دانستنی

سیستم همکاری در فروش (افیلیت مارکتینگ) چیست و چگونه می‌توانید آن را شروع کنید

سیستم همکاری در فروش (افیلیت مارکتینگ) چیست و چگونه می‌توانید آن را شروع کنید

تصور کنید شما در نیمه‌های شب بیدار شوید و مجبور باشید که به سرکار بروید. اینکه هیچ‌ کسی در آن ساعت در خیابان نیست ممکن است موجب وحشت شما شود.

به نظرتان اینکه بتوانید بدون توجه به زمان و مکان در هر ساعت و هر جایی که قرار دارید درآمد کسب نمایید چه حسی دارد؟

این همان مفهوم سیستم همکاری در فروش است.

سیستم همکاری در فروش یک روش محبوب برای افزایش فروش و کسب درآمد آنلاین قابل توجه است. این روش فوق‌العاده هم برای برندها و هم برای بازاریاب‌ها بسیار سودمند است و بیشتر از روش‌های سنتی سودآوری دارد.

در حقیقت:

۸۱% برندها و ۸۴٪ از ناشران از قدرت سیستم همکاری در فروش استفاده می‌کنند، این آمار با افزایش هزینه‌های بازاریابی شرکت‌ها در ایالات متحده هر ساله افزایش می‌یابد.

هر ساله ۱۰.۱٪ هزینه‌های سیستم همکاری در فروش در ایالات متحده افزایش می‌یابد، در واقع مفهوم این جمله این است که تا سال ۲۰۲۰، این رقم به ۶.۸ میلیارد دلار خواهد رسید.

در سال ۲۰۱۸، هزینه‌های بازاریابی محتوا ۶۲ درصد از طرح‌های بازاریابی سنتی بیشتر شد در حالی که به طور هم زمان سه برابر بیشتر از روش‌های سنتی درآمد ایجاد می‌کند. در واقع، ۱۶٪ از کل سفارشات آنلاین می‌تواند به تأثیر بازاریابی سیستم همکاری در فروش نسبت داده شود.

در مارس ۲۰۱۷، ساختار وابسته آمازون تغییر کرد و نرخ‌های درآمدی جدیدی را برای سازندگان ارائه داد و این فرصت را برای شرکت‌های وابسته فراهم کرد تا درآمد منفعل خود را بر اساس میزانی که فروش دارند، به طرز چشمگیری افزایش دهند.

سیستم همکاری در فروش جیسون استون، که به عنوان یک مربی در این زمینه شناخته می‌شود، فقط در ماه‌های ژوئن و ژوئیه ۲۰۱۷ ۷ میلیون دلار درآمد داشته است.

سیستم همکاری در فروش چیست؟

سیستم همکاری یا افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing)، در فروش فرآیندی است که از طریق آن یک شرکت وابسته برای بازاریابی محصولات شرکت دیگر کمیسیون به دست می‌آورد. شرکت وابسته به سادگی کالایی را که به آن علاقه دارد جستجو می‌کند، سپس آن محصول را تبلیغ و از هر فروشی که انجام می‌دهد، بخشی از سود را کسب می‌کند. در واقع فروش از طریق پیوندها از یک وب سایت به وب سایت دیگر انجام می‌شود.

سیستم همکاری در فروش چگونه کار می‌کند؟

از آنجا که سیستم همکاری در فروش با استفاده از روش‌های مختلف بازاریابی سهمی از سود را به مشارکت‌کنندگان اختصاص می‌دهد، به این ترتیب از توانایی افراد مختلف برای یک استراتژی بازاریابی به شیوه‌ای موثرتر استفاده می‌کند. برای ساخت این فرآیند، سه گروه یا سه حزب مختلف باید درگیر شوند:

  1. فروشنده و سازندگان محصول.
  2. شرکت وابسته یا تبلیغ کننده.
  3. مصرف کننده.

در ادامه به رابطه پیچیده این سه گروه می‌پردازیم تا از چگونگی موفقیت در سیستم همکاری در فروش اطلاعاتی مفید به دست بیاوریم، پس همراه ما باشید.

  1. فروشنده و سازندگان محصول

فروشنده، چه یک کارآفرین انفرادی باشد و چه یک شرکت بزرگ، خالق کالا یا خرده فروشی است که محصولی را به بازار عرضه می‌کند. این محصول ممکن است یک شی فیزیکی باشد، مانند کالاهای خانگی یا یک خدمت، مانند آموزش در زمینه‌های مختلف.

فروشنده که با نام تجاری نیز شناخته می‌شود، نیازی به حضور فعال در بازاریابی برای سیستم همکاری در فروش ندارد، اما ممکن است آن‌ها تبلیغ کننده باشند و از تقسیم درآمد مرتبط با بازاریابی وابسته سود کسب کنند.

به عنوان مثال، فروشنده می‌تواند یک تاجر تجارت الکترونیکی باشد که یک کار بازپرداخت را شروع کرده است و می‌خواهد با پرداخت وب سایت‌های وابسته برای تبلیغ محصولات خود به مخاطبان جدیدی دسترسی پیدا کند. یا فروشنده می‌تواند شرکتی باشد که برای کمک به فروش نرم افزار بازاریابی خود از شرکت‌های وابسته استفاده می‌کند.

  1. شرکت وابسته یا تبلیغ کننده

شرکت وابسته همچنین به عنوان تبلیغ کننده سیستم همکاری در فروش نیز شناخته می‌شود، می‌تواند یک فرد یا یک شرکت باشد که محصول فروشنده را به روشی جذاب برای مصرف کنندگان بالقوه به بازار عرضه می‌کند. به عبارت دیگر، شرکت وابسته محصول را تبلیغ می‌کند تا مصرف کنندگان متقاعد کند که آن محصول برای آن ها با ارزش یا سودمند است. اگر مصرف کننده در نهایت محصول را خریداری کند، شرکت وابسته بخشی از درآمد کسب شده را دریافت می‌کند.

شرکت‌های وابسته غالباً مخاطبان بسیار خاصی دارند که برای آن ها بازاریابی و سیستم همکاری در فروش را در سیستم همکاری در فروش را در نظر می گیرند و عموماً به منافع آن مخاطبان پایبند هستند. به این ترتیب یک برند تجاری خاص و تعریف شده ایجاد می‌شود که به شرکت وابسته کمک می‌کند مشتریانی را جذب کند که به احتمال زیاد در مورد تبلیغات به آن‌ها احتیاج دارد.

  1. مصرف کننده

خواه مصرف کننده بداند یا نه، آن‌ها و خریدهایشان محرک‌های سیستم بازاریابی در فروش هستند. شرکت‌های وابسته این محصولات را با آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها و وب سایت‌ها به اشتراک می‌گذارند.

هنگامی که مصرف کنندگان کالا را می‌خرند، فروشنده و شرکت وابسته سود را تقسیم می‌کنند. گاهی اوقات شرکت وابسته با اعلام اینکه در ازای فروش خود کارمزد دریافت می‌کند، تصمیم می گیرد که مشتری را از این موضوع آگاه کند. در سایر مواقع ممکن است مصرف کننده کاملا از زیر ساخت‌های سیستم همکاری در فروش برای خرید خود آگاهی خاصی نداشته باشد و یا به عبارتی بی‌خبر باشد.

در هر صورت، آن‌ها به ندرت هزینه بیشتری را برای محصول خریداری شده از طریق بازاریابی وابسته پرداخت می‌کنند. سهم شرکت وابسته در سود قیمت خرده فروشی گنجانده شده است. مصرف کننده فرآیند خرید را به اتمام می‌رساند و محصول را به صورت عادی دریافت می‌کند و بازاریابی وابسته که بخش مهمی هستند در این فرآیند به هیچ عنوان روی قیمت نهایی کالا و یا خدماتی که به دست مشتری می‌رسد تأثیر نمی‌گذارد و باعث افزایش قیمت نمی‌شود.

بازاریاب‌های وابسته چگونه حقوق می‌گیرند؟

یک روش سریع و ارزان برای کسب درآمد بدون دردسر برای کسانی که می‌خواهند درآمد خود را به صورت آنلاین افزایش دهند، سیستم همکاری در فروش است. اما چگونه شرکت وابسته پس از اتصال فروشنده به مصرف کننده (معرفی مشتری به تولید یا عرضه کننده)، حقوق خود را دریافت می‌کند؟

پاسخ می‌تواند پیچیده شود.

مصرف کننده همیشه نیازی به خرید محصول از شرکت وابسته ندارد. بسته به برنامه و سهم شرکت وابسته در فروش این حجم فروش ممکن است متفاوت باشد.

شرکت وابسته ممکن است از روش‌های مختلف درآمد داشته باشد:

  1. پرداخت به ازای هر فروش

این ساختار سیستم همکاری در فروش استاندارد است. در این برنامه، تولید یا عرضه کننده کالا درصدی از قیمت فروش محصول پس از خریدن محصول از سوی مصرف کننده که در نتیجه استراتژی‌های بازاریابی شرکت وابسته است را، به شرکت وابسته پرداخت می‌کنند. به عبارت دیگر، شرکت وابسته باید در واقع سرمایه گذار را وادار به سرمایه گذاری در محصول قبل از فروش آن کند. به طور کلی این توافق‌ها قبل از فروش محصول بین شرکت وابسته و عرضه کننده محصول صورت می‌گیرد.

  1. پرداخت بابت هر مشتری بالقوه

یک سیستم پیچیده‌تر، پرداخت به ازای هر مشتری بالقوه است. شرکت وابسته باید مشتری را متقاعد کند که به وب سایت عرضه کننده محصول مراجعه کند و اقدامات مورد نظر اعم از پر کردن فرم تماس، ثبت نام برای آزمایش یک محصول، مشترک شدن در خبرنامه یا بارگیری نرم‌افزار را انجام دهد.

  1. پرداخت بابت هر کلیک

این برنامه سیستم همکاری در فروش بر انگیزش شرکت وابسته جهت هدایت مجدد مصرف کنندگان به وب سایت بازرگان تمرکز دارد. این بدان معنی است که شرکت وابسته باید مصرف کننده را از سایت شرکت وابسته به سایت عرضه کننده منتقل کند. شرکت وابسته بر اساس افزایش بازدید در وبسایت عرضه کننده محصول درآمد مشخص و از قبل تعیین شده‌ای را به دست می‌آورد.

چرا باید یک بازاریاب وابسته باشید؟

دلایل تبدیل شدن به یک بازاریاب شرکت وابسته چیست؟

  1. درآمد ثابت

در حالی که شما برای بر عهده گرفتن هر شغل “عادی” و درآمدزایی به محل کار به خصوصی احتیاج دارید، بازاریابی وابسته و سیستم همکاری در فروش به شما توانایی کسب درآمد در هر زمان و مکانی را می‌دهد.

تنها با یک سرمایه‌گذاری اولیه، بازدهی آن را هنگام خرید محصولات در طی روزها و هفته‌های بعدی توسط مصرف کنندگان، مشاهده خواهید کرد. حتی وقتی جلوی رایانه خود نباشید، مهارت‌های بازاریابی شما یک درآمد ثابت برای شما ایجاد می‌کند.

  1. عدم پشتیبانی مشتری

فروشندگان و شرکت‌های شخصی که محصولات یا خدمات را ارائه می‌دهند باید با مصرف کنندگان خود معامله کنند و اطمینان حاصل کنند که آن‌ها از آنچه خریداری کرده اند راضی هستند. بنابراین پشتیبانی مشتری به عهده شما نخواهد بود و در صورت بروز مشکل و تعویض کالا یا خدمات شرکت عرضه کننده کالا و مشتری یا مصرف کننده باهم به طور مستقیم در ارتباط خواهند بود.

به لطف ساختار سیستم همکاری در فروش، هرگز نیازی به پشتیبانی مشتری یا رضایت مشتری نخواهید داشت. تمام وظیفه بازاریاب شرکت‌های وابسته برقراری ارتباط فروشنده با مصرف کننده است. بازاریاب وابسته بعد از اینکه کارمزد خود را از فروش دریافت کرد دیگر مسئولیتی در برابر رضایت یا عدم رضایت مشتری نخواهد داشت.

  1. کار در خانه

اگر شما جز افرادی هستید که رفتن به دفتر یا محل کار را دوست ندارید، بازاریابی وابسته راه حل مناسبی برای شما محسوب می‌شود. زیرا شما به این ترتیب قادر خواهید بود کمپین‌هایی را راه‌اندازی کنید و به راحتی در خانه خود درآمد کسب کنید. این شغلی است که شما می‌توانید حتی در تخت‌خواب خود نیز آن را انجام دهید و زمان بیشتری را در روز برای خود ذخیره کنید زیرا دیگر نیازی به حاضر شدن در دفتر کار مشخص را نخواهید داشت و در ترافیک شهری زمان خود را از دست نمی‌دهید.

  1. مقرون به صرفه

اکثر مشاغل برای تأمین مالی محصولات فروخته شده به هزینه راه ‌اندازی و همچنین جریان نقدی نیاز دارند. با این حال، بازاریابی وابسته را می‌توان با هزینه کم انجام داد، به این معنی که شما می‌توانید سریع و بدون دردسر خاصی کار خود را شروع کنید. برای شروع کار در سیستم همکاری در فروش شما نیازی به سرمایه کلان ندارید. شروع این کار نسبتا ساده است.

  1. راحت و انعطاف پذیر

از آنجا که اساساً به یک فریلنسر تبدیل می‌شوید، در تعیین اهداف خود، هدایت مسیر خود، انتخاب محصولات مورد علاقه خود و حتی تعیین ساعات کاری خود، به نهایت استقلال دست پیدا می‌کنید. این راحتی به این معنی است که می‌توانید کارهای متنوع و متعددی انجام دهید. همچنین نیازی به اطاعت از محدودیت‌ها و مقررات شرکت نخواهید داشت و در کمال آرامش می‌توانید کار خود را انجام دهید.

  1. پاداش‌های مبتنی بر عملکرد

با مشاغل دیگر می‌توانید یک هفته ۸۰ ساعت کار کنید و همچنان حقوق یکسانی داشته باشید. بازاریابی وابسته و سیستم همکاری در فروش صرفاً بر اساس عملکرد و میزان فعالیت شما است. تکمیل مهارت‌های بازاریابی و ایجاد کمپین‌های جذاب به معنای بهبود درآمد شما است. سرانجام بابت کار برجسته‌ای که انجام می‌دهید حقوق مناسبی نیز دریافت خواهید کرد!

  1. قدرت SEO را دست کم نگیرید.

اگر SEO را به درستی انجام دهید، تعدادی ترافیک ارگانیک وجود دارد که می‌توانید از موتورهای جستجو دریافت کنید. امروزه، این مورد در خصوص بهتر کردن وب سایت شما برای بازدید کنندگان است. مردم به طور طبیعی به دنبال اطلاعات آنلاین هستند. به همین دلیل است که شما باید اصول SEO در صفحه، تحقیق در مورد کلمات کلیدی و ایجاد لینک داخلی و بک لینک را به درستی بیاموزید تا منبع اطلاعاتی باشید که کاربر در ابتدا پیدا می‌کنند. آیا کسی هست که نخواهد رتبه ۱ را برای عباراتی مانند “بهترین محصول” یا “بررسی محصول” در گوگل را  از آن خود کند؟

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

انواع متداول کانال‌های سیستم همکاری در فروش

اکثر شرکت‌های وابسته برای اطمینان از اینکه مخاطبان آن‌ها درگیر خرید محصولات تبلیغاتی هستند، روش‌های مشترکی در نظر می‌گیرند. اما همه شرکت‌های وابسته محصولات را به یک شکل تبلیغ نمی‌کنند. در حقیقت، چندین کانال بازاریابی مختلف وجود دارد که ممکن است از آن‌ها استفاده کنند.

  1. اینفلوئنسرها

اینفلوئنسر فردی است که قدرت تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید بخش بزرگی از مردم را دارد. این شخص در موقعیت عالی برای بهره‌مندی از بازاریابی وابسته قرار دارد. آن‌ها در حال حاضر دارای یک رسانه اجتماعی قابل توجه هستند، بنابراین برای آن‌ها آسان است که مشتریان را از طریق پست‌های رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها و سایر روش‌های تعاملی با پیروان خود به سمت محصولات فروشنده هدایت کنند. سپس این افراد تأثیرگذار سهمی از سود محصولاتی که به فروش رسیده است را برای خود بر‌می‌دارند.

  1. بلاگرها

بلاگرها این توانایی را دارند نرخ فروش را با اخذ رتبه‌های طبیعی در صفحات موتورهای جست و جو افزایش دهند (عبارتی که در موتور جست و جو توسط کاربران جستجو می‌شوند). وبلاگ نویسان در افزایش فروش در سیستم همکاری در فروش بسیار عالی هستند.

وبلاگ نویس محصول یا خدمات را به طور کامل بررسی می‌کند و سپس یک بررسی جامع در مورد یک محصول یا خدمات تعیین شده می‌نویسد و برند تجاری را به روشی جذاب تبلیغ می‌کند. به این ترتیب باعث بازگشت بازدیدکننده به سایت فروشنده می‌شود.

در حقیقت وبلاگ نویسان به دلیل تأثیر گذاری که در گسترش ارزش کالا و کمک به بهبود فروش دارند، درآمد کسب می‌کند. به عنوان مثال، این مقاله در مورد بهترین روش‌های بازاریابی وابسته شامل بررسی محصولات و سایت‌های وابسته در سراسر جهان است.

  1. سایت‌های متمرکز بر جستجوی پولی

کسب درآمد از این روش ممکن است فروش جدی را به همراه داشته باشد. این سایت‌ها در یک سایت شریک یا در لیست‌های حمایت شده یک موتور جستجو تبلیغ می‌شوند. آن‌ها از سایت اصلی سازمان مجزا و جدا هستند. با ارائه محتوای متمرکز و مرتبط به مخاطبان خاص، سایت‌های خرد به دلیل دعوت ساده منجر به افزایش فروش می‌شوند.

  1. ایمیل

با وجود منشأ قدیمی‌تر، بازاریابی از طریق ایمیل هنوز منبع مناسبی از درآمد بازاریابی و سیستم همکاری در فروش برای شرکت‌های وابسته است. برخی از شرکت‌های وابسته دارای لیست‌هایی از ایمیل‌ها هستند که می‌توانند برای تبلیغ محصولات فروشنده از آن استفاده کنند. برخی دیگر ممکن است از طریق خبرنامه‌های ایمیلی که شامل پیوندهای پی در پی برای محصولات هستند، استفاده کنند و پس از خرید توسط مشتری، کارمزد دریافت کنند.

روش دیگر این است که شرکت وابسته به مرور یک لیست ایمیل ایجاد کند. آن‌ها از منابع مختلف خود برای جمع‌آوری ایمیل به صورت دسته جمعی استفاده می‌کنند، سپس در مورد محصولاتی که تبلیغ می‌کنند برای مشتریان ایمیل ارسال می‌کنند.

مطلب پیشنهادی: نکات ایمیل مارکتینگ

مطلب پیشنهادی: بهترین زمان ارسال ایمیل

  1. وب سایت‌های بزرگ رسانه‌ای

این سایت‌ها که به منظور ایجاد میزان بسیار زیاد بازدید در هر زمان طراحی شده‌اند، بر دستیابی به مخاطبان میلیونی تمرکز دارند. این وب سایت‌ها با استفاده از بنرها و پیوندهای وابسته متنی، محصولات را برای مخاطبان گسترده خود تبلیغ می‌کنند. این روش در معرض دید زیادی قرار دارد و نرخ فروش را بهبود می‌بخشد و در نتیجه درآمد بالایی را هم برای فروشنده و هم برای شرکت وابسته فراهم می‌کند.

نکات کمکی برای تبدیل شدن به یک بازاریاب وابسته موفق

  1. ایجاد یک رابطه

هنگام شروع فعالیت بازاریابی شرکت‌های وابسته، می‌خواهید به مخاطبانی دست یابید که علایق بسیار خاصی دارند. ایجاد یک رابطه به شما این امکان را می‌دهد کمپین های وابسته خود را متناسب با آن تغییر دهید و احتمال فروش خود را افزایش دهید. با معرفی خود به عنوان یک متخصص در یک زمینه، به جای تبلیغ تعداد زیادی از محصولات، قادر خواهید بود افرادی که محصولات تخصصی بیشتری را خریداری می‌کنند به بازار عرضه کنید.

  1. شخصی‌ سازی کنید

محصولی را تبلیغ کنید که هیچ کمبودی از آن در سیستم همکاری در فروش وجود نداشته باشد. شما توانایی انتخاب محصولی را دارید که شخصاً به آن اعتقاد دارید، بنابراین اطمینان حاصل کنید که کمپین‌های شما حول محصولات واقعاً ارزشمندی است که مصرف کنندگان از آن لذت خواهند برد. اگر شما قابلیت اطمینان برند تجاری شخصی خود را به طور هم زمان برای مشتری ایجاد ‌کنید، به نرخ تبدیل فروش بسیار قابل توجه‌تری خواهید رسید.

همچنین برای کار با سایر وبلاگ نویسان و تأثیرگذارها می‌توانید در زمینه ارسال ایمیل همکاری داشته باشید. از ابزاری مانند ContactOut یا Voila Norbert برای جمع‌آوری اطلاعات تماس افراد و ارسال ایمیل‌های شخصی به افراد مختلف و خلق فرصت استفاده نمایید.

  1. بررسی محصولات و خدمات را شروع کنید

بر روی بررسی محصولات و خدماتی که در دامنه تخصص شما قرار دارند تمرکز کنید. سپس، با استفاده از روابطی که با مخاطبان و موضع خود به عنوان یک متخصص ایجاد کرده‌اید، به خوانندگان خود بگویید که چرا آن‌ها از خرید محصول یا خدمات مورد تبلیغ شما سود می‌برند.

تقریباً هر چیزی که به صورت آنلاین فروخته می‌شود، در صورت وجود یک برنامه وابسته، قابل بررسی است. مثلا شما می‌توانید به بررسی مواردی مانند محصولات فیزیکی، نرم‌ افزار دیجیتال یا حتی سرویس‌هایی را که به صورت آنلاین رزرو می‌شوند مانند اشتراک یک مجله یا رزرو هتل بپردازید. به خصوص مقایسه این محصول با سایر محصولات در همین رده بسیار موثر است. از همه مهم‌تر، اطمینان حاصل کنید که محتوای جامع‌ را برای بهبود فروش تولید می‌کنید.

سفارش تولید محتوا

  1. از چندین منبع استفاده کنید.

به جای اینکه فقط بر روی یک کمپین تمرکز کنید، وقت خود را صرف کسب درآمد با یک وبلاگ کنید، با مخاطبان خود در رسانه‌های اجتماعی در تماس باشید و حتی به تبلیغات بین کانال‌های مختلف بپردازید.

انواع استراتژی‌های بازاریابی و سیستم همکاری در فروش را آزمایش کنید تا ببینید مخاطبان شما به کدام یک بیشتر پاسخ می‌دهند. مرتباً از این روش استفاده کنید.

برای اطلاعات بیشتر، می‌توانید مقاله‌های گوناگونی را در مورد چگونگی راه‌اندازی یک وبلاگ موفق مطالعه کنید.

  1. کمپین‌ها را با دقت انتخاب کنید.

مهارت‌های بازاریابی شما هر چقدر هم که خوب باشد، در مورد یک محصول بد درآمد کمتری نسبت به کالای ارزشمند خود کسب خواهید کرد. قبل از تبلیغ کالایی، وقت خود را برای بررسی تقاضا اختصاص دهید. قبل از اینکه با شرکتی همکاری کنید حتماً با دقت درباره فروشنده تحقیق کنید. وقت شما ارزش زیادی دارد و شما باید مطمئن باشید که آن را صرف کالایی سودآور و فروشنده‌ای می‌کنید که بتوانید به آن اعتقاد داشته باشید.

  1. در جریان اخبار روز باشید

در حوزه بازاریابی وابسته رقابت جدی وجود دارد. برای اطمینان از اینکه همچنان در رقابت باقی می‌مانید، می‌بایست اطمینان حاصل کنید که آگاه به اخبار روز هستید. علاوه بر این، احتمالاً می‌توانید حداقل از چند روش جدید بازاریابی به طور همزمان بهره‌مند شوید. حتما تمام این استراتژی‌های جدید را به روز نگه دارید تا تضمین کنید که نرخ فروش و در نتیجه درآمد شما تا حد ممکن بالا خواهد بود.

بهترین روند سیستم همکاری در فروش سال ۲۰۲۰ چیست؟

  1. گزارش‌ها و اسناد را تقویت کنید

بسیاری از برنامه‌های وابسته بر اساس آخرین اطلاعات و آمار کلیک به فعالیت خود ادامه می‌دهند. این روند دائما در حال تغییر است. با سیستم عامل‌های وابسته که مدل‌های جدید اسنادی و ویژگی‌های گزارش‌دهی را ارائه می‌دهند، شما می‌توانید نمای کاملی از کانال را در مورد چگونگی همکاری تاکتیک‌های بازاریابی فردی مشاهده کنید.

به عنوان مثال، ممکن است مشاهده کنید که یک کمپین اجتماعی پولی اولین کلیک را ایجاد کرده است، روش x یک مقدار معین کلیک را دریافت و روش y آخرین کلیک را دریافت کرده است. با استفاده از این تصویر کامل، می توانید کمیسیون‌های وابسته خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که روش x درصدی از اعتبار فروش را دریافت کند.

  1. اینفلوئنسرها بیش از حد هدف قرار می‌گیرند

در گذشته، شرکت‌های بزرگ وابسته اصلی بودند، زیرا کوپن‌های جذاب و سایت‌های رسانه‌ای با صدها یا هزاران مخاطب داشتند. ولی شاید در حال حاضر این روش چندان کاربردی نداشته باشد. با استفاده از کلمات کلیدی توسط مصرف کنندگان و جستجوی محصولات و خدمات بسیار خاص، افراد تأثیر گذار می‌توانند برای موفقیت در بازاریابی شرکت‌های وابسته از جایگاه ویژه خود استفاده کنند.

اینفلوئنسرها ممکن است میزان زیادی از بازدید کنندگان را به تبلیغ دهندگان منتقل نکنند، اما مخاطبانی که آن‌ها می‌فرستند معتبر، هدفمند و دارای نرخ فروش بالاتری هستند.

  1. بازاریاب‌های وابسته هوشمندتر می‌شوند

عرضه کنندگان کالا یا خدماتی که درصد زیادی از درآمد خود را از کانال سیستم همکاری در فروش دریافت می‌کنند، می‌توانند به شرکای وابسته خود متصل شوند. این می‌تواند منجر به این شود که بازاریاب‌های وابسته از وضعیت مهم خود برای دریافت پورسانت بالاتر و معاملات بهتر با تبلیغ کنندگان خود استفاده کنند.

کسب درآمد از طریق ایجاد فروشگاه محصولات خود بصورت رایگان در سرکالا

اگر هر کدام از شما کسب و کاری داره چه کسب و کار خانگی و یا مغازه ای داره و علاقه داره که کارشو توسعه بده و محصولاتش رو بیشتر معرفی کنه و  فروشگاه اینترنتی داشته باشه میتونه فروشگاه خودشو تو سایت سرکالا درست کنه و محصولاتشو و اجناس مغازه شو تو فروشگاه خودش بذاره و لینک فروشگاه خودشو تو کانال های مختلف بذاره و یا به دوستان خودش بده تا محصولاتشو تو فروشگاهش ببینند و خرید کنند .

هدف از ایجاد سایت فروشگاهی سرکالا، تجمع محصولات و کالاهای موجود در مغازه‌های کوچک گسترده سطح شهر در یک فروشگاه جامع و کامل و ارائه حق انتخاب بهینه به مشتریان از میان انبوهی از کالاهای مشابه و دسترسی سریع و آسان به آنهاست.
هدف، ایجاد یک ارتباط مستقیم بین فروشنده و خریدار است به‌گونه‌ای که فروشنده بتواند تمامی کالاهای موجود در فروشگاه خود را در کمترین زمان ممکن و به نحو احسن به خریدار معرفی کند و خریدار نیز بتواند کالاهای موردنیاز خود را با دقت و اطلاعات کامل و با صرف کمترین وقت و انرژی و مناسب‌ترین قیمت تهیه کن

دستورالعمل اجرایی

برای ساختن فروشگاه خودتون مراحل زیر را دنبال کنید
مراحل ایجاد فروشگاه با موبایل :
۱- وارد سایت زیر بشید .
www.sarkala.com
۲- گزینه حساب کاربری رو در پایین بزنید
۳-عضویت را بزنید
۴-گزینه من یک فروشنده هستم را بزنید و اطلاعات خود را وارد کنید ودکمه عضویت را بزنید .
۵-دقت داشته باشید در بخش اطلاعات ایمیل شما و گذر واژه شما نام کاربری و پسورد شما برای ورود به سایت هستند که باید جایی یادداشت کنید که فراموش نکنید .
در زیر باکس اسم فروشگاه لینکی نمایش داده میشود که این لینک آدرس فروشگاه شماست که باید آنرا هم جایی یادداشت کنید تا برای دیگران بفرستید .
۶- بقیه مراحل را ادامه دهید تا پنل پیشخوان فروشگاه شما ایجاد شود .
۷ – سپس وارد تنظیمات پنل پیشخوان شما شوید و عکس بنر و پروفایل فروشگاه خود را ایجاد کنید .

بعد از اینکه فروشگاهتون رو ساختید حالا نوبت گذاشتن محصولاتتون تو فروشگاهتون است

روش گذاشتن محصول در فروشگاهتون

۱- وارد سایت سرکالا بشید
www.sarkala.com
۲- با یوزر نیم و پسورد وارد پیشخوان فروشگاه خودتون بشید
۳- در پیشخوان و در باکس مشکی وسط صفحه منو را باز کنوید
۴- گزینه محصولات و افزودن محصول جدید را بزنید
۵- تصاویر و قیمت و توضیحات محصول خود را اضافه کنید و افزودن محصول را بزنید و در صفحه جدیدی که باز میشود اطلاعات محصول را چک کنید و ذخیره اطلاعات را بزنید .
محصول شما در فروشگاهتان ذخیره شد

از چه استراتژی برای سیستم همکاری در فروش در سال ۲۰۲۰ باید استفاده کرد؟

  1. فقط محصولی را که با آن بسیار آشنا هستید تبلیغ کنید

ایجاد اعتماد در مخاطب در بازاریابی شرکت‌های وابسته از اهمیت بالاتری برخوردار است و سریع‌ترین راه برای از دست دادن اعتماد مشتریان به شما این است که به توصیه محصولاتی که قبلاً استفاده نکرده‌اید و یا مناسب مخاطبان شما نیستند، بپردازید.

همچنین اطمینان حاصل کنید که هرگز به کسی نگویید که مستقیماً کالایی را خریداری کند، شما به سادگی محصول را توصیه کنید. هرچه مفیدتر باشید و هرچه بیشتر توصیه‌های باکیفیت ارائه دهید، احتمال اینکه بازدید کنندگان شما محصول را بخرند بسیار بیشتر می‌شود.

  1. محصولات شرکت‌های مختلف را تبلیغ کنید.

همه تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد قرار ندهید. اگر فقط محصولات یک تاجر را تبلیغ می‌کنید، در کمیسیون‌ها و کسب درآمد خود ممکن است با مشکل مواجه شوید. مهم است که با بسیاری از عرضه کنندگان و فروشندگان محصول مختلف در محل خود کار کنید و طیف گسترده‌ای از محصولات را تبلیغ کنید.

این استراتژی سیستم همکاری در فروش تعداد کمیسیون‌هایی را که ایجاد می‌کنید متنوع کرده و در هنگام ایجاد یک وب سایت وابسته، درآمد ثابتی ایجاد می‌کنند. برخی از برترین نمونه های بازرگانان وابسته جهانی شامل برندهایی مانند BigCommerce، Bluehost و SimplyBook.me است.

  1. به طور مداوم نرخ تبدیل خود را آزمایش و بهینه کنید.

بگذارید بگوییم شما یک صفحه تبلیغات دارید که در آن محصول را از طریق پیوندهای وابسته تبلیغ می‌کنید. اگر در حال حاضر ۵۰۰۰ بازدید در ماه با نرخ تبدیل ۲٪ دریافت می‌کنید، ۱۰۰ ارجاع دارید. برای دستیابی به ۲۰۰ مراجعه، می‌توانید ۵۰۰۰ بازدید کننده بیشتر داشته باشید یا نرخ تبدیل را به ۴٪ افزایش دهید.

کدام یک آسان تر به نظر می رسد؟

 به جای صرف زمان زیاد برای وبلاگ نویسی فقط باید نرخ تبدیل را ۲٪ افزایش دهید. این کار می‌تواند شامل بهینه سازی صفحه و داشتن یک استراتژی بهینه سازی نرخ تبدیل باشد. با آزمایش و بهینه سازی سایت خود، با تلاش بسیار کمتری نتیجه بهتری خواهید گرفت.

  1. روی منابع ترافیکی وابسته خود تمرکز کنید.

مهم است که بدانید ترافیک شما از کجا می‌آید و اطلاعات جمعیتی مخاطبان شما چیست. این مورد به شما این امکان را می‌دهد که پیام خود را به صورت دلخواه تنظیم کنید تا بتوانید بهترین توصیه‌های مربوط به محصولات وابسته را ارائه دهید. شما نباید فقط بر روی منبعی که قرار دارید تمرکز کنید، بلکه باید بر منابع ترافیک و مخاطبانی که از سایت شما بازدید می‌کنند تمرکز کنید. منابع ترافیک ممکن است شامل ترافیک ارگانیک، پولی، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل یا  مراجعه مستقیم باشد.

شما می‌توانید داده‌های منبع ترافیک را در Google Analytics مشاهده کنید تا مواردی مانند زمان، موقعیت جغرافیایی، سن، جنسیت، دستگاه مورد استفاده (موبایل یا یارانه شخصی) و موارد دیگر را مشاهده کنید تا بتوانید تلاش خود را بر روی بالاترین ترافیک تبدیل این داده‌های تجزیه و تحلیل برای تصمیم گیری آگاهانه، افزایش نرخ تبدیل و فروش بیشتر قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *