دانستنی

پنهان کردن هویت ایرانی فریلنسرها برای سایت های فریلنسری بین المللی

تعداد زیادی از فریلنسرهای ایرانی بعد از افزایش نرخ دلار به سمت سایت‌های فریلنسری بین‌المللی جذب شدند که بتوانند درآمد دلاری داشته باشند اما اولین مشکلی که در هنگام ورود به سایت‌های فریلنسری خارجی مواجه شدند داشتن هویت ایرانی و محدودیت‌های فراوانی بود که این سایت‌ها برای ایرانیان یا به بیان بهتر ساکنین ایران ایجاد کرده‌اند.

ازآنجایی‌که ما ایرانی‌ها به موانع عادت داریم به سرعت تهدیدها را شناسایی و راه‌حل‌های دورزدن این مانع‌ها را پیدا کردیم. راهکارهایی که کمک می‌کنند سایت‌های فریلنسری بین‌المللی هویت ایرانی ما را شناسایی نکنند.

در این مقاله ابتدا در مورد اطلاعاتی خواهیم گفت که وب‌سایت‌ها می‌توانند از شما جمع‌آوری کنند و اینکه چگونه شما را رصد می کنند. سپس به بررسی راهکارها یا تکنیک های موجود برای پنهان کردن اطلاعات هویتی شما خواهیم پرداخت. کاربردهای VPN و VPS را بررسی خواهیم کرد. همچنین به‌صورت مفصل در مورد ردپاهایی که ممکن است از شما باقی بماند تا هویت شما را برای سایت‌های فریلنسری بین المللی فاش کند و راهکارهای مقابله با آنها خواهیم گفت.

شناسه‌هایی که عمدتاً به مرورگر و دستگاه ما مربوط می‌شوند؛ می‌توانند مورداستفاده قرار گیرند تا اطلاعات شخصی و عادات مرور اینترنت ما را مورد جستجو قرار دهند.

وب‌سایت‌ها چه اطلاعاتی از شما می‌توانند جمع‌آوری کنند؟

این نکته عجیبی نیست که سایت‌ها می خواهند بیشتر در مورد بازدیدکنندگان خود بدانند، چه برای نشان دادن تبلیغات هدفمند به آنها یا بهبود تجربه کاربری شان و یا مسائل امنیتی. بنابراین آنها به دنبال شناسایی و ردیابی اطلاعات شما هستند که به آن   Digital Fingerprinting یا ردپای دیجیتال می گویند. برای این کار، آنها از استفاده می کنند که فایلهای متنی کوچکی هستند و برای اولین بار در هنگام بازدید از یک سایت روی سیستم شما قرار می گیرند.

هنگام مرور اینترنت، ردیاب‌های دیجیتالی زیادی را پشت سر می‌گذارید که وب‌سایت‌ها می‌توانند به طور قانونی از آنها برای پیگیری فعالیت‌های شما و شناسایی شما استفاده کنند. داده‌های جمع‌آوری‌شده می‌تواند شامل موارد زیر باشد: موقعیت مکانی شما، چه دستگاهی استفاده می‌کنید، کدام تبلیغات را کلیک کرده‌اید و موارد دیگر.

 

و این فقط نوک کوه یخ است …

در اینجا ۱۰ نوع داده که مرورگر شما درباره شما فاش می‌کند را آورده‌ایم.

  • سخت‌افزار و نرم‌افزار

مرورگر شما اطلاعات مربوط به سخت‌افزار و نرم‌افزار شما را جمع‌آوری می‌کند. از نظر نرم‌افزاری، مرورگر شما از سیستم‌عامل، آدرس IP، مرورگر و افزونه‌های مرورگر شما مطلع است و از نظر سخت‌افزاری مرورگر شما اطلاعات مربوط به‌وضوح صفحه و افزونه‌های مرورگری را که نصب کرده‌اید، اطلاعات مربوط به CPU ، GPU و باتری را فاش می‌کند.

اگر می‌خواهید همه داده‌هایی را که مرورگر شما درباره شما می‌داند مشاهده کنید، یک سر به وب‌سایت Webkay

بزنید و از این طریق پی خواهید برد که همه سایت‌های اطلاعاتی، بدون اجازه صریح شما می‌توانند تا چه حد به شما دسترسی داشته باشند.

 

  • اطلاعات آنلاین

مرورگر شما از اتصال شما به وب اطلاع دارد. این اطلاعات شامل آدرس IP و سرعت مرورگر شما می‌باشد. به‌عنوان‌مثال، شما به‌محض ورود به اینترنت آدرس IP خود را با وب‌سایت به اشتراک می‌گذارید که می‌تواند برای تعیین موقعیت مکانی تقریبی شما استفاده شود. مرورگر شما همچنین نام خود را فاش می‌کند و به سایت‌ها اجازه می‌دهد بفهمند شما یک کاربر Firefox ، Explorer یا Chrome هستید. یا از طریق تلفن، تبلت یا لپ‌تاپ آنلاین اید.

 

  • موقعیت جغرافیایی

یک وب‌سایت می‌تواند موقعیت شما را به‌درستی تخمین بزند، حتی اگر به آن اجازه دسترسی به مختصات GPS خود را نداده باشید و یا اگر از طریق یک مرورگر در یک دستگاه تلفن همراه به وب دسترسی پیدا کرده باشید

  • تاریخچه مرورگر

معروف‌ترین اطلاعاتی که مرورگر شما درباره شما جمع‌آوری می‌کند سابقه سرچ شما است. البته، می‌توانید داده‌های سرچ خود را حذف کنید. اما حتی در آن صورت نیز ممکن است واقعاً برای همیشه از بین نرود. به‌عنوان‌مثال، در اواسط سال ۲۰۱۸، مشخص شد که Google سوابق مربوط به نحوه استفاده شما از Chrome را دررابطه‌با داده‌های حذف شده حفظ می‌کند، حتی اگر مشخصات داده‌ها پاک شده باشد.

  • حرکات موس شما

مرورگر شما حتی می‌تواند حرکات و کلیک ماوس شما را روی وب‌سایت‌ها نشان دهد. https://clickclickclick.click/#7b2742f14a8fd2b83a6d04a134b70cde  در این لینک شما می‌بینید کلیک ماوس، حرکات ماوس و سایر اقدامات مرورگر شما به‌راحتی رصد می‌شوند.

  • موقعیت دستگاه شما

این روزها در بسیاری از تلفن‌های هوشمند ژیروسکوپ داخلی تعبیه شده‌اند. این داده‌ها در مرورگر شما جمع‌آوری می‌شوند. مرورگر شما حتی می‌تواند مکانی که اکنون دستگاه شما از لحاظ جسمی در آن قرار دارد را پیش‌بینی کند، مانند روی میز در دستانتان یا جیب.

  • ورود به شبکه‌های اجتماعی

مرورگر شما اطلاعات مربوط به اینکه در کدام شبکه‌های اجتماعی وارد شده‌اید را جمع‌آوری می‌کند.

  • فونت و زبان

مرورگر شما می‌داند کدام فونت بر روی دستگاه شما نصب شده است و از کدام زبان در سیستم‌عامل خود استفاده می‌کنید.

مرورگر به سایت مقصد می‌گوید که زبان ترجیحی کاربر چیست اگر سیستم بر روی زبانی خاص مانند فارسی ست شده باشد برای سایت‌های متفاوت از جمله سایت‌های فریلنسری سیگنالی است که کاربر می‌تواند از کجا آمده باشد.

  • داده‌های تصویر

هر زمان با استفاده از مرورگر خود تصویری بارگذاری می‌کنید، فراداده پرونده را اسکن می‌کند تا درباره شما اطلاعاتی کسب کند. این فراداده می‌تواند شامل اطلاعاتی مانند موقعیت مکانی، وضوح تصویر، مشخصات فنی پرونده و حتی مدل دوربینی باشد که برای عکس‌برداری استفاده کرده‌اید.

  • اطلاعات فنی

علاوه بر نکاتی که در بالا به آنها پرداخته‌ایم، مرورگر شما مقادیر زیادی داده فنی درباره نحوه دسترسی شما به وب را نیز جمع‌آوری می‌کند. مثلاً اندازه نمایشگر و یا تاچ اسکرین بودن آن.

اطلاعات خاصی درباره شما به‌ناچار در سایت‌هایی که بازدید می‌کنید آشکار می‌شود.

https://coveryourtracks.eff.org/ این لینک به شما می‌گوید که مرورگر شما تا چه اندازه در برابر رصد شدن امن است.

در ادامه این مبحث برای ایجاد امنیت بیشتر در مواجه با حفظ اطلاعات خود به بررسی VPN و VPS نقش آنها در پیشرفت یک فریلنسر بین‌المللی خواهیم پرداخت.

VPN چیست و چرا مهم است؟

یکی از محدودیت‌های اساسی که ما فریلنسرهای ایرانی برای انجام پروژه‌های بین‌المللی داریم این است که در بیشتر مواقع فیلتر هستیم.

برای انجام فعالیت در سایت‌های فریلنسری لازم است ابتدا آدرسIP  خود را تغییر دهید و سپس وارد این سایت‌ها بشوید راهکاری که برای این موضوع وجود دارد استفاده از VPN  یا  VPS است.

VPN (Virtual Private Network) یک شبکه خصوصی مجازی است. ابزاری برای رمزگذاری یا ایمن‌سازی داده‌های شما جهت امن نگه‌داشتن اطلاعات. VPN مانند سپری مقابل حریم خصوصی شما و برای محافظت از هویت شما است.

به طور معمول، رایانه شما مستقیماً از طریق ارائه‌دهنده خدمات اینترنت به اینترنت دسترسی پیدا می‌کند. اگرچه این اتصال ممکن است سریع باشد، اما به‌ندرت ایمن است و شما به‌راحتی قابل رصد شدن هستید.

وقتی از طریق VPN به اینترنت دسترسی پیدا می‌کنید؛ تصور کنید که اتصال شما از طریق اینترنت به‌وسیله یک تونل امن به سروری در یک مکان دیگر مانند شهر یا کشور دیگر صورت می‌گیرد.

در این مرحله، سرور از طرف شما به اینترنت دسترسی پیدا می‌کند.

فایده‌ای که در اینجا وجود دارد این است که نه‌تنها داده‌های خود را ایمن نگه می‌دارید، مکانی که در آن هستید را نیز پنهان می‌کنید و به‌جای مکان خانه یا دفتر کار خود، تنها مکان‌هاست سرور VPN شما قابل‌پیگیری است.

در ابتدا، VPN برای شرکت‌هایی ساخته شد که نیاز به محافظت از ارسال اطلاعات حساس خود از طریق شبکه‌های عمومی و خصوصی داشتند اما در حال حاضر بیشترین کاربرد آن برای ما ایرانیانی است که می‌خواهیم به محتوایی دسترسی داشته باشیم که برای کشور ما قابل‌استفاده نیست؛ مانند بسیاری از سایت‌های فریلنسری بین‌المللی که دسترسی خود را برای افرادی که در ایران هستند محدود کرده است. همچنین VPN از طریق رمزگذاری داده‌ها رد پای شما را در اینترنت محو می‌کند و دیگر به‌راحتی قابل ردیابی نیستید.

در دنیای واقعی استفاده از VPN چگونه به نظر می‌رسد؟

یکی دیگر از کاربردهای اصلی VPN  ایجاد امنیت در هنگام استفاده از اینترنت‌های عمومی است. با VPN، می‌توانید در کافی‌شاپ موردعلاقه خود به اینترنت گردی بپردازید و اطمینان داشته باشید که تمام رمزهای ورود به سیستم را که تایپ می‌کنیم یا وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید، توسط هکری که در گوشه‌ای نشسته و یک‌لته می‌نوشد، رهگیری نمی‌شود.

VPN همچنین می‌تواند اینترنت را فریب دهد به‌گونه‌ای که فکر کند که در مکان دیگری هستید. به‌عنوان‌مثال، ممکن است از رایانه خود در صومعه‌سرای گیلان وارد سیستم شوم اما با VPN می‌توانم موقعیت خود را به شیکاگو یا پاریس منتقل کنم. به عبارتی می‌تواند IP شما را تغییر دهد.

چرا آدرس IP برای فریلنسرها مهم است

شما وقتی می‌خواهید به اینترنت متصل شوید از یک تأمین‌کننده اینترنت مثلاً مخابرات یک مودم و یک اتصال به اینترنت دریافت می‌کنید. اتفاقی که می‌افتد این است که شما از سیستم یا گوشی خود به اینترنت متصل می‌شوید و یک IP ADDRESS  دارید که اختصاصی برای مودم شما توسط شرکتی که برای شما اینترنت را تهیه کرده به شما داده شده یعنی شما یک آدرس IP  اختصاصی برای مودم خودتان دارید که بعد از هر بار اتصال به اینترنت بقیه کاربرها و وب‌سایت‌ها می‌فهمند که شما از این IP ADDRESS   وارد آن سایت شده‌اید. این آدرس IP مکان جغرافیایی شما شامل شهر، کشور و حتی در مواقعی محله شما را نمایش می‌دهد و این ردیابی برای خیلی از ما خوشایند نیست و برای همین موضوع از فیلترشکن یا VPS استفاده می‌کنیم. از طرفی برخی از سایت‌ها IP  برخی از کشورها را فیلتر می‌کنند و به آنها اجازه دسترسی به سایتشان را نمی‌دهند یا گاهی اوقات خدمات وب‌سایت‌ها برای کاربران هر کشور متفاوت است. مثلاً شما شاهد تخفیف‌های بیشتری برای خرید اشتراک سالیانه ساکنان اروپا نسبت به آسیا هستید.

اگر می‌خواهید آدرس IP  خودتان را چک کنید کافی است در گوگل my IP address را سرچ کنید یا اینکه وارد وب‌سایت https://whatismyipaddress.com/ بشوید و آدرس خودتان را چک کنید که خیلی طبیعی است که اگر از فیلترشکن استفاده می‌کنید IP آن کشور و در غیر این صورت IP ایران را نشان دهد؛ حتی ممکن است شهر یا محله شما هم نمایش داده شود.

پس زمانی که وارد وب‌سایتی می‌شود آن سایت بر اساس آدرس IP شما متوجه می‌شود موقعیت جغرافیایی شما کجاست. حالا برای پنهان کردن IP خودتان می‌توانید از فیلترشکن، VPN  یا  VPS کمک بگیرید. وقتی شما VPN  را وصل می‌کنید IP ADDRESS   شما تغییر می‌کند.

تفاوت VPN  و VPS

VPN در واقع همان فیلترشکن‌هایی هستند که نشانی IP  را تغییر می‌دهند و از این طریق با کمک آنها می‌توانید وارد سایت‌های فیلتر شده بشوید. ولی VPS  یک سروری مجازی است یعنی شما یک دسکتاپ یا کامپیوتر در یک کشور دیگر دارید به این شکل که شما در آلمان یک کامپیوتر دارید و به‌صورت مجازی می‌توانید به آن کامپیوتر وصل شوید و از آن کامپیوتر وارد سایت‌های مختلف بشوید. به طور واضح استفاده از VPS  بر استفاده از VPN  ارجحیت دارد به این دلیل که لوکیشن شما به‌هیچ‌وجه قابل انتقال نیست و وقتی شما از VPS  استفاده می‌کنید اصلاً قابل‌ردیابی نیست که کشور مبدأ شما کجاست.

بسیاری از وب‌سایت‌های فریلنسری به استفاده شما از VPN  بسیار حساس هستند و در برخی از موارد هم این امکان را دارند که شناسایی کنند که شما IP  خودتان را پنهان کرده‌اید و از VPN  یا پروکسی استفاده می‌کنید. به همین خاطر استفاده از VPS بسیار ایمن‌تر است.

این سؤال پیش می‌آید که ما دوستان فریلنسر زیادی دارید که برای ورود به سایت‌های بین‌المللی از فیلترشکن استفاده کرده‌اند. بله این کاملاً درست است؛ اما بهترین حالت ممکن این است که شما تا آنجایی که می‌توانید جانب احتیاط را رعایت کنید.

نکته‌ای که در استفاده از VPN  و VPS  بسیار اهمیت دارد این است که IP شما برای استفاده در سایت‌های فریلنسری باید ثابت باشد. به‌عنوان‌مثال اگر امروز از IP دانمارک استفاده کردید و وارد سایت فریلنسری‌ای شدید فردا از IP  کشور دیگری استفاده نکنید چون سایت متوجه این تغییر IP سریع می‌شود. حتی به IP شهر یا ایالتی که انتخاب کرده‌اید هم دقت کنید چون تغییر هرروزه و سریع شما در مسافت‌های طولانی بسیار شک برانگیز است.

VPN  نسبت به VPS ارزان‌تر است و سرعت بهتری دارد و استفاده از آن راحت‌تر است. VPS گرچه گران‌تر است اما امنیت بالاتری دارد و شما نگرانی کمتری برای لورفتن خود دارید چراکه در صورت قطع شدن VPN و اتصال به اینترنت درحالی‌که به سایت فریلنسری متصل هستید IP واقعی شما مشخص می‌شود که در ادامه به شکل مفصل‌تری به این موضوع خواهیم پرداخت.

چند روش ساده برای جلوگیری از ردیابی آنلاین در هنگام استفاده از VPN

در ادامه خواهید خواند که برای جلوگیری از ردیابی به‌صورت آنلاین می‌توان چه اقداماتی انجام داد.

  • به‌صورت ناشناس آنلاین گشت‌وگذار کنید

اگر سایت‌ها نتوانند شما را ببینند، واقعاً نمی‌توانند شما را ردیابی کنند. روش‌های مختلفی برای گشت‌وگذار به‌صورت ناشناس در اینترنت وجود دارد، سرویس‌های پروکسی و VPN ها از جمله معروف‌ترین این روش‌ها هستند زیرا آدرس IP شما را مخفی می‌کنند.

سعی کنید همیشه لوکیشن گوشی یا دسکتاپ خود را هنگام استفاده از VPN خاموش نگه دارید.

 

  • کوکی‌های شخص ثالث را حذف کنید

شاید بهتر باشد برای فهم بیشتر این قسمت بدانید کوکی چیست؟

کوکی (Cookie) یک فایل است. فایلی که بر روی کامپیوتر یا موبایل یا تبلت شما ذخیره می‌شود. کوکی‌ها به سایت می‌گویند چه زمانی کاربر به سایت بازگشته است و همچنین تنظیمات سایت شما را برای بازدید بعدی‌تان حفظ می‌کند. این سایت دقیقاً به این طریق است که اگر قبلاً وارد یک سایت فروشگاهی شده‌اید و یک سبد خرید برای خود درست کرده‌اید و بعد رها کرده‌اید و رفته‌اید هنگام بازگشت دوباره، سایت سبد خرید شما را به یاد می‌آورد.

البته این کوکی‌ها فقط از سمت سایت‌هایی که وارد آنها شده‌اید به گردآوری اطلاعات نمی‌پردازند و گاهی اطلاعات جمع‌آوری‌شده از کوکی‌ها در اختیار بازاریابان یا شرکت‌های تبلیغاتی به هدف انجام تبلیغات هدفمند قرار می‌گیرد که اصطلاحاً به آنها کوکی‌های شخص ثالث می‌گویند.

 

برای خاتمه بخشیدن به برخی از این ردیابی‌ها، باید همه کوکی‌های شخص ثالث را مسدود یا حذف کنید. این کار را می‌توان با استفاده از تنظیمات مرورگر خود انجام دهید که در ادامه بیشتر در مورد آنها خواهیم گفت، یا با استفاده از ابزارهای پاک‌سازی مانند CCleaner  به طور پیش‌فرض همه کوکی‌ها را حذف کرد!

ردپای کوکی‌ها بر مرورگر شما می‌تواند مکان جغرافیایی ایرانی شما را فاش کند. برای مثال ازآنجایی‌که کوکی‌ها با هر بار بازکردن صفحه اطلاعاتی را به وب‌سایت ارسال می‌کنند، برخی از سیستم‌های تبلیغاتی از آن‌ها استفاده می‌کنند تا تبلیغات هدفمند را برای شما به شکل پاپ‌آپ به نمایش در آورند.

پس بهتر است از گزینه‌هایی در مرورگرتان استفاده کنید که استفاده از کوکی‌ها را محدود می‌کند مثلاً در  Chrome  ازIncognito  استفاده کنید و در فایرفاکس و سافاری ازPrivate Browsing .

یا اینکه در مرورگر کروم خود به قسمت Setting / Security / History بروید و همه کوکی‌ها را پاک کنید یا به برخی سایت‌ها اجازه ایجاد کوکی ندهید.

یا اینکه در فایرفاکس از طریق بخش Privacy & Security می‌توانید History را ببینید و به‌جای، گزینه Remember history گزینه remove individual cookies را فعال کنید.

 

  • از افزونه‌ها / افزودنی‌های حریم خصوصی استفاده کنید

از آنجا که مرورگر شما اطلاعاتی را به سایتهایی منتقل می کند که می توانند برای ردیابی یا شناسایی شما استفاده شوند، استفاده از یک افزونه یا افزونه متمرکز به شما کمک می کند حریم خصوصی خود را حفظ کنید. توصیه می کنم HTTPS Everywhere  ( که از طریق آن ارتباطات شما با سایت ها رمزگذاری می شود) و Privacy Badger  (که به وسیله آن ردیاب های نامرئی، تبلیغات جاسوسی، کوکی های شخص ثالث و اثر انگشت مرورگر را مسدود می کند) را امتحان کنید.

https://www.makeuseof.com/tag/data-browser-collects-about-you/

  • جستجوهای خود را خصوصی کنید

از یک موتور جستجو استفاده کنید که شما را ردیابی نکند و جستجوهای شما را خصوصی نگه دارد، مانند DuckDuckGo. اطلاعات شخصی شما جمع‌آوری یا با کسی به اشتراک گذاشته نمی‌شود – حتی آدرس IP شما را وارد نمی‌کند یا برای شروع از کوکی‌ها استفاده نمی‌کند!

همچنین برای اطمینان بیشتر کارهای روزمره و وب‌گردی‌های خودتان را از مرورگر کروم انجام دهید و یک مرورگر صرفاً برای ورود به سایت‌های فریلنسری در نظر بگیرید مثلاً فایرفاکس فقط برای انجام فعالیت‌های کاری شما در سایت‌های فریلنسری بین‌المللی باشد که از این طریق از کوکی‌های سایت‌های فارسی درامان باشید.

  • اختلاف‌های سیستم‌عامل کامپیوتر شما و سیستم‌عامل VPN را به حداقل برسانید

وجود برخی اختلاف‌ها در مرورگر و سرور VPN باعث می‌شود مشخص شود که شما از VPN استفاده می‌کنید. از جمله اختلاف سیستم‌عامل کامپیوتر شما و سیستم‌عامل VPN فرض کنید سیستم‌عامل شما ویندوز است و سیستم‌عامل سرور VPN شما لینوکس که از این طریق ممکن از سایت‌های فریلنسری متوجه استفاده شما از VPN شوند.

یکی از روش‌های دیگری که از طریق آن می‌توان پی برد شما در حال استفاده از VPN هستید وجود اختلاف ساعت سیستم شما با سرور VPN است. تنظیم کردن TimeZone سیستم به جایی جز ایران و مطابق با کشور VPN به شما کمک می‌کنند هویت خود را پنهان نگه دارید. حالا با چه روشی می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

شما با کمک افزونه Chameleon که بر روی مرورگر فایرفاکس نصب می‌شود. می‌توانید ساعت تایم زون سیستم را متناسب با ساعت سرور کشور VPN تنظیم کنید. دقت داشته باشید که اگر وی‌پی‌ان شما روی سرور لینوکس است حتماً تنظیمات لازم را انجام دهید.

همان‌طور که در ابتدای این مقاله عنوان کردیم یکی از مواردی که از سمت شما رصد می‌شود زبان شماست. وقتی زبان فارسی‌بر روی مرورگر شما استفاده می‌شود برای سایت‌های فریلنسری بسیار شک برانگیز است که کشور شما با کشور عنوان شده در VPN مغایرت دارد و همین نکته ممکن است منجر به مسدود شدن حساب کاربری شما یا حساب پی پال شما شود.

چگونه از میزان امنیت VPN مطمئن شویم

یکی از روش‌هایی که می‌توانید مطمئن شوید VPN  شما به‌اندازه کافی امنیتتان را برای ورود به سایت‌های فریلنسری تأمین می‌کند و هیچ راهی برای افشای اینکه شما در حال استفاده از VPN هستید وجود ندارد استفاده از سایت https://whatleaks.com/ است.

درنظرگرفتن Kill Switch در هنگام استفاده از vpn هم اهمیت بسیار زادی دارد که در ادامه به عملکرد تأثیر آن دقیق‌تر خواهیم پرداخت.

Switch Kill چست؟

اگر در حال بررسی VPN هستید حتماً با اصطلاح Kill Switch  مواجه شده‌اید. عبارت Kill Switch  ممکن است کمی منفی به نظر برسید. اما یک امکان فوق‌العاده محبوب در بین کاربران  VPN و کسانی که می‌خواهند از حریم شخصی مجازی خود استفاده کنند است.

به طور خلاصه Kill Switch ابزاری است که هر زمان VPN شما قطع شد به‌صورت اتوماتیک اینترنت شما را هم قطع می‌کند این یک امکان طراحی‌شده امن است تا اطمینان حاصل کنید، اطلاعات و حریم شخصی شما در معرض خطر قرار ندارد.

بگذارید یک مثال بزنم شما کامپیوتر خود را روشن کردید و قبل از ورود به سایت‌های فریلنسری بین‌المللی و فراموش کرده‌اید VPN خود را روشن کنید. یا به هر دلیلی ناگهان VPN شما درحالی‌که آنلاین هستید قطع شده.

در هر دو مورد بالا زمانی که VPN شما قطع شده شما در معرض خطر افشای اطلاعات و داده داده‌های خود هستید. Kill Switch کمک می‌کند اطمینان حاصل کنید که هرگز این اتفاق‌ها نیفتد. احتمالاً نیاز به گفتن عواقب افشای اطلاعات شما در وب‌سایت‌های فریلنسری ندارید اما به طور خلاصه می‌توانم به بلاک شدن حساب پی پل و اکانت شما در سایت‌های فریلنسری اشاره کنم.

ساختار Kill Switch  در VPNهای متفاوت به روش‌های متفاوتی است. برخی از ها در مرحله نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن‌هاست. به این معنا که برنامه vpn شما باید همیشه باز باشد تا Kill Switch کار کند

ساختار Kill Switch دیگر در حد سیستم است . به این معنا که کامپیوتر شما امکان دسترسی به اینترنت را تا زمان اجرای برنامه و اتصال به vpn نخواهد داشت.

خلاصه‌ای از کارهایی که شما به‌عنوان فریلنسر باید انجام بدهید که هویتتان مخفی بماند.

  • مخفی نگه‌داشتن IP خود به‌وسیله VPN یا VPS
  • ثابت نگه‌داشتن IP جدید
  • کوکی‌های شخص ثالث را حذف کنید
  • از افزونه‌ها / افزودنی‌های حریم خصوصی استفاده کنید که به‌وسیله آن ردیاب‌های نامرئی، تبلیغات جاسوسی، کوکی‌های شخص ثالث و اثر انگشت مرورگر را مسدود می‌کند
  • جستجوهای خود را خصوصی کنید و از یک موتور جستجو استفاده کنید که شما را ردیابی نکند و جستجوهای شما را خصوصی نگه دارد مانند DuckDuckGo
  • ساعت تایم زون سیستم را متناسب با ساعت سرور کشور VPN تنظیم کنید.
  • لوکیشن گوشی یا دسکتاپ خود را هنگام استفاده از VPN خاموش نگه دارید
  • مطمئن شوید تفاوتی بین سیستم‌عامل سیستم و سرور VPN وجود ندارد.
  • استفاده از VPNهایی با داشتن Kill Switch که در صورت قطع شدن VPN اتصال شما به اینترنت قطع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *