دانستنی

تاثیر استریم بر دنیای گیمرها

تاثیر استریم بر دنیای گیمرها

موفقیت بازی‌های ویدیویی، تا حدی به دلیل ماهیت تعاملی آن‌ها، به سایر فعالیت‌های مرتبط نیز گسترش می‌یابد، با افزایش تعداد کاربرانی که نه تنها وقت خود را صرف بازی می‌کنند، بلکه از پلتفرم‌های پخش برای یادگیری و تعامل با آن‌ها نیز استفاده می‌کنند.

در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹، محبوب ترین پلتفرم های پخش آنلاین بازی روی هم رفته  ۳.۳۲ میلیارد ساعت تماشا، بیش از ۱۳۱ میلیون ساعت زنده، با میانگین نزدیک به ۱.۶ میلیون بیننده همزمان تولید کردند.

مولفه های اساسی پخش زنده بازی

بر اساس بررسی سایت نوتریکا سه مؤلفه اساسی برای پخش زنده بازی وجود دارد: اجرای عمومی بازی ویدیویی در مقابل مخاطبان احتمالی، سطوح مختلف ارتباط بین پخش‌کننده‌ها و بینندگان، و این واقعیت که چنین ارتباطاتی می تواند با بازی های خارج از جریان همزیستی داشته باشد.

از این رو، برخی از نویسندگان معتقدند که پخش بازی های ویدیویی عناصر مفیدی را ارائه می دهد، مانند استراتژی های یادگیری برای استفاده در هنگام بازی و جنبه های اجتماعی مرتبط با ارتباط  بین کاربران .

در اهمیت روزافزون این پدیده شکی نیست. در این رابطه، صاحب نظران بر تأثیر آن برکل اکوسیستم و صنعت بازی‌های ویدیویی تأکید می‌کنند و توضیح می‌دهند که چگونه به ایجاد پیوند بین توسعه‌دهندگان یا برنامه‌نویس‌ها و پخش‌کننده‌ها کمک می‌کند.

آنها ادعا می کنند که استریم بازی حتی انتظارات بازیکنان را در مورد عرضه محصول جدید تغییر می دهد و بر طراحی بازی های ویدیویی تأثیر می گذارد و طول عمر و دیده شدن بازی های قدیمی را افزایش می دهد. عامل تعیین کننده دیگر مربوط به عبور از رسانه های پخش سنتی، مانند تلویزیون، به فرمول های جدیدتر و انعطاف پذیرتراست که در آن تماشا و مشارکت جان تازه ای به مفاهیم ایجاد شده در ذهن مخاطبان می بخشد.

علاوه بر این، پدیده پخش زنده اولویت را بر مؤلفه اجتماعی می گذارد. صاحب نظران اشاره می‌کنند که این نوع پلتفرم ها، مکان‌هایی برای اجتماعات بازیکنان هستند که در آن تاکید بر توسعه و علاقه مشترک است که منجر به ایجاد گروه‌های صمیمی با تعداد کمی از تماشاگران می‌شود. یا گروه های بزرگ معمولاً برای پخش مسابقات و رویدادهای مهم؛ به عبارت دیگر، باعث ظهور جوامع غیررسمی می شود.

تاثیرات مثبت استریم بر بازی های ویدئویی

ادبیات مربوط به کاربرد و مزایای بازی های ویدیویی پتانسیل بسیار زیادی را نشان می دهد. نتایج به دست آمده حاکی از ارتباط افزایش توانایی های شناختی، بهبود هماهنگی حواس مانند بینایی با لامسه، استدلال فضایی، ظرفیت توجه و خلاقیت و توسعه مهارت های اجتماعی، آموزشی و فضایی است.
این مجموعه از مزایا به پلتفرم‌های ویدیویی زنده نیز گسترش می‌یابد. با این حال، رویکرد به چنین خدماتی مستلزم بررسی عمیق تری در مورد آنچه که ارائه می دهند دارد.

محققان به مؤلفه اجتماعی این سرویس اشاره می کنند و آن را نوع جدیدی از شبکه های اجتماعی بازیکنان می دانند و از سوی دیگر بر جنبه رسانه ای آن تاکید دارند.

به این ترتیب، این ماهیت دوگانه باید در نظر گرفته شود. این روزها، پلتفرم‌های محبوب پخش آنلاین بازی تعداد زیادی از کانال‌ها را گرد هم می‌آورند که در گروه هایی دسته‌بندی شده‌اند که عمدتاً به بازی‌های ویدیویی مربوط می‌شوند، اما همچنین شامل بخش‌هایی مانند IRL (در زندگی واقعی) می‌شوند که به موضوعات بسیار متفاوت اختصاص داده شده‌اند از قبیل: چت، رویدادهای ویژه، برنامه‌های گفتگو و پادکست ها، موسیقی و هنرهای نمایشی.

این ها فقط چند نمونه از بخش هایی است که بیشترین مخاطب و بیشترین دنبال کننده را خارج از بازی های ویدیویی دارند.

در راستای این کاربرد مجازی و واقعی استریم، جدیدترین مطالعات در مورد بازی‌های ویدیویی و پلتفرم‌های پخش بر روی امکانات حرفه‌ای تمرکز می‌کنند، جایی که بازی دیگر به یک سرگرمی تبدیل نمی‌شود و به یک شغل تبدیل می‌شود و از قابلیت مشارکت آنها از دیدگاه آموزشی استفاده می شود.این بررسی نشان می‌دهد که چگونه پلتفرم های پخش زنده بازی یک الگوی یادگیری منحصر به ‌فرد را نشان می‌دهند و فرصت‌هایی را برای استریمرها فراهم می‌کنند تا مخاطبان انبوه را در زمان واقعی آموزش دهند و به تعامل معلم-دانش‌آموز و دانش‌آموز-دانش‌آموز کمک می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *