دانستنی

۵ نکته برای جذب بهترین نیروها برای یک استارتاپ

۵ نکته برای جذب بهترین نیروها برای یک استارتاپ

استخدام یک نیروی منحصر به فرد می‌تواند به رشد یا شکست یک استارتاپ نوپا منجر شود. کارمندان جدید نه تنها می‌توانند باعث مصرف نقدینگی شوند بلکه می‌توانند به میزان زیادی بر فرهنگ شرکت نیز تاثیرگذار باشند. بنابراین، شناسایی و استخدام اولین کارمندان، یکی از مهم‌ترین تصمیمات کارآفرینان محسوب می‌شود.

در اینجا به نکات کلیدی به منظور شناسایی و استخدام بهترین نیروها برای یک استارتاپ نوپا اشاره می‌کنیم.

۱- بطور مداوم کانال‌های ارتباطی خود را به منظور کشف استعدادهای منحصر به فرد توسعه دهید.

بسیاری از کارآفرینان، جستجو برای یافتن استعدادهای جدید را تا زمانی که واقعا تصمیم به استخدام نیروی جدید داشته باشند ، آغاز نمی‌کنند. ممکن است برخی از کارآفرینان به اندازه‌ی کافی خوش شانس باشند و بتوانند به سرعت به شناسایی و استخدام بهترین افراد برای تیم خود بپردازند در حالی که سایرین ممکن است ماه‌ها به دنبال پر کردن جای خالی و کلیدی برای فرد مورد نظر در شرکت خود باشند .
به منظور جلوگیری از به تعویق افتادن روند استخدام نیروی جدید، استارتاپ‌ها باید همیشه به دنبال استعدادهای جدید باشند که ترجیحا از روحیه‌ی کارآفرینی نیز برخوردار باشند.

۲- دیدگاه‌های خود را به اشتراک بگذارید.

به عنوان بنیانگذار یک شرکت، شما باید قادر باشید تا قاطعانه به ارائه‌‌ی دیدگاه‌های بلند مدت خود بپردازید. درک کردن دید کلی شما از جانب کارمندان و حمایت دائمی‌ از آن‌ها می‌تواند استارتاپ شما را به پروژه‌ای ارزشمند برای کارمندان بالقوه تبدیل کند.

۳- به آزمایش مهارت‌های واقعی افراد بپردازید (نه گواهینامه و یا مدرک آنها )

در طول مصاحبه به راحتی می‌توان به اعتبار، صلاحیت و توانایی‌های یک فرد پی برد. از طرف دیگر بسیار مهم است تا در مورد رزومه‌ی کاری و تجربیات فرد نیز صحبت شود زیرا “مهندس بودن در یک شرکت” و یا “طراح بودن در شرکت دیگر” ، نمی‌تواند شما را به سمت به مهارت‌های حقیقی شخص مورد نظر برای استخدام هدایت کند.
می‌توان از طریق مصاحبه، به آزمایش مهارت‌های واقعی افرادی که نمی‌شناسید، بپردازید و به آن ها یک تکلیف یک ساعته محول کنید. این روند می‌تواند از یک فعالیت ساده تا انجام یک فعالیت پیچیده‌ و با توجه به مهارت‌های شخص مورد نظر متغیر باشد.

۴- مزایای واقعی را به کارمندان خود را پیشنهاد دهید.

به منظور استخدام و حفظ موثر بهترین استعداد، استارتاپ‌ها باید به ارائه‌ی مزایای واقعی به نیروهای خود بپردازند. یکی از مزایای قدرتمند برای کارمندان، دادن سهمی از شرکت (یا حق مالکیت) به آن ها است که انگیزه‌های فرد موسس و کارمندان را در یک راستا قرار می‌دهد. علاوه بر حق مالکیت، مزایای ساده و دوستانه‌ی دیگری مانند غذا و یا تخصیص فن‌آوری‌های پیشرفته به کارمندان نیز می‌تواند در استخدام استعدادها موثر باشد.

۵- تسلیم نشوید.

در نهایت، نکات مهمی که در جذب اعضای یک تیم بی‌نظیر به شما کمک کرده‌اند، باید برای مدت طولانی پس از عقد قرارداد نیز ادامه داشته باشند. انتظارات تیم شما در اولویت بوده و بسیار با ارزش هستند. با توجه به این انتظارات ، شما می‌توانید به حفظ یک تیم پراشتیاق و با انگیزه بپردازید. و یک تیم باانگیزه به معنای داشتن یک استارتاپ سالم است.

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *