دانستنی

چگونه در زندگی موفق شوید

برخی افراد در تمام زندگی شان متعجب این مطلب هستند که چگونه در زندگی می شود موفق شد، اما هرگز آن را پیدا نمی کنند.  آیا متعجب خواهید شد زمانی که بدانید راز موفقیت تنها به چهار ناحیه کلیدی برمی گردد؟

خوب، بله متعجب می شوید.

شما متوجه می شوید که موفقیت فردی برای هرکسی که این چهار ناحیه – یا کلیدهای موفقیت نمای که من به آنها می دهم – را تمرین و امتحان می کند قابل دستیابی است.

هرکسی می خواهد به موفقیت فردی رسیده و کلیدهای موفقیت را بیاموزد. هرکسی می خواهد یک زندگی شاد، سالم داشته باشد، کار معنی دار و مهمی انجام دهد، از کاری که می کند لذت ببرد و به استقلال مالی دست یابد. هرکسی می خواهد یک تفاوت را در جهان ایجاد کند، مهم باشد، تأثیر مثبتی براطرافیان داشته باشد. هرکسی می خواهد یک کار فوق العاده ای در زندگیش انجام دهد.

بارها و بارها، متوجه شده ام که کلیدهای موفقیت تنها قطعه اطلاعاتی، تنها ایده در حال حاضر هستند که می توانند زندگی شما را به سمت شرایط و مسیر درست تغییر دهند. من همچنین یادگرفته ام که حقایق بزرگ ساده هستند.

اگر بتوانید از نکات زیر پیروی کنید، قادر خواهید بود که برزندگی کنترل داشته باشید و به اهدافتان برسید.

همه ما یک هدف مشترک داریم.

خوشبختانه برای اکثرما، موفقیت فردی یک مسئله مربوط به سابقه، هوش یا توانایی ذاتی نیست. خانواده، دوستان یا افرادی که با آنها در تماس هستیم نمی توانند ما را قادر به انجام کارهای فوق العاده بکنند. در عوض، کلیدهای موفقیت در زندگی توانایی برای بدست آوردن بهترین شخصیت از خودمان تحت تقریبا تمام شرایط و موقعیت ها هستند. آن قابلیت یا توانایی شما برای انطباق و ایجاد تغییر در زندگی تان است.

شما همین الان در درون خودتان پتانسیل و توانایی عمیقی را دارید که اگر از آن به طور صحیح و سریع استفاده کنید، قادر به انجام کارهای فوق العاده ای در زندگی تان خواهید بود.

چهار کلید کسب موفقیت

کلیدهای عالی موفقیت برای تغییر زندگی شما همیشه ثابت و یکسان هستند.

  1. تصمیم بگیرید که دقیقا چه چیزی می خواهید و کجا می خواهید بروید.
  2. یک ددلاین را تعیین کرده و برای رسیدن به هدفتان برنامه ریزی کنید ( بخاطر داشته باشید، یک هدف تنها یک رویای دارای ددلاین است ).
  3. مطابق با برنامه عمل کنید; هر روز کاری را برای حرکت به سمت رسیدن به هدفتان انجام دهید.
  4. پیشاپیش این مسئله را با خودتان حل کنید که تا رسیدن به موفقیت به تلاشتان ادامه خواهید داد و هرگز دست از رسیدن به آن برنخواهید داشت.

این فرمول بسیار مهم است و تقریبا برای هرکسی که آن را امتحان کرده است عمل کرده و کارکرده است. آن نیاز خواهد داشت به این که می توانید بدست آورید و بهترین ویژگی های شما می تواند توسعه پیدا کند. در ایجاد و پیروی از این کلیدهای موفقیت فردی، شما تکامل و رشد خواهید کرد و تبدیل به یک فرد فوق العاده می شوید.

از متخصصان چگونه موفق شدن برای ایجاد تغییر در زندگی تان بیاموزید

شما آنقدر زنده نخواهید بود تا همه چیز را برای خودتان رقم بزنید. و چه قدر تلف کردن زمان خواهد بود تلاش کردن برای کاری کنید که می توانید از افراد دیگری که قبلا این راه رفته و موفق شده اند، یادبگیرید. در یکی از بهترین نقل و قول ها، Ben Flanklin می گوید، (( انسان می تواند هم فرد را  بخرد یا این می تواند آن را از دیگران قرض بگیرد. تراژدی بزرگ این است که بسیاری از افراد سعی می کنند آن را بخرند، بهای تمام شده را براساس زمان و خزانه پرداخت کنید )).

بزرگترین هدف شما در زندگی و موفقیت فردی باید استفاده هرچه بیشتر از آنها ( استفاده از تجربیات افراد موفق ) باشد و سپس استفاده از آنها برای کمک به شما جهت انجام کارهایی که می خواهید انجام دهید و تبدیل به فردی شوید که دوستدارید بشوید.

برای مثال:

اگر می خواهید یاد بگیرید که چطور یک کتاب بنویسید، می توانید از یک پروسه قدم به قدم ایجاد شده به توسط یک نویسنده با بیشترین میزان یا تیتراژ فروش کتاب پیروی کنید. از اشتباهات آنها درس بگیرید و از سیستم های آنها از طریق پیروی کردن از دستورالعمل آنها برای نوشتن یک کتاب سود ببرید. درنهایت این کار باعث صرفه جویی در زمانتان خواهد شد.

 

برای موفقیت فردی خودتان برنامه ریزی کنید

زندگی تان را به توسط رسیدن به تنها یک هدف مهم تغییر خواهید داد، شما یک الگو، یک تمپلیت یا ساختار را برای موفقیت فردی در ذهن ناخودآگاه خودتان ایجاد می کنید. شما زندگی تان را تغییر خواهید داد و به طور اتوماتیک در مسیر حرکت به سوی تکرار موفقیت در کارهای دیگری که برای آنها تلاش می کنید، خواهید بود.

این بهترین راه برای برگشت زندگی شما در مسیر درست و صحیح است.

برای غلبه برسختی و رسیدن به یک هدف مهم در هر حیطه، خودتان برای موفقیت در حیطه های دیگر نیز برنامه ریزی خواهید کرد. به عبارت دیگر، یاد می گیرید که با کسب موفقیت موفق می شوید. هرچه بیشتر موفق شوید، بیشتر می توانید موفقیت بدست آورید. هرکدام از الگوهای موفقیت، مخصوصا اولین آن، اعتماد به نفس و ایمانی که دفعه بعدی موفق خواهید شد و درنهایت به موفقیت فردی دست خواهید یافت را در شما ایجاد می کنند.

سعی کنید از اهرم رسیدن به موفقیت فردی برای کسب موفقیت در کار یا تحصیل یا دانش خودتان استفاده کنید. درنهایت، شما یک اثر هم افزایی ( synergistic effect ) را ایجاد خواهید کرد و متوجه خواهید شد که کسب موفقیت در زمینه های دیگر آسانتر است.

پتانسیل نامحدود

تنها محدودیت های واقعی در مورد آن چیزی که می توانید انجام دهید، محدودیت هایی است که توسط خود فرد تحمیل شده است. زمانی که به طور روشن و قطعی تصمیم می گیرید که در زندگی تان از طریق دور انداختن تمام محدودیت ذهنی و پرکردن تمام قلب و روحتان از کسب موفقیت و رسیدن به برخی از اهداف مهم تغییر ایجاد کنید، موفقیت فردی نامحدود شما تقریبا تضمین شده است تا زمانی که متوقف نشده اید و به راحتان ادامه می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *