دانستنی

آشنایی با شغل های پردرآمدی که با یک رایانه امکان دورکاری دارند

شاید پیش از کرونا کسی حتی کلمه ی دورکاری را نشنیده بود. اما امروزه این کلمه بسیار پرکاربرد و پر تکرار است. به طور کلی دورکاری یعنی بدون اینکه نیاز باشد فرسنگ ها و کیلومترها مسیری را روزانه طی کنی و در محل کار حاضر شوی، در خانه ی خود و از راه دور فعالیت، پروژه و یا کاری را انجام داده و در برابر آن دستمزد دریافت کنی. به زبانی ساده تر، دورکار بودنیعنی مدیریت انجام کاری را از منزل و از راه دور به عهده بگیری.

لیست چندین شغل پردرآمد که با دورکاری امکان پذیر است:

در لیست قرار دادن و نام بردن از مشاغلی که از طریق راه دور امکان پذیرند بسیار مشکل و وقت گیر است. زیرا هم تعداد مشاغل دورکار بسیار زیاد است و هم بسیاری از آنها ناشناخته هستند. مهم ترین و مرسوم ترین مشاغل دورکار که تنها به یک رایانه و اینترنت نیاز دارند عبارتند از:

·   برنامه نویسی یکی از پردرآمدترین شغل های دورکاری در سراسر دنیاست. این شغل چالش های بسیار زیادی دارد و و در حوزه های سایت، اندروید، رایانه و… گسترش می یابد. امروزه گوگل دوست صمیمی و همراه همیشگی بسیاری از مردم است. نوشتن مطالب یک سایت و سئوکاری آن مطالب نیز یکی دیگر از مشاغل دورکاراست که هر سایتی را بهینه می سازد.

·   فروشگاه های اینترنتی: امروزه بسیاری از خرید های کوچک و بزرگ از طریق فروشگاه های اینترنتی انجام می شود. از بین تمامی مشاغل دورکاری، ساخت و مدیریت یک فروشگاه اینترنتی مقرون به صرفه تر و پول سازتر است.

·   اینستاگرم یکی از پرکاربردترین و پر مخاطب ترین اپلیکیشن های جهانی است. با تولید محتوا برای فضای اینستاگرام شغل پردرآمدی  را صاحب شوید. محتوا نویسی نیز یک شغل دورکار است. برای محتوا نویسی فقط کافی است که کمی با نویسندگی آشنا باشی.

·   طراحی تصاویر رنگارنگ و زیبایی که در تمامی سایت ها و وب ها مشاهده می کنید به عهده ی طراحان گرافیک دورکار است. طراحی سایت آن هم به صورت فریلنس یکی از پر طرفدارترین مشاغل امروزی است.

برخی مشاغل غیر حضوری و تخصصی در منزل:

·   نویسندگی برای روزنامه، طراحی سایت ها، کپشن های اینستاگرام … خود شغل دورکاری است که تنها به مهارت، علاقه، یک رایانه و اینترنت نیاز دارد.

·   امروزه تبلیغات اینترنتی کار مشکلیست که از عهده ی هر کسی بر نمی آید. زیرا نیاز به تخصص دارد. اگر شما تخصص این کار را دارید به راحتی و از راه دور،  برای هر بیزنس و شغلی تبلیغات انجام دهید.

·   بازاریابی تلفنی نیز یکی از این نوع است که در هر محیطی قابل اجراست. مترجمی (ترجمه از هر زبانی به زبانی دیگر ) نیز یک شغل دیگر دورکار و بسیار تخصصی است.

·   بسیاری از دبیران و یا حتی تازه کاران به راحتی می توانند از طریق تدریس آنلاین، این شغل را در منزل داشته باشند. حتی می توان با ضبط یک دوره ی آموزشی و فروش اینترنتی آن به آسانی کسب درآمد کرد.

·   انجام بسیاری از کارها و مشاغل حضوری امروزه به صورت دورکاری مزایای بیشتری دارد. مشاغلی مانند: مشاوره ( پزشکی و غیر پزشکی)، حسابداری، ویراستاری. مشاغل دورکار دیگری نیز هستند که شاید شنیدن نام شان شما را تشویق کند که به دنبال کسب اطلاعاتی درباره ی آنها باشید. شغل هایی مانند: مدیر محصول، طراح رابط کاربری، پشتیبان مجازی، کارشناس دیجیتال مارکتینگ، کارشناس جذب نیروی انسانی و استخدام و …

مزایای مشاغل غیر حضوری که در منزل و از راه دور انجام می شوند عبارتند از:

·   در هر شرایط زمانی و مکانی قابل انجام و اجرا هستند.

·   جلوگیری از هدر رفتن زمان، انرژی و هزینه ی رفت و برگشت.

·   انعطاف پذیر بودن سبک زندگی.

·   سلامت روح و جسم بیشتر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *