دانستنی

چگونه از قانون جذب در کسب و کار استفاده کنیم: ۵ مرحله

Andy Bailey، عضو سازمان کارآفرینان ( EO ) در نشویل، نویسنده، مدیر عامل و سرمربی شرکت مربیگری تجاری Petra Coach است که نقش مشاور در شورای Gayelles، رهبران جنبش فعالیت با مقیاس بالا ( Scale UP movement ) فعالیت می کند. ما از Andy پرسیدیم که چطور قانون جذب می تواند برروی صاحبان کسب و کار و مسیر آنها به سوی موفقیت تأثیر بگذارد. آنچه او به اشتراک گذاشته یا بیان کرده به شرح زیر می باشد:

قانون جذب – اعتقادی که افکار مثبت نتایج مثبت و افکار منفی نتایج منفی دربرخواهد داشت – در سال های اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده است. برخی افراد به وجود آن اعتقاد ندارند درحالی که دیگران در مورد تأثیر گذاری آن قسم می خورند. می خواهید به آن ( قانون جذب ) ایمان داشته باشید یا نداشته باشید، درسهای رهبری وجود دارند که می توان از طریق پیام دریافت کرده و آموخت. و، این درس ها می تواند هم در کسب و کار و هم در زندگی شخصی به شما کمک می کنند.

به عنوان یک مربی کسب و کار ( business coach )، اغلب رهبرانی را می بینم که فرصت های جذب چیزها یا کارهای مهم برای کسب و کارشان را به دلیل داشتن تفکرات بیش از حد منفی از دست داده اند. شرکت های آنها در خطر ورشکستگی هستند زیرا رهبران آنها قانون جذب را در افکار و اعمال روزانه خود نگنجانده اند.

بعضی از بزرگترین افراد موفق در تجارت، سیاست، ورزش و سرگرمی قانون جذب و تجسم موفقیت هایشان را تأیید می کنند. همانطوریکه بسکتبالیست افسانه ای Michael Jordan زمانی بیان کرد که: (( باید انتظار انجام و رسیدن به کارهای بزرگ را قبل از این که بتوانید آنها را انجام دهید، داشته باشید )). به عنوان یک رهبر تجاری، باید خودتان را قبل از این که به موقعیت و جایگاهی برسید، در آن موقعیت یا جایگاه تجسم کرده باشید.

در اینجا ۵ گام یا قدم برای قراردادن قانون جذب در کار، شرکت، کارمندها و مشتری ها به شما معرفی شده است.

  1. بدانید واقعا چه چیزی می خواهید

یک سوالی که هر رهبر تجاری باید به آن پاسخ دهد این است که چه چیزی واقعا می خواهم؟ باید آن چیزی که می خواهید خاص باشد و همینطور بتوانید چگونگی رسیدن به آن را بفهمید و بدانید. آیا می خواهید یک استخدام بعدی بالاتر و عالی تر داشته باشید؟ آیا می خواهید کسب و کارتان در پایان سال ۲۰ درصد رشد کند؟ بیشترین تمرکز ذهنتان را برای پاسخ به چنین سوالاتی بگذارید به طرز خودآگاه یا ناخودآگاهی متوجه خواهید شد که این اتفاق برای شما رخ می دهد. بنابراین شما می توانید اهداف SMART ( خاص، قابل ارزیابی، قابل دسترس، مربوط و دارای زمان بندی ) را تعریف کرده و خودتان و اعضای تیم تان دقیقا خواهند دانست که به دنبال رسیدن به چه هدفی هستید.

  1. برروی قدردانی یا سپاسگذاری و گفتگوی مثبت تمرکز کنید.

هرکدام از ما صدایی در سرمان داریم. Self- talk ( صحبت کردن با خود ) چیزی است که ما هر روز انجام می دهیم. مانند ضرب المثل فرشته و شیطان بروی شانه هایمان، این صدا نیز می تواند هم مثبت و هم منفی باشد. درباره تعداد دفعاتی که هر روز از خودتان انتقاد می کنید فکر کنید. متعجب خواهید شد از این که چقدر این کار ( انتقاد از خود ) رخ می دهد و چقدر این نوع از صحبت می تواند غیرسازنده و مخرب باشد.

یک مونولوگ منفی باعث تمرکز برروی افکار منفی و سبب رشد آن خواهد شد. قانون جذب بیان می کند که برروی هر چیزی که تمرکز کنید رشد خواهد کرد، و یک گام مهم و حیاتی در داشتن احساس مثبت قدردانی و سپاسگذاری است. زمانی که حس کردید به سمت منفی و افکار منفی می روید، در مورد کارهای خاصی که بخاطر آن قدردان هستید فکر کنید و این کار سبب می شود که افکارتان دوباره در مسیر مثبت قرار گیرند.

بجای این که در مورد روش ها یا راه های احتمالی اشتباه نگران باشید، تسلط برگفتگوی مثبت و قدردان و سپاسگذار بودن به طور روزانه و متمرکز باعث حفظ اعتماد به نفس و انگیزه شما خواهد شد و شما و تیم تان را در مسیر موفقیت قرار می دهد.

  1. با قصد و نیت ارتباط برقرار کنید

رهبران تجاری باید از زبانی استفاده کنند که تأیید کنند یا تأکید کننده نتایج مثبت باشد. در مورد تفاوت های ریز و ظریف بین کلمات (( I am )) و ( I will be )) فکر کنید. اولی ( I am ) نشان می دهد که طرز تفکر شما طوری است که از قبل به آن چه که می خواهید دست یافته اید، درحالی که دومی ( I will be ) بیان کننده چیزی یا کاری است که در آینده انجام خواهید داد. در مورد بیان خودتان هوشیار باشید. بوکسور افسانه ای محمد علی کلی ( Mohammad Ali ) برای بیان این عبارت مشهور است، (( من بهترین هستم! )) مطمئن هستم که موافقید (( من بهترین خواهم شد! )) معنی و مفهومی مشابه با (( من بهترین هستم )) ندارد.

  1. موفقیت را تجسم کنید.

تجسم سازی یکی از مهم ترین ابزارهایی است که در هر جعبه ابزار رهبری وجود دارد. برای بدست آوردن بیشترین سود، باید تاجایی که می توانید یک تجسم مبتنی برواقعیت داشته باشید. ورزشکاران موفق برای سال ها از قوه تجسم در طی تمرین استفاده می کنند. یک گلف باز یک chip shot بی نقص با یک بسکتبالیست بهترین یا ایده آل ترین پروسه برای یک پرتاب آزاد عالی را تجسم می کند.

تجسم کردن به شما اجازه می دهد تا چگونگی موفقیت در عبور از چالش ها و استفاده از موقعیت ها در کسب و کار را تجسم کنید. آن می تواند به سادگی بستن چشمهایتان و تصور – تاجای ممکن با جزئیات – قدم هایی که باید برای کسب موفقیت بردارید باشد. آن می تواند به کوتاهی چند دقیقه یا به اندازه ای که برای ایجاد تصویر کامل در ذهنتان برای موفقیت در آن چه که می خواهید، باشد. صبح ها و عصرها بهترین زمان برای تجسم سازی است. زیرا زمانی است که اغلب ما استراحت می کنیم.

  1. مسئولیت پذیری مهم است.

از دیگران بخواهید تا نسبت به آن چیزی که متعهد به انجامش شده اید، پاسخگو و مسئولیت پذیر باشید. از تمام مراحل ذکر شده در بالا پیروی کرده اید و بنابراین آن را تنها برای خودتان نگه ندارید. هرچه تعداد افراد بیشتری جذب  شما شده – و شما را مسئول نگه دارند – بهتر است. وقتی از اعضای تیم دعوت می کنید تا شما را مسئول بدانند، آنها فرصتی منحصر به فرد می دهید تا روند تفکر خود و نحوه رسیدن به موفقیت را تجسم کنند. اجازه دهید بدانند که برای جذب چه کاری انجام می دهید و دریافت پشتیبانی و حمایت باید هدف بعدیتان دست پیدا کنید.

چه به قانون جذب اعتقاد داشته باشید و چه نداشته باشید، صحبت در مورد اهدافتان با دیگران یک معامله برد – برد است. از طریق تبدیل به عادت کردن این ۵ قدم یا مرحله، به دیگران فرصت می دهید تا به تشکیل شرکت و تیم شما و ایجاد یک راه جدید فکری که هم کسب و کار و هم در زندگی شخصیتان مفید است، کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *