دانستنی

کسب درآمد اینترنتی با تولید محتوا

کسب درآمد اینترنتی با تولید محتوا

راه کسب درآمد اینترنتی با تولید محتوا یکی از بی دردسرترین و بهترین روش های کسب درآمد اینترنتی محسوب می شود. تولید محتوا توسط هر کسی اگر با برنامه و منظم باشد حتما به کسب درآمد مناسب منجر خواهد شد. برای تولید محتوا باید زمینه علاقمندی خود را معلوم کنید و با افزایش اطلاعات در ان زمینه، شروع به انتشار متون تخصصی و جذاب کنید.

در میان مطالب تولیدی، بیش از همه تولید محتوای آموزشی و تخصصی پرطرفدار بوده و کسانی که در این حوزه ها با درایت وارد شوند موفق خواهند شد. در ادامه مجموعه آموزش های کسب درآمد از اینترنت با کسب درآمد اینترنتی با تولید محتوا در خدمتتان هستم .

بررسی کسب درامد از تولید محتوا :

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

کار تولید محتوای تخصصی و آموزشی به دلیل اهمیت دادن گوگل به محتواهای جذاب و تخصصی و تاثیر آن در رنگ سایتها ، همچنین رقابت سایت های ایرانی با یکدیگر از حدود پنج شش سال قبل مورد توجه قرار رفت و سال به سال اهمیت و رشد آن در جذب افراد بیشتر شده است. مسائلی که همواره در تولید محتوا دارای اهمیت بوده است عبارتند از:

۱- میزان درآمد حاصل از تولید محتوا

کسب درآمد از تولید محتوا را عده ای به عنوان کاری پاره وقت و غالبا دانشجویی در آغاز تصور می کردند ولی به مرور این فکر تغییر کرده و الان شغل ثابت بسیاری از نویسندگان و پژوهشگران است و درآمد آن هم به نسبت نوع تخصص و کار ، متغیر است. شیوه کار به دو شکل است یا برای خودشان کار می کنند و یا برای شخص و شرکت دیگر تولید محتوا می کنند.

میزان درآمد تولید محتوا بستگی دارد به اینکه خودتان مستقل عمل کنید و یا برای دیگران تولید محتوا کنید فرق دارد به طور معمول با توجه به سطح تخصص، به صورت پاره وقت بین دو تا سه میلیون و به عنوان کار تمام وقت بین پنج تا ده میلیون می توان کسب درامد قابل تصور است. این سطح درآمد بستگی به میزان اطلاعات، سطح دانش و نیاز سایت و شرکت متقاضی می باشد.

 ۲- سطح کسب مهارت در تولید محتوا

سوال و یا مورد دوم این است که چقدر مهارت و تخصص برای تولید محتوا لازم است. البته بدیهی است هر چه علم و مطالعه کاری بیشتر باشد یقینا مهارت افزایش پیدا کرده و افزایش مهارت، کسب درآمد بیشتری به همراه خواهد داشت. البته تولید محتوا فقط برای وبسایت نیست بلکه برای شبکه های اجتماعی و حتی مطالب مورد نیاز یک کارخانه هم می تواند درآمد زا باشد.

برای کسب مهارت می توان در دوره های آموزشی تولید محتوا شرکت کرد و یا مقالات مرتبط را مطالعه کرد و دایره علمی خود را وسیع تر کرد. مهارت نویسندگی، ویراستاری و وبگردی را افزایش داد و یقینا تسلط بر زبان انگلیسی برای ترجمه متون انگلیسی هم فوق العاده خواهد بود. دانستن درباره سئو و گوگل هم راهگشا خواهد بود.

۳- شیوه استخدام و کار تولید محتوا

هر کسی در هر گروه سنی از نوجوان تا پیر می تواند در این زمینه فعالیت کند و مهم داشتن معلومات و تخصص در زمینه کاری می باشد. برای کار هم تجهیزات خاص و گرانقیمتی نیاز نیست کافیست همان سیستم کامپیوتری یا لپ تاپی که در منزل دارید را به اینترنت با سرعت مناسب وصل کنید و شروع به کسب درآمد اینترنتی کنید.

شیوه استخدامی هم به صورت پاره وقت و یا تمام وقت می باشد . با رشد فراوان و رقابت شدید استارت آپ ها و سایت ها با یکدیگر، بسیاری از شرکت ها برای جذب تولید کننده محتوا، آگهی و درخواست می دهند. برخی به صورت دورکاری نیرو جذب می کنند و برخی به صورت اداری و حضوری استخدام می کنند. در هر حال شرایط استخدام به میزان تخصص و توان کاری شرکت ها و نیز تمایل شما بستگی دارد.

۴- مهارت های لازم برای تولید محتوا

افرادی که قصد استخدام یا کسب درآمد به عنوان تولید کننده محتوا را دارند باید دارای مهارت های لازم این کار باشند. برخی از مهارتها عمومی هستند که همه افراد باید داشته باشند و برخی دیگر تخصصی هستند که برای افزایش درآمد ضروری هستند. با این مقدمه مهارت های لازم برای تولید محتوا عبارتند از:

– مهارت های عمومی و اولیه تولید محتوا

هر فردی که قصد کسب درآمد اینترنتی از طریق تولید محتوا دارد باید آشنایی کامل به زبان فارسی به ویژه دستور زبان، ویراستاری، شیوه نگارش و علائم نشانه گذاری داشته باشد تا متنی خوانا، جذاب و خواندنی تولید کند البته لازم نیست که استاد ادبیات باشد بلکه نوشتارش قابل فهم و روان باشد کافی می باشد.

در کنار آشنایی با زبان و ادبیان فارسی، آشنایی به استفاده از اینترنت و وبگردی، تولید محتوا در اینترنت، سئو یا بهینه سازی مطالب برای موتورهای جستجو ، نرم افزار آفیس و کار با ایمیل را هم بداند . البته هر چه مهارتش در این زمینه ها بیشتر باشد کار برایش راحت خواهد بود و سطح مشخصی مدنظر نیست فرضا ضروری نیست که سئوی کار ماهر باشد در حد مقدمات بداند کافیست.

–  مهارت های تخصصی برای تولید محتوا

علاوه بر مهارت های اولیه که در بالا آمد، می تواند سطح مهارت خود را بسیار بالاتر برده و به عنوان متخصص در تولید محتوا وارد عمل شود و درآمد خود را بیشتر کند. با مطالعه و پژوهش می تواند سطح نویسندگی خود را ترقی داده و یک نویسنده و پژوهشگر کاردان شود و در صورت آشنایی با زبان های دیگر به ویژه انگلیسی ، می تواند به عنوان مترجم کار کند.

در کنار اینها می تواند، تخصص فنی خود را افزایش داده و ویرایش عکس ، فیلم و صدا را هم به مهارتهای خود اضافه کند. هرچه مهارت های تخصصی شما افزایبش پیدا کند. دست شما در تولید محتواها باز تر بوده و این یعنی افزایش کسب درآمد اینترنتی.

شیوه کسب درآمد اینترنتی با تولید محتوا

اگر قصد کسب درآمد اینترنتی با تولید محتوا برای خودتان یا کس دیگری را دارید باید تلاش کنید تا محتوایی آموزشی، تخصصی ، جذاب و کاربرپسند تولید کنید و هدفتان برطرف کردن نیاز مشتری باشد لذا این موارد برای تاثیر گذاری بیشتر تولید محتوا پیشنهاد می شود:

۱- انتخاب موضوع مناسب برای تولید محتوا

قبل از هر چیز برای تولید محتوا به زمینه تخصصی و علاقه خود نگاه کنید . اینکه در چه زمینه ای تخصص دارید و می توانید در آن زمینه تولید محتوا کنید. همچنین زمینه مورد علاقه شما، آیا در اینترنت پرطرفدار است یا نه؟ تولید محتوا در هر زمینه کاری ضرورتا نمی تواند به کسب درآمد اینترنتی مناسب منجر شود لذا باید با مطالعه و شناخت انتخاب کنید.

برای اطلاع از موضوع کاری پرطرفدار در اینترنت می توانید به فروم ها و شبکه های اجتماعی مراجعه کنید و با مطالعه موضوعات آنها، می توانید موضوع پرطرفدار خود را انتخاب کنید. در انتخاب موضوع جنبه روان شناسی بازاریابی را در نظر بگیرید. بررسی کنید آیا این موضوع، مورد قبول شماست و اینکه می توانید در آن زمینه موفق باشید یا نه؟

۲-  افزایش اطلاعات تخصصی

یک امر کاملا بدیهی است که با داشتن اطلاعات در زمینه یک موضوع می توان درباره آن اظهار نظر کرد لذا هرچه دانش و معلومات بیشتر باشد محتوا ارائه شده غنی تر خواهد بود. تسلط بر یک زمینه کاری، موجب راحتی در تولید محتوا و پربار شدن آن می شود. لذا تا می توانید با تحقیق و پژوهش اطلاعات علمی خود را افزایش دهید

تلاش کنید تا منابع متعدد علمی ، فایل های آموزشی و هر آنچه که موجب افزایش بار علمی و تخصصی شما می شود را بخوانید. همواره اطلاعات جدید و به روز در زمینه حوزه کاری خود را دنبال کنید و از کپی برداری خودداری کنید البته تولید محتوا با خلق محتوا تفاوت دارد. حتما نباید محتوا جدید خلق کنید می توانید با جمع آوری و دسته بندی مناسب، محتوای جذاب و مفید تولید کنید.

۳- داشتن هدف از تولید محتوا

قبل از هر چیز باید هدف خود از تولید محتوا را مشخص کنید فرضا برخی سایت ها هستند که با تولید محتوای زیاد، هدفشان جذب ترافیک بیشتر به سوی سایتشان است ولی گروهی دیگر محتوای کمتر ولی تخصصی تر تولید می کنند و هدفشان هم فروش مستقیم این محتواها می باشد.

باید از آغاز هدف کاری خود در تولید محتوا را مشخص کنید فرضا دوست دارید فقط با محتوا، ترافیک جذب کنید و یا می خواهید با کشاندن کاربران به سایت محصولات و خدمات خود را بفروشید. شکل و فرمت محتوای فروشی خود را نظم و ترتیب معقول دهید و مشخص کنید و بر اساس آن، برنامه ریزی داشته باشید.

۴- تولید قدم به قدم محتوا

اگر قصد تولید محتوا دارید می توانید ابتدا با تولید محتوای متنی شروع کنید که بسیار ساده و راحت می باشد. البته مقاله علمی نوشتاری همیشه پرطرفدار بوده و هست . با شناخت بیشتر و جلب اعتماد کاربران، می توانید فرمت های صوتی و تصویری هم ارائه دهید . خوبی فرمت های صوتی و تصویری این است که کاربران راحت گوش می دهند و خواندن کتاب الکترونیکی شاید برایشان سخت باشد.

با تهیه ویس رکوردر می توانید فایل های صوتی آموزشی تهیه و ارسال کنید و یا از نرم افزارهای مختلف ضبط صدا و عکس برداری استفاده کنید البته الان بیشتر تلفن های همراه این امکان را دارند . کار سخت و شاقی نیست کافیست مقاله و یا محتوای خود را بخوانید و ضبط کنید و به اشتراک بگذارید. با کمی تلاش و جدیت می توانید انواع و اقسام فایل های آموزشی برای فروش تهیه کنید.

۵- اهمیت سئوی محتوا

هر مطلبی را که تولید می کنید باید برای سئو یا بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو اقدام کنید. رکن اصلی رشد کسب و کارهای اینترنتی که مبتنی بر تولید محتوا هستند جذب ورودی از طریق موتورهای جستجو به ویژه گوگل می باشد لذا باید روی سئو محتوا کار کرد تا تاثیرگذارتر باشد. جذب بازدید کننده هزینه دارد کسانی که پول کافی برای تبلیغ ندارند مجبورند به تولید محتوا تکیه کنند .

البته محتواهای جذاب و تخصصی خودبه خود توجه موتورهای جستجو را جلب می کنند و این کمی کار را راحت می کند ولی باید در همه متون و نوشتار اصول اولیه و پایه سئو را رعایت کنید. خوبی دیگر این کار این است که جذب بازدیدکننده از طریق موتورهای جستجو هدفمند بوده و در افزایش کسب درآمد بیشتر از تبلیغات تاثیرگذار است.

۶- داشتن برنامه بلندمدت و استراتژی در تولید محتوا

کسی که به دنبال کسب درآمد اینترنتی با تولید محتوا است اگر دارای سرمایه کافی برای تبلیغات نیست و یا نمی تواند روزانه دهها مقاله تخصصی تولید کند، باید یک برنامه دقیق بلندمدت و استراتژی کاری برای خودش ترسیم کند و بر اساس این استراتژی ، به دنبال تولید محتوای جذاب، پرطرفدار و خاص باشد چیزی که دیگران نمی توانند تولید کنند.

اگر در تولید محتوا، کاملا تخصصی و حساب شده عمل کنید و نیاز بازار و کاربران را بشناسید دیگر نیازی به تولید روزانه دهها مقاله و مطلب ندارید بلکه با محتوای کم هم می توانید نتیجه لازم را بگیرید. در اینجا شما با توجه به کیفیت، نقص کمیت خود را پوشانده و حتی بهتر از آن عمل می کنید.

۷- تبدیل محتوا به پول

با تولید محتوای تخصصی و کاربرپسند دو اتفاق مهم پشت سر هم برای شما پیش می اید اول اینکه ترافیک سایت شما بالا می رود و این یعنی سایت شما از نظر آلکسا پیشرفت کرده است و اتفاق دوم اینکه کم کم این افزایش ترافیک، موجب ایجاد اعتماد و اطمینان بین کاربران می شود. با افزایش ترافیک و اعتماد، زمان پول سازی از محتوا فرا رسیده است و باید کسب درآمد را شروع کنید.

برای تبدیل محتوا به پول، باید نگاه به هدف و استراتژی خود کنید . اگر هدفتان کسب درآمد از راه آموزش بود باید وبینار یا سمینارهای آنلاین خود را شروع کنید اگر هدفتان کسب درامد از طریق دانلود بوده باید کتابهای الکترونیکی و محصولات دانلودی خود را بفروشید و اگر هدفتان کسب درآمد از طریق فروش عضویت یا کاربران ویژه بوده باید اشتراک ماهانه، فصلی و سالانه خود را بفروشید.

سخن پایانی کسب درآمد اینترنتی با تولید محتوا

تولید محتوا ی تخصصی و جذاب عامل اصلی افزایش ترافیک سایت از طریق موتورهای جستجو و ایجاد اعتماد و اطمینان برای کاربران می باشد. لذا باید در تولید محتوا دقت لازم را داشت و با مطالعه و پژوهش تلاش کرد که با افزایش علم و مهارت، مطالب تخصصی و جذاب تولید کرد. این کار کم خرج بوده و دردسرهایش نسبت به سایر کسب و کارهای اینترنتی کمتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *