اخبار اقتصادی

ویژگی های یک وب سایت فروشگاهی خوب

هر وقت اسم سایت فرروشگاهی به گوش شما می خورد، یاد راحتی خرید از وب سایت های فروش آنلاین مثل دیجی کالا و آمازون می افتید. در این وب سایت ها اطلاعات محصولات از جمله قیمت، مشخصات فنی، نحو استفاده و غیره ذکر شده و همین راحتی برسی کالا باعث این بوده که در گذشت زمان بازار سنتی کم رنگ تر شوند. این وب سایت های فروشگاهی همان بازار های مدرنی هستند که روز به رو باعث توسعه تکنولوژی در کسب کار شما می شود. یک از مهمترین بخش های طراحی سایت فروشگاهی بهینه سازی تجربه کاربری (UX) که مخفف شده کلمه user experience است. UX به مفاهیمی گفته می شود، که در اثر تجربه خرید یک محصول با استفاده امکانات توسط کاربر به وجود آمده و در ذهن کاربر می ماند. به عبارت دیگر بهینه سازی تجربه کاربری به اقداماتی گفته می شود که در طی آن طراحی و نمایش محصولات متناسب با نیاز کاربر انجام شده تا کاربران در هنگام کار با سایت احساس راحتی کنند. در این صورت کار با سایت، خرید محصول و دریافت خدمات آسان تر شده و تجربه خوشایندی برای کاربر رقم خواهد خورد. برای مثال شما می دانید در فضای وب تمام کلماتی که معمولا به رنگ آبی نوشته می شوند، لینک صفحه دیگری بوده و با کلیک کردن بر روی آن به صفحه دیگر هدایت خواهید شد. این مورد یکی از تکنیک های UX است.

طراحی سایت فروشگاهی با کالای فیزیکی

وب سایت های فروشگاهی که کالا و محصول فیزیکی مانند مواد غذایی، خوراک پوشاک و غیره ارائه می کنند، باید طوری طراحی شوند که بعد از سفارش و ثبت محصول، کالاهای خریده شده توسط کارمندان فروش به مشتریان تحویل داده شوند. همچنین کاربر باید بتواند نوع دریافت محصول را به سادگی انتخاب نموده و نیز ورود اطلاعات باید به سادگی انجام شود.

طراحی سایت فروشگاهی با کالای دیجیتال

فروش این مدل سایت ها به صورت کالاهای دیجیتالی مانند نرم افزارهای مجازی، مقالات دانلودی، آهنگ، ویدئو، فایل های دانلودی و غیره است. طراحی این نوع سایت باید به این صورت باشد که بعد از واریز مبلغ تعیین شده کاربر بتواند لینک دانلود فایل مورد نظر را دریافت کند. این گونه وب سایت ها به تازگی بسیارسود آور بوده و منجربه کسب درآمد صاحبان وب سایت ها شده است.

همان طور که در مطلب بالا خواندید امروزه وب سایت های فروشگاهی یکی از بهترین کسب و درآمدهای سود آور است. اما پیاده سازی این مدل سایت ها بسیار پیچیده بوده و باید مواردی همچون زیبایی و ظاهر سایت به افزایش بازدیدکنندگان و ترافیک ورودی بسیار توجه کرد. همچنین باید دارای اصول و استانداردهای سئو و بازاریابی اینترنتی باشد.

مزایای طراحی وب سایت های فروشگاهی چیست؟

  • کسب کارهای آنلاین نسبت به کسب کارهای سنتی هزینه کمتری دارند.
  • شناخته شدن بهتر و راحت تر نسبت به کسب کارهای سنتی.
  • از بین بردن فاصله های فیزیکی
  • حذف محدودیت های مکانی و آگاهی از نیازهای بازار جهانی باعث می شود که ارائه محصولات مورد نظر بازار راحت تر انجام شود.
  • حذف بسیاری از هزینه های اضافی نسبت به فروشگاه های سنتی مانند هزینه های مربوط به کارکنان فروشگاه های سنتی.
  • ارائه راحت تر و بهتر خدمات به مشتریان و در نهایت رضایت بیشتر آن ها
  • امکان فروش و ارائه خدمات به صورت ۲۴ ساعته

ویژگی های یک وب سایت فروشگاهی خوب

مقایسه طراحی سایت فروشگاهی با دیگر سایت ها

طراحی یک وب سایت فروشگاهی اعتماد و اطمینان مشتریان بعد از فروش مستقیم محصولات است، در طراحی وب سایت فروشگاهی باید تمامی جزئیات و مشخصات محصولات ذکر شود در حالی که در دیگر سایت ها تنها توضیح کلی از خدمات ارائه می شود.

یک وب سایت فروشگاهی مثل یک ویترین است، که محصولات را همراه با جزئیات، قیمت و ویژگی ها به نمایش کاربران در می آورد. البته با توجه به این که تنوع محصولات و قیمت ها بسیار زیاد است، دائم باید به روزرسانی شود. بنابراین طراحی آن باید به شکلی بوده، که قابلیت تغییرات زیاد را داشته باشد، در حالی که دیگر سایت ها نیاز به اعمال تغییرات چندانی ندارند. همچنین وب سایت های فروشگاهی این امکان را دارند که می توانند به صورت هفتگی، سالانه و ماهانه آمار فروش خود را بررسی کرده و با دیگر زمان ها مقایسه کنید.

همان طور که می دانید معمولا فروشگاه اینترنتی لازمه هر کسب و کاری می تواند باشد، زیرا راه اندازی این وب سایت ها برای شما پایگاهی برای حضور در فضای مجازی ایجاد می کند.

اما اهمیت تجربه کاربر در طراحی تکنیکال وب سایت فروشگاهی مواقعی بیشتر دیده می شود که کاربران با مراجعه به وب سایت شما بتوانند به راحتی کالا یا ابزار خود مورد هدف خود دست پیدا کرده و برای کار کردن در فضای وب سایت شما دچار مشکل و سختی نشوند. اگر این موارد به طور صحیح انجام شود تجربه بسیار خوبی در ذهن کاربر ایجاد شده و رضایت خود را به دیگران انتقال می دهد.

ویژگی های یک وب سایت فروشگاهی خوب

شرکت ایران سایت با بیش از دو دهه تجربه در زمینه طراحی وب سایت های فروشگاهی و دیگر وب سایت ها توانسته بهترین خدمات را برای مشتریان خود به وجود بیاورد. شما می توانید بهترین مشاوره ها را از کارشناسان ما بخواهید و شاهد نتایج فوق العاده ای در کسب و کار آنلاین خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *