دانستنی

کسب درآمد اینترنتی از طریق آشپزی + (جزئیات کامل)

با سلام خدمت همراهان پارس اینستاگرام و دوستداران کسب و کار اینترنتی. موضوع امروز ما کسب درآمد اینترنتی از طریق آشپزی است. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

تا حالا به این فکر کرده اید که از مهارت آشپزی خود در اینترنت درآمد داشته باشید؟اگر آشپزی، شیرینی پزی یا هر هنر دیگری در زمینه پخت غذا و خوراکی دارید و دوست دارید از آن مهارت در اینترنت کسب درآمد کنید، این مقاله برای شماست.یکی از پرطرفدارترین جملات و کلماتی که این روزها در موتور جستجوی گوگل سرچ می شود راجع به غذا پختن و آشپزی هست.همان طور که می دانید کسب درآمد از اینترنت در هر زمینه ای ممکن است. کافی است کمی تلاش کنید و خلاق باشید.

کسب درآمد با آشپزی در منزل برای خانم های علاقه مند به پخت و پز یکی از بهترین راه ها برای کسب درآمد است. بسیاری از خانم های کدبانوی ایرانی به خوبی با فنون آشپزی و پخت و پز آشنایی دارند و می توانند غذاهای خوشمزه و خوش آب و رنگی را تهیه کنند. کسب درآمد از کاری که همیشه انجام می دهید بسیار ساده تر است. خانم ها به صورت روزمره برای اعضای خانواده غذا می پزند ولی آیا می دانید همین فعالیت دائمی، می تواند درآمد بسیار زیادی را برایتان به همراه داشته باشد. شما با آشپزی در منزل خود نیز می توانید به راحتی کسب درآمد کنید.

چقدر می توانیم از آشپزی در اینترنت درآمد داشته باشیم؟

روش های درآمدزایی یک بلاگر آشپز یا یک پیج آشپزی کدام است؟ چه مقدار و چه گونه می توان از این مسیر کسب درآمد داشت؟ روش های زیادی برای درآمدزایی از یک پیج آشپزی یا خانه داری وجود دارد و ما در ادامه به چند مورد اشاره میکنیم.

۱.تبلیغات

بلاگرهای آشپزی و یا پیج های آشپزی می توانند مقصد خوبی برای برندهای مواد غذایی و یا محصولات روزمره در خانه باشند، افرادی که دارای مخاطب مناسب باشند و میزان مناسبی تعامل با مخاطبان بدست آورده باشند بدون شک کانال عالی هستند برای معرفی محصولات و اعتمادسازی و برندسازی بیشتر.

برندهای مختلف با معرفی محصولات جدید با بلاگرها و اینفلوئنسرهای زیادی در این حوزه همکاری میکنند، میدانیم که تبلیغات زیادی در تلویزیون می کنند، اما در کنار آن اینستاگرام جامعه مخاطبین هدفمند و مناسبی برای آنهاست و نام آنهارا زنده نگه میدارد و کمک می کند به دور از جنبه تبلیغاتی یک ارتباط و تعامل سالم و عمیق با مخاطبین برقرار کنند.

۲- آموزش آشپزی در اینترنت

اگر در سایت یا پیج خود در زمینه آموزش آشپزی فعالیت کنید و ماهانه ۵ هزار بازدیدکننده از سایت یا پیج شما بازدید کنند، اگر بتوانید فقط به ۵۰ نفر از آن کاربران یک مجموعه فیلم آموزش آشپزی بفروشید، مثلاً به قیمت ۴۰ هزار تومان، در ماه ۲ میلیون تومان درآمد خواهید داشت.

۳- سفارش آشپزی

بسیاری از پیج های آشپزی را در اینستاگرام دیدیم که سفارش غذا و یا سفارش کیک اختصاصی میگیرند و از این راه درآمد بسیار قابل توجهی هم دارند، شما زمانی که خودتان را به مخاطبین ثابت کنید و همه بدانند که واقعا در کار خودتان متخصص و حرفه ای هستید حتماً می توانید سفارش هم دریافت کنید، بیشترین سفارش مربوط به پخت کیک است که خودتان در جریان هستید در طول سال هر خانواده ای حداقل چندین برنامه تولد را خواهد داشت و این حرفه می تواند بسیار پولساز و جذاب باشد.

در کنار آن بسیاری از افراد هستند که زمان کافی برای پخت و پز در مهمانی های خانوادگی ندارند و از طرفی هم غذای بیرون شاید مناسب یک مهمانی خانگی نباشد، به همین دلیل سفارش غذا و دسر خانگی از یک شخص حرفه ای می تواند بسیار گزینه مناسب و جذابی باشد به شرط آنکه به اندازه کافی اعتمادسازی کرده باشید.

راه های کسب درآمد از طریق آشپزی

برای کسب درآمد از طریق آشپزی ۴ راه وجود دارد: پیج اینستاگرام ، تلگرام، اپلیکیشن موبایل و سایت آموزشی مستقل. در ادامه هر یک از این روش ها را توضیح می دهم.

۱- اینستاگرام

اینستاگرام بیش از ۲۰ میلیون کاربر در ایران دارد. می توانید با ارایه آموزش هایی به صورت عکس یا فیلم های کوتاه، توجه و اعتماد کاربران را جلب کنید. سپس اقدام به فروش محصولات آموزشی کنید.

برای شروع کار در اینستاگرام، ابتدا باید یک صفحه (پیج) ایجاد کنید سپس، آن را به دوستان خود معرفی کنید تا شما را فالو کنند. برای شروع به شما پیشنهاد می‌کنم فالوور واقعی اینستاگرام خریداری کنید تا افراد راحت‌تر به شما اعتماد کنند.

در مرحله بعد، از آنها بخواهید تا صفحه شما را به دیگران پیشنهاد کنند.به صورت منظم، تصاویر یا کلیپ های آموزشی کوتاه درست کنید و در پیج‌تان بگذارید.به مرور آموزش های خود را به صورت یک محصول آموزشی کامل دربیاورید. با افزایش تعداد فالوئرها، حالا می توانید به آنها پیشنهاد دهید محصول آموزشی تان را از شما تهیه کنند.

۲- تلگرام

کارهایی که باید انجام دهید شبیه اینستاگرام است. با این تفاوت که در تلگرام می توانید در کانال خود، پست های متنی هم بنویسید. یعنی می توانید علاوه بر عکس و ویدئو، از متن هم استفاده کنید.

برای افزایش اعضای کانال تلگرامی می توانید با کانال های دیگر تبادل کنید. یعنی کانال های همدیگر را در کانال خود معرفی می کنید. این روش رایگان است. اگر کمی هزینه کنید، تبلیغ کردن محصولات و کانال تان در کانال های دیگر هم روش خوبی است.

۳- اپلیکیشن موبایل

روش دیگر برای کسب درآمد، ساختن یک اپلیکیشن موبایل است.در اپلیکیشن هم شبیه سایر روشها، باید تعداد زیادی فیلم و آموزش رایگان داشته باشید و در کنار آن چند محصول برای فروش.البته تهیه چنین اپلیکیشنی برایتان هزینه زیادی دارد (حداقل ۱۰ میلیون تومان). بنابراین اگر نمی خواهید پول زیادی صرف کنید، از سایر روشها استفاده کنید.

۴- وب سایت آموزشی

اگر می خواهید درآمد پایداری در اینترنت داشته باشید، بهترین روش داشتن یک اپلیکیشن یا سایت مستقل است. زیرا مالکیت شبکه های اجتماعی (مثل اینستاگرام و تلگرام) در اختیار ما نیست و ممکن است با تحریم، فیلتر و شرایط دیگر کسب و کارمان دچار مشکل شود.

اما گفتیم تهیه یک اپلیکیشن خوب گران تمام می شود، بنابراین توصیه ما این است که اگر می خواهید به این کار به عنوان یک شغل اینترنتی جدی فکر کنید، حتماً یک وب سایت راه اندازی کنید. در کنار وب سایت می توانید از اینستاگرام و تلگرام به عنوان ابزارهای تبلیغاتی خود استفاده کنید.راه اندازی وب سایت کار پیچیده ای نیست. اگر در کار با کامپیوتر و اینترنت وارد هستید می توانید ظرف دو روز سایت خود را راه اندازی کنید.

پیج آشپزی چه فعالیتی باید داشته باشد؟

پیج آشپزی باید هر روز محتوای جدید قرار دهد، آموزش پخت غذاهای خوشمزه و متنوع، انواع دسر ها و پیش غذاها و کیک های مختلف و یا شیرینی های خانگی، همه می تواند بخشی از محتوای یک صفحه آشپزی باشد، صد البته که بعضی از پیج ها در حوزه آشپزی به صورت تخصصی فقط در یک زمینه فعال هستند، مثلاً کیک و شیرینی، غذا و دسر و… یا می تواند ترکیبی از همه باشد.

چگونه مخاطبان پیج آشپزی را افزایش دهیم؟

در مسیر افزایش مخاطب، همیشه شناخت دقیق مخاطب اهمیت ویژه ای داره مخاطب پیج آشپزی و خانه داری، اکثراً خانم ها هستند و گاهاً ممکن که متاهل و صاحب چند فرزند باشند، شما باید محتوای در اینستاگرام تولید کنید، که برای این افراد مناسب و کاربردی باشد، به نحوی که اگر با محتوای شما روبرو شدند، حتماً پیج شما را دنبال کنند.

تولید محتوا اصول و تکنیک های خاص خودش رو داره و برای تسلط بیشتر روی این کار بهتره حتماً آموزش ببینید و یا با یک متخصص مشورت کنید.مهمترین چیزی که یک بلاگر آشپز باید تسلط داشته باشد، تولید محتواست ساخت محتوا برای مخاطب هدف شما کار سختی نیست فقط کمی تلاش و تجربه با چاشنی خلاقیت می تواند شما را به نتایج ارزشمندی برساند.

استفاده از محتوا و تصاویر دیگران کافی نیست. باید خالق محتوا باشید خودتان آموزش بسازید، امروزه مخاطبین در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام با انبوهی از اطلاعات و محتوا هر روز روبرو هستند، چه تمایزی بین شما و دیگر تولیدکنندگان محتوا است؟ چرا باید شما را دنبال کنند؟ محتوای شما چه مزیتی نسبت به دیگران دارد؟ چقدر آموزش های شما جذاب تر و عمیق تر است؟

امروزه تولید محتوا کافی نیست باید خالق محتوای درجه اول (نامبر وان) باشید، افراد معمولی رشد زیادی نخواهند داشت. به همین دلیل است که پیشنهاد میکنم حتماً بیشتر یاد بگیرید و در این زمینه مهارت بیشتری کسب کنید.

کلام آخر

در این مقاله به کسب درآمد اینترنتی از طریق آشپزی و نحوه کسب درآمد از دست پخت خود صحبت کردیم راه های زیادی برای کسب درآمد از صنعت آشپزی وجود داره سعی کنید با توجهه به روحیات خودتون وارد مسیری بشید که احساسات شما رو هم تامین می کنه. آشپزی یک جور کیمیاگری است البته با مواد غذایی که با عشق ترکیب شده باشند. زمان بندی شما برای کار کردن می تونه منعطف باشه و در ساعت هایی که دوست دارید کار کنید. اگه به دنبال یک فرصت کاری توی خونه هستید؛ رویای آشپزیتون رو فراموش نکنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *