دانستنی

Guide اینستاگرام چیست ؟

شبکه اجتماعی اینستاگرام در بروزرسانی آخر خود قابلیتی نوین اضافه کرده که این قابلیت راهنما یا گایدز (Guidse) نام دارد. شما با استفاده از این قابلیت می توانید پست های صفحه ی اینستاگرام خود را گروه بندی کنید و به صورت گروهی و دسته بندی شده به دنبال کنندگان اینستاگرام خود نشان دهید.به نظر میرسد این ویژگی جدید انقلاب بزرگی در رسانه اجتماعی اینستاگرام ایجاد کند و آن را به یکی از رقبای جدی گوگل تبدیل کند.

این روزها خیلی از ما برای جستجوی اطلاعات مورد نظرمان در رابطه با مکان ها و پیدا کردن جواب سوالاتمان به اینستاگرام اکتفا می کنیم و این ممکنه یه تهدید جدی برای گوگل به حساب بیاید اگرچه گوگل همچنان در صدر نتایج رتبه بندی موتورهای جستجو قرار دارد.

ما قصد داریم در این مطلب شما را با قابلیت guide و همچنین کاربردهای آن و طریقه استفاده از این قابلیت در اینستاگرام آشنا کنیم پس با پارس اینستاگرام همراه باشید .

Guides اینستاگرام چیست؟

قابلیتی است که کاربران به راحتی می‌توانند به صورت یکجا تمام پست های پیج شما را که موضوع مشترک دارند مشاهده کنند. Guides یا راهنما به شکل یک تب جدید در صفحه کاربری قرار گرفته و در این قسمت چند فیلم و پست که دارای نکات مشترک هستند را به صورت یکجا مشاهده می کنید .

یکی از ویژگی های این قابلیت این است که شما می توانید به غیر از پست های پیج خود از محتوای دیگر پیج ها در بخش Guides پروفایل خود استفاده کنید و کاربران با لمس آن به محتوای اصلی ارجاع داده شوند .

کاربردهای Guide اینستاگرام 

دسته بندی و مرتب کردن محتوای پیج از کاربردهای مفید Guide اینستاگرام است دسته بندی پست های اینستاگرام می تواند یک بخش راهنما برای کاربران باشد به طوری که بسیار راحت می توانند پست هایی که مطالب مرتبط دارند را در یک بخش پیدا کنند در واقع قابلیت Guide مزایای بسیار زیادی دارد که به شدت باعث بالا رفتن تعامل پیجتان می شود وبه دیده شدن پست های قدیمیتان نیز کمک می کند .

یکی دیگر از قابلیت های Guidse اینستاگرام این است که ما می توانیم پست های پیجمان را به صورت جمعی برای مخاطبان به اشتراک بگذاریم.

یعنی ما می توانیم به جای اشتراک یک پست با دیگران با یک کلیک دسته ای از پست های مرتبط رو share کنیم. و این باعث بیشتر دیده شدن تمام محتوای پیج ما(فارغ از زمان انتشار محتوا) می شود. پس اگه بخواهیم چند مورد از کاربردی ترین قابلیت های گاید را نام ببریم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. دسته بندی حرفه ای محتوای اینستاگرام
  2. دسترسی سریع کاربران به محتوای پیجمان
  3. مشاهده راحت تر پست های قدیمی برای مخاطبان جدید پیج
  4. امکان به اشتراک گذاشتن محتوای جمعی برای مخاطبان و درنتیجه تعامل بالاتر و دیده شدن بیشتر
  5. امکان استفاده از پست های ارزشمند دیگر پیج ها برای تکمیل مطالب منتشر شده در پیج خودمان
  6. ایجاد یک ویترین جدید برای اثر گذاری بیشتر محتوای  پیجمان
  7. ایجاد فرصت های جدید برای تبلیغات و کسب درآمد برای بلاگرها

برای مشاهده ی Guide اینستاگرام چه کنیم؟

همان گونه که در تصویر زیر مشاهده می کنید، آیکونی به شکل کتابچه به اپلیکیشن اینستاگرام اضافه شده است که با لمس کردن آن، محتوای Guide برای شما نمایان می شود و شما می‌توانید محتوای Guide اینستاگرام را مشاهده کنید.Guide اینستاگرام چیست ؟

 

فعال کردن Guide اینستاگرام چگونه است؟

برای دسته بندی پست ها با استفاده از قابلیت guide به ترتیب زیر عمل کنید:

  1. وارد صفحه کاربری خودمان می شویم و روی علامت + کلیک می کنیم.Guide اینستاگرام چیست ؟

 

۲. پنجره ای برایتان باز می شود بر روی گزینه Guide کلیک کنید .

 

۳. پنجره Choose Guide Type بالا می آید بر روی گزینه Posts کلیک کنید.Guide اینستاگرام چیست ؟

 

۴. در این مرحله صفحه Choose Photos & Videos برایمان باز می شود که می توانیم از بین پست های منتشر شده در پیجمان و پست های save شده، هرکدام را می خواهیم در یک دسته بندی قرار بگیرند، انتخاب کنیم.Guide اینستاگرام چیست ؟

 

۵. بعد از اینکه پست های مورد نظرمان را انتخاب کردیم،  بر روی گزینه Next کلیک کنید.

 

۶. در این مرحله می توانیم برای دسته بندی که ایجاد کردیم یک کاور از قسمت change cover photo انتخاب کنیم و همچنین یک عنوان در قسمت Add Title و یک توضیح مختصر (اختیاری) در قسمت what is the guide about بنویسیم و توضیح بدیم این دسته بندی و راهنما در مورد چه موضوعی است و در آخر گزینه share را کلیک کنیم.Guide اینستاگرام چیست ؟

 

۷. خب ویترین جدید ما به کمک قابلیت guide ساخته شد .Guide اینستاگرام چیست ؟

 

برای ویرایش Guide اینستاگرام چه کنیم؟

اگر دسته بندی ایجاد شده به کمک Guide اینستاگرام احتیاج به ویرایش داشته باشد باید برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  • دسته بندی که قصد تغییر آن را داریم انتخاب می کنیم و بر روی علامت سه نقطه کلیک می کنیم.
  • حال بر روی گزینه Edit Guide کلیک کنید.

در این حالت شما می توانید تمام جزئیات دسته بندی را ویرایش و تغییر دهید .

ایده برای استفاده از قابلیت Guide اینستاگرام

ما همیشه به دنبال راه هایی برای رشد کسب و کارمان هستیم و می خواهیم از راه های مختلف به هدفمان برسیم بنابراین ذهن ما از هر روشی برای رسیدن به هدفمان استفاده می کند. در اینجا ما تصمیم داریم با استفاده از قابلیت guide  ایده هایی که به رشد بیشتر پیجتان کمک می کند شرح دهیم :

۱. در گاید اینستاگرام داستان سرایی کنید

در این قابلیت می توانید مجموعه ای از مطالب را گردآوری کنید و یک دسته بندی جذاب ایجاد کنید در واقع ما می توانیم با ترفندهای خلاقانه گایدز را به یک وبلاگ شبیه کنیم و با قرار دادن عنوان، مطلب، عکس و … شروع به نوشتن و داستان سرایی کنیم .

۲. یک کاتالوگ کامل از محصول و خدمات پیجتان با استفاده از Guide اینستاگرام ایجاد کنید

اگر شما در پیج خود در حال ارائه خدمات یا فروش محصول هستید می توانید با استفاده از قابلیت گایدز یک کاتالوگ کامل و جامع به همراه عنوان و توضیح لازم برای محصول یا خدمات پیجتان ایجاد کنید و مخاطبانتان را به سمت این محتواها هدایت کنید تا بتوانند تمام اطلاعات لازم در زمینه کاریتان را به دست آورند . این کار تاثیر زیادی در بالا رفتن فروش و به دست آوردن اعتماد مشتری در اینستاگرام دارد .

به عنوان مثال اگه در زمینه فروش اینترنتی کیف و کفش فعالیت می کنید می توانید کیف و کفش های مردانه، زنانه و … رو به طور جداگانه در گاید اینستاگرام دسته بندی کنید و بر اساس نیاز مشتری هایتان گاید موردنظر را در دایرکت اینستاگرام برایشان ارسال کنید تا  مخاطبان به راحتی بتوانند محصول مورد نیازشان را انتخاب کنند.

۳. شبکه سازی محتوا 

از امکانات مهم قابلیت Guide اینستاگرام ، امکان قرار دادن محتوای دیگر پیج ها در پیجمان است و این یک فرصت خوب است تا بتوانیم با استفاده از محتوای تولید شده در صفحه دیگران به کامل کردن پیج خودمان بپردازیم.

هنگامی که می خواهیم یه گاید جدید در صفحه مان ایجاد کنیم، موقع انتخاب محتوا به دو قسمت دسترسی داریم محتواهای خودمان (Your Posts) و محتواهای دیگران که در حساب کاربریمان سیو کردیم (Saved).

 

جمع بندی

در این مقاله به بررسی قابلیت جدید Guide اینستاگرام پرداختیم شما باید تلاش کنید کاربردهای مختلف این قابلیت را بررسی کنید و بهترین آن‌ها را برای پیج‌تان استفاده کنید حتی اگر محتوای شما برای دسته‌بندی ناقص است می‌توانید از محتوای دیگران برای دسته بندی خود استفاده کنید تا مطمئن شوید که دسته‌بندی شما کامل و به اندازه کافی برای مخاطبان جذاب و کاربردی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *