دانستنی

شخصیت های مختلف فریلنسرها

شخصیت های مختلف فریلنسرها

فریلنسرهای موفق بسیاری وجود دارند که شخصیت های متفاوتی دارند. نوع شخصیت شما نمی بایست مانعی برای موفقیت شما محسوب شود. اما متاسفانه، در اغلب موارد اینگونه است.

در این پست، من شما را با چند شخصیت مختلف فریلنسرها آشنا خواهم کرد.

فریلنسر کمال گرا

اگر همیشه در کار خود و دیگران خطاها و ایرادات را به سرعت پیدا می کنید، شما ممکن است کمال گرا باشید. شما تمایل به رعایت استانداردهای بسیار بالا دارید، به جزئیات بسیار توجه می کنید، و چیزهای کوچک را مورد توجه قرار می دهید.
هنگامی که صحبت از دقت و کیفیت بالا به میان می آید، کمال گرایان واقعا می درخشند. استانداردهای بالای کمال گرایان به این معنی است که یک مشتری می تواند انتظار تحویل یک کار درجه یک را از جانب فریلنسر داشته باشد، زیرا کمال گرایان به هیچ چیز دیگری جز ارائه بهترین کار به مشتری، توجه نخواهند کرد.

یکی از چالش های شما به عنوان یک فریلنسر این است که حتی زمانی که کار به خوبی پیش رفته است، نمی خواهید آن را تمام شده فرض کنید و به مشتری تحویل دهید. در واقع تمایل کمال گرایانه شما به تجدید نظر و اصلاح کار می تواند باعث شود تا پروژه را در زمان مقرر تحویل ندهید.

چالش دیگری که با آن مواجه می شوید این است که بیش از حد به خود سخت می گیرید. چشم انتقادی شما ممکن است اشتباهات و ایراداتی را پیدا کند که از نظر دیگران آشکار و یا اصلا مهم نیست.

 

فریلنسر مردمی

اگر به راحتی و با اولین برخورد، دوستان زیادی پیدا می کنید، پس شما احتمالا یک فرد مردمی هستید. شما تقریبا همه را دوست خواهید داشت و آنها نیز شما را دوست خواهند داشت. شما عاشق گذراندن وقت با دیگران و همچنین به دنبال فرصتی هستید تا افراد جدید را در هر زمان که می توانید، ملاقات کنید.

برقراری ارتباط با افراد، یکی از مزیت های یک فریلنسر مردمی می باشد. بسیاری از فریلنسرها که این شخصیت را دارند، با شبکه های بزرگی در ارتباط می باشند، که به آنها در کسب و کار فریلنسینگ کمک می کند.

یکی از چالش های یک فریلنسر مردمی این است که چه زمانی کار را شروع کند و آن را انجام دهد. یک فریلنسر مردمی ممکن است وسوسه شود تا زمان زیادی را صرف وقت گذراندن با دوستان خود در کافی شاپ و یا شبکه های اجتماعی کند.

یکی دیگر از چالش هایی که یک فریلنسر مردمی با آن مواجه می شود این است که بیش از حد به دیگران اعتماد می کند. از آنجا که او همه را دوست دارد، تقریبا برایش مشکل است که تصور کند کسی ممکن است افکار ناخوشایندی در ذهن داشته باشد. همواره نسبت به فریبکاران احتمالی هوشیار باشید و حتی اگر فکر می کنید آنها را به خوبی می شناسید، با این حال سعی کنید حتما یک قرارداد با آنان ببندید.

 

فریلنسرهای قانون شکن

اگر به این دلیل فریلنسر شده اید که نمی توانید قوانین و محدودیت های دراز مدت محل کار را تحمل کنید، پس شما یک قانون شکن هستید. قانون شکنان افراد باهوشی هستند و ایده های درخشانی دارند، اما اغلب در انتقال ایده مشکل دارند و صبر و تحمل آنها بسیار کم است.

قانون شکنان نیاز به یک خروجی مثبت برای ایده ها و خلاقیت خود دارند. پروژه های جانبی اغلب بهترین پاسخ به نیاز آنها می باشند. از آنجا که یک قانون شکن علاقه ای به پیروی از یک رئیس یا قوانین ندارد، پروژه جانبی به وی اجازه می دهد تا به روش خود عمل کنند و خروجی خلاقانه ای را ارائه کند.

به طور کلی یک مشتری جزء گرا و وسواسی برای یک فریلنسر قانون شکن، مشتری خوبی محسوب نمی شود. اگر شخصیت شما اینگونه است، به دنبال مشتریانی باشید که سختگیر نیستند و تمایل دارند تا در پروژه های خود افسار امور را آزادانه در اختیار شما قرار دهند.

داشتن صبر برای مقابله با مشتریانی که در کسب وکار خود از یک رویکرد ساختاری استفاده می کنند، یک چالش واقعی برای شخصیت های شورشی می باشد. پس اگر شما با مشتری کار می کنید که ساختارگرا است، سعی کنید صبور باشید.

 

فریلنسر کنترل کننده

آیا اگر ندانید که دقیقا چه اتفاقی برای کسب و کار و پروژه هایتان می افتد، عصبانی می شوید؟ آیا شما از محول کردن کار به دیگران متنفرید؟ اگر همه این ها خصوصیات شما را توصیف می کند، این احتمال وجود دارد که شخصیت شما کنترل کننده است.

این افراد، مدیران پروژه بسیار عالی هستند. آنها همیشه می دانند که پروژه در کدام مسیر است و چگونه می توان آن را به سطح بعدی رساند. مهارت های سازمانی ذاتی آنها می تواند یک دارایی واقعی برای کسب و کار فریلنسینگ باشد.

مشکل یک فریلنسر کنترل کننده این است که ممکن است سعی کند بیش از اندازه کار کند. وی حتی زمانی که کارهای بسیاری برای انجام وجود داشته باشد، از محول کردن کار به دیگران متنفر است. اگر شما یک کنترل کننده هستید، بهتر است خود را مجبور کنید و به خودتان عادت دهید تا در واقع نیاز و لزوم، از دیگران کمک بگیرید.

یکی دیگر از چالش هایی که یک کنترل کننده با آن مواجه می شود، در واقع برخورد با زندگی غیر قابل پیش بینی فریلنسینگ است. به عنوان یک شخصیت کنترل کننده، اگر برای مقابله با احتمالات یک برنامه ریزی داشته باشید، احساس خیلی بهتری خواهید داشت. داشتن یک ذخیره مالی برای مواقع اضطراری می تواند ایده خوبی برای تمامی فریلنسرها باشد، اما این برای شما یک الزام است.

 

فریلنسر خجالتی

برخی از افراد نسبت به سایرین کمتر برونگرا هستند. اگر ملاقات چهره به چهره با یک مشتری و یا ارائه یک سخنرانی شما را دچار استرس می کند، نوع شخصیت شما احتمالا خجالتی است.

فریلنسرهای خجالتی چیزهای زیادی برای ارائه دارند. آنها اغلب شنوندگان دلسوزی هستند و می توانند نسبت به مشتریان خود بسیار وفادار باشند.

به عنوان یک فریلنسر خجالتی، بازاریابی یکی از مشکلات احتمالی می باشد. شما از بکار بردن نام خود و معرفی خود در دنیای بیرون نفرت دارید، اما باید بدانید که اگر می خواهید در کسب و کار خود موفق باشید، می بایست برای خود بازاریابی کنید و خود را به دیگران معرفی کنید.

خوشبختانه، اقداماتی وجود دارد تا فریلنسرهای خجالتی بتوانند در کسب و کار خود موفق شوند. فقط مراقب باشید کارها را به آینده موکول نکنید و از انجام آنها سر باز نزنید، زیرا در این صورت پروژه های زیادی دریافت نخواهید کرد.

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *