دانستنی

اینستاگرام یا سایت؛ کدام یک برای کسب و کارم بهتر است؟

انتخاب بین اینستاگرام یا سایت شاید برای شمایی که می خواهید به دنیای دیجیتال مارکتینگ وارد شوید، کمی سخت باشد! اما باید دانست که هر یک از این فضاها برای رشد کسب و کار اینترنتی شما لازم خواهد بود. اگر تاکنون به این فکر نیفتاده اید که می توانید فروش خود را بدون دردسر فروش حضوری چند برابر کنید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید. می خواهیم دو روش مهم بازاریابی اینترنتی را به شما توضیح دهیم که هریک چه مزایایی دارند و چگونه از آنها استفاده کنید.

اینستاگرام یا سایت؟

بطور کلی، در دنیای بازاریابی اینترنتی، ما شاهد اینستاگرام مارکتینگ و وب سایت مارکتینگ هستیم. بیایید کمی موضوع را باز کنیم؛ مارکتینگ به معنای بازاریابی است و اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی که ورودی بسیار بالایی از مخاطبان را دارد. علاوه بر این، وب سایت ها نیز یک بخش مهم دیگر در دنیای دیجیتال مارکتینگ هستند که باعث رشد بیشتر و بهتر کسب و کارها خواهند شد.
اما هر یک از این دو بخش دیجیتال مارکتینگ دارای نکات خاصی هستند. اگر یک فروشگاه داشته باشید، مسلم است که اضافه کردن یک اکانت اینستاگرام جدید و مدیریت آن، بسیار ساده تر از طراحی سایت فروشگاهی است. حال این دو را در کنار هم باید بگذاریم و به سوال اینستاگرام یا سایت برسیم. باید مقایسه اینستاگرام و وب سایت را به خوبی انجام دهیم تا ببینیم آیا می توان با استفاده از یکی از این دو گزینه، بهترین جواب را از بازاریابی اینترنتی دریافت کرد؟!

برای یافتن پاسخ این سوال، می توانیم بررسی های مختلف را با تجربه های روزمره که برای همه ما اتفاق می افتند آغاز کنیم. تقریبا همه ما تا کنون خرید اینترنتی انجام داده ایم، از اینستاگرام استفاده می کنیم و با سایت های فروشگاهی مختلفی نیز برخورد داشته ایم. پس بیایید کمی ساده تر نگاه کنیم ولی با تمام اصول و جزئیات بررسی کنیم.
در ادامه این مقاله، می خواهیم مهم ترین نکات مربوط به مارکتینگ از طریق اینستاگرام، مزایای اینستاگرام مارکتینگ، طراحی سایت وهزینه طراحی سایت، مزایای طراحی سایت فروشگاهی و… بپردازیم. پس پیشنهاد می کنیم که برای تصمیم گیری درباره رشد کسب و کارتان ادامه این مقاله را از دست ندهید …

اینستاگرام مارکتینگ

باز کردن یک اکانت اینستاگرام جدید می تواند یک روزنه برای موفقیت بیشتر شما باشد! دلیل این گفته نیز بسیار مشخص است؛ ما بصورت روزانه از موبایل خود استفاده می کنیم و معمولا هر وقت که فرصتی پیش آمد، به اینستاگرام سری می زنیم، حال این سر زدن قطعا با مشاهده علایق ما همراه خواهد بود. پس باید ذکر شود که ما به دنبال علایق خود به اینستاگرام می رویم.

پیج های مختلفی که خدمات مورد علاقه ما را ارائه می دهند، جلوی چشم ما ظاهر خواهند شد. حال با در نظر گرفتن اینکه حدود ۵۰ میلیون اکانت اینستاگرام متعلق به ایرانی ها وجود دارد، شما می توانید با یکبار باز کردن یک اکانت اینستاگرام جدید، جلوی چشم ۵۰ میلیون اکانت قرار بگیرید! بگذارید همین ابتدا بگوییم که یکی از مزایای فوق العاده اینستاگرام برای دیجیتال مارکتینگ، رشد سریع است. شما می توانید به سرعت در اینستاگرام رشد کنید، اما این رشد شرط و شروطی دارد …
ابتدایی ترین اصل در دنیای مارکتینگ اینستاگرام، یاد گرفتن اصول مارکتینگ در این فضای مجازی است. پس شما قطعا نیاز به آموزش خواهید داشت. آموزش دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام می تواند نیاز شما برای دانستن نیاز کاربر، نحوه شناخت الگوریتم های مختلف اینستاگرام، نحوه پست گذاری، استوری گذاری و نحوه انجام کامنت مارکتینگ در اینستاگرام و… را رفع کند.
حال اما بهتر است از یک مرجع مهم برای یادگیری اینستاگرام مارکتینگ استفاده کنید. پیشنهاد ما یادگیری اصول اینستاگرام مارکتینگ از طریق وب سایت دارکوب است. دارکوب به عنوان یکی از پرتلاش ترین مجموعه ها در حوزه دیجیتال مارکتینگ، همیشه سعی داشته است تا بهترین خدمات را برای شما عزیزان ارائه دهد. در ادامه بیشتر با دارکوب آشنا خواهیم شد! ابتدا بیایید به برخی از مهم ترین مزایای اینستاگرام برای بازاریابی در دنیای اینترنت بپردازیم.

مزایای دیجیتال مارکتینگ از طریق اینستاگرام

می دانیم که یکی از مهم ترین جنبه های بازاریابی اینترنتی استفاده از اینستاگرام است. معمولا نیاز کسب و کارهای اینترنتی نوپا، استفاده از خدمات دنیای دیجیتال با نهایت کاربری است. اینستاگرام این خدمات را بصورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد! یعنی نیازی به پرداخت هزینه برای باز کردن اکانت و گذاشتن پست و استوری نخواهید داشت. علاوه بر این، مزایای اینستاگرام به عنوان یکی از بهترین وسایل دیجیتال مارکتینگ عبارت اند از:

  1. مشتریان بسیار زیاد که برای مشاهده فروشگاه اینترنتی شما صف بسته اند! فقط کافی است آنها را پیدا کنید و به آنها خدمات خود را با بهترین کیفیت و هزینه مناسب ارائه دهید.
  2. اینستاگرام می تواند به سرعت رشد شما را محقق سازد. این امر پیرو این است که شما چه حسی نسبت به دیجیتال مارکتینگ خود از طریق اینستاگرام دارید.
  3. معمولا آموزش دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام با هزینه کمی در اختیار شما قرار می گیرد. یعنی اگر نسبت بگیرید، این هزینه شاید هزینه یک خرید سنگین شما نیز نباشد! اما با اختصاص دادن آن برای افزایش علم خود، می توانید به سرعت در دنیای دیجیتال اینستاگرام رشد کنید.
  4. اعتماد مشتریان به اکانت های اینستاگرام زیاد است! برای همه ما پیش آمده است که با خرید های مختلف اینستایی مواجه می شویم. این به این دلیل است که شما در اینستاگرام معمولا فروشنده را می بینید و با او ارتباط دارید. این باعث اعتمادسازی دوطرفه بسیار موثر برای رشد می شود.

این ۴ مزیت به عنوان برترین مزایای اینستاگرام گفته شده اند؛ اما بهتر است کمی ذهن خود را به سمت ساخت سایت فروشگاهی نیز ببرید! دلیل را در ادامه می گوییم.
زمان بررسی طراحی سایت رسیده است …

مارکتینگ با طراحی سایت

معمولا طراحی فروشگاه اینترنتی می تواند شما را به دنیای بزرگتری از دیجیتال مارکتینگ وارد کند! ساخت سایت فروشگاهی باعث می شود تا شما در نتایج سرچ گوگل نشان داده شوید. بهتر است بدانید که در هر دقیقه، حدود ۳ میلیون سرچ در گوگل انجام می شود! حال با اختلاف این بخش اینترنت و اینستاگرام بیشتر آشنا خواهید شد.
طراحی وب سایت فروشگاهی می تواند باعث افزایش اعتبار کسب و کار اینترنتی شما نیز شود. این خود باعث می شود تا اعتماد به نفس شما در حیطه بازاریابی اینترنتی بیشتر شود. لازم به ذکر است که اگر هزینه طراحی سایت فروشگاه را در نظر بگیرید، دیگر نمی توانید تا آخر این مقاله صبر کنید و سایت خود را طراحی نکنید!
اما اگر کمی ریزبین باشیم، بزرگترین فروشگاه های اینترنتی، برای خود وب سایت دارند؛ این یعنی شما نیز نباید از ایشان عقب بمانید و برای رقابت بهتر و با قدرت بیشتر، بهتر است همین الان به فکر ساخت سایت فروشگاهی باشید.

مزایای داشتن سایت

می دانیم که طراحی سایت پروسه ای زمانبر است اما نتیجه فوق العاده ای برای شما خواهد داشت. این امر باعث می شود تا رشد شما روز به روز بیشتر شود؛ ولی این در صورتی است که بتوانید بهترین خدمات را از طریق وب سایت خود به مشتریان ارائه دهید. در این روند سعی کنید هیچگاه از یک پلن قدیمی استفاده نکنید؛ سعی کنید همیشه اطلاعات خود را در حوزه ساخت و طراحی سایت فروشگاهی و مدیریت آن بیشتر کنید. علاوه بر این مزایای داشتن سایت برای یک کسب و کار اینترنتی را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • طراحی فروشگاه اینترنتی می تواند باعث افزایش تصاعدی مشتریان شود؛ شما شاید آن را ندانید و یا حس نکنید، اما به سرعت رشد خواهید کرد. طراحی فروشگاه اینترنتی می تواند نیاز مشتریان را حتی هنگامی که شما خوابید، برطرف کند. برای مثال، فرض کنید یک مشتری ساعت ۲ شب می خواهد خرید کند! شما بیدار نیستید تا جواب او را بدهید، اما او می تواند وارد سایت شما شده و خرید خود را انجام دهد؛ به همین سادگی!
  • یکی از مشکلات فروش اینترنتی، پاسخ به تمامی مشتریان و سوالات آنها است. بطور کلی، ممکن است مشتری برای دریافت اعتماد از شما و یا دریافت پاسخ برای سوالاتش، از شما سوالاتی بپرسد؛ اما شما همیشه نمی توانید در دسترس او باشید. حال فرض کنید چندین مشتری از شما یک سوال را جداگانه بپرسند؛ این باعث می شود تا رفته رفته انرژی شما برای ادامه مسیر نیز کاهش یابد. برای مثال با ساخت سایت فروشگاهی می توانید بدون نیاز به چند بار توضیح دادن، بهترین ارائه خدمات را به مشتریان انجام دهید.
  • هزینه طراحی سایت فروشگاهی نسبت به تبلیغات و هزینه های چاپ کاغذ های تبلیغاتی بسیار پایین تر است. بهتر است خودتان تصمیم بگیرید؛ اما پیشنهاد دارکوب این است که شما همان هزینه را برای طراحی وب سایت بگذارید تا نتیجه بسیار زیباتری در دیجیتال مارکتینگ بدست آورید.

طراحی وب سایت فروشگاهی + پیج اینستاگرام

با بررسی اینستاگرام و طراحی سایت فروشگاهی باید به نتیجه ای قطعی برسیم که کدامیک برای ما بهتر و مناسب تر است! اما بهتر است این گزینه را مدنظر قرار دهیم که چرا هردو را با هم انتخاب نکنیم! چرا وقتی می توانیم هم از اینستاگرام با مزایای رشد سریع و مشتریان بسیار زیاد، هم از وب سایت با رشد بدون دردسر و هزینه اضافی بطور همزمان استفاده نکنیم!؟

بیایید کمی به قضیه ساده تر بنگریم! شما می خواهید رشد کسب و کار اینترنتی خود را با انجام بازاریابی اینترنتی بیشتر کنید. برای این کار کافی است هم از اینستاگرام و هم از یک سایت استفاده کنید. اما اگر نمی دانید ساخت سایت فروشگاهی را چطور انجام دهید، نگران نباشید!
تیم دارکوب با داشتن کادری مجرب و تجربه کاری حرفه ای، می تواند نیاز شما برای رشد و بهبود دیجیتال مارکتینگ را به سرعت رقم بزند. تنها کافی است طراحی فروشگاه اینترنتی خود را به دارکوب بسپارید! بقیه کار از جمله سئو سایت نیز توسط این تیم انجام می شود. شما روز به روز رشد کسب و کار خود را مشاهده خواهید کرد. علاوه بر سایت، خدمات اینستاگرام نیز توسط دارکوب ارائه می شود.
انجام خدمات اینستاگرام باعث می شود تا شما خیالی راحت از بابت رشد اینستای خود داشته باشید! علاوه بر این، پشتیبانی دارکوب برای مدیریت وب سایت مارکتینگ شما نیز فوق العاده است. این خود باعث می شود تا وب سایت شما همیشه زنده بنظر برسد و این فوق العاده است!

جمع بندی

در این مقاله دو دغدغه مهم فروشنده ها و حتی شما را بررسی کردیم. گفتیم که برای ارائه خدمات، سریع ترین روش اینستاگرام است، اما ممکن است این کار طاقت فرسا باشد. وب سایت هم فروش بدون دردسر برای شما دارد، اما برای رشد نیاز به زمان بیشتری دارید. پس به عنوان سخن آخر، می توان گفت که استفاده همزمان از اینستاگرام مارکتینگ و وب سایت مارکتینگ بهترین نتیجه را خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *