دانستنی

کار نیمه وقت برای دانش آموزان

هدف از تحصیل دانش آموزان این است که در  نهایت بتوانند شغل و محل کسب درآمد خود را تعیین کنند بنابراین می توان دانش آموزان را با کارهایی که مناسب سن آن ها باشند و هم چنین به درس و تحصیل آن ها آسیبی وارد نشود، آشنا کرد.

برخی  از دانش آموزان نیز برای کمک به خانواده به دنبال یک کار نیمه وقت هستند که در این محتوا به بررسی کارهای نیمه وقت که برای دانش آموزان مناسب است پرداخته ایم، پس با ما همراه باشید.

معرفی کارهای نیمه وقت برای دانش آموزان

سال ۱۴۰۰ توام با ویروس کرونا و اثرات برجای مانده از آن خواهد بود که در این مدت دانش آموزان با فضای مجازی آشنا تر شدند، این آشنایی را می توان به یک فرصت برای کسب درآمد تبدیل کرد که در ساعاتی از روز به فعالیت و کسب درآمد بپردازند. برخی از این شغل ها در زیر ذکر شده اند.

  1. کسب درآمد از طریق سایت

سایت ها می توانند مقصد بسیاری از افراد در روز باشند زیرا خواه نا خواه افراد زیادی به اینترنت مراجعه می کنند، بنابراین دانش آموزان می توانند متناسب با سن خود و زیر نظر خانواده در این زمینه شروع به فعالیت کنند.

  • کسب درآمد از طریق سایت می تواند با نوشتن برنامه، طراحی وب سایت یا مدیریت یک سایت و نظم دهی به آن برای دیگران باشد یا آن که از طریق طراحی یک سایت منظم و مرتب به فروش خدمات یا کالای های خود بپردازید.
  • البته در سایت خود می توانید از تبلیغات مناسب استفاده کنید و در ازای آن پول دریافت کنید.
  • حتی می توانید محتواهای درسی و مرتبط با دانش آموزان را در سایت خود بگنجانید و آن ها را برای فروش در سایت خود قرار دهید.

این روش ها تنها برخی از موارد کسب درآمد از طریق سایت است که با مطالعه و شرکت در دوره های مختلف می توانید در این زمینه بسیار موفق عمل کنید.

  1. کسب درآمد از طریق اینستاگرام

شاید پس از شروع و شیوع ویروس کرونا مراجعه شما به اینستاگرام زیاد شده و متوجه وجود کاربران بی شماری در این شبکه ی اجتماعی شده باشید، در این بین نیز قطعا افراد هم سن و سال شما نیز وجود دارند که شما می توانید از این موقعیت بهره کافی را ببرید زیرا با کسب درآمد از اینستاگرام می توانید به درآمدهای بسیار بالایی برسید.

  • اگر نسبت به دروس خود تسلط کافی را دارید می توانید با تولید محتوا و ویدئوهای اموزشی درآمد داشته باشید و این امر سبب بالا رفتن فالوور های شما خواهد بود که با گنجاندن و معرفی محصولات و خدمات دیگر پیج ها، رفته رفته بر سود به دست امده از اینستاگرام بیافزایید.
  • از طرفی می توانید با نوشتن جزوه های درسی، فروش لوازم التحریر و … در پیج خود درآمد به دست آورید.

اینستاگرام محیطی گسترده است که هر شخصی با هر سن و سالی می تواند به درآمد برسد البته باید روش درست و آگاهانه را انتخاب کرد و آموزش های لازم را دیده باشید، فعالیت در این زمینه شما را مجبور نمی کند که در جایی حضور پیدا  کنید و همچنین مشخص کردن زمان و تایم کاری برعهده ی خود شما خواهد بود.

  1. کسب درآمد از طریق یوتیوب

یوتیوب یکی دیگر از شبکه های اجتماعی است که کاربران زیادی دارد و مراجعه به آن نیز بسیار چشمگیر است.

شما می توانید با ایجاد یک کانال در یوتیوب درآمد کسب کنید البته باید در وهله اول تعداد اعضای کانال را به ۱۰۰۰ نفر برسانید و سپس ویدئو های منتشر شده در کانال شما باید بیش از چهارهزار دقیقه دیده شود که این کار نیز بسیار راحت است زیرا شما می توانید با تولید ویدئوهای باکیفیت و جذاب مخاطب جذب کنید که بازدید از ویدئوهای شما بالاتر برود.

برای دانش آموزان این یک فرصت مناسب است زیرا یوتیوب به ویدئوهای آموزشی، اهمیت  بیشتری می دهد و شما می توانید در زمینه هایی که مهارت دارید و برای ددیگران کاربردی است، ویدئو منتشر کنید که در این بین می توانید تبلیغات انجام دهید یا محصول خود و دیگران را به فوش برسانید.

متاسفانه یوتیوب ایران را تحریم کرده است و در زمان ثبت نام باید با یک آشنای قابل اعتماد خارج از کشور، هماهنگ کنید که اطلاعات و مشخصات او را وارد کنید این کار توسط گوگل ادسنس اجلم می شود و هیچ راه دور زدنی ندارد، این شخص قابل اعتماد  پس از دریافت دستمزد آن را برای شما واریز می کند.

  1. کسب درآمد از طریق تایپ

تایپ کردن یک امر ساده است که هرکسی که از یک سواد معمولی نیز برخوردار باشد،  قادر به انجام آن است بنابراین گزینه ی مناسبی  است که شما را با فضای برنامه ورد آشنا می کند و در آینده شغلی شما بسیار کارآمد خواهد بود. برای تایپ کردن می توانید یک یا چند ساعت را اختصاص دهید و با شرکت های معتبر در این زمینه همکاری را آغاز کنید.

  1. کسب درآمد با تلگرام

تقریبا همه تلگرام را می شناسند و یک فضای گسترده پر از کاربر است که هرکسی می تواند توسط آن به درآمد برسد، اما باید روش آن را بدانند.

دانش آموزان نیز در این فضا فعالیت دارند و می توانندبا اختصاص  ساعتی از روز خود، به روش های زیر از تلگرام کسب درآمد کنند.

  • ایجاد کانال های آموزشی، هنری، علمی و … که متناسب با داشن اموزان باشد و انجام تبلیغات در آن.
  • فروش جزوه ها و خلاصه های کتاب ها می تواند بسیار راه گشا باشد.
  • راه اندازی یک فروشگاه کوچک که می توانید محصولات را به اکثر نقاط کشور ارسال کنید.
  • می توانید یک کانال ایجاد کنید و نام افرادی که توانایی انجام هرکاری را دارند، ذکر کنید و از آن ها بابت این تبلیغ، هزینه دریافت کنید.
  • ساخت ربات برای تلگرام و فروش آن نیز درآمدزا خواهد بود که نیاز به مهارت دارد.
  1. کسب درآمد از طریق تولید محتوا

اگر به سایت ها دسترسی دارید و می توانید تایپ کنید، تولید محتوا یکی از راه های درآمد برای دانش آموزان است که سبب بالا رفتن اطلاعات آن ها نیز می شود. در این روش کسب و کار، می توانید از شرکت های فعال در این زمینه عنوان محتواها را جویا شوید و نسبت به تولید محتوا و نوشتن موضوع آن،  اقدام کیند. این روش درآمدزایی،  بسیار برای دانش آموزان کاربردی است.

  1. کسب درآمد از طریق ترجمه

خوشبختانه دانش آموزان ایرانی اکثرا در طی تحصیل، کلاس های آموزش زبان های خارجی را می گذرانند که می توانند همان را با یک منبع درآمد تبدیل کنند، این کار را از طریق ترجمه مقاله ها و …  انجام دهند و درآمدی در کنار تحصیلشان داشته باشند.

کلام پایانی

وظیفه اصلی دانش آموزان درس خواندن و تحصیل است اما می توان در این مدت بدون آن که به درس آن ها آسیبی برسد، با فضای کار و شغل آشنا شوند.

این مقاله به ذکر شغل های پاره وقتی چون فعالیت در اینستاگرام، تلگرام، سایت و … اشاره کرد که وقت زیادی را از آن ها نمی گیرد و نیازی به خروج از منزل ندارند. اگر مهارت یا تخصصی دارید، می توانید در این کارهای نیمه وقت فالیت کنید و به درآمدهای خوبی در کنار تحصیل خود برسید البته لازم به ذکر است که حتما درستان را کامل و جامع بخوانید و بدون آسیب رسیدن به تحصیل در این زمینه ها فعالیت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *