سبک زندگی

چگونه به یک زن مستقل تبدیل شویم؟

بانوان در جامعه همیشه متحمل فشار های روانی شغلی بسیار زیادی هستند. استقلال شغلی در زنان اخیراً میان بانوان بلد شده و بانوان دیگر را به فکر فروبرده است. در این مقاله به شما کمک می کنیم تا استقلال شغلی خود را به دست آورید.

 

استقلال در زنان

استقلال چیست؟

همه انسان ها دوست دارند تا بر پای خود بایستند. خود تجربه کنند، تلاش کنند و به موفقیت برسند. این جنبش تک انفرادی استقلال نام دارد. افرادی که چنین روحیاتی دارند افراد مستقل هستند. استقلال پیداکردن نیاز به اعتمادبه نفس بسیاری دارد و لازمه آن داشتن مهارت های گوناگون و کارآمد است.

استقلال شغلی چیست؟

استقلال شغلی در واقع مسئولیت پذیری، قابل اعتماد بودن، قابله تکیه کردن، راست گویی و از این نظیر ویژگی های شخصیتی است. همچنین داشتن خلاقیت زیاد و مهارت های گوناگون به شما کمک می کند نزد رئیس یا همکاران خود جایگاه خاصی داشته باشید.

هرکسی که با مشکل مواجه شود به شما مراجعه می کند، مشاوره می خواهد یا کمک می طلبد. برای ارائه راه حل های متعدد برای مسائل یا مشکلات شما نیاز به خلاقیت دارید. هرچه خلاقیت شما بیشتر باشد راه های بیشتری برای شما باز خواهد شد.

قابل اعتماد بودن از مهم ترین ویژگی “ استقلال شغلی در زنان ” یا هر فرد دیگری است. هرچه شما قابل اعتمادتر و مطمئن تر باشید دوستان، همکاران یا رئیس با شما را احساس راحتی بیشتر خواهند کرد. مسئولیت های بسیاری را بر عهده شما می گذارند، زیرا از این موضوع مطمئن هستند که شما از پس آن برخواهید آمد.

صداقت مقوله ای است که در جامعه حال حاضر بسیار کمیاب و شرطی شده. افرادی که راست گو هستند در معرض آسیب های زیادی قرار می گیرند، بنابراین این ویژگی های خوب برای هرکسی نباید آشکار باشد. در محیط کار صداقت به شما کمک می کند تا اعتماد دوستان، همکاران یا ارشد خود را جلب کنید.

جلب رضایت، اعتماد، اطمینان و حس مسئولیت پذیری مستقل بودن شما را به افراد دیگر نشان می دهد. هرکسی از چنین توانایی و قدرتی برخوردار نیست و افراد مستقل از ارزش های خاص نزد دیگران برخوردار هستند.

ابهامات استقلال در زنان

برای برخی استقلال زنان معنی کاملاً اشتباهی دارد و فکر می کنند که اگر زنان مشغول به انجام کار های مردانه شوند به استقلال دست یافتند. اصلاً این طور نیست، هیچ شغلی در دنیا مختص مردان نیست و هر ۲ جنسیت می توانند در هر شغلی مشغول به کار شوند.

 

ایده های ذهنی یک زن خلاق

در برخی مواقع مستقل بودن یک خانم با غرور او اشتباه گرفته می شود و رفتار های او را به عنوان خودخواهی و مغرور به حساب می آورند. چنین تفکراتی کاملاً اشتباه است. اتفاقاً داشتن حد معقولی از غرور جز یک ویژگی شخصیتی خوب به حساب می آید، اما افراط آن اصلاً خوب نیست.

غرور به چه معناست؟

در حقیقت در زمان ها خاص که چیزی در حال اتفاق افتادن است و شما خود را اولویت قرار می دهید تا به تنهایی پیروز شوید؛ درحالی که چند نفر دیگر هم در همان کار شریک شما هستند معنی پیدا می کند. یا در کلامی خلاصه “خود را به دیگران ترجیح دادن” تعریف غرور است.

استفاده از غرور در زمینه “ استقلال شغلی در زنان ” می تواند به عنوان ابزاری شناخته شود که در طول مسیر به فرد در جهت پیروزی و پیشرفت کمک کند و ارزش زیادی به او عطا کند.

دررابطه با غرور باید به این نکته اشاره کنیم که اگر میان اطرافیان شما، کسی پس از مطلع شدن از پیروزی تان ناراحت شود بدان معناست که از این وضعیت شما احساس نارضایتی دارند. یا به زبان دیگر موفقیت شما باعث بروز حسادت از نوع بد در ذهن آن ها شده است.

استقلال چه تأثیرات خوبی می تواند داشته باشد؟

برای کسب یا دستیابی به استقلال؛ شما بانو محترم باید به دنبال بانوانی باشید که دارای استقلال شخصیتی هستند. هم جنس های خود شما است که می توانند به شما کمک کنند تا به استقلال برسید. دستیابی به استقلال در نهایت موجب جذب موفقیت شما و همچنین رشد فردی در جامعه خواهد شد.

همچنین داشتن استقلال شغلی باعث بهبود سطح روانی می شود؛  فرد در مقابل استرس، اضطراب یا ترس واکنش بهتر نشان می دهد و به راحتی از سد ها یا موانع در طول مسیر به راحتی عبور می کند. یکی دیگر از تاثیرات مثبت می توانیم به بهبود روابط فرد با همکاران، دوستان یا حتی مردم جامعه اشاره کنیم.

برای کسب یا ارتقا سطح استقلال شغلی باید چه کرد؟

برای به دست آوردن استقلال باید یک سری از روش ها را مدنظر خود قرار دهید تا در نهایت به استقلال شغلی و فردی خود دست پیدا کنید. این روش ها در ادامه مقاله به طور مجزا جمع آوری و توضیح داده شدند.

مدتی را صرف تفکر در مورد خود کنید.

تفکر کردن دررابطه با خود آدم کار بسیار سختی است و نیاز به تمرین های بسیاری دارد. اگر شما با این روش هیچ آشنایی از قبل ندارید، بهتر است بدانید که به یک سری ابزار نیاز دارید. برای شروع می توانید به مطالعه برخی منابع معتبر موجود در کتابخانه ها یا در فضای مجازی مشغول شوید.

تا وقتی که شما هنوز هیچ آگاهی نسبت به مهارت مستقل بودن خود پیدا نکنید نمی توانید خود را یک فرد مستقل حساب به حساب آورید. باید به شدت با خودتان روراست باشید. دررابطه با کمبود های خود صادق باشید، هیچ انسانی کامل نیست و همچنین قرار نیست که ما به راحتی به کمالات دست پیدا کنیم.

 

وقت خود را بیشتر صرف مطالعه تایپ شخصیتی خود کنید

وقتی به تفکر درباره خود مشغول می شوید، در واقع به بهبود زیر ساخت های اخلاقی یا ذهنی به صورت کاملاً ناخودآگاهی رسیدگی می کنید. با به آگاهی رسیدن از خواسته های خود، پیداکردن نقاط قوت و ضعف شما شخصیت خود را به کمال گرایی سوق می دهید که در انتها به مستقل شدن شما می انجامد.

با استفاده از این روش اعتمادبه نفس خود را تا حد بسیار زیادی افزایش خواهید داد که زمینه ساز دستیابی به هدفتان می شود.

از تنهایی خود لذت ببرید

درون گراها شاد می شوند! وقتی جوان تر بودم … در اوایل دهه بیستم … از تنهایی متنفر بودم. وقتی در یک گروه بودم پیشرفت می کردم، آنجا احساس راحتی بیشتری می کردم و احساس می کردم جایی دارم. وقتی تنها بودم، احساس ناخوشایندی داشتم و از ترس اشباع می شدم …

اکنون به گذشته نگاه می کنم و متوجه می شوم که به این دلیل بود که از انجام کاری که در مورد آن صحبت کردیم بسیار ترسیده بودم – فکرکردن به خودم. این روزها زمان بیشتری برای تنها ماندن پیدا نمی کنم و عاشق این موضوعات.

به خاطر اینکه این من آموخته بودم این گونه دوستش داشته باشم، خودم را تغییر دادم و برای استفاده صحیح از تنهایی خود را آموزش دادم. با چنین کاری درواقع به تجدید قوا خود می پرداختم.

تمامی درون گراها از این موضوع آگاهی دارند که تنهایی وقت گذراندن به مانند شارژ کردن یک باطری عمل می کند. اما با این تفاوت که این کار فقط مختص درون گراها نیست و برون گراها هم می توانند از این روش سود زیادی کسب کنند.

وقتی صحبت از “ استقلال شغلی در زنان ” می شود، احساس راحتی کردن و آموختن اینکه چگونه وقت تنهایی خود را به بهترین نحو سپری کنیم؛ شما را بازهم یک قدم به استقلال نزدیک تر می کند. به شما این آگاهی را می رساند که خود به تنهایی برای هر کاری یا چیزی کافی هستید.

وضعیت اقتصادی خود را درک کنید

بزرگ ترین فاکتور در “ استقلال شغلی در زنان ” درک وضعیت اقتصادی است. آن روزها گذشت که با خیالی آسوده و بدون هیچ نارضایتی هر چیزی که دوست داشتید می توانستید تهیه کنید. پول وجود داشت، زیاد بود و به نحوه رسیدن پول اصلاً توجهی نمی کردید.

به هیچ عنوان نمی توان تورم را نادیده گرفت. وضعیت اقتصادی سال به سال بدتر و کسب درآمد سخت تر می شود؛ بنابراین باید میزان انتظارات خود را پایین آورید و از چیز های غیر واجب چشم پوشی کنید. چه بخواهید، چه نخواهید پول دلیل چرخش تمام فعالیت های امروزی دنیا شده است.

شما نیاز دارید، من نیاز دارم، همه نیاز دارند، شاید بعضی به آن احتیاج نداشته باشند اما همه ما در تلاش و کوشش هستیم تا پول بیشتری به دست آوریم. برای شما ضروری است که بدانید پول شما از کجا می آید، به کجا می رود و چه کاری برای شما انجام می دهد تا بتوانید مستقل شوید.

این کار یک حرکت فمینیستی نیست و برای مبارزه در مقابل جمله “به پول شوهرت تکیه نکن” نباید استفاده شود؛ بلکه از زیرکانه ترین حرکت ها برای رسیدن به استقلال فردی است. با چنین کاری شما می دانید که چه کاری می خواهید انجام دهید.

برای مثال اگر پول دارید، می خواهید آن را صرف خرید چه چیزی بکنید یا چه کاری با آن انجام دهید، همچنین این پول از کجا به دست آمده است.

دایره لغات خود را (بهبود) تغییر دهید.

چقدر از کلمات یا جملات منفی استفاده می کنید؟ حتی درست وقتی که درباره خود صحبت می کنید. دیدتان را عوض کنید، از لغات و جمله های مثبت استفاده کنید. حتی محکم صحبت کردن در محیط کار به شما قدرت می بخشد و باعث می شود که همکاران خود را تحت تأثیر قرار دهید.

 

مسئولان یا مدیران شیفته کارمندان با اعتماد به نفس و قابل اطمینان هستند.

پس اگر به دنبال “ا استقلال شغلی در زنان ” هستید، دایره واژگانی برای خود انتخاب کنید تا مخاطبین خود را تحت سلطه یا تأثیر خود درآورید. با مطالعه فن بیان قدرت مکالمه خود را افزایش دهید. مباحثه ها را پیروز شوید و با این کار لقب یک فرد مستقل را از آن خود کنید.

خواسته ها، نیازها و انتظارات خود را درک کنید.

اگر شما در جست وجوی معنی واقعی “ استقلال شغلی در زنان ” هستید، مطالعه کنید، بررسی داشته باشید و بیندیشید که چه چیزی می خواهید. انتظارات خود را در برابر کاری، چیزی یا کسی مشخص کنید. برای خود هدفی در نظر بگیرید و تمام سعی خود را بکنید تا به آن برسید. هیچ وقت کوتاه نیایید.

نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید و با آنها بازی کنید.

اگر به دنبال رشد فردی یا جذب موفقیت در هر زمینه هستید باید سعی و تلاش خود را در کنار مطالعات دقیق و آموختن مهارت های متفاوت بیشتر کنید. با کسب تجربه و مطالعه کردن دررابطه با اخلاقیات و روحیات خود می توانید نقاط قوت خود را به بالاترین سطح کیفیت برسانید.

از نقطه ضعف های خود به عنوان ابزاری برای بهترشدن و رسیدن به موفقیت استفاده کنید. عیب های خود را بیابید و آن ها را حذف یا حل کنید. برای رسیدن به کمال اخلاقی یا رشد فردی در جامعه باید نقاط ضعف خود را کاهش دهید یا تاحدامکان آن ها را پنهان کنید.

شخصیت خود را بشناسید.

بدانید که هستید و برای چه به زندگی کردن مشغولید. شناخت شخصیت از مهم ترین و کلیدی ترین روش های رسیدن “ استقلال شغلی در زنان ” است. با مشاوران صحبت کنید تا رفتار ها و اخلاق شما را مورد بررسی قرار دهند و شما را برای جذب موفقیت در آینده آماده کنند.

با انجام تست های روان شناسی تایپ شخصیتی خود را پیدا کنید و دررابطه با آن مطالعه کنید. با چنین تحقیقی در واقع شما از نقاط قوت و ضعف خود مطلع می شوید که شما را برای تعاملات در جامعه بسیار کمک خواهد کرد.

 

هر تایپ شخصیتی دارای ویژگی ها خاص خود است. همچنین هر تایپ دارای استعداد ها و مهارت های نهفته هستند. برای کشف اسرار شخصیتی خود فقط کافی است به روان شناسان و متخصصان روابط اجتماعی یا مشاوران مراجعه کنید. چنین اشخاصی اطلاعات دقیق و همچنین مسیری درست به شما ارائه خواهند کرد.

جمع آوری

برای رسیدن به “ استقلال شغلی در زنان ” بیشتر باید به مطالعات شخصیتی و روان شناسی بپردازید. شخصیت خود را در هر زمینه ای ارتقا دهید و بگذارید این خود شما باشید که تمام تصمیمات را می گیرد و به سرانجام می رساند. برای جذب موفقیت فقط کافی است راهکارهای ارائه شده را مدنظر خود قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *