دانستنی

افیلیت مارکتینگ چیست؟ (آموزش جامع + قدم به قدم)

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش یکی از مدل های پولساز راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی است. اگر به دنبال ایده مناسب برای درآمدزایی هستید ولی هیچ محصولی برای فروش ندارد پیشنهاد می کنیم از مدل افیلیت مارکتینگ استفاده کنید. در این مقاله آموزش افیلیت مارکتینگ قصد داریم به صورت قدم به قدم و مرحله به مرحله به شما بگویم که چطور می توانید از طریق فروش محصولات دیگران درآمد میلیونی داشته باشید.

 

شاید در نگاه اول برایتان سخت باشد که چطور می‌توانید با راه اندازی این مدل کسب و کار آنلاین درآمد بالایی داشته باشید. ولی اگر قدم به قدم همراه من باشید یاد خواهید گرفت که از طریق سیستم هایی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد درآمد داشته باشید.

مدل های زیادی برای کسب درآمد از طریق اینترنت وجود دارد، اما یکی از ساده ترین و پرطرفدارترین مدل ها همکاری در فروش یا همان affiliate marketing است. دیگر بهتر است سراغ ادامه این مقاله برویم و قدم به قدم شما را با نحوه کسب درآمد از طریق افیلیت مارکتینگ آشنا کنیم.

افیلیت مارکتینگ چیست؟

افیلیت مارکتینگ یکی از روش های کسب درآمد است در این روش شما محصولات و خدمات دیگران میفروشید و از آن کسب درآمد کنید. همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ یکی از روش های پولساز است

افیلیت مارکتینگ affiliate marketing جزئی از روش بازاریابی است که بسیاری از افراد با فروش محصولات دیگران به صورت مستقیم و غیر مستقیم کسب درآمد می‌کنند. به زبان خیلی ساده تر وقتی شما محصولات دیگران را به صورت اینترنتی یا سنتی می فروشید و به ازای هر فروش که از سمت شما صورت می گیرد پورسانت دریافت می کنید همکاری در فروش یا affiliate marketing گفته می شود.

 

برای اینکه از این روش استفاده کنید شما باید سایت های فروشگاهی را پیدا کنید که از این قابلیت پشتیبانی می کند مثل فروشگاه اینترنتی دیجی کالا! اگر هم می خواهید از بقیه سیستم های همکاری در فروش  استفاده کنید می‌توانید با تولیدکنندگان و فروشندگان صحبت کنید و محصولات آنها را بفروشید. اما به این نکته توجه کنید که هدف اصلی ما درآمدزایی از طریق اینترنت است. و در ادامه روشی را به شما معرفی خواهیم کرد اگر این مدل کسب و کار را راه اندازی کنید میتوانید به درآمدهای بالایی برسید.

 

حالا شاید فکر کنید برای درآمدزایی از این مدل حتماً باید مهارت خاصی بلد باشید یا برنامه نویسی و کد نویسی یاد بگیرید! در صورتی که می خواهم به شما بگویم اگر می خواهید از افیلیت مارکتینگ یا همان همکاری در فروش کسب درآمد داشته باشید نیاز به هیچ سرمایه زیادی ندارید. روشی را به شما معرفی خواهیم کرد که می توانید به صورت کاملا آنلاین و اینترنتی محصولات و خدمات دیگر آن را بفروشید و به درآمد میلیونی برسید.

 

خب دیگر بهتر است به سراغ اصل ماجرا برویم و شما را با نحوه درآمدزایی از این مدل کسب درآمد اینترنتی آشنا کنیم. مطمئن باشید اگر تمام مطالب گفته شده در این مقاله را اجرا کنید و قدم به قدم پیش بروید می توانید به درآمد بالایی برسید.

پیش نیازهای لازم برای شروع کار

برای افیلیت مارکتینگ پیشنیازهای زیادی ندارید. شما با یک کامپیوتر و لپ تاپ میتونید کسب و کار اینترنتی خودتون راه اندازی کنید

 

برای اینکه کار را شروع کنید به یک سری ابزارها و پیش نیاز ها نیاز دارید. تنها ابزارهایی که برای شروع کار نیاز دارید یک سیستم یا کامپیوتر معمولی و یک خط اینترنت است. یعنی شما برای شروع کار فقط نیاز به یک کامپیوتر معمولی در حد اینکه کارتان را راه بیندازد دارید. برای اینکه ببینید کامپیوتری که دارید مناسب است یا نه از نظر من برنامه فتوشاپ را روی آن نصب کنید، اگر برنامه فتوشاپ بدون هیچ مشکلی نصب شد کامپیوتر یا لپ تاپی که دارید کارتان را راه می‌اندازد.

و دومین چیزی که برای شروع کار نیاز دارید یک خط اینترنت ثابت است. دست شما برای اینکه کسب و کار آنلاین تان را راه اندازی کنید به یک قطعی اینترنت نیاز دارید.

آموزش افیلیت مارکتینگ از ۰ تا ۱۰۰

آموزش افیلیت مارکتینگ از 0 تا 100. در این مقاله شما از 0 تا 100 شما را با همکاری در فروش آشنا کردیم. شما با یادگیری مهارت های لازم میتونید از این روش استفاده کنید

خب رسیدیم به یکی از کاربردی ترین قسمت های این مقاله که قصد داریم شما را مرحله به مرحله با سیستم افیلیت مارکتینگ یا همان همکاری در فروش آشنا کنیم. با توجه به اینکه خیلی از افراد به دنبال درآمدزایی اینترنتی هستند ولی هیچ محصولی برای فروش ندارند و نمی خواهند محصولات آموزشی تولید کنند و بفروشند بهترین گزینه برای شروع کار همکاری در فروش آنلاین یا همان affiliate marketing است.

 

برای این که از این مدل درآمدزایی استفاده کنید باید اصول کار را بلد باشید. باید بدانی که از کجا باید شروع کنید و چه مراحلی را پشت سر بگذارید. در ادامه شما را قدم به قدم با مراحل کسب درآمد از این مدل آشنا کردیم. در ادامه همراه ما باشید تا به شما بگوییم از کجا باید شروع کنید و چه کارهایی را باید انجام بدهید تا به موفقیت‌های بزرگی برسید.

۱- پیدا کردن فروشنده و سیستم های همکاری در فروش

اولین مرحله پیدا کردن فروشنده و سیستمهای همکاری در فروش آنلاین است. یکی از رایج ترین مدل هایی که می توانید انتخاب کنید این است شما فروشندگان و تولیدکنندگان را پیدا کنید و با آنها قرارداد ببندید تا محصولات آنها را به صورت اینترنتی بفروشید و درآمد کسب کنید. مثلاً می توانید به یک تولیدی کفش در محل زندگی تان بروید و به آنها بگویید که من محصولات شما را می فروشم و هزینه هر محصول را برایتان ارسال می کنم و شما بابت هر محصول مبلغی را باید به من بدهید.

 

نکته کلیدی و مهمی که باید بدانید این است شما اصلاً نباید محصول را از فروشنده بخرید و مجدد بفروشید. البته این کار را هم می توانید کنید ولی بهتر است اگر ابتدای کار هستید و هیچ هزینه ای ندارید شما نقش یک فروشنده را داشته باشید و فقط فروشنده محصولات باشید. پس وظیفه اصلی شما این است که فروشندگان و تولیدکنندگان را پیدا کنید و با آنها مذاکره کنید.

 

هزینه ارسال محصولات بر عهده فروشندگان اصلی است. شما هیچ دخالتی برای ارسال محصول ندارید و تنها وظیفه شما این است که از طریق سایت تان محصولات را بفروشید و اطلاعات خریدار را به فروشنده اصلی بدهید. فروشنده اصلی هم محصول را برای خریدار ارسال می کند.

 

یکی دیگر از مدل ها برای افلیت مارکتینگ پیدا کردن سیستمهای همکاری در فروش است. اغلب فروشگاه های اینترنتی مثل دیجی کالا این امکان را دارند که شما در پنل همکاری در فروش این سایت ثبت نام کنید اطلاعات تان را تکمیل می کنید و عضو این سایت ها می شوید. با عضویت در این سایت ها شما یکسری لینک های اختصاصی برای خودتان می سازید که کسی که از طریق این لینک ها وارد سایت شما می شود و محصول را خرید کند به صورت کاملا اتوماتیک پورسانت برایتان در پنل کاربری قرار می گیرد که می‌توانید آن را درخواست کنید.

سایت های زیادی هستند که پنل همکاری در فروش دارند و فقط کافیست این سایت ها را پیدا کنید و در آنها ثبت نام کنید.

پس در اولین مرحله و اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک فروشنده پیدا کنید و یا در پنل سیستم های افیلیت مارکتینگ ثبت نام کنید و عضو شوید. بعد از اینکه این کار را انجام دادید به سراغ مرحله بعد بروید.

۲- راه اندازی و ساخت سایت و یا فروشگاه اینترنتی

 

دومین مرحله راه اندازی و ساخت سایت است. برای اینکه بتوانید محصولات دیگران را بفروشید باید یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید. فروشگاه اینترنتی دقیقا مانند یک مغازه می ماند. به فروشگاهی که در فضای مجازی راه اندازی شود و بتوانید محصولات را در آنها قرار بدهید فروشگاه آنلاین یا همان اینترنتی میگویند.

 

خیلی از افراد فکر می کنند برای اینکه بتوانند یک سایت راه اندازی کنند حتما باید زبان های برنامه نویسی را بلد باشند. البته اگر بخواهید زبان های برنامه نویسی را کامل یاد بگیرید ممکن است چندین ماه طول بکشد تا یاد بگیرید. البته یادگیری زبان های برنامه نویسی هم کار چندان راحتی نیست!

 

یا اینکه خیلی از افراد فکر می‌کنند اگر بخواهند یک سایت داشته باشند حتماً باید به یک شرکت طراحی سایت یا یک فرد برنامه نویس هزینه زیادی بدهند تا آن شخص سایتشان را راه اندازی کند. در صورتی که می خواهم به شما بگویم اگر قصد کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ را داشته باشید نیازی نه نیازی به یادگیری زبان های برنامه نویسی است و نه نیازی به این دارد که چندین میلیون تومان به یک شخص برنامه نویسی و طراحی سایت پول بدهید.

 

شما خودتان با استفاده از سایت ساز ها و سیستم های مدیریت محتوا می توانید بدون حتی یک خط کدنویسی یک وب سایت حرفه ای و شیک راه اندازی کنید. یکی از بهترین سایت ساز ها و سیستم های مدیریت محتوا که کاملا رایگان است وردپرس است. وردپرس این امکان را به شما می‌دهد هر سایتی با هر امکاناتی که می خواهید برای کسب و کارتان راه اندازی کنید.

 

سایت ساز وردپرس زبان فارسی را کاملاً پشتیبانی می‌کند و وقتی سایت تان را با این سایت ساز راه اندازی کنید یک پنل کاملا فارسی در اختیارتان قرار می دهد که از طریق آن می توانید سایتتان را راه اندازی کنید. شما وردپرس را به صورت کاملاً رایگان می توانید از سایت رسمی wordpress.org دانلود کنید.

 

البته قبل از اینکه سایت تان را با این سایت راه اندازی کنید شما باید یک هاست و دامنه خریداری کنید. دامنه همان شانه اینترنتی سایت شماست که کاربر وقتی بخواهد وارد سایت شما شود آن نشانه اینترنتی را در گوگل جستجو می کند مثلاً نشانه اینترنتی سایت آکادمی سبز academysabz.com است. پس در اولین قدم باید یک دامنه مناسب برای سایت تان انتخاب کنید و خریداری کنید.

 

بعد از اینکه یک دامنه خریداری کردید حالا نوبت به هاست می رسد. هاست هم فضای است که تمام اطلاعات سایت تان در آن ذخیره می شود. بعد از اینکه هاست خریداری کردید باید دامنه و هاست آن را به هم متصل کنید و وردپرس را روی آن نصب کنید. بعد خیلی ساده دیگه شما صاحب سایت هستید و می‌توانید سایت مورد نظرتان و طراحی کنید.

 

البته با توجه به اینکه شما باید مبحث طراحی سایت را به صورت کاملاً عملیات بگیرید من برای شما یک مقاله در زمینه آموزش طراحی سایت نوشتم که پیشنهاد می کنم حتما این مقاله زیر را مطالعه کنید. در مقاله زیر به صورت کاملا ویدیویی نحوه راه اندازی سایت را به شما آموزش داده ایم.

۳- تولید محتوای حرفه ای برای سایت

بعد از این که سایت تان را راه اندازی کردید حالا نوبت به تولید محتوا برای سایتتان می‌رسد. اگر قصد درآمدزایی از افیلیت مارکتینگ را داشته باشید باید برای سایتتان شروع به تولید محتوا کنید و محصولاتی که می خواهید بفروشید را در قالب محتوا در سایتتان قرار دهید. همین محتوایی که تولید می کنید باعث می شود افراد زیادی شما را پیدا کنند. به عنوان مثال اگر در زمینه فروش کیف و کفش فعالیت می کنید و می خواهید محصولات دیگران را بفروشید کافیست است در این زمینه شروع به نوشتن مقاله های متعدد کنید.

 

مثلا همین سایت آکادمی سبز در زمینه آموزش بازاریابی اینترنتی فعالیت می کند مقالات زیادی در زمینه کسب و کارهای اینترنتی و بازاریابی اینترنتی نوشته است. روزانه افراد زیادی از طریق این مقالات وارد سایت ما می شوند. دقیقاً شما هم باید همین کار را بکنید.

 

در ابتدای راه ممکن است فکر کنید که نوشتن مقاله کار سختی است. اما به مرور زمان عادت می کنید و محتوای با کیفیت تولید می کنید. البته برای اینکه بحث تولید محتوا در اوایل راه برای تان سخت نباشد بهتر است سایت های رقبا را پیدا کنید و ببینید که چه محتواهایی تولید کردند شما هم از آنها تقلید کنید و محتوای با کیفیت تولید کنید. البته منظور من کپی کردن محتوا نیست! شما میتوانید از رقبا ایده بگیرید و یک محتوای کامل تر و جامع تر نسبت به رقبا تولید کنید.

پس حتما این نکته بسیار مهم را رعایت کنید که برای اینکه بتوانید محصولات و خدمات دیگران را بفروشید باید محتوا های حرفه‌ای داخل سایتتان قرار بدهید.

 

سرمایه لازم برای affiliate marketing

 

با توجه به اینکه بسیاری از افراد قصد دارند از طریق همکاری در فروش یا همان افیلیت مارکتینگ کسب درآمد کنند فکر می کنند برای شروع کار نیاز به سرمایه بسیار زیادی است. در صورتیکه اگر شما هیچ سرمایه برای شروع یک کسب و کار جدید ندارید بهترین گزینه راه اندازی کسب و کار های اینترنتی است.

مدل درآمدزایی همکاری در فروش که به شما آموزش خواهیم داد مدل اینترنتی است. یعنی شما محصولات و خدمات دیگران را به صورت کاملاً اینترنتی و آنلاین می‌فروشید و به ازای هر فروش که انجام میدهید پورسانتی را از صاحب محصول می گیرید.

 

اگر بخواهید یک کسب و کار سنتی را اندازی کنید ممکن است به ۱۰ میلیون تومان و یا صدها میلیون تومان سرمایه اولیه نیاز باشد. در صورتیکه اگر بخواهید یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کنید با کمترین سرمایه ممکن نهایتا پانصد هزار تومان می توانید بیزینس تان را راه اندازی کنید. من این را به شما می‌گویم که اصلاً نباید هیچ بهانه‌ای بابت راه اندازی کسب و کار جدید تان داشته باشید. پس اگر می خواهید از طریق افیلیت مارکتینگ درامد زایی کنید نیاز به سرمایه بالا ندارد.

 

تنها سرمایه ای که برای شروع نیاز دارید سرمایه راه اندازی و ساخت یک فروشگاه اینترنتی و سایت است. البته در ادامه به صورت کامل درباره راه اندازی و ساخت سایت با شما صحبت کردیم. فقط در این زمینه به شما بگویم که اگر می خواهید سایت داشته باشید نیازی به این نیست که برنامه نویسی و کد نویسی یاد بگیرید. خودتان در کمتر از یک روز می توانید یک سایت کاملاً حرفه‌ای برای کسب و کارتان راه اندازی کنید. این را هم بگویم که تنها سرمایه‌ای که برای شروع کار نیاز دارید همین سرمایه لازم برای راه اندازی سایت است.

 

خوب در این قسمت قبل از اینکه شروع به آموزش افیلیت مارکتینگ بدهیم قصد داریم شما را با تمام مزایا این سیستم آشنا کنیم. برای راه اندازی هر کسب و کاری قبل از اینکه آن را شروع کنید باید کامل درباره آن اطلاعاتی که حذف کرده باشید. خوب حالا قصد داریم به سراغ معرفی مزایا این سیستم برویم.

مزایای سیستم افیلیت مارکتینگ

 

  • یکی از مهمترین مزیت های این سیستم این است که شما با کمترین هزینه ممکن و یا حتی تا کاملاً رایگان می توانید محصولات دیگران را از طریق اینترنت بفروشید.
  • اگر از سیستم همکاری در فروش آنلاین استفاده می کنید اصلا نیازی به مراجعه حضوری ندارید چون شما محصولات را به صورت کاملاً اینترنتی می فروشید.
  • برای اینکه از این مدل کسب درامد اینترنتی استفاده کنید نیاز به محل کار و یا دفتر ندارید شما می توانید یک کار در منزل کنید و در خانه کسب درآمد کنید.
  • برای اینکه از این روش استفاده کنید اصلاً نیازی به نیروی کار ندارید، وقت خودتان اصول راه اندازی کسب و کارهای آنلاین را یاد بگیرید و سایت راه اندازی کنید دیگر نیازی به هزینه های اضافی ندارید.
  • شما خیلی راحت با فروشنده ها می توانید مذاکره کنید و محصولات آنها را به صورت کاملاً اینترنتی و در فضای مجازی بفروشید.
  • وقتی کسب و کار اینترنتی خودتان را راه اندازی می کنید خودتان صاحب و رئیس خودتان هستید و تمام زمان تان را در اختیار دارید.
  • در سیستم‌های affiliate marketing شما فقط به یک کامپیوتر یا لپ تاپ و یک خط اینترنت نیاز دارید تا بتوانید کسب و کارتان را راه اندازی کنید.
  • در این سیستم ها وقتی شما سایتتان را راه اندازی میکنید بعد از اینکه روی بهینه‌سازی سایت تان کار کنید باعث می شود افرادی که به محصولات و خدمات شما نیاز دارند خیلی راحت شما را پیدا کنند. و همین مورد باعث می شود اگر اول راه هستید به هیچ هزینه تبلیغات نیاز نداشته باشید.
  • پیدا کردن سیستم های افیلیت مارکتینگ اصلا کار سختی نیست و با یک جستجوی ساده می توانید آن ها را پیدا کنید و در آنها ثبت نام کنید.
  • یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که تولیدکنندگان محل زندگی تان را پیدا کنید و با آنها قرارداد ببندید که محصولات آنها را می فروشید.
  • در سیستم همکاری در فروش اصلاً شما نیازی به خرید مجدد محصولات دیگران ندارید. فقط شما یک فروشنده هستید و محصولات دیگران را می فروشید و صاحب محصولات وظیفه دارد محصول را برای خریدار ارسال کند.
  • سیستم های همکاری در فروش آنلاین استفاده کنید به شما یک لینک اختصاصی میدهند که کارتان بسیار ساده می شود. افرادی که از این لینک وارد وبسایت شما می شوند و محصولی را خرید می‌کنند شما پورسانت آن را کامل دریافت می‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *