دانستنی

معرفی بررسی بهترین لوگو‌های طراحی شده در جهان

ر حالت کلی، لوگو به عنوان هویت بصری یک شرکت در نظر گرفته می‌شود که به صورت نمادی ساده دیده می‌شود. به همین دلیل، طراحی لوگو یکی از مهم‌ترین موارد در حوزه‌ی طراحی گرافیک و بازاریابی است که می‌تواند به منظور شناساندن یک محصول و یا کسب و کار به مشتری در قالب یک طرح گرافیکی استفاده شود. در ادامه می‌خواهیم شما را با بهترین لوگو‌های طراحی شده در دنیا و مشخصات آن‌ها بیشتر آشنا کنیم. شما می‌توانید از این لوگوها و داستان پشت آن‌ها الهام بگیرید تا بهترین لوگو را برای برند خود طراحی کنید، اما قبل از آن، به طور خلاصه، ویژگی های یک لوگوی خوب را بررسی می‌کنیم.

مهم ترین ویژگی های یک لوگو حرفه ای

در ادامه به تعدادی از مهم‌ترین ویژگی‌‌های یک لوگوی تاثیر‌گذار و موفق اشاره می‌کنیم:

ساده بودن

سادگی لوگو، مهم‌ترین عامل برای جذب و تشخیص آن‌ در نظر گرفته می‌شود. در مقابل، لوگو‌های پیچیده نه تنها باعث شناسایی سخت‌تر توسط مخاطب می‌شوند، بلکه ارتباط برقرار کردن یک محصول با افراد را نیز سخت‌تر می‌کنند.

چند ‌کاربردی بودن لوگو

به طور کلی طراحی لوگو حرفه‌ای باید به شکلی انجام شود تا ضمن داشتن ساختاری صحیح در وب‌سایت‌ها و رسانه‌های دیجیتال، از ظاهری مناسب در هر تبلیغ کاغذی نیز برخوردار باشد.

همچنین توجه داشته باشید که لوگوی حرفه‌ای را باید بتوان در سایز‌های مختلف، در رسانه‌های متفاوت و یا اپلیکیشن‌های گوناگون مورد استفاده قرار دارد تا باعث بهترین عملکرد برای برند‌های تجاری شود.

متمایز بودن

یکی از مهم‌ترین موارد برای دستیابی به یک لوگوی موفق، متفاوت بودن از رقبا است. بدون طراحی یک لوگوی متمایز، مشتری‌ها به زمان بسیار زیادی برای شناختن یک برند نیاز خواهند داشت و یا یک کسب و کار را با دیگر انواع آن اشتباه خواهند گرفت. طراحی یک لوگو به شکلی متمایز، باعث می‌شود تا برند‌های تجاری در بازار شلوغ و درهم ریخته‌ی امروزی، راهی برای دوام آوردن در میان رقبا و متفاوت بودن پیدا کنند تا برای همیشه در ذهن مخاطبین جای بگیرند.

هدفمند بودن

از دیگر موارد بسیار حائز اهمیت در طراحی لوگو و شروع هر نوع تجارت، شناخت مخاطبین هدف است. توانایی برقراری ارتباط با مخاطبان، مهم‌ترین هدف‌ طراحی لوگو است.

برای مثال در صورتی که صاحب یک فروشگاه اسباب بازی هستید، استفاده از یک طرح رنگی کودکانه باعث می‌شود تا کودکان به راحتی با طرح لوگوی مورد نظر ارتباط برقرار کرده و به آن جذب شوند.

منحصر‌به‌فرد بودن

طراحی لوگو باید به گونه‌ای باشد که مشتریان آن را با آرم شرکت‌های دیگر اشتباه نگیرند. در نتیجه استفاده از طرح‌های متمایز نسبت به سایر لوگو‌ها، از دیگر مواردی است که باعث می‌شود تا یک لوگو به یاد ماندنی شود.

همچنین در نظر داشته باشید که طراحی لوگو حرفه‌ای صرفا با هدف به فروش رساندن یک محصول انجام نمی‌شود. بلکه لوگو یک نام تجاری باید مشتریان را تحریک کند تا خودشان محصول مورد نظر را شناسایی کرده و مجذوب آن شوند.

برای مثال لوگو شرکت اپل، صرفا یک سیب است که یک طرف آن گاز زده شده است. این در حالی است که شرکت اپل، محصولی متفاوت از یک سیب را تولید می‌کند. بنابراین در نظر داشته باشید که دوری از کلیشه‌ها باعث می‌شود تا طرحی جدید و خلاقانه ارائه شود.

معرفی بهترین لوگوهای دنیا

حال وقت آن است که تعدادی از بهترین لوگوهایی که تا به حال طراحی شده‌اند را ببینیم و بررسی کنیم که چه علتی باعث شده که این لوگوها تا این حد محبوب و ماندگار شده و در لیست ما قرار بگیرند.

لوگو اپل

بسیاری از کارشناسان و حتی مردم عادی، لوگوی شرکت اپل را به عنوان بر‌ترین و موفق‌ترین لوگوی طراحی شده می‌شناسند.

یکی از مهم‌ترین نکات جالب توجه در طراحی این لوگو، عدم ارتباط مفهومی و معنایی آن با موضوع فعالیت این شرکت است. این درحالی است که راب جانوف به عنوان بهترین طراح لوگو از سال ۱۹۷۶، تنها با استفاده از جذابیت بصری نماد سیب گاز خورده، به طراحی یکی از معروف‌ترین لوگوهای جهان پرداخته است.

لوگوی شرکت آمازون

امروزه بیشتر افراد، یکی از معروف‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی جهان یعنی آمازون را با لوگوی معروفش می‌شناسند. این لوگو به همراه یک فلش نارنجی که از حرف A آغاز شده و تا حرف Z ادامه می‌یابد، در واقع بدین معناست که افراد هر آن چه بخواهند (از A تا Z) را در این فروشگاه پیدا خواهند کرد. این فلش همچنین با حالت لبخند، حس رضایت را به افراد القا می‌کند.

والت دیزنی

از گذشته تا به امروز، والت دیزنی به عنوان یکی از موفق‌ترین نام‌های تجاری در بین کودکان شناخته شده است که توانسته محبوبیت بسیار زیادی در بین همه مخاطبان کسب کند.

در لوگوی این برند تجاری، امضای والت دیزنی، بنیان‌گذار محصولات این شرکت، زیر قلعه سیندرلا، قابل مشاهده است. طراحی این لوگو با استفاده از نام یک شخص تاثیر‌گذار باعث شده تا افراد با دیدن آن، کار‌های قابل تحسین این کمپانی در ذهنشان تداعی شود. این لوگو همچنین، نمادی از سحر و جادو است که نشان دهنده‌ی کار این شرکت در زمینه تولید فیلم‌های هیجان‌انگیز و خیالی است.

برند نایک

لوگوی نایک یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین لوگوهایی است که در همه‌ی جهان شناخته شده است.

در واقع نایکی اسم الهه بالدار پیروزی یونان است که توانایی پرواز داشت. طراح این لوگو یعنی کروین دیویدسون، از بال این الهه برای طراحی الهام گرفته است. جالب است بدانید که دو خط قوس‌دار این لوگو در طراحی آن نیز نماد سرعت، حرکت و پیروزی هستند.

نایکی با الهام گرفتن از الهه یونانی ثابت کرده است که می‌توان با کفش‌های نایکی حسی مشابه پرواز و راحتی را تجربه کرد.

شنل

کوکو شنل، یکی از تاثیر گذار‌ترین برند‌ها در شکل‌گیری مد و لباس امروزی است که توانسته تغییرات بسیار زیادی را در این صنعت به وجود آورد.

لوگوی شنل محدود به زمان نیست و در هر عصری مفهوم خود را حفظ کرده است. این لوگو در خارج از دنیای مد و در میان مردم عادی نیز بسیار شناخته شده است. لوگوی برند شنل شامل دو حرف در هم تنیده شده‌ی C است که می‌تواند بر‌گرفته حروف اول نام بنیانگذار آن و یا تاکستان Château de Crémat باشد که کوکو زمان زیادی در آن گذرانده است. در هر صورت تا به امروز اطلاعات کاملی از این لوگو و محل الهام گرفتن از آن بیان نشده، اما گیرایی و جذاب بودن آن باعث شده تا مخاطبان بسیار زیادی در تمام حوزه‌ها این نام تجاری را به راحتی شناسایی کنند.

ناسا

جالب است بدانید ناسا دارای سه لوگوی اصلی است که امروزه یکی از آن‌ها به عنوان لوگوی اصلی آن به کار می‌رود.

در لوگوی اصلی ناسا، ستاره‌ها نماد فضا هستند و خط قرمز به شکل بال هوانوردی به تصویر درآمده. این درحالی است که یک فضاپیما نیز در این لوگو در حالت حرکت به دور آن طراحی شده است.

 

کوکاکولا

برند کوکاکولا یکی از معروف‌ترین نام‌های تجاری است که از ابتدای فعالیت خود، لوگویی محبوب و شناخته شده داشته است.

در واقع لوگوی کوکاکولا دارای یک فونت کلاسیک و دست‌نویس است که در سال ۱۹۸۶ شکل گرفته است. این طرح در گذر زمان با تغییرات اندکی همراه بوده ولی با این حال، اصالت و کلاسیک بودن خود را حفظ کرده است. در حال حاضر کوکاکولا یکی از شناخته شده‌ترین برند‌های جهان است و دارای آشنا‌ترین لوگویی است که در میان افراد سراسر جهان قابل شناسایی است.

سخن پایانی

ما در این مقاله به بررسی بهترین لوگوهای طراحی شده در سراسر جهان پرداختیم که هرکدام در دسته‌های مختلف انواع لوگو جای می‌گیرند. اگر شما نیز صاحب یک کسب و کار و یا نام تجاری هستید، هرگز از اهمیت فوق‌العاده لوگو و تاثیر آن بر مخاطبین غافل نشوید. در نهایت اگر به دنبال طراحی لوگو هستید، قطعا مواردی که در این مطلب به آن‌ها اشاره کرده‌ایم می‌توانند الهام‌بخش شما باشند تا بتوانید یک لوگوی ماندگار برای خود طراحی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *