اخبار اقتصادی

بهترین و بزرگترین فروشگاه های اینترنتی در جهان ۲۰۲۰

مقایسه بهترین فروشگاه های اینترنتی و تجارت الکترونیک جهان در سال ۲۰۲۰

بهترین فروشگاه اینترنتی یا کسب و کار مبتنی بر تجارت الکترونیک در جهان فقط سایتی نیست که درآمد آن از همه بیشتر است یا سود بیشتری را در سال های اخیر کسب کرده است. درآمد و سود خالص شرکت معیارهای مهمی برای بررسی میزان موفق بودن هستند اما کافی نیستند. موفق ترین و تاثیرگزارترین کسب و کار مبتنی بر تجارت الکترونیک کسی است باید بتوانند تاثیر زیادی نیز بر روی مردم، جامعه و سایر کسب و کارها نیز داشته باشد.

  1. Amazon: بهترین فروشگاه اینترنتی جهان

بزرگترین فروشگاه تجارت الکترونیک 2020 - بررسی ترافیک و درآمد amazon
بزرگترین فروشگاه تجارت الکترونیک ۲۰۲۰ – بررسی ترافیک و درآمد amazon

آمازون یکی از بهترین و بزرگترین فروشگاه های اینترنتی و کسب و کار مبتنی بر تجارت الکترونیک است. وب سایت آمازون برای هر کشور جداگانه سفارشی شده است. در سال ۱۹۹۴ جف بزوس آمازون را به عنوان سایتی برای فروش کتاب تاسیس کرد و امروز آمازون تبدیل به فروشگاه اینترنتی با مجموعه گسترده ای از انواع محصولات شده است که تقریبا بالاترین درآمد را بین کسب و کارهای مبتنی بر تجارت الکترونیک دارد.

در سال ۲۰۱۷ آمازون ۱۷۷.۹ میلیارد دلار فروش خالص داشته است که این مبلغ فقط از فروش کتاب نیست! آمازون در حال حاضر به جز کتاب طیف گسترده ای از سایر محصولات و وسایل الکترونیکی، پوشاک، نرم افزار، لوازم حیوانات خانگی و … را نیز ارائه می‌دهد.

تعداد نفرات پرسنل آمازون بیشتر از گوگل و رقیب اصلی آمازون ebay است که در ادامه آن را بررسی می‌کنیم.

استراتژی رشد آمازون

آمازون استراتژی “رشد به هر قیمتی” را با تمرکز بر رشد در بالاترین سطح ممکن هدف خود قرار داده بود و نکته مهم در عملکرد این شرکت تلاش برای بهبود و رشد بیشتر حتی پس از دستیابی به رشد زیاد و قرار گرفتن در بین ۱۰ شرکت اول بود. آنها متوقف نشدند و برای گسترش محصولات خود و معرفی سرویس های جدید تلاش کردند.

AWS بعد از فروشگاه اینترنتی آمازون سودآورترین تجارت آمازون است که سرورهای میزبانی به وب سایت ها ارائه می‌دهد.

آمازون بسیار داده محور است و داده های را استخراج و تحلیل می‌کند تا محصولات و خدمات بهتری را ارائه دهد. طبق بررسی های انجام شده آمازون ۹۱ برند را زیرمجموعه خود برای ارائه محصولات تکمیلی راه اندازی کرده است.

در روزهای ابتدایی آمازون ، پس از هر فروش زنگی به صدا در می آمد. بعداً از این کار اجتناب کردند زیرا به دلیل افزایش فروش و رشد ، زنگ غالباً به صدا در می آمد.

  1. Alibaba

مقایسه بهترین و بزرگترین فروشگاه های اینترنتی و تجارت الکترونیک جهان در سال 2020 - بررسی ترافیک و درآمد alibaba
مقایسه بهترین و بزرگترین فروشگاه های اینترنتی و تجارت الکترونیک جهان در سال ۲۰۲۰ – بررسی ترافیک و درآمد alibaba

علی بابا را آمازون چین می‌نامند. شرکت علی بابا در سال ۱۹۹۹ در چین با هدف تبدیل شدن به بزرگترین عمده فروشی آنلاین آغاز به کار کرد. فروشگاه اینترنتی که فروشندگان متفاوتی محصولات مشابه را با شرایط متفاوتی عرضه می‌کنند که هم برای مشتریان و هم برای ارائه دهندگان کالا جذاب است.

جک ما موسس علی بابا در مراحل ابتدایی راه اندازی علی بابا، سرمایه لازم برای استخدام تیم فروش نداشت بنابراین از کشاورزان مناطق روستایی کمک گرفت و با استخدام آنها سبب پیشرفت جوانان نیز شد.

در حال حاضرعلی بابا در سومین کشور پرجمعیت بر بازار تسلط دارد و در حال تلاش است تا در بازارهای بزرگ غربی نیز جایگاه خود را تثبیت کند.

  1. Ebay

مقایسه بهترین و بزرگترین فروشگاه های اینترنتی و تجارت الکترونیک جهان در سال 2020 - ebay
مقایسه بهترین و بزرگترین فروشگاه های اینترنتی و تجارت الکترونیک جهان در سال ۲۰۲۰ – ebay

eBay در سال ۱۹۹۵ آغاز به کار کرده است. این پلتفرم بستری برای انجام معاملات B2C و C2C است. افراد می‌توانند کالاهای خود را برای فروش در این پلتفرم قرار دهند و یا کالای سایر افراد را خریداری کنند. این پلتفرم مجموعه گسترده ای از محصولات را ارائه می‌دهد. در ebayجدیدترین عجیب ترین و تمامی کالاهای مورد نیاز خود را پیدا می‌کنید.

هدف این پلتفرم ایجاد الگو فروش دایره ایست به این معنی که محصولی دور انداخته نشود. در سال ۱۹۹۰ ebay پلتفرمی بود برای افرادی که قصد داشتند محصولات استفاده شده خود را بفروشند. امروزه ۸۰ درصد محصولات ebay جدید هستند اما همچنان همه مدل محصولی در آن وجود دارد.

 

  1. Jd (جینگدونگ)

مقایسه بهترین و بزرگترین فروشگاه های اینترنتی و تجارت الکترونیک جهان در سال 2020 - jd
مقایسه بهترین و بزرگترین فروشگاه های اینترنتی و تجارت الکترونیک جهان در سال ۲۰۲۰ – jd

جینگدونگ از سال ۲۰۰۴ وارد دنیای تجارت الکترونیک شد و به دلیل رشد سریع، بسیاری از کسب و کارها از جمله Alibaba آن را رقیب خوبی می‌دانند.

فعالیت JD در مقابل Alibaba زیاد بزرگ نیست اما در سال ۲۰۱۷ توانست درآمدی بیشتر از Alibaba کسب کند و تعداد کارمندان آن نیز بیشتر از علی بابا است.

Jd به دلیل سیستم تحویل سفارش پیشرفته‌اش یعنی هواپیماهای بدون سرنشین معروف است و هدف آنها ساخت ۱۵۰ مرکز برای پرواز هواپیماهای بدون سرنشین است.

جینگدونگ در تلاش است تا با همکاری دانشمندان فرودگاه ها و مراکزی را برای پرواز و کنترل هواپیماهای بدون سرنشین توسعه دهند که قدرت حمل کالا تا ۱ تن را داشته باشند.

Jd با والمارت برای گسترش زنجیره تامین و منابع در چین همکاری می‌کند.

  1. Rakuten

مقایسه بهترین و بزرگترین فروشگاه های اینترنتی و تجارت الکترونیک جهان در سال 2020 - rakuten
مقایسه بهترین و بزرگترین فروشگاه های اینترنتی و تجارت الکترونیک جهان در سال ۲۰۲۰ – rakuten

Rakuten در ژاپن به معنی خوش بینی است و این وب سایت مبتنی بر تجارت الکترونیک “آمازون ژاپن” است. تقریبا ۹۰ درصد مردم ژاپن از راکوتن استفاده می‌کنند. راکوتن در حال حاضر میزبان ۴۰۰۰۰ شغل مختلف است و با خرید خرده فروشان اینترنتی و سایت هایی با سرویس های مختلف در حال افزایش زنجیره خدمات خود است.

  1. Walmart

بررسی ترافیک و درآمد walmart
مقایسه بهترین و بزرگترین فروشگاه های اینترنتی و تجارت الکترونیک جهان در سال ۲۰۲۰ – walmart

وال مارت بزرگترین خرده فروشی جهان است که محصولات آن در بیش از ۷۰ کشور ساخته و در ۱۱۰۰۰ فروشگاه آن در ۲۸ کشور به فروش می‌رسد.

تمامی کالاهای موجود در فروشگاه های آفلاین وال مارت به صورت آنلاین نیز موجود هستند بنابریان به راحتی می‌توانید خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهید.

یکی از دلایل جذابیت وال مارت امکان مدیریت محصولات و موجودی هر فروشنده توسط خود فرد است.

  1. Home depot

بررسی ترافیک و درآمد home depot
مقایسه بهترین و بزرگترین فروشگاه های اینترنتی و تجارت الکترونیک جهان در سال ۲۰۲۰ – home depot

هوم دپو بزرگترین خرده فروشی خانه های بهینه سازی شده و یکی از بزرگترین شرکت های مبتنی بر تجارت الکترونیک است. هوم دپو ۲۲۰۰ فروشگاه فیزیکی در ۳ کشور و ۴۰ هزار کارمند دارد.

این مجموعه با بیش از ۱۲۰.۰۰۰.۰۰۰ بازدید در سال پربازدیدترین وب سایت را دربین رقبایش دارد.

نکته جالب در رابطه با هوم دپو نحوه تحویل کاا به مشتریان است. ۵۰ درصد مشتریان این وب سایت پس از ثبت سفارش ترجیح می‌دهند سفارش خود را به صورت حضوری در مغازه های این مجموعه تحویل بگیرند که بازدید از فروشگاه های محلی هوم دپو را نیز افزایش داده است.

 

  1. The target

بررسی ترافیک و درآمد- target
مقایسه بهترین و بزرگترین فروشگاه های اینترنتی و تجارت الکترونیک جهان در سال ۲۰۲۰ – target

تارگت بیشتر از ۱۸۰۰ فروشگاه و ۳۹ مرکز توزیع دارد. Target مجموعه گسترده ای از خدمات را ارائه می‌دهد و در بین مردم بسیار معروف است.

 

  1. Best buy

بررسی ترافیک و درآمد best buy
مقایسه بهترین و بزرگترین فروشگاه های اینترنتی و تجارت الکترونیک جهان در سال ۲۰۲۰ – best buy

Best buy بزرگترین فروشگاه اینترنتی خرده فروشی است.

Best buy قیمت ها را از سراسر وب مقایسه می کند و سپس ارزان ترین ها را برای شما لیست می کند. از این رو ، اگر به دنبال یک معامله خوب هستید ، bestbuy.com پاسخ شماست. شما در اینجا می توانید در مورد همه چیز از لباس گرفته تا لوازم جانبی معامله کنید. بنابراین ، اگر به دنبال یک معامله هستید ، به بهترین شکل خرید کنید و هرچه می خواهید را انتخاب کنید.

دلیل اصلی موفقیت و پیشرفت best buy شناخت دقیق بازار و محصولات مورد نیاز افراد است.

Best buy اولین شرکتی بود که تصمیم گرفت فروش DVD را در دهه ۱۹۹۰ آغاز کند و همچنین اولین شرکتی بود که فروش تلویزیون های آنالوگ را متوقف کرد. علاوه بر این ۲ مورد این شرکت جز اولین شرکت هایی بود که کارت های هدیه را ارائه داد.

 

  1. Flipkart

بررسی ترافیک و درآمد flipkart
مقایسه بهترین و بزرگترین فروشگاه های اینترنتی و تجارت الکترونیک جهان در سال ۲۰۲۰ – flipkart

فلیپ کارت یک وب سایت هندی در حال پیشرفت است که در حال حاضر جایگاه خوبی در آسیا دارد و هدف آن گسترش در تمام جهان است. پیش بینی می‌شود این شرکت به اندازه آمازون رشد کند. فلیپ کارت نیست با فروش کتاب شروع کرد اما زنجیره محصولات و خدمات خود را گسترش داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *