساب پس از جلب رضایت کارفرما است. امکان گفتگوی کارفرما و فریلنسر نیز از طریق چت سایت کارلنسر وجود دارد. می‌توانید پروژه را مرحله‌ بندی کرده و بعد از پایان هر مرحله، نتیجه کار به وسیله کارفرما تأیید یا رد می‌شود. در صورت رد از جانب کارفرما، فریلنسر موظف به اجرای اصلاحات مدنظر کارفرما است. سیستم پشتیبانی آنلاین کارلنسر نیز به صورت تمام وقت پاسخگویی پرسش‌های تمامی مخاطبان از جمله فریلنسرها و کارفرماهای عزیز است.

پونیشا سایتی است که می‌توانید به راحتی در آن به فریلنسینگ بپردازید و افرادی از سراسر ایران از این سایت استفاده می‌کنند. به گفته‌ی این سایت، “پونیشا یک بازار کار آنلاین نیست. در واقع یک کارخانه آنلاین است که با فراهم کردن ابزار مناسب برای انسان‌های با انگیزه، کمک می‌کند تا جهان به مکان بهتری برای زندگی تبدیل شود.”

در این سایت فریلنسرها در زمینه‌های مختلفی به ارائه خدمات پرداخته و به راحتی می‌توانند نیاز شما به یک متخصص را برطرف کنند. این زمینه‌ها عبارتند از طراحی گرافیک، برنامه نویسی وب و موبایل، نویسندگی، دستیاری مجازی، پشیبانی تلفنی، فروش و بازاریابی و حسابداری و مشاوره. روند به این صورت هست که کارفرما پروژه‌ای را با مشخص کردن مبلغ مورد نظر خود توضیح می‌دهد و فریلنسرها بازه‌ی زمانی خود را پیشنهاد می‌دهند. یکی از نقدهایی که بر پونیشا وارد شده است، عدم مدیریت فضای رقابتی میان فریلنسرهاست. همان‌طور که در بخش قبل گفتیم، یکی از مشکلات فریلنسرینگ این است که درآمد فریلنسری به نوع پروژه، مهارت شما و طرف قرارداد شما بستگی داشته و قیمت مشخص و دقیقی نمی‌توان برای پروژه‌ها تعریف کرد. از طرفی پونیشا یکی از پرطرفدارترین سایت‌های فریلنسینگ است؛ لذا ممکن است در اثر عدم مدیریت صحیح، افرادی با پیشنهادهای غیرمعتبر به تعرفه‌ی شغلی ضربه بزنند و از طرفی ارزان بودن برابر با کیفیت بالا شود. به خاطر داشته باشید که هیچ خدمت ارزنده‌ای به سادگی به دست نمی‌آید.

با این وجود ۲۷۰ هزار فریلنسر ماهر در پونیشا فعالیت می‌کنند و بیش از ۶۰ هزار پروژه‌ی موفق انجام شده است. عضویت در پونیشا و ۵ پیشنهاد اول برای انجام پروژه در آن رایگان است؛ اما باید توجه داشت که برای ارتقای حساب کاربری خود و همچنین استفاده از بعضی امکانات سایت باید هزینه‌ای را پرداخت کنید و ۱۰ درصد درآمد فریلنسر متعلق به سایت است. از نقاط مثبت پونیشا می‌توان به رابط کاربری (UI) آن اشاره کرد که باعث رضایت کاربران و استفاده‌ی راحت از آن می‌شود.

این سایت یکی از محبوب‌ترین سایت‌های فریلنسری ایرانی است و تاکنون بیش از ۲۳۰ هزار سفارش انجام کار در انجام میدم ثبت شده است. در انجام میدم، می‌توانید به صورت سریع و ساده و امن، کارهای خود را به متخصصین و فریلنسرها بسپارید. یا خدماتی را که می‌توانید اینترنتی تحویل دهید، به صورت بسته‌های خدمات برای فروش ارائه دهید و سفارش بگیرید. به این بسته‌های خدمات در انجام میدم “کاره” گفته می‌شود. گرافیک، تبلیغات و برنامه نویسی از جمله زمینه هایی هستند که از طریق این سایت می‌توانید در انجام آن‌ها مشارکت کنید. برخی از مزایای استفاده از انجام میدم عبارتند از:

پارسکدرز اولین وبسایت فریلنسینگ ایرانی است که کار خود را از سال ۱۳۸۶ شروع کرد و از قدیمی‌ترین استارتاپ‌های ایرانی محسوب می‌شود. امکانات پارسکدرز با ایجاد محیطی امن برای فریلنسرها ، ارتباطات بین مجریان و خریداران را بهبود می‌بخشد. خریداران (افرادی که نیاز دارند پروژه‌ای را برون‌سپاری کنند) درخواست‌شان را به صورت خصوصی یا عمومی ثبت می‌کنند تا توسط مجریان (کسی که توانایی و تخصص انجام آن پروژه را دارد) انجام شود. منظور از پروژه هر کاری است که می‌توان در بستر اینترنت انجام داد. خریداران درخواست پروژه‌ را در پارسکدرز ثبت می‌کنند و پس از تایید درخواست توسط پارسکدرز، مجریان (فریلنسرها یا آزادکاران) می‌توانند برای خریدار پیشنهاد قیمت ارسال کنند. خریدار می‌تواند با بررسی رزومه مجری در پارسکدرز، مجری مورد نظر را انتخاب کند. کلیه‌ی مراحل تایید پروژه، داوری و … رایگان می‌باشد. پارسکدرز تنها درصدی از پروژه‌هایی که با موفقیت به پایان رسیده است دریافت می‌کند. پارسکدرز یک بازار کار آنلاین است که افراد از سراسر دنیا می‌توانند در آن فعالیت کنند.

همچنین درصورتی که نه خریدار باشید و نه مجری، با معرفی افراد جدید می‌توانید در سود اولین پروژه شریک شوید. این سود عبارت است از:

تایپایران بخشی از مجموعه سایت‌های کارایران است. این بستر جهت انجام پروژه‌های تایپ به صورت تخصصی و کارآفرینی تایپیست‌های مختلف از سراسر کشور جهت انجام پروژه‌ها به صورت دورکاری می‌باشد. تخصصی بودن سایت در این زمینه باعث وجود امکانات و قابلیت‌های تخصصی می‌شود، که سایت با برپایی آزمون‌های آنلاین تخصصی و سایر معیارهای اعتبارسنجی و راستی آزمایی در به انجام رساندن پروژه‌های تایپ با حداکثر نتیجه گام بردارد. هدف ایجاد بسترهای تخصصی و کاربردی است تا پروژه‌ها با ارجاع به متخصصهای هر بخش (در کنار امکانات تخصصی آن بخش) انجام شوند. این روند باعث می‌شود تا علاوه بر افزایش کارآفرینی، اجرای پروژه‌های دورکاری دقیق‌تر و تخصصی‌تر شود.

کارایران متشکل از مجموعه سایت هایی است، که به صورت تخصصی در زمینه‌های مختلف ایجاد گردیده، تا بتواند، کلیه خدمات تعریف شده‌ی هر بخش را به صورت دورکاری (Freelancers) انجام دهد. سایت‌های کارایران با توجه به تخصصی عمل کردن و متناسب با موضوع مربوطه قابلیت‌ها و امکانات بسیاری دارد، که در پیشبرد کار موثر و مفید خواهد بود. سیستم‌های کارایران به صورت دوجانبه است، بدین صورت که از یک سو کارفرمای پروژه قرار دارد و پروژه ی خود را برای انجام توسط مجریان در سایت ثبت می‌کند و از سوی دیگر مجریان یا انجام دهندگان پروژه قرار دارند. روندهای انجام پروژه در سایت‌های کارایران به صورت گروگذاری دوطرفه بوده که این مسئله امنیت روند انجام پروژه رو برای طرفین مطمئن‌تر می‌نماید. همچنین سیستم‌ها ارتباطی قوی و امکانات بسیار زیاد سایت‌های کارایران روند انجام پروژه ی شما را بسیار زنده و پویا می‌کند که این از ویژگی‌های منحصر به فرد آن‌ها است.

یکی دیگر از سایت‌های مناسب برای فریلنسینگ منکارتو می‌باشد. منکارتو مشابه با سایر سایت‌های معرفی شده، یک محیط تعاملی برای ارتباط بین فریلنسر و کارفرما ایجاد می‌کند. تعرفه‌های منکارتو عبارتند از:

بعد از اتمام مزایای رایگان، براساس نیاز خود می‌توانید بسته‌ی مناسب را خریداری کنید.

ورکفا نیز یکی دیگر از سایت‌های تعاملی میان فریلنسرها و کارفرماهاست. اگر پروژه‌ای دارید که قصد دارید انجام شود، شما کار درخواستی خود را در قالب یک پروژه ثبت می‌کنید و فریلنسرها پیشنهاد مبلغ و زمان اجرای پروژه را به همراه توضیحاتشان روی آن ارسال می‌کنند.

اگر دنبال کار هستید، با ورکفا می‌توانید در خانه و روی کاری که دوست دارید کار کنید. دو روش برای کسب درآمد وجود دارد:

بالای ۴۳ هزار فریلنسر در کاریشه آماده‌ی انجام پروژه‌های شما هستند. روند این سایت نیز مشابه سایرین است و در زمینه‌های مختلف امکان تعریف و یا انجام پروژه را دارید، اما در این بخش می‌خواهیم، در مورد سیستم داوری صحبت کنیم. وقتی بین کارفرما و فریلنسر اختلافی بوجود می‌آید، سیستم حل اختلاف کمک می‌کند، تا مشکل بین آنها برطرف شود. سیستم داوری در برخی از سایت‌های معرفی شده در این مقاله نیز وجود دارد، که یکی از حالات آن را در قالب کاریشه به تفصیل بررسی می‌کنیم.

کاریشه مرجع قضایی نیست. این سرویس به درخواست کارفرما و فریلنسر، برای رفع مشکل بین آن‌ها به وجود آمده است. اگر شما از سیستم حل اختلاف کاریشه استفاده می‌کنید، این حق را به کاریشه می‌دهید، تا در مورد مشکل به وجود آمده تصمیم گیری کند، و شما پس از تصمیم‌گیری، هیچگونه حق اعتراضی نخواهید داشت. اولین مرحله بعد از ایجاد اختلاف، مذاکره توسط کارفرما یا فریلنسر می‌باشد. هر دو طرف ۵ روز مهلت دارند تا تمام توضیحات و مدارک خود را برای داوری ثبت کنند. همین‌طور در این مرحله می‌توانند، با یکدیگر به توافق برسند. درصورت نیاز کارفرما می‌تواند، پرداخت امن ایجاد کند. در صورتی که کارفرما یا فریلنسر با پیشنهاد طرف مقابل موافقت کند، اختلاف بسته شده و مبلغ بر اساس پیشنهاد ثبت شده، انتقال داده می‌شود، و پس از آن بخش گفتگوی پروژه بسته خواهد شد.

اگر در این ۵ روز یکی از طرفین به اختلاف مراجعه نکند، و پیامی ثبت نکند، اختلاف به قسمت داوری خواهد رفت، و عدم پاسخگویی طرف دوم در رای داوران تاثیر زیادی خواهد داشت. همچنین اگر دو طرف در مرحله اول به تفاهم نرسند، و مشکل برطرف نشود، بعد از ۵ روز، امکان ایجاد درخواست داوری فعال می‌شود. هر زمان نفر اول هزینه داوری را پرداخت کرد، نفر دوم ۵ روز مهلت دارد تا هزینه داوری را پرداخت کند. پس از ۵ روز از وارد شدن به بخش داوری، اختلاف به داوری ارسال می‌شود، و پس از بررسی، نتیجه نهایی اعلام می‌شود.

در نظر داشته باشید، اگر هر یک از طرفین هزینه داوری را پرداخت نکند، این موضوع در رای داوران بسیار تاثیرگذار خواهد بود. طرفی که بیشترین درصد مبلغ اختلاف به نفعش صادر شده باشد، هزینه داوری که پرداخت کرده بود، را نیز پس خواهد گرفت. فریلنسرهایی که در داوری شرکت نکنند، یا رای به ضرر آن‌ها صادر شود، بار اول یک نمره منفی از سیستم دریافت خواهند کرد، و بار دوم دیگر اجازه فعالیت در کاریشه را نخواهند داشت. در نظر داشته باشید، پروژه هایی که وارد سیستم حل اختلاف می‌شوند، امکان ثبت نظر و رتبه برای کاربر مقابل را نخواهند داشت. همچنین امکان گفتگو پس از حل اختلاف، و بسته شدن آن، دیگر وجود ندارد.

سایت پارس فریلنسر یکی دیگر از سایت‌های پرطرفدار برای تعامل بین کارفرماها و فریلنسرها می‌باشد. پارس فریلنسر تا اکنون امکانات و ویژگی‌های زیادی را راه اندازی کرده است، که هم به کارفرما و هم به فریلنسر کمک می‌کند، که به هدف خود برسند. به علت وسعت برنامه ها، ممکن است، این وب سایت برای یک تازه وارد کمی گیج کننده به نظر برسد. لذا راهنمای کوتاهی برای کاربران در سایت خود قرار داده، تا بتوانند پروسه‌های کار و کسب درآمد در پارس فریلَنسر را بررسی کنند. برخی از سیاست‌های کاری در پارس فریلنسر عبارتند از:

تبصره: در صورت لغو پروژه هزینه‌ی انتشار به حساب کارفرما برگشت داده می‌شود.

در پلتفرم پارس فریلنسر به ۲ طریق می‌توان هزینه‌ی پروژه را پرداخت نمود.بهترین سایت فریلنسری در ایران

سایت دورکار با هدف فراهم کردن بستری امن و مطمئن جهت برون سپاری پروژه‌ها برای فارسی زبانان سراسر دنیا راه اندازی شد. این سایت نیز مشابه سایر سایت‌های فریلنسری امکانات گسترده‌ای را از سراسر ایران در اختیار شما قرار می‌دهد. در این سایت پروژه‌هایی در زمینه‌های مختلف مانند طراحی وب سایت، طراحی برنامه موبایلی اندروید و آی.اُ.اس طراحی گرافیک، نگارش و ترجمه متن، ارائه کارهای تحقیقاتی و پژوهشی و ..  انجام می‌شود و پروژه‌های آن در دسترس بسیاری از کارفرمایان و فریلنسرها است.

هدف دورکار فراهم کردن بستری است، تا دارندگان مشاغل بزرگ و کوچک، کارآفرینان و عموم مردم بتوانند به راحتی از نیروی کار متخصص در سرار کشور جهت انجام تمام پروژه هایی که امکان انجام آن‌ها از راه دور وجود دارد استفاده کنند.

کاریتو یک سایت فریلنسری و آنلاین برون سپاری پروژه‌هایی از قبیل برنامه نویسی، طراحی سایت، طراحی گرافیکی، بازاریابی تبلیغات، کمک به کار مدیران در حوزه کسب و کار آنلاین و به طور خلاصه هر کاری که بشود، به صورت آنلاین سفارش داد، و متخصص یا همان فریلنسر بدون نیاز به حضور فیزیکی به صورت دورکاری انجام دهد می‌باشد. کارفرمایان نیز می‌توانند پروژه‌های خود را برون سپاری کنند و فریلنسرهایی هم که تخصص‌های لازم را دارند می‌توانند، به صورت دورکاری و در هر کجا که باشند، آنلاین نسبت به انجام پروژه‌ها، طبق روش سایت اقدام و کسب درآمد کنند. برخی از مزایای کاریتو عبارتند از:

سان تایپ نیز همانند تایپایران یکی از سایت‌های تخصصی فریلنسینگ در خصوص ترجمه، تایپ و ویراستاری می‌باشد. روند در سان تایپ کمی متفاوت با سایر سایت‌های معرفی شده در این مقاله است؛ چراکه برای گرفتن سفارشات و انجام آن‌ها باید در سایت عضو شوید. به علت حجم بالای سفارشات سان تایپ، همواره استخدام مترجم، به خصوص مترجم انگلیسی به فارسی و مترجم فارسی به انگلیسی و همچنین تایپیست اینترنتی، بدون محدودیت در دستور کار مرکز قرار گرفته است و از بابت جذب نیروی متخصص هیچگونه محدودیتی وجود ندارد. از جمله پارامترهای لازم به منظور جذب و استخدام می‌توان به تخصص کافی در زمینه مربوطه، تعهد کاری، کیفیت ممتاز و دسترسی آسان به همکار اشاره کرد. تعرفه‌ها نیز در سایت مشخص شده‌اند.

برای شروع کار در سان تایپ باید فرم عضویت را پر کرده و ارسال نمایید. پس از ارسال اطلاعات، ایمیلی برای شما ارسال خواهد شد. فرم پیوست را مطابق با دانش و تخصص خود پر کرده و سپس به ایمیل مرکز ارسال نمایید. کارمندان دپارتمان استخدام سان تایپ، فرم آزمون شما را بررسی کرده، و ظرف یک روز، مراتب قبولی یا عدم قبولی را از طریق ایمیل به اطلاع شما خواهند رساند. پس از پذیرش در سان تایپ، برای ادامه‌ی روند گرفتن سفارش، باید سعی کنید کارهای خود را در موعد مقرر شده انجام دهید و هر چه کار بیشتری قبول کنید شانس شما برای گرفتن کار بعدی بیشتر می‌شود.

در زمان تقسیم سفارشات، از طرف سان تایپ پیامی تحت عنوان “آماده دریافت سفارش جدید هستید؟”، حضورتان ارسال می‌شود. در صورت آمادگی، پیام “بلی” را به شماره ارسال کننده پیامک، ارسال نمایید. در غیر این صورت نیز پیام “خیر” را به همان شماره ارسال کنید. پس از ارسال پیام “بلی”، سفارش به همراه فاکتور مربوط به حق الزحمه شما، درخواست مشتری و زمان تحویل حضورتان ایمیل خواهد شد. سپس پیامکی با عنوان اینکه “سفارش به ایمیل شما ارسال شده است”، دریافت خواهید نمود. سپس با سنجش وجود فرصت کافی برای انجام سفارش و همچنین مطابقت زمینه تخصصی سفارش، با زمینه تخصصی شما، حق الزحمه، زمان تحویل و سایر موارد، به شماره ارسال کننده پیامک، پیام “انجام سفارش تایید می‌گردد” و یا “قادر به انجام سفارش نیستم” را ارسال نمایید. بدین ترتیب، در صورت پذیرش درخواست، سفارش را در موعد مقرر از طریق پرتال همکاری و ایمیل مرکز ارسال نمایید.

بسیاری از برنامه نویسان به دلیل علاقه به کسب و کار ارزی و یا به عبارتی دیگر کسب درآمد دلاری، به سمت فریلنسری جذب شده اند. اگر شما هم علاقه‌مند به کسب درآمد دلاری هستید، بهتر است، به خوبی با سایت‌های فریلنسری خارجی آشنا شوید. در این بخش از مطلب قصد داریم سری به سایت‌های خارجی بزنیم و تعدادی از محبوب‌ترین سایت‌های فریلنسری خارجی را نیز معرفی کنیم. اگر از داخل ایران قصد همکاری با این سایت‌ها را دارید بهتر است از قوانین و محدودیت‌هایی که ممکن است برای کاربران ایرانی وجود داشته باشد، اطلاع کامل پیدا کرده و سپس برای انجام پروژه اقدام کنید:

فراموش نکنید که دسترسی به برخی سایت‌های خارجی به دلیل وجود برخی مشکلات ممکن است، از داخل ایران سخت باشد و در شرایط فعلی به دلیل مشکلات ثبت نام و احراز هویت کاربران ایرانی، استفاده از این سایت‌ها کاری بسیار سخت است. بنابراین اگر قصد شروع فریلنسری را دارید توصیه می‌کنیم تجربه‌ی خود را با سایت‌های خارجی شروع نکنید. و از سایت‌های ایرانی استفاده کنید تا بعدا با مشکلی مواجه نشوید.

اگر قصد انجام کار به صورت فریلنسری را دارید باید رزومه ای قوی و خوب برای خود آماده کنید. که ممکن است کارفرما هرگز شما را نبیند، یک رزومه آراسته و مرتب کمک زیادی به شما در جذب کارفرمایان خواهد کرد. پس اگر پرسیده شود، یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت یک فریلنسر چیست، چیزی جز تجربه و داشتن رزومه کاری قوی نخواهد بود.

فریلنسری شغلی است که ممکن است گاهی پر از پروژه‌های خوش آب و رنگ باشد و گاهی هم بیابان و برهوت کامل. پس اگر با دوره‌ای مواجه شدید که پروژه‌ی مناسبی پیدا نمی‌کنید و یا درآمدتان بسیار کم است، نا امید نشوید و برای بهبود مهارت‌های خود تلاش کنید. زمینه‌های دیگری نیز هستند که شما توانایی کار در آن‌ها را دارید. همچنین به این نکته توجه کنید که مواجه شدن با کارفرمای بدحساب، کارکردن زیاد و حتی تنهایی کار کردن مشکلاتی هستند که در دنیای فریلنسینگ با آن‌ها مواجه خواهید شد. توصیه می‌کنیم با روحیه‌ای آماده، وارد این کار شده و آماده‌ی استقلال شغلی کامل باشید.

فریلنسری یکی از جذاب‌ترین کارهایی است، که می‌توانید از طریق انجام کارهای مورد علاقه خود کسب درآمد کنید. علاوه بر این، در کنار انجام تخصص خود، می‌توانید مهارت‌های جدیدی نیز به دانش خود اضافه کرده و توانایی انجام پروژه‌های مختلفی را پیدا کنید. تجربه‌ی شما از کار با سایت‌های فریلنسری گرافیک برنامه نویسی تایپ و … چیست؟ آیا تا به حال با سایت‌های مشابه پونیشا و انجام میدم و … کار کرده‌اید؟ به نظر شما بهترین سایت دوکاری ایرانیان کدام سایت است؟ خوشحال می‌شویم که تجربه‌های خود را با ما و سایر کاربران سون لرن به اشتراک بگذارید.

اگر به تازگی به کار فریلنسری علاقه‌مند شده اید و در یادگیری و بهبود مهارت‌های خود نیاز به کمک دارید، شرکت در دوره‌های متخصص سون لرن را به شما پیشنهاد می‌کنیم، هدف مجموعه سون لرن افزایش سطح کیفیت آموزش و ساختن راهی برای ورود دانشجویان به بازار کار تخصصی است.

این روز ها کلمه ی “فریلنسر”،‌”آزادکار” یا “دورکار” را زیاد می شنویم،‌ هر چند که از این نوع از شغل هنوز آنطور که باید جای خود را در بین مردم باز نکرده، و از نظر عموم مردم کسی شاغل به حساب می آید که به استخدام رسمی و تمام وقت شرکت یا سازمانی در آمده باشد و حقوق و مزایای ثابتی را به صورت ماهانه دریافت کند. این در حالیست که عمده ترین ویژگی کار به صورت فریلنسری منعطف بودن ساعت کاری و محدود نبودن به مکانی خاص است. فریلنسرها نیازی به عقد قراردادهای طولانی مدت فقط با یک کارفرمای خاص ندارند بلکه می توانند همزمان با چند کارفرما قرارداد ببندند و مدت این قرارداد هم بستگی به ماهیت کار دارد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید اولین بار کلمه ی فریلنسر در قرون وسطی به کار رفته است. در آن دوران دو نوع شوالیه وجود داشته است: یکی شوالیه هایی که فقط برای فرمانروایی مشخص کار می کردند و دیگری شوالیه های فریلنسر که پایبند فرمانروایی خاص نبودند و برای هرکسی که بهشان پول می داد کار می کردند.

کلمه ی فریلنسر امروزه نیز معنای خود را حفظ کرده و یک فریلنسر دقیقا نقش شوالیه را در قرون وسطی بازی می کند و با هر فرمانروایی که امروزه به کارفرما تبدیل شده اند؛‌ به توافق برسد کار می کند،‌ حتی ممکن است اینکار را همزمان با چندکارفرما انجام دهد.

اول اینکه یک موضوعی را روشن کنیم و آن اینکه : “فریلنسرها سیاهی لشکر نیستند و اتفاقا متخصصانی هستند که مهارت های متنوعی دارند،‌ به هیچ عنوان رایگان کار نمی کنند و تنها دستمزد ثابتی برای کارهایشان دریافت نمی کنند”.

امروز کسب و کارهای آنلاین رونق زیادی پیدا کرده اند و هر کاری که به نوعی به گسترش این کسب و کارها کمک کند بعنوان فرصتی برای فریلنسرینگ تلقی می شوند؛ با این تعریف کارهایی مثل برنامه نویسی در حوزه های طراحی سایت و اپلیکیشن و غیره،‌ تولید محتوا و کپی رایتینگ،‌ دستیار مجازی و مدیریت شبکه های مجازی،‌ پروژه های مرتبط با سئو و بهینه سازی و حتی حوزه ی آموزش و به طور کلی هر حرفه ای که مهارت محور باشد در این دسته جای میگیرد.بهترین سایت فریلنسری در ایران

بد نیست این مطلب را نیز مطالعه کنید “چرا دورکاری گزینه مناسبی برای کسب درآمد شماست؟”

شاید با این توضیحات متوجه این موضوع شده باشید که در یک یا چند مورد از حرفه های بالا مهارت دارید و حتی به فکر افتادید که وارد این حوزه شوید و مهارت هایتان را بسنجید، در مرحله ی بعدی شاید جذب مطالبی شوید که در مورد فریلنسری و شاید راحتی و انعطاف کاری آن می شنوید، ولی بدانید که علیرغم تمامی جذابیت های این نوع فعالیت پا گذاشتن در عرصه فریلنسری مستلزم داشتن نظم و برنامه ریزی فوق العاده ای است که اگر از پس آن بر نیایید به زودی با شکست مواجه می شوید.

رایگان عضو سایت بشو و پروژه‌ها را با کمیسیون ۰% درصد انجام بده.

اگر با تمام توصیفات بالا تصمیم گرفتید که زندگی حرفه ای خود را با فریلنسری ادامه بدهید،‌ فقط باید یک کار انجام بدهید؛‌ سری به سایت های فریلنسری بزنید!

نگران نباشید ما در ادامه لیستی از ۵ سایت برتر فریلنسری ایرانی حوزه و خدماتی که ارائه می دهند برای شما آماده کرده ایم، با در نظر گرفتن مهارتهایتان می توانید از آنها استفاده کنید:

کارلنسر(Karlancer)، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری اینترنتی در ایران است که با هدف فراهم ساختن یک فضای کاری حرفه ای بین کسب و کارها و متخصصین حرفه ای ایجاد شده است. کارلنسر کمک می‌کند تا کارفرمایان، بهترین فریلنسرهای مرتبط با پروژه خود را به سادگی پیدا کنند. متخصصین فریلنسر قادرند بدون محدودیت‌های معمول مکانی یا زمانی، با ارایه خدمات خود به صورت آنلاین و اینترنتی، کسب درآمد نمایند. ضمنا کارآفرینان و صاحبان کسب و کار، با امکان دسترسی به بانک اطلاعاتی بزرگی از متخصصین از تمامی نقاط‌‌ می‌توانند خدمات حرفه ای مورد نیاز خود را با کیفیت بهتر و قیمت مناسب تری تحویل بگیرند و بهره وری و رقابت پذیری خود را افزایش دهند.

این خدمات ‌‌می‌تواند شامل طراحی وبسایت، برنامه نویسی، دیجیتال مارکتینگ و سئو، ساخت اپلیکیشن موبایل، طرحی UI و UX، مدیریت شبکه های اجتماعی، طراحی لوگو، بنر، بروشور و کاتالوگ، طراحی چهره، کارتون و کاریکاتور، تهیه و تولید محتوای متنی و تصویری، ساخت تیزر تبلیغاتی، عکاسی و فیلم برداری، روتوش عکس و تدوین فیلم تایپ و ترجمه، دستیار مجازی، آهنگسازی، صداسازی و دوبله، پروژه های مهندسی، معماری، بازاریابی و حسابداری و سایر خدمات حرفه ای باشد.

کارلنسر هیچ کمیسیون و حق عضویتی بابت خدمات خود از کارفرمایان دریافت نمی‌کند. ایجاد پروژه هم رایگان است. در طرف دیگر فریلنسرها می‌توانند با ارتقای سطح عضویت خود، از ارسال پیشنهادهای ماهانه بیشتری (bid) نسبت به پلن رایگان، حق کمیسیون کمتر و مزایای بیشتر بهره‌مند شوند.

به جرأت می‌توان سایت معتبر و کارآمد حامی ورکس را به عنوان یکی از بهترین سایت‌های فریلنسری ایران معرفی کرد. این سایت یکی از بزرگترین سایت‌های فریلنسری در ایران است که پروژه‌های متنوعی مانند برنامه‌نویسی، تولید محتوا، ترجمه، تایپ، طراحی و سئو سایت و پروژه‌های فنی و مهندس را در خود جای داده است.

این سایت ویژگی‌های مفید زیادی دارد که می‌توانند به فریلنسرها برای داشتن یک تجربه کاری مطمئن و مفید کمک کند. برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از:

سایت پونیشا به گفته ی صاحبان سایت “یک کارخانه ی آنلاین است که با گردهم آوردن انسان های با انگیزه کمک می کند تا جهان به جای بهتری برای زندگی تبدیل شود” و معتقد است ” کارآفرینان و فریلنسرهای موفق می تواننددنیای بهتری خلق کنند”. پونیشا در نظر دارد با بوجود آوردن یک پلتفرم معتبر برای دورکاری باعث شود که متخصصان وکسب و کارها از وقت خود بهترین استفاده را بکنند و با کم کردن رفت و آمد های غیرضروری کمکی به بهبود محیط زیست کرده باشند.

طراحی گرافیک، برنامه نویسی وب و موبایل، نویسندگی ، دستیاری مجازی، پشیبانی تلفنی ، فروش و بازاریابی و حسابداری و مشاوره همگی از زمینه های فعالیت دورکاران در این سایت است.

رابط کاربری پونیشا نیز کاربرپسند و اصولی است؛ گرچه ممکن است کار کردن با پنل آن در ابتدا کمی مشکل به نظر بیاید. تا زمان نوشتن این مقاله ۲۶۴ هزار کاربر در پونیشا فعالیت می کنند و حدودا ۸۴ هزار پروژه نیز با موفقیت به اتمام رسیده است.عضویت در پونیشا و ۵ پیشنهاد اول روی پروژه های آن رایگان است اما برای ارتقا حساب کاربری خود و همچنین استفاده از بعضی امکانات سایت باید هزینه ای را پرداخت کنید و در ضمن مثل اکثر سایت های ایرانی ۱۰ درصد درآمد فریلنسر متعلق به سایت است.

انجام میدم به نقل از سایتش، به عنوان یک مجموعه دانش بنیان، بستری را فراهم کرده است تا همه‌ی افراد در هر نقطه از ایران و حتی از سرتاسر جهان، بتوانند تخصص ها، استعداد ها، مهارت ها و توانمندی های خود را شناسایی کرده و آنها را در قالب مجموعه ای از خدمات برای فروش ارائه بدهند.در حقیقت “انجام میدم” ویترینی برای ارائه ی بسته های خدماتی است که از آنها بعنوان “کاره” یاد می شود.

مدل کارکرد سایت انجام میدم با سایر سایت های فریلنسری کمی متفاوت است،‌ شما بعنوان فریلسنر مهارت های خود را تحت عنوان “کاره” و با رعایت اصول قیمت گذاری در سایت منتشر می کنید، کارفرمایان با جستجو در سایت کاره ی شما را مشاهده می کنند و در صورت تمایل با تعریف پروژه ای اختصاصی کار را به شما می سپارند.

تبلیغات و بازاریابی، تایپ، ترجمه و نویسندگی، گرافیک، برنامه نویسی، دستیار مجازی، انیمیشن سازی، موسیقی و صدا، آموزش و مشاوره ، حتی بازی و سرگرمی و سایر خدمات همگی در “انجام میدم” و توسط فریلنسرهای آن ارائه می شوند.

“انجام میدم” ظاهری دلچسب و کاربرپسند دارد و کارکردن با آن تقریبا راحت است. تاکنون ۱۴۴ هزار پروژه در آن به ثبت رسیده و تقریبا ۲۰ درصد درآمد فریلنسر متعلق به سایت است که به نسبت سایر سایت ها بیشتر است، اما خبر خوب اینکه در صورت تحویل به موقع پروژه و خوش قولی ۵ تا ۸ درصد از کمیسیون کسر می گردد و برای عضویت در سایت و یا اشتراک ماهانه نیازی به پرداخت هزینه نیست.

سایت دور کار به تعبیر صاحبان سایت، در راستای فراهم کردن بستری امن و مطمئن جهت برون سپاری پروژه ها برای فارسی زبانان سراسر دنیا راه اندازی شده است.کارآفرینان و عموم مردم از سراسر ایران می توانند پروژه هایی که قابلیت دورکاری دارند به متخصصانی از سراسر ایران بسپارند.

پروژه هایی که امکان انجام آن ها در “دورکار” وجود دارد عبارتند از: برنامه نویسی در حوزه ی وب و اپلیکیشن، نگارش و ترجمه ، طراحی گرافیک، کارهای پژوهشی و تحقیقاتی.

تا زمان نوشتن این متن حدود ۱۵ هزار فریلنسر در سایت دورکار فعالیت می کنند و ۲۵۰۰ پروژه نیز در آن با موفقیت به اتمام رسیده است. “دورکار” رابط کاربری جذاب و آسانی دارد و ثبت نام و ارسال پیشنهاد بر روی پروژه ها در آن رایگان می باشد، در ضمن نیازی نیست هزینه ی اشتراک ماهانه را پرداخت کنید و تنها ۱۰ درصد پروژه های موفق بعنوان کمیسیون به سایت تعلق می گیرد که به نسبت سایر سایت های مشابه تماما به نفع فریلنسرهاست.

عنوان “اولین و بزرگترین مرکز تخصصی تایپ در ایران” متعلق به سایت تایپیران است.به نقل از این سایت: تایپایران بخشی از مجموعه سایت های کارایران است که جهت انجام پروژه های تایپ به صورت تخصصی و کارآفرینی تایپیست های مختلف از سراسر کشور برای انجام پروژه ها به صورت دورکاری می باشد. تخصصی بودن سایت در این زمینه باعث وجود امکانات و قابلیت های تخصصی می شود که سایت با برپایی آزمون های آنلاین تخصصی و سایر معیارهای اعتبارسنجی و راستی آزمایی در به انجام رساندن پروژه های تایپ با حداکثر نتیجه گام بردارد.

تایپ در نرم افزار ورد، تایپ فایل های صوتی، طراحی و ایجاد اسلاید شوها در پاورپوینت، ورود داده به اکسل، صفحه آرایی، انجام تحقیق و مقاله ، رسم نمودار و چارت و پروژه های آماری spss از فعالیت هایی است که در این سایت به انجام می رسد.

در تایپیران مبلغی توسط مجری بعنوان حسن انجام کار و مبلغی بعنوان بیعانه توسط کارفرما در گرو سایت قرار می گیرد.مبلغ در نظر گرفته شده برای کمیسیون سایت در تایپیران ۱۵ درصد است. تایپیران نیز رابط کاربری جذاب و به روزی دارد و عضویت در سایت و شرکت در آزمون های آنلاین آن که به منظور ارائه ی گواهینامه ی دیجیتال ارائه می شود برای بار اول رایگان است.

پارسکدرز عنوان “اولین بازار کار آنلاین ایران” را به خود اختصاص داده است، چرا که بیشتر از ۱۱ سال است که از آغاز فعالیت این سایت می گذرد. روش کار پارسکدرز بر مبنای ” گروگذاری وجه مالی طرفین” است به این صورت که مبلغی از طرف کارفرما در گرو سایت قرار می گیرد و این تضمینی برای فریلنسر است که در صورت انجام صحیح پروژه حتما مبلغ را دریافت می کند.

در حال حاضر سی هزار پروژه ی موفق در پارسکدرز به انجام رسیده و ۱۰۵ هزار متخصص نیز در آن فعالیت می کنند که جامعه آماری قابل توجهی است. طراحی وب، برنامه نویسی به تمامی زبان ها، گرافیک دوبعدی و سه بعدی،‌ تولید محتوا، بهینه سازی و سئو،‌ تایپ، ترجمه و ویرایش و حتی حوزه ی آموزش و رفع اشکال درسی همگی در پارسکدرز انجام می شوند.

رابط کاربری پارسکدرز بسیار کارپسند و آسان طراحی شده است. عضویت در آن رایگان و کارمزد سایت ۸ تا ۱۰ درصد در نظر گرفته شده است، در ضمن برای ارتقای عضویت در سایت نیز باید هزینه ای پرداخت شود.

در این مقاله سعی کردیم بهترین های فریلنسرینگ ایرانی را به شما معرفی کنیم. در صورتیکه مقاله ابرای شما مفید بود آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و اگر تجربه فعالیت در هر یک از این سایت ها را دارید آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

کلمات کلیدی:

  • صفر تا ۱۰۰ فریلنسری
  • ارتباط امن سایت راه اندازی شد ?
  • چند نکته مهم برای یک پیشنهاد قیمت تاثیرگ
  • تفاوت بین زندگی کارمندی و فریلنسری
  • چرا دورکاری گزینه مناسبی برای کسب درآمد
  • تعطیلات نوروزی یک فرصت عالی برای فریلنسر
  • دورکاری (فریلنسری) یا حضور فیزیکی در محل

فریلنسری ترجمه

حامی ورکس (Hamiworks)، یکی از جدیدترین سایت های فریلنسینگ و دورکاری اینترنتی، جهت استخدام فریلنسرهای حرفه‌ای در ایران است. انجام پروژه تخصص اصلی فریلنسرها در این سایت هست، کارفرماها قادر به ثبت پروژه های متنوع با مهارت هایی مانند: برنامه نویسی طراحی سایت، تولید محتوای سایت و شبکه‌های اجتماعی، تایپ و ترجمه، عکاسی، طراحی لوگو، بنر، پوستر، چهره و…، نگارش مقاله و پروپوزال، بازاریابی، دیجیتال مارکتینگ، سئو SEO، ادیت و ویرایش عکس، ساخت و تدوین کلیپ و تیزر، ساخت اینفوگرافیک، مدل‌سازی، ویرایش فایل‌های صوتی، آهنگسازی، پروژه‌های مهندسی، علوم تجربی، هنر، معماری، طراحی داخلی و… می باشند.

لطفا کپچا را وارد کنید

استفاده از خدمات هر سایتی می بایست در چهارچوبی از قوانین باشد. با توجه به آنکه استفاده از هر یک از بخش های این سایت به منزله پذیرش قوانین آن خواهد بود، خواهشمندیم قوانین استفاده از سایت حامی ورکس را قبل از استفاده از سایت، مطالعه نمایید. بدیهی است حامی ورکس حق اعمال تغییرات در این قوانین را برای خود محفوظ می‌دارد، لذا لازم است کاربران برای اطلاع از تغییرات محتمل، به فراخور زمان به این سند رجوع نمایند.تعاریفی از برخی واژگانی که در متن قوانین استفاده می شوند به شرح ذیل است:

وقتی تصمیم می‌گیرید فریلنسر شوید؛ پیدا کردن مشتری، کار سختی به نظر می‌آید. سایت‌های فریلنسری، بهترین راه برای ارتباط بین فریلنسر و کارفرما هستند؛ اما کدام سایت بهتر است و بهترین سایت فریلنسری ایران کدام است؟

ما در ادامه‌ با ساز و کار سایت‌های فریلنسری به طور کامل آشنا می‌شویم تا شما به راحتی بتوانید در مورد اینکه کدام سایت برای فعایت شما مناسب است، تصمیم بگیرید.

آیا تا به حال به مهارت‌های خود، این‌گونه نگاه کرده‌اید که بدون اینکه استخدام شوید، پروژه‌ای را انجام دهید؟

با فریلنسری می‌توانید خودتان مثل یک شرکت باشید. یک شرکت یک نفره!

فریلنسری روشی است که فردِ دارای مهارت و فرد کارفرما از طریق یک سیستم به هم معرفی می‌شوند تا هر دو نفع ببرند. در مورد فریلنسری و تاریخچه آن بیشتر بخوانید:بهترین سایت فریلنسری در ایران

معمولاً مهارت‌هایی می‌توانند در زمینه‌ی فریلنسری کارآمد باشند که خروجی آن‌ها به صورت دیجیتال باشد. در سال‌های اخیر، سایت ‌های فریلنسری فارسی زبان زیادی به وجود آمده‌اند که به فعالیت‌های فریلنسری کمک می‌کنند. ما قصد داریم بهترین ‌سایت‌ها را معرفی کنیم تا در نهایت شما بهترین سایت فریلنسری ایران را انتخاب کنید.

روش کار در این سایت‌ها این است که کارفرما ابتدا پروژه‌ای را ایجاد می‌کند و نیاز خودش را از این طریق اعلام می‌کند. افراد فریلنسر هم با دیدن آگهی، رزومه و پیشنهاد خودشان را در مورد هزینه، زمان و… برای کارفرما می‌فرستند.

سپس کارفرما از بین گزینه‌ها بهترین فرد را انتخاب و با او در مورد پروژه مذاکره می‌کند. سایت هم برای تأمین هزینه‌های خودش، از کارفرما و فریلنسر درصدی را به عنوان حق کمیسیون دریافت می‌کند.

این سایت فریلنسری ایرانی در سال ۸۶ تأسیس شده است.

در بالای سایت سمت چپ، اگر روی گزینه‌ی «روش کار ما» کلیک کنید؛ صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که طبق تصویر زیر، در این بخش تمام قوانین سایت به طور کامل در قالب پرسش و پاسخ برای فریلنسر و کارفرما توضیح داده شده است.

این سایت دو حالت درآمدزایی برای فریلنسر دارد:

برای این کار می‌توانید دوستان‌تان را به سایت پارسکدرز دعوت کنید. به ازای هر خریداری که شما به سایت پارسکدرز ارجاع دهید، این سایت درصدی از سود حاصل را به شما پرداخت می‌کند.

هم‌چنین برای راحت شدن جستجوی پروژه برای فریلنسرها، این سایت پروژه‌ها را دسته‌بندی کرده است. با کلیک بر روی هر کدام، پروژه‌ها بر اساس آن مرتب و نشان داده می‌شوند.

این ۴ حالت شامل :

یکی دیگر از بهترین سایت‌ های فریلنسری ایرانی پونیشا است. در این سایت علاوه بر پروژه‌هایی که تعریف می‌شود، مسابقه‌ی طراحی هم برگزار می‌کنند.

طراحی لوگو، طراحی کارت ویزیت، طراحی صفحه‌ی وب، طراحی قالب وردپرس، طراحی اپلیکیشن، طراحی پوستر و…

برای مثال کارفرما برای طراحی یک لوگوی خاص، یک مسابقه طراحی می‌کند و به بهترین طراحی، یک مبلغ مشخص به عنوان هدیه می‌پردازد. در این سایت، یک فریلنسر می‌تواند در ماه برای ۵ پروژه، رایگان درخواست بدهد.

برای درخواست‌های بیشتر باید عضویت خودش را ارتقا دهد و حق عضویت بپردازد.

سایت «انجام میدم» یکی دیگر از سایت‌های خوب فریلنسری است.

شروع فعالیت فرد فریلنسر در سایت «انجام میدم» از سطح عادی خواهد بود و به مرور با توجه به کیفیت فعالیت‌ و عملکردی که فریلنسر دارد، به سطوح بالاتر ارتقا پیدا می‌کند.

فریلنسر در این سایت در ۴ سطح قرار می‌گیرد:

مثلاً برای ارتقا به سطح اول، باید فریلنسر یکی از شرایط زیر را داشته باشد:

هم‌چنین برای ارتقا به سطح دوم، باید تکمیل و تأیید سفارش با یکی از شرایط زیر صورت بگیرد:

با ارتقا پیدا کردن سطح فرد، فریلنسر از مزایای این سایت در جهت افزایش فروش و درآمدهای خود بهره‌مند می‌شود.

یکی دیگر از سایت‌ های فریلنسری ایرانی ، سایت «کارلنسر» است.

یکی از ویژگی‌های خوب کارلنسر این است که فرد فریلنسر، می‌تواند لینک سایت را از طریق ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی یا هر شیوه‌ی دیگری برای تعدادی کارفرما بفرستد.

وقتی کارفرما با لینک فرستاده شده عضو شود و پروژه ایجاد کند؛ در پروژه‌هایی که بین فریلنسر و آن کارفرما انجام شود، هیچ کمیسیونی از فریلنسر یا کارفرما گرفته نمی‌شود.

یکی دیگر از بهترین سایت های فریلنسر ایران ، سایت «کاریشه» است.

این سایت برای راحت کردن کار فریلنسرها و کارفرماها، اپلیکیشنی طراحی کرده که از این طریق افراد راحت‌تر به فعالیت بپردازند.

وقتی در مورد بهترین سایت فریلنسر ایران حرف می‌زنیم، نباید از «تایپ‌ایران» غافل شویم.

تایپ‌ایران یکی از سایتهای فریلنسری ایران است که صرفاً برای پروژه‌های تایپی به صورت دورکاری است.

تایپ‌ایران بخشی از مجموعه‌ی سایت‌های کارایران است و کارایران یک سایت فریلنسر فارسی است.

«کارایران» متشکل از مجموعه سایت‌هایی است که به‌صورت تخصصی در زمینه‌های مختلف ایجاد شده و کلیه‌ی خدمات تعریف شده‌ی هر بخش به‌صورت دورکاری انجام می‌شود.

یکی از ویژگی‌های سایت کارایران، برگزاری آزمون‌های مجازی است.

پس از گذراندن موفق آزمون، نشان آزمون توسط فرد دریافت خواهد شد و در پروفایل او نمایش داده می‌شود.

هم‌چنین یک گواهینامه‌ی دیجیتال با امکان بررسی صحت و هویت مدرک با شماره سریال گواهینامه برای کاربر صادر می‌گردد.

کاربر می‌تواند از این گواهینامه در فضای مجازی خارج از سایت هم استفاده کند.

آزمون‌های مجازی سایت کارایران ، شامل موارد زیر است:

یکی دیگر از بهترین سایت های فریلنسر داخلی ، سایت «پارس فریلنسر» است.بهترین سایت فریلنسری در ایران

این سایت برای راحت شدن فعالیت فریلنسرهای ایرانی که تمایل به کارکردن با شرکت‌های خارجی دارند، امکان پرداخت ارزی را راه‌اندازی کرده است.

این سیستم پرداخت ارزی به فریلنسر کمک می‌کند که درآمد خود را در قالب ریال یا هر ارز دیگری به صورت آنلاین، امن و سریع از کارفرمای خود دریافت نماید.

هم‌چنین کارفرمایان درهر جای جهان می‌توانند به صاحبان مهارت‌های مختلف در هرجای دیگر جهان، پروژه سفارش دهند و به سادگی دستمزد آن را بپردازند.

سایت‌های فریلنسری درواقع بهترین پلتفرم برای فریلنسرها و افراد کارفرما هستند تا آن‌ها بتوانند راحت‌تر یکدیگر را پیدا کنند و با هم لینک شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *