دانستنی

نقد و بررسی بهترین سایت‌های فریلنسری یا دورکاری

مفهوم و عنوان فریلنسر یا آزادکار چیست و چگونه تعریف می‌شود؟

فریلنسر به کسی گفته می‌شود که برای خود و به‌صورت پروژه‌ای کار می‌کند.

فریلنسر فردی است که یک حرفه و تخصص مانند عکاسی، نویسندگی، طراحی سایت، برنامه‌نویسی، گرافیک، ترجمه و… تسلط دارد و به‌صورت پروژه‌ای و آزاد برای دیگران کار می‌کند. فریلنسر در انتخاب پروژه یا طرح موردنظر حق انتخاب دارد و یک رئیس دائمی برای او تعریف نمی‌شود یا به بیان ساده‌تر فرد فریلنسر رئیس خودش است.

 

معرفی بهترین و معتبرترین سایت‌های فریلنسری خارجی

سایت Fiverr

fiverr

عاملی که سایت Fiverr را از دیگر سایت‌ها متمایز می‌سازد، شیوه کار و نحوه عملکرد آن است.

در این سایت فریلنسرها باید مطرح کنند که با پنج دلار چه فعالیتی می‌توانند انجام دهند؛ بنابراین مشتریان با جستجو در این سایت فریلنسر موردنظر خود را یافته و سفارش را برای او ارسال می‌کنند. شغل‌های پر درآمد این سایت عبارت هستند از: توسعه دهنده وب‌سایت، طراحی گرافیک، کپی رایتینگ، بازاریابی از طریق ویدئو و خدمات ترجمه.

سایت Linkedln

linkedin

سایت Linkedln بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی و تخصصی کسب‌وکار آنلاین و حرفه‌های شغلی است. در طی روز پروژه‌های بسیاری در آن پست می‌شود یا به اشتراک می‌رسد. مشاغل بسیاری در Linkedln وجود دارند که البته بیشتر آن‌ها شغل‌های تمام‌وقت هستند، اما مشاغل پاره‌وقت یا کوتاه‌مدت نیز می‌توان در آن یافت. نوشتن یک پروفایل کاملاً حرفه‌ای و رزومه عالی در این سایت از اهمیت بسیاری برخوردار است.

سایت iWriter

iwriter

سایت iWriter در حقیقت یک محل مناسب جهت کاریابی برای نویسنده‌ها و تولیدکننده‌های محتوای متنی است. در صورتی که نویسنده هستید، می‌توانید از بین پروژه‌های موجود که برای نوشتن مقاله در این سایت به اشتراک رسیده است، پروژه موردنظر را انتخاب کنید و پیشنهاد قیمتی خود را نیز ارسال کنید. در این سایت شما می‌توانید حدود ۸۰ دلار به ازای هر ۵۰۰ کلمه دریافت کنید.

سایت Upwork

Up work

سایت فریلنسری Upwork سایتی برای همه فریلنسرها با هر مهارت و حرفه‌ای است. این سایت به شما امکان انتخاب پروژه‌های کوتاه مدت‌تری را می‌دهد. جالب است که مبتدی بودن یا حرفه‌ای بودن شما تفاوت چندانی در درآمد شما ندارد، اگر تلاش خود را در جهت انجام درست پروژه‌ها به کار گیرید درآمدتان به هزار دلار و حتی بیشتر خواهد رسید.

سایت PeoplePerHour

people per hour

این سایت هم مانند دیگر سایت‌های معرفی شده موقعیت بسیار مناسبی برای فریلنسرها جهت کسب درآمد محسوب می‌شود؛ اما سایت PeoplePerHour یک آپشن جالب نیز دارد، شما در این سایت می‌توانید اعلام کنید که در یک ساعت قادر هستید چه کار‌هایی انجام دهید و این‌گونه افراد شما را طبق عملکردی که دارید انتخاب می‌کنند و به شما سفارش می‌دهند. همچنین این سایت برای حرفه‌هایی مانند طراحی سایت، فروش مارکتینگ و ترجمه متون بسیار ایده‌آل است.

سایت ۹۹Designs

99 designs

همان‌طور که از نام این سایت پیدا است، این سایت می‌تواند موقعیت مناسبی برای فریلنسرهایی که گرافیست هستند، باشد به‌طور کلی در محدوده دیزاین‌های گرافیکی و طراحی لوگو عملکرد فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد. سایت ۹۹Designs آن‌قدر در کار خود موفق بوده که به یک الگو یا الهام برای سایت Freelancer تبدیل شده است، به‌طوری‌که سایت فریلنسر سبک کاری آن را در پروژه‌های کاری خود مورداستفاده قرار داده است.

سایت FlexJobs

flexjob

یکی از دغدغه‌های امروز بشریت این است که نمی‌تواند روزانه سر یک کار تمام‌وقت حاضر شود و دلیل بسیاری از افراد جهت رد پیشنهاد‌های استخدامی نیز همین است. سایت FlexJobs پیشنهاد بسیار مناسبی برای کسانی است که به دنبال مشاغل پاره‌وقت هستند و رزومه‌های متفاوتی دارند.

سایت Broxer

broxer

سایت Broxer عملکردی مشابه سایت Fivver دارد اما به‌طور کلی تنها تفاوت این سایت با سایت عنوان‌شده این است که فوکوس بیشتری روی کشور هندوستان و فریلنسرهای هندی دارد. البته برای فریلنسرهای اتباع دیگر کشور‌ها نیز مناسب است. کمیسیون یا به‌اصطلاح ساده‌تر سود این سایت خیلی کم است، به صورتی که فقط ۲ درصد از کمیسیون پروژه‌ها را دریافت می‌کند.

سایت DesignHill

designhill

سایت DesignHill نیز مانند سایت ۹۹Designs یک بازار کاری بزرگ برای فریلنسرهای هنری محسوب می‌شود. طراحی لوگو، سایت، پوستر و این دست فعالیت‌های گرافیکی خوراک این سایت هستند. البته دلیل محبوبیت این سایت در بین گرافیست‌های جهانی این است که بیش از پنجاه هزار مشتری فعال دارد.

سایت SolidGigs

solid gigs

سایت SolidGigs برای فریلنسرهای عجول گزینه بسیار مناسبی است! در این سایت شما می‌توانید به‌سرعت پروژه موردنظر خود را دریافت کنید و در صورت مدنظر بودن قرارداد ببندید. عملکرد این سایت بدین ترتیب است که پروژه‌های مربوط به تخصص و حرفه‌ شما را برایتان ارسال می‌کند.

در نهایت باید ذکر کرد که در این زمینه سایت‌های خارجی زیادی مانند Freelancer, Toptal, Guru, Writer Access, Skyword وجود دارند.

 

معرفی بهترین و معتبرترین سایت‌های فریلنسری ایرانی

سایت فریلنس پارس

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

سایت حامی ورکس

hami works

سایت حامی ورکس تقریباً عنوان بزرگ‌ترین و معتبرترین سایت فریلنسری در ایران را از آن خود کرده است. در این سایت پروژه‌های متنوع و گوناگونی جهت ارائه به فریلنسرها پست می‌شود، همچنین این پروژه‌ها در طیف انواعی از مهارت‌ها هستند، مانند برنامه‌نویسی، پروژه‌های مهندسی و فنی، تولید محتوا، تایپ و ترجمه، سئو طراحی و طراحی سایت.

مشخصات مهم سایت حامی ورکس که سبب مطرح بودنش می‌شوند، بدین شرح هستند: کمیسیون صفر درصد، سیستم چت قدرتمند، سیستم ضمانت انجام پروژه، تضمین حداقل هزینه، سیستم پرداخت ایمن و پشتیبانی شبانه‌روزی.

سایت پونیشا

Ponisha

سایت پونیشا نیز مانند حامی ورکس انواعی از پروژه‌های کاری را پوشش می‌دهد. از نظر بیشتر صاحب‌نظران دلیل محبوبیت سایت پونیشا این است که عضویت رایگان دارد و پنج پیشنهاد کاری اول رایگان هستند. همچنین با پرداخت هزینه امکان ارتقاء حساب خود را خواهید داشت.

 

سایت کارلنسر

کارلنسر

سایت کارلنسر بیشتر مناسب برنامه‌نویسان و پروژه‌های کدینگ است؛ اما با این حال، فعالیت‌های متنوعی مانند تولید محتوا، طراحی گرافیک، ترجمه و تایپ، دیجیتال مارکتینگ، سئو و طراحی سایت و… در آن در حال اشتراک‌گذاری هستند. ویژگی بارز این سایت (ثبت رایگان پروژه) است.

سایت کاریتو

کاریتو

سایت کاریتو هم مانند سایت کارلنسر بیشتر مناسب پروژه‌های برنامه‌نویسی، طراحی وب‌سایت و طراحی گرافیک است.

سایت پارسکدرز

پارسکدرز

سایت پارسکدرز از قدیمی‌ترین سایت‌های فریلنسری ایران محسوب می‌شود که در تمامی زمینه‌های تخصصی پروژه ارائه می‌دهد. از مزایای این سایت می‌توان به کمیسیون کم، بررسی پروژه‌های کارفرما و امکان کسب درآمد به‌وسیله معرفی، اشاره کرد.

سایت تایپایران

تایپایران

سایت تایپایران بخشی از مجموعه سایت‌های کارایران است. این سایت صرفاً روی پروژه‌های تایپ تمرکز دارد و فریلنسرهای تایپیست می‌توانند از طریق این سایت به‌صورت دورکاری مشغول به کار شوند.

سایت پارس فریلنسر

پارس فریلنسر

سایت پارس فریلنسر یکی از محیط‌های محبوب و معروف فریلنسری در ایران است. از ویژگی‌های این سایت، این است که برای قرار دادن پروژه در آن باید ۶۵۵۰ تومان پرداخت کنید. همچنین ارسال پیشنهاد در این سایت رایگان است و کارمزد ۲ درصد است. البته از طریق پرداخت صدور فاکتور کمیسیون دریافت نمی‌شود. از سوی دیگر تهیه اعتبار برای برقراری ارتباط با کارفرما ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *