دانستنی

شانسی دوباره برای نسخه های فارسی تلگرام

ابوالحسن فیروزآبادی امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه پنجمین همایش ملی فضای مجازی پاک در دانشگاه شریف در مورد نحوه حمایت از دو پیام رسان بومی منتخب گفت: وزارت ارتباطات و دو پیام رسان بومی منتخب در جلسه‌ای در مرکز ملی فضای مجازی موضوع مربوط به نحوه حمایت از این پیام رسان ها را به توافق رسیدند.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد وزارت ارتباطات دیتا سنتر بزرگی در ایستگاه بومهن در اختیار این پیام رسان ها بگذارد و نیز این دو پیام رسان را به شبکه مخابرات کشور متصل کند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: متأسفانه تاکنون این دو پیام رسان به شبکه مخابرات متصل نشده اند و آمادگی دیتاسنتر بومهن نیز با کندی صورت می‌گیرد و اتصال شبکه انجام نشده است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه پیام‌رسان‌های بومی با سرعت کم در حال حرکت هستند، خاطرنشان کرد: اما به هر حال این پیام‌رسان‌ها حرکت رو به جلو دارند.

وی گفت: در زمینه فعالیت پیام‌رسان‌های بومی، ما معتقدیم که دولت باید مسئولیت‌پذیری بیشتری در تأمین این پیام‌رسان‌ها داشته باشد. این موضوع می‌تواند به شکل حمایتی و یا تصدی‌گری انجام شود.

مهلت مجدد قوه قضائیه به هاتگرام و تلگرام طلایی

فیروزآبادی در مورد اینکه آخرین وضعیت دو پیام‌رسان «هاتگرام» و «تلگرام طلایی» به کجا رسید؟ افزود: موضوع مسدودسازی این دو پیام‌رسان به عنوان نسخه‌های فارسی تلگرام، با مرکز ملی فضای مجازی نیست بلکه با قوه قضائیه است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه پس از قطع دسترسی به تلگرام، قوه قضائیه به دو پیام‌رسان هاتگرام و طلاگرام اجازه فعالیت داد گفت: این مجوز به این شرط انجام شد که این پیام‌رسان در تاریخ زمانی مقرر، مستقل از تلگرام شود اما این موضوع در تاریخ مقرر انجام نشد.

وی تصریح کرد: اما هم‌اکنون مهلت مجددی از سوی قوه قضائیه به هاتگرام و تلگرام طلایی داده شده است تا از پیام‌رسان تلگرام مستقل شود.

بخشنامه مربوط به ارز دیجیتال توسط بانک مرکزی در دسترس قرار گرفت

فیروزآبادی در مورد آخرین وضعیت سیاستگذاری درباره ارز دیجیتال افزود: این موضوع در کمیسیون اقتصادی دولت در حال بررسی و در دست نهایی شدن است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: این موضوع در کمیسیون اقتصادی تقسیم کار شده و بخشی از مصوبات آن جلسه که مربوط به اقدام بانک مرکزی برای دریافت نظرسنجی است، در سایت مربوطه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اقدامات مربوط به سیاستگذاری ارز دیجیتال در حال انجام است، اظهار امیدواری کرد که به زودی این سیاستگذاری از طریق وزارت صمت، بانک مرکزی و سازمان اوراق بهادار، نهایی و اعلام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *