دانستنی

۱۰ سایت برتر فریلنسری ایرانی که حتما باید بشناسید!

در این محتوا قصد داریم ۱۰ مورد از برترین و معروف ترین سایت های فریلنسری ایران را به شما عزیزان معرفی کنیم، درنتیجه درصورتی که قصد فعالیت به عنوان فریلنسر دارید می توانید از این سایت استفاده کنید. در ابتدا باید بگوییم که فریلنسر کیست و چه فعالیتی دارد؟

فریلنسر کسی است که به صورت پروژه ای و برای خود، کار می کند به صورتی که فعالیت آن ها به زمان و مکان محدود نیست. این افراد در هر زمان و هر مکانی می توانند پروژه ای جدید بگیرند و یا خدمات خود را به مردم عرضه کند. کار فیریلنسر به صورت دورکاری بوده و ارتباط مستقیم با اینترنت و فضای مجازی دارد.

به عنوان مثال یک دبیر که به عنوان فریلنسر فعالیت داشته باشد می تواند به طور مجازی و اینترنتی از شهرها و استان های دیگر دانشجو و دانش آموز پذیرا باشند.

همچنین یک فروشنده ای که دارای فروشگاه اینترنتی است می تواند کالای خود را به سراسر ایران بفرستد و مشتریان خود را از هر نقطه کشور داشته باشد.

 استفاده از سایت های فریلنسری چه مزایایی دارد؟

درصورتی که از بهترین سایت فریلنسری استفاده کنید این امکان برایتان به وجود می آید تا از بین پروژه های مختلف آن را که مرتبط با مهارت شماست و همچنین دستمزد بهتری دارد را انتخاب کنید. حال می رسیم به معرفی ده نمونه از برترین سایت ها در زمینه فیلنسری:

۱: کارلنسر

کارلنسر این سایت در زمینه دورکاری و برون سپاری پروژه و استخدام فریلنسر فعالیت دارد. بدین صورت که در بخش جستجو می توانید عنوان خود را با نام فریلنسر یا پروژه و یا خدمات جستجو کنید.

سایت فوق این امکان را فراهم آورده تا از راه دورکاری درآمد کسب کنید. همچنین در کنار این فعالیت برون سپاری را برای پروژه هایی مانند طراحی وب و برنامه نویسی و تولید محتوا و …. امکان‌پذیر ساخته.

خدمات سایت فوق در دسته بندی های مختلفی انجام گرفته مانند: طراحی و گرافیک، تولید محتوا، ترجمه، دیجیتال مارکتینگ، سئو، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، گویندگی و سایر کسب وکارها. درنتیجه در هر دسته ای که مهارت دارید و فعالیت دارید می توانید در این سایت به دنبال کارفرما بگرید.مشتریان زیادی از این سایت خدمات دریافت کرده اند که بسیار راضی بودند.

از دیگر مزایای این سایت امکان ارتباط از خارج به داخل نیزمی باشد. درنتیجه اگر در خارج از کشور هستید نیز می توانید با کارفرمای داخلی ارتباط برقرار کرده و به صورت دورکاری برای رشد کاری خود و کسب درآمد فعالیت داشته باشید.

 مشاهده سایت کارلنسر

 

۲: دو ایت

دو ایت یک سایت در زمینه فریلنسری و برون سپاری و دورکاری آنلاین می باشد.هم برای پیدا کردن کار و هم برای سفارش دادن می توانید از این سایت استفاده کنید. روند کار در دوایت مشابه دیگر سایت های فریلنسری می باشد.

اما جمله برتری این سایت داشتن نسبت به دیگر نمونه ها داشتن یک اپلیکیشن است که کار را راحت تر کرده است. در نتیجه در صورت دسترسی نداشتن به لبتاب با گوشی تلفن نیز می توانید پروژه ها را پیگیری کنید.

 مشاهده سایت دو ایت

 

۳:سایت فریلنس پارس

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

 مشاهده سایت فریلنس پارس

 

۴: تایپایران

این سایت نخستین و بزرگ‌ترین مرکز تخصصی در زمینه تایپ در ایران می باشد. در این سایت پروژه های تایپ به صورت تخصصی کارآفرینی گذاشته می شود و تایپیست و یا افرادی که در این زمینه مهارت دارند می توانند  به صورت دورکاری پروژه ها را دریافت کرده و انجام دهند.

زمینه های مختلف فعالیت در این سایت در بخش: تایپ در نرم‌افزار وورد، تایپ فایل صوتی، پاورپوینت، اکسل، صفحه آرایی، انجام تحقیق، رسم نمودار و… می باشد.

 مشاهده سایت تایپایران

 

۵: انجام میدم

سایت انجام می دم یک مجموعه دانش بنیان می باشد که بستری مناسب ایجاد کرده تا همه مردم از هرنقطه ایران و حتی جهان بتوانند درآمد کسب کنند.

بدین صورت که افراد تخصص ها و همچنین مهارت های خود را در قالب یک مجموعه ای از خدمات برای فروش ارائه می دهد. کارکرد این سایت کمی با دیگر سایت های فریلنسری کمی تفاوت داشته و در این سایت شما مهارت های خود را با اصول مناسب قیمت گذاری می کنید و در سایت منتشر می کنید درنتیجه کارفرمایان در صورت تمایل کار خود را به شما می سپارند.

ازجمله فعالیت هایی که می توان در این سایت انجام داد بازاریابی، ترجمه، تایپ، نویسندگی، برنامه نویسی، انیمیشن سازی، موسیقی، حتی بازی و سرگرمی می باشد.۲۰ درصد از درآمد فریلنسر متعلق به سایت می باشد و مابقی آن به خود شخص تحویل داده می شود.

 مشاهده سایت انجام میدم

 

۶: سایت پاکت

یکی دیگر از سایت های فعال در زمینه فیریلنسر و پروژه دورکاری می باشد. در این سایت کارفرمایان پروژه های مورد نظر خود و یا فریلنسر ها را توانایی خود را به اطلاع مخاطب می رسانند، درنتیجه با جستجو در سایت می توان کار مورد نظر را انتخاب کرد.

سایت پاکت جامع ترین وب سایت تخصصی در زمینه آگهی، کسب وکار و بدون واسطه می باش.د روش کار با این سایت بسیار ساده و شفاف است و هم چنین دستمزدی از طریق سایت کسب نمی شود.

این سایت یک بستری مناسب جهت ارتباط بین کارفرما و صاحبان مشاغل با فریلنسر های فعال در این زمینه ایجاد می کند. شما با هر شرایط و هر سطح مهارتی می توانید در این سایت پروژه انجام دهید. شعار سایت پاکت این می باشد که “با پاکت همه افراد کار دارد”.

 مشاهده سایت پاکت

۷: حامی ورکس

یک سایت بسیار معتبر و کارآمد است که در زمینه فریلنسری در ایران فعالیت دارد. در این سایت بزرگ می توان پروژه های متنوعی در زمینه تولید محتوا، برنامه نویسی، تایپ سئو و…. انجام داد.

از جمله ویژگی های این سایت می توان به کمیسیون صفر درصدی محیطی برای چت سیستم، بخش ضمانت انجام پروژه، اطلاع رسانی پروژه ها به طور پیامک، پشتیبانی ۲۴ ساعته و …اشاره داشت.

 مشاهده سایت حامی ورکس

 

۸: پارسکدرز

در این سایت کارفرما درخواست خود را یا به طور عمومی یا به طور خصوصی مطرح می کند و فریلنسرهای مختلفی هستند که کار را انتخاب کرده و آن را انجام می دهند. ازجمله کارهایی که می توان در بستر این سایت انجام داد تایپ، ترجمه، برنامه نویسی، گرافیک، طراحی سایت، سئو و حتی در زمینه آموزشی مثل تدریس و رفع اشکال می باشد.

سایت فوق ۱۱ سال است که فعالیت خود را انجام می دهد و عملاً به عنوان نخستین بازار کار آنلاین ایران شناخته می شود. روش کار آن برمبنای گروگذاری هزینه ای طرفین است بدین صورت که هم کارفرما هم فریلنسر مبلغی را به عنوان گرو در سایت قرار می دهند تا از انجام صحیح روند کار اطمینان حاصل شود.

 مشاهده سایت پارسکدرز

 

۹: پونیشا

سایت بعدی پونیشا می باشد. افراد می توانند پروژه های خود را در آن جا قرار داده و سپس آن پروژه توسط فیللنسر ها انجام شود. پونیشا بزرگ‌ترین سایت برون سپاری در ایران می باشد که تعداد بالایی فلیرنسر و کارآفرین از سراسر ایران در این سایت به هم متصل می شود. در زمینه هایی همچون برنامه نویسی، ترجمه، نویسندگی، مهندسی، بازاریابی و … می توان در این سایت به طور آنلاین پروژه انجام داد و همچنین پروژه را تحویل داد.

پونیشا بر این است که فریلنسری یک کار تمام وقت است که درآمد بالایی دارد به همین دلیل یک بستر مناسب برای فعالیت افراد به وجود آورده است.

 مشاهده سایت پونیشا

 

۱۰: سان تایپ

سان تایپ یک سایت بسیار کامل در زمینه ترجمه، تایپ، مقاله نویسی و ویراستاری می باشد. درصورتی که در این زمینه ها دارای مهارت هستید می توانید به عنوان یک فریلنسر فعالیت خود را داشته باشید. خدمات در این سایت در زمینه تایپ اعم از تایپ آنلاین، تایپ کتاب، تایپ  فوری، تایپ فایل صوتی و …. می باشد.

همچنین ترجمه مقالات، کتاب ها و … را در این سایت مشاهده می کنیم. علاوه براین، سایت فوق یک بخش ترجمه تخصصی دارد که در آن مقالات پزشکی و مهندسی و هنر یا تربیت بدنی ترجمه می شود. همچنین در صورت تمایل می توانند در زمینه ویراستاری آنلاین و تهیه مقاله و پایان‌نامه خدمات ارائه دهید و دستمزد خود را دریافت کنید.

 مشاهده سایت سان تایپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *