دانستنی

نکات ازدواج برای زنان

چه نکاتی در ازدواج برای زنان مهم است؟

اگر از هر زوج متاهلی که بپرسید آن ها به شما خواهند گفت که چیزی به نام “ازدواج کامل” وجود ندارد.

حتی زوج هایی که در زندگی به ظاهر شاد و سالم هستند، آن ها نیز زمان هایی در زندگی شان دارند که رابطه شان در معرض آزمایش قرار می گیرد.

خبر خوب این است که زوج های بسیاری وجود دارد که ازدواج خود را برای طولانی مدت تا به حال نگه داشته اند و در این مسیر، موارد فراوانی را آموخته اند.

برای یافتن بهترین توصیه های ازدواج به طور خاص برای زنان با ما در این مقاله همراه باشید تا مهم ترین نکات ازدواج برای زنان را مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم.

مهم ترین نکات ازدواج برای زنان

اگر به عنوان یک زن به دنبال نکاتی هستید که با استفاده از آن نکات بتوانید ازدواج خود را سالم و موفق نگه دارید، در ادامه برخی از این نکات ذکر شده است:

  1. این جمله که شما فقط با مرد خود ازدواج نمی کنید، شما با خانواده او نیز ازدواج می کنید، درست است.

اگر در ابتدا چنین احساسی نداشته باشید در نهایت، آن را متوجه خواهید شد. درنتیجه باید مطمئن شوید که آیا شریک زندگی خود و خانواده او با ارزش های شما مطابقت دارد یا خیر.

  1. چنین موردی که شبی را با عصبانیت به رخت خواب خود بروید و در صبح روز بعد با آرامش بیشتری درباره مشکل خود با همسرتان حرف بزنید، بسیار بهتر از این است که با خشم بخواهید در همان لحظه همه چیز را حل و فصل نمایید.
  2. باید این نکته را بدانید که حلقه ها و عروسی نشانه اصلی ازدواج نیستند. بلکه ارتباط مهم ترین چیز و نشانه ازدواج است، حتی بهترین همسر هم نمی تواند ذهن شما را بخواند.
  3. اگر در مورد اینکه آیا با فرد مناسبی ازدواج می کنید یا نه مطمئن نیستید، بدون شک حدس شما صحیح است زیرا در اکثر مواقع حس درونی انسان، بهترین پاسخ و نتیجه گیری را برای انسان روشن می سازد.
  4. همیشه حساب بانکی خود را محفوظ نگه دارید و در زمان های لازم به عدد آن نیز بیافزایید. زیرا استقلال مالی به مشکلاتی که شاید در آینده برای شما به وجود آید، کمک خواهد کرد.
  5. شما هیچ گاه نمی توانید طرف مقابل را تغییر دهید. طرف مقابل شما ممکن است رفتار خود را تغییر دهد، اما هسته اصلی و اساس اخلاق او تغییر نمی کند.

اگر رفتار ظریک زندگی تان با رفتار شما مطابقت ندارد، پس باید رابطه ای برای سرگرمی داشته باشید، اما تعهد طولانی مدت کمی سخت و با مشکل همراه است.

  1. این وظیفه شما نیست که شریک زندگی خود را خوشحال کنید. بلکه در صورت وجود عشق و علاقه این عمل را انجام می دهید، اما وظیفه ای بر گردن شما نیست.
  2. سند ازدواج مانند حلقه و مراسم عروسی نشانه متعهد شدن و داشتن رابطه ای خوب نیست. بلکه این ویژگی ها باید در رفتار هر دو نفر وجود داشته باشد و خواست قلبی آن ها باشد. سند ازدواج تنها یک تکه کاغذ است.
  3. از جمله راهکارهایی که می تواند زندگی شما را بسیار جلو بیاندازد، عدم داشتن مراسم عروسی و استفاده از پول و هزینه آن برای خرید خانه یا اجاره خانه است. در صورت اصرار می توان در ساده ترین حالت آن را برگذار کرد.
  4. بهتر است قبل از آنکه مراسم عروسی شکل بگیرید یا در زیر یک سقف با شریک زندگی تان، فصل جدید از دنیای خود را آغاز کنید، با او مدت زمانی را به آشنایی بگذرانید.

آشنایی نیز باید به نحوی باشد که با عادات مختلف فرد آشنا شوید و متوجه شوید که در موقعیت های مختلف چه حرکات و فعالیت هایی را انجام می دهد و آیا با معیارهای شما مطابقت دارد یا خیر.

  1. عشق مانند تکه سنگ در یک مکان نمی نشیند. بلکه باید ساخته شود. مثل نان برای آنکه بتوان آن را به خوبی پخت، باید در ابتدا به خوبی آن را ورز دارد.

عشق نیز به همین صورت است. امری است که به صورت دائم باید روی آن کار کنید، آن  را در شرایط مختلف محک بزنید تا بتوانید معیار اصلی آن را متوجه شوید.

  1. برای آنکه بتوانید ازدواج خود را در شرایط مختلف محک بزنید، باید به سفر یا مهمانی های مختلف بروید. در موقعیت های خاص نحوه رفتار شریک زندگی تان را بسنجید.

سفر رفتن می تواند بسیاری از خصوصیات شریک زندگی شما را روشن سازد و برای شما نیز مشخص شود که آیا شریک زندگی تان اهل سفر و تفریح است یا خیر؟

  1. در صورتی که در طول زندگی خود نیز همانند روز عروسی خود تلاش کنید و سعی کنید تمام مسائل را با منطق و همدلی پیش ببرید، بدون شک زندگی خوش بختی خواهید داشت.
  2. نگاه شما به ازدواج نباید اینگونه باشد که دیگر فرد قبلی نیستید و نمی توانید برخی از فعالیت‎هایی را که در دوران مجردی خود انجام می دادید را انجام بدهید. بلکه باید حالت تعادل در آن برقرار شود.
  3. اطمینان حاصل کنید که در مورد چیزهایی با شریک زندگی خود صحبت می کنید که واضح به نظر می رسند، تصور نکنید که شما و شریک زندگی تان، تفکرات همسو دارد و او می تواند ذهن شما را بخواند.
  4. برای ازدواج هیچ گاه عجله نکنید. همیشه هم به خود و هم به فرد مقابل تان زمان بدهید تا در طول زمان یکدیگر را بهتر بشناسید.

گاهی شاید نیاز باشد در حدود یک سال رفت و آمد داشته باشید تا بتوانید فرد مقابل را به طور مناسبی درک کنید و آماده زندگی مشترک شوید.

  1. قدردانی در زندگی مشترک بسیار مهم است. همان طور که شما انتظار دارید فعالیت خوب شما در حق همسرتان با قدردانی حتی کوچکی همراه باشد، او نیز از شما همین انتظار را دارد.

درنتیجه هیچ گاه معجزه قدردانی را فراموش نکنید و همیشه روی قدرت آن حساب باز کنید.

  1. معنای عشق خیره شدن در چشمان یکدیگر نیست، بلکه نگاه کردن به تمام جهات زندگی است.

 

هنگامی که تمام جهات زندگی خود را بررسی کنید و عشق را در تک تک مواردی که برای شما و همسرتان مهم است، به کار ببرید، بدون شک خوشبختی از آن شماست.

بپذیرید و انتظار تغییر را داشته باشید

پاولسکی معتقد است که برای اینکه در ازدواج واقعاً خوشبخت باشند، زوج ها باید مایل به رشد و سازگاری باشند.

او می گوید: «نیازهای ما همیشه در حال تغییر هستند، مردم در حال رشد هستند و روابط در حال تکامل هستند. بنابراین آنچه امروز به آن نیاز داریم، ممکن است آن چیزی نباشد که سال ها بعد به آن نیاز داریم.»

موریس موافق است: “تعامل و پذیرفتن یکدیگر در زندگی مشترک بسیار مهم است.” زیرا در ازدواج های موفق، هر فرد از دیگری حمایت می کند تا بتواند رشد کند و به بهترین فرد تبدیل شود و این به معنای بلوغ فردی است.

 

توصیه هایی برای ازدواج که نباید آن ها را رعایت کرد و تاثیر منفی در زندگی دارند

در تمام جنبه های زندگی، ما اعضای خانواده و دوستانی داریم که مشتاق هستند تا به ما توصیه ها و نصیحت هایی را ارائه دهند.

گاهی اوقات این توصیه و نحصیت ها مبتنی بر تجربه، آزمایش ها، مشکلات و شاید حتی اعتبار آن افراد است. با این حال، مواقعی نیز وجود دارد که این توصیه و نصیحت ها بسیار بد هستند و به جای درمان منجر به ایجاد مشکل می شوند.

آنچه در ادامه ذکر شده است، مجموعه ای از توصیه های بد  و منفی در زندگی مشترک است که به احتمال زیاد شما را به دوران سختی و درگیری های رابطه سوق می دهد.

نکته لازم به ذکر آن است که کسانی که از این توصیه ها و  نصیحت ها استفاده می کنند، نیت خوب و مثبتی در قبال شما دارند، اما با کمی تفکر در خصوص این موارد، خواهید یافت که باید از آن ها دوری کنید.

در این مواقع هنگامی که در مورد مسیر ازدواج یا مسائل درون آن شک دارید، باید از متخصص کمک بگیرید.

ازدواج امری ۵۰/۵۰ است

این توصیه و نصیحت بسیار بد در خصوص ازدواج نشان می دهد که ازدواج مستلزم آن است که زوج ها نیمی از مسئولیت همه چیز را بر عهده بگیرند.

در حالی که همه جنبه های ازدواج، مسئولیت شماست و نه فقط نیمی از آن. درنتیجه برای قوی تر شدن رابطه تان، باید همه چیز را به دو نیمه تقسیم کنید.

مرد پول می سازد، زن خانه را اداره می کند

این توصیه سنتی برای ازدواج بسیار بد و مخرب است که از نقش مرد به عنوان نان آور خانه و نقش زن به عنوان خانه دار حمایت می کند.

یکی از نمونه های بارز توصیه های بد نشان می دهد که مردان در کسب درآمد مجهزتر هستند در حالی که زنان در اداره خانه بهتر هستند.

چرا نباید این توصیه دنبال کرد، زیرا در حالی که امروزه نمایش های تلویزیونی دهه ۵۰ همچنان “خانواده سنتی” را با نقش های جنسیتی تعیین شده به تصویر می کشند، درحالی که در واقعیت جهان تغییر کرده است.

 

صمیمیت جنسی همه مشکلات را حل می کند

صمیمیت جنسی یکی از جنبه های کلیدی هر ازدواج یا رابطه ای شاد و مفرح است و می تواند کاتالیزوری برای حل مشکلات در زندگی باشد.

گاهی در زندگی مشترک این امکان وجود دارد که اختلافات و مشکلاتی که در زندگی پدید می آید، صمیمت را از بین ببرد، اما حتما رابطه جنسی کلید و حل مشکلات نیست.

صمیمیت جنسی جایگزین گفتگو، حل مسئله و بینش و درک کافی نیست. رابطه جنسی ممکن است به ما کمک کند احساسات خود را بهتر با شریک زندگی مان در میان بگذاریم.

نتیجه گیری

هر زنی صرف نظر از اینکه چقدر مستقل باشد، در برخی مواقع رویای پیدا کردن شریک مناسب برای ازدواج را در سر می پروراند.

دلیل آشکار این امر نیاز به همراهی است، البته می تواند به این دلیل باشد که چگونه و به چه شکلی ازدواج در ادبیات عامه پسند و سینما مطرح می شود.

ازدواج به عنوان «امری منجر به خوشبختی» تبلیغ می شود، چیزی که باعث می شود همه چیز سر جای خود قرار گیرد.

در حالی که پیدا کردن کسی که دوستش دارید و قول می دهید که عمری را با آن شخص بگذرانید و جشنی برای خود برپا کنید، به سادگی چیزی که فکرش را می کنید، نیست.

ازدواج راه حل جادویی برای همه مشکلات شما، حتی مشکلات رابطه شما با شریک زندگی تان نیست. چیزی که رسانه ها از ازدواج نشان می دهند، اتفاقی جادویی است که منجر به حل تمام مشکلات می شود.

باید بدانید که ازدواج تعهدی است که در آن قول می دهید در کنار همسرتان بمانید. این بدان معنا نیست که ازدواج خالی از خوشبختی است، برای داشتن خوشبختی باید تلاش کنید  و قدم به قدم برای شناخت بهتر یکدیگر قدم بردارید.

بسیاری از زنان، تصورات غلط و اشتباهی در مورد ازدواج دارند. با نسبت دادن به فرهنگ پاپ، مفهوم ازدواج بیش از حد رمانتیک شده است.

درنتیجه چیزهای مهمی را که نیاز به بررسی دارند از چشم زن و مرد دور می ماند. برخی از زنان برای گذر از ازدواج و چالش های آن نیازمند گذر زمان هستند.

حتی اگر شریک زندگی شما کسی باشد که تحت هیچ شرایطی به شما بی احترامی نکند، همچنان رفتار وابسته گونه شما می تواند رابطه شما را خراب کند و با مشکل روبه رو شوید.

نیاز دائمی شما به تایید و اطمینان نیز می تواند شریک زندگی شما را آزرده خاطر سازد و زندگی مشترک را امری زجرآور کند.

اگر شریک زندگی شما کسی است که دوست دارد معاشرت کند و سرگرمی هایی را نیز داشته باشد و به عنوان شخصی شناخته می شود که زندگی خارج از رابطه دارد، داشتن شریکی وابسته در زندگی می تواند سبب شود او احساس خفقان و ناراحتی کند.

تا زمانی که از خودتان راضی نباشید، نمی توانید شریک زندگی خود را خوشحال کنید و زندگی خوب و دارای آینده خوبی را در پیش بگیرید.

سوالات متداول

  • مهم ترین نکات ازدواج برای زنان چیست؟

برخی از نکات مهم ازدواج برای زنان عبارت است از:

  • این جمله که شما فقط با مرد خود ازدواج نمی کنید، شما با خانواده او نیز ازدواج می کنید، درست است.
  • چنین موردی که شبی را با عصبانیت به رخت خواب خود بروید و در صبح روز بعد با آرامش بیشتری درباره مشکل خود با همسرتان حرف بزنید، بسیار بهتر از این است که با خشم بخواهید در همان لحظه همه چیز را حل و فصل نمایید.
  • شما هیچ گاه نمی توانید طرف مقابل را تغییر دهید. طرف مقابل شما ممکن است رفتار خود را تغییر دهد، اما هسته اصلی و اساس اخلاق او تغییر نمی کند.
  • برای آنکه بتوانید ازدواج خود را در شرایط مختلف محک بزنید، باید به سفر یا مهمانی های مختلف بروید. در موقعیت های خاص نحوه رفتار شریک زندگی تان را بسنجید.
  • قدردانی در زندگی مشترک بسیار مهم است. همان طور که شما انتظار دارید فعالیت خوب شما در حق همسرتان با قدردانی حتی کوچکی همراه باشد، او نیز از شما همین انتظار را دارد.
  • توصیه هایی برای ازدواج که نباید آن ها را رعایت کرد و تاثیر منفی در زندگی دارند، کدام است؟

در تمام جنبه های زندگی، ما اعضای خانواده و دوستانی داریم که مشتاق هستند تا به ما توصیه ها و نصیحت هایی را ارائه دهند.

گاهی اوقات این توصیه و نحصیت ها مبتنی بر تجربه، آزمایش ها، مشکلات و شاید حتی اعتبار آن افراد است. با این حال، مواقعی نیز وجود دارد که این توصیه و نصیحت ها بسیار بد هستند و به جای درمان منجر به ایجاد مشکل می شوند.

برخی از این موارد، عبارت است از:

  • ازدواج امری ۵۰/۵۰ است: این توصیه و نصیحت بسیار بد در خصوص ازدواج نشان می دهد که ازدواج مستلزم آن است که زوج ها نیمی از مسئولیت همه چیز را بر عهده بگیرند.
  • مرد پول می سازد، زن خانه را اداره می کند: این توصیه سنتی برای ازدواج بسیار بد و مخرب است که از نقش مرد به عنوان نان آور خانه و نقش زن به عنوان خانه دار حمایت می کند.
  • صمیمیت جنسی همه مشکلات را حل می کند: صمیمیت جنسی یکی از جنبه های کلیدی هر ازدواج یا رابطه ای شاد و مفرح است و می تواند کاتالیزوری برای حل مشکلات در زندگی باشد.

گاهی در زندگی مشترک این امکان وجود دارد که اختلافات و مشکلاتی که در زندگی پدید می آید، صمیمت را از بین ببرد، اما حتما رابطه جنسی کلید و حل مشکلات نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *