دانستنی

افزایش فالوور اینستاگرام+ ۴۰ روش ۱۰۰% واقعی

افزایش فالوور اینستاگرام دغدغه تمامی فعالان حوزه اینستاگرام و کسب و کارهای اینترنتی است. اگر دارید این مقاله را می‌خوانید حتما از قدرت اینستاگرام در کسب و کار و بازاریابی اطلاع دارید و می‌داند که داشتم فالوور بیشتر در اینستاگرام به معنای داشتن قدرت بیشتر برای جذب مشتری و در نهایت قروت بیشتر است. به همین دلیل است که به فکر افزایش فالوور اینستاگرام خود افتاده‌اید.

احتمالا پیش از این نیز مقالات مختلفی را در این زمینه مطالعه کرده اید و با روش های مختلف افزایش فالوور تا حدی آشنا شده اید.

این مقاله مناسب چه کسانی است:

  • کسانی که قصد دارند به سرعت فالوور های پیج اینستاگرام خود را افزایش دهند و از این طریق کسب درآمد کنند.
  • صاحبین کسب و کاری که قصد راه اندازی پیج اینستاگرامی را دارند که از این طریق بتوانند مشتریان بیشتری به دست آورند.
  • کسانی که پس از شیوع ویروس کرونا، کسب و کار آن ها آسیب دیده و به دنبال راه های جدید برای کسب درآمد هستند
  • بانوان خانه داری که قصد دارند از وقت خود در خانه نهایت استفاده را ببرند و برای خود کسب و کاری در اینستاگرام راه اندازی کنند.
  • همه کسانی که علاقمند به کسب درآمدهای اینترنتی هستند و قصد راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی را دارند…

اما این مقاله مناسب چه کسانی نیست:

  • کسانی که به دنبال خرید فالوور فیک هستند.
  • کسانی که فکر می‌کنند در اینستاگرام می‌توانند یک شبه رشد کنند و درآمدهای نجومی کسب کنند

در این مطلب قصد داریم به روشهای کاملا واقعی و کابردی برای افزایش فالوور اینستاگرام بپردازیم ، و اینکه به شما روش‌های صحیح و غلط افزایش فالوور اینستاگرام را آموزش دهیم.

اما پیش از صحبت درباره ترفندهای رشد فالوور اینستاگرام، اجازه دهید به چند سوال متداول پاسخ دهیم.

چرا نباید فالوو فیک اینستاگرام بخریم؟

فالوورهای فیک باعث می‌شوند تا اینستاگرام پس از مدتی متوجه شود، تعداد لایک های شما با تعداد فالوورهایتان همخوانی ندارد و اینستاگرام به پیج شما مشکوک می‌شود و درآینده هرگز اجازه رشد به پیج شما نخواهد داد. در نتیجه رشد پیج شما در اینستاگرام بسیار کند تر از دیگر پیج ها خواهد بود.

البته خرید فالوور اینستاگرام واقعی از منابع معتبر نه تنها نرخ تعامل پیج شما را کاهش نمی‌دهد بلکه باعث افزایش سرعت رشد پیج شما نیز خواهد شد.

 

چرا نباید از هرجایی به دنبال فالوور اینستاگرام باشیم؟

واقعی بودن فالوور مهم است، اما هدفند بودن آن را هم نباید نادیده بگیریم. اگر من یک پیج آموزش آشپزی داشته باشم، به نظرتان منطقی است که از یک پیج ورزشی مرتبط با آقایان به دنبال فالوور باشم؟ اصلا به دست آوردن چنین دنبال کنندگان برای من ارزشمند است؟ آیا آقایان به مطالب من علاقه دارند؟ آیا با مطالب من تعاملی خواهند داشت؟ آیا دستورات آشپزی من را می خرند؟

پس علاوه بر واقعی بودن فالوور به هدفمند بودن آن هم فکر کنید، و از هر جایی به دنبال جذب فالوور نباشید.

آیا پیج اینستاگرام بخریم؟

خرید پیج را به چند دلیل توصیه نمی کنم.

دلیل اول امنیت پایین آن است، شما پیج را از هرکس خریداری کنید، آن نفر در نظر اینستاگرام مالک اصلی پیج است، حتی اگر پسورد را هم در اختیار شما قرار دهد، می‌تواند به اینستاگرام اطلاع دهد که پیج من هک شده است و با گذشت مراحلی اینستاگرام پیج را به فروشند بازمیگرداند و به همین راحتی پیج شما از دست می رود.

و گذشته از این موضوع ما نمیدانیم که این پیج مخاطبان خود را از چه طریقی به دست آورده است و آیا هدفمند هستند یا خیر.

لذا خرید پیج را هم توصیه نمی کنم، مگر در مواری که به فروشنده اعتماد کامل دارید و از قوی بودن پیج هم مطمئن هستید.

راه های افزایش فالوور واقعی اینستاگرام

با پیج های فعال در حوزه خودتان تعامل داشته باشید

یکی از مفیدترین کارهایی که در هنگام فعالیت در اینستاگرام کسب و کار خود می توانید بصورت مستمر انجام دهید تعامل خوب با پیج های هم حوزه کاری خودتان است. اگر در اینستاگرام بصورت مداوم فعال باشید پیدا کردن افراد و کسب و کارهای مرتبط با حوزه کاری شما سخت نخواهد بود، چون شما بصورت طبیعی با آن‌ها برخورد خواهید کرد. فقط کافی است آن‌ها را فالو کنید و پیگیر فعالیت‌های آن‌ها باشید، برای آن‌ها کامنت بگذارید و پست‌های آن‌ها را لایک کنید و در نهایت با آن ها رابطه برقرار کنید.

بهترین روش ارتباط با آن‌ها ارسال پیام در دایدکت است. از طریق دایرکت با آن ها در تماس باشید و فراموش نکنید که بطور مداوم با افراد مزتبط با حوزه کاری خودتان تبادل داشته باشید. تبادل با پیج های هم حوزه خود باعث افزایش فالوور اینستاگرام شما می شود و همچنین هدفمندترین مخاطبین هدف کسب و کار شما، پیج شما را فالو خواهند کرد و آن‌ها می‌توانند مشتریان بلقوه شما باشند.

علاوه بر این هنگامی که با پیج هایی که موضوع تولید محتوایشان با شما مشابه است تعامل برفرار کنید شانس این را پیدا خواهید کرد که در لیست Suggestion آن ها نیز قرار بگیرید. لیست Suggestion هر اکانت پیج‌های مشابه آن کسب و کار را به شما معرفی می‌کند و این هم باعث می شود فالوور های پیج اینستاگرام شما با سرعت بیشتری افزایش پیدا کنند.

پروفایل تان را تا جای ممکن جذاب کنید

پروفایل اینستاگرام شما ویترین کسب و کار شماست. (این بهترین توصیفی بود که می‌تونستم بکنم) اگر ویترین مغازه شما جذاب نباشد یا بهم ریخته و نامنظم باشد، شما با دست خودتان مشتری ها را فراری داده‌اید. اینستاگرام یک شبکه اجتماعی عکس محور است و جذابیت‌های بصری تعیین کننده‌ترین فاکتور در اینستاگرام است.

شما باید تصاویر بسیار جذاب، فوق‌العاده و خلاقانه‌ای تولید کنید و در پروفایل اینستاگرامتان منتشر کنید. بصورتی که در نگاه اول فالوورها مجذوب پروفایل شما شوند و تمایل داشته باشند تا شما را هرچه سریع‌تر فالو کنند. پیج های جذاب بسیار زیادی درحال فعالیت هستند که فقط به خاطر جذابیت‌های بصری که دارند، توسط افراد فالو می شوند و توانسته‌اند در مدت زمان‌های کوتاهی افراد خیلی زیادی را به سمت خود جذب کنند.

قطعا مهم است که پروفایل تان را با یک عکس پروفایل خیلی جذاب و یک بیوی عالی تاثیر گذارتر کنید.
اگر پیج شما یک برند شخصی است، به شما پیشنهاد می‌کنم حتما از عکس چهره خودتان برای عکس پروفایل پیجتان استفاده کنید، سعی کنید لبخندی دوست داشتنی بر لب داشته باشید و از بک گراند‌های زرد یا قرمز (رنگ‌های جیغ) برای بک گراند عکستان استفاده کنید.
اما اگر پیج مربوط به کسب و کارتان و شرکتتان است حتما لوگوی کسب و کار خودتان را به عنوان عکس پروفایل پیج اینستاگرامتان انتخاب کنید.
ترجیحا لوگوی شما نباید شامل اسم کامل، شماره تماس، آدرس وبسایت و… باشد. فقط یک لوگوی تر تمیز با بک گراند غیر از سفید.

رعایت همه این موارد به جذاب تر شدن هر چه بیشتر پروفایل شما کمک می کند و هر بیننده‌ای را می تواند مشتاق به فالو کردن پیج شما کند.

از تبلیغات آفلاین (غیر اینترنتی) استفاده کنید

اگر دارای کسب و کار سنتی هستید و از روش‌های بازاریابی سنتی نیز استفاده می‌کنید و اما تازه شروع به استفاده از اینستاگرام برای تبلیغ کسب و کار خود کرده اید، حتما برای شما مقدور است که از تبلیغات آفلاین و خارج از فضای اینترنت هم برای افزایش فالوور اینستاگرام خود استفاده کنید.
به عنوان مثال می توانید روی بروشورهای تبلیغاتی و یا تراکت ها آدرس پیج اینستاگرام خودتان را درج کنید.
اینستاگرام در آپدیت‌های اخیر خود ویژگی QR Code را نیز اضافه کرده است. شما می‌توانید QR Code ویژه پیج اینستاگرام خودتان را از اینستاگرام دریافت کنید و آن را روی بروشورها، کارت ویزیت‌ها چاپ کنید و یا پشت شیشه مغازه خود بچسبانید. افراد کافیست برای پیدا کردن شما در اینستاگرام، QR Code شما را اسکن کنند.

همچنین بسیار مهم است که در کارت ویزیت خود به آدرس اینستاگرام پیجتان اشاره کنید. این روزها بسیاری از افراد و کسب و کارها ها به جای درج وب سایت روی کارت ویزیت خود اکثرا از آدرس اینستاگرام شان استفاده می کنند.

پست های وایرال و ویروسی منتشر کنید?

یکی از پر بازده‌ترین و پر تعامل ترین پست ها در شبکه های اجتماعی به خصوص در اینستاگرام انتشار پست های وایرال و ویروسی است.

مسلما در هر حوزه کاری که باشید موضوعات چالشی وجود دارد. سعی کنید پست هایی منتشر کنید تا کاربران را وادار سازد تا با شما تعامل داشته باشند و در بحث ها شرکت کنند.
شاید فکر کنید که چرا به این دسته از پست‌ها، پست‌های وایرال یا ویروسی گفته می‌شود؟
چون پست ها دقیقاً مانند ویروس کرونا که در سراسر دنیا منتشر شد و همه کشورها را آلوده کرد می توانددر سراسر اینستاگرام منتشر شود و از دست فردی به فرد دیگر منتقل شود.

یکی از راه های بسیار تاثیرگذار برای تعامل با دیگران در اینستاگرام سوال پرسیدن از آنهاست مثلاً در پست اینستاگرام از فالوورهای خود بپرسید دیجی کالا در روز چقدر فروش دارد؟
سعی کنید از فونتهای بسیار رایج برای تایپوگرافی برای عکس نوشته های خود در اینستاگرام استفاده کنید و تا جای ممکن تیترها را بزرگ با رنگهای زرد و قرمز و با بک گراند های تیره منتشر کنید.
این اطمینان را به شما می دهم که مردم عاشق پست های چالشی هستند و از پست شما بسیار استقبال می کنند.

قاعدتاً افراد خیلی زیادی برای پوست شما کامنت می گذارند و نظرات خود را ابراز می کنند و دیگر دوستان خود را نیز در پست شما منشن خواهند کرد.

یا حتی ممکن است پست شما را از طریق دایرکت برای دوستان دیگر خود نیز ارسال کنند.

این دقیقا همان خاصیت پست های ویروسی در اینستاگرام است. حتماً تا به حال پست های خیلی زیادی را در اکسپلور اینستاگرام مشاهده کرده اید که به صورت مداوم دست به دست می شوند.

وقتی که پست شما دست به دست بچرخد افراد بیشتری محتوای شما را مشاهده می کند و این باعث می شود کسانی که حتی پیج شما را دنبال نکردند نیز پست را ببینند و اکانت شما را فالو کنند. به این ترتیب منتشر کردن پست های چالشی و وایرال باعث افزایش فالوور اینستاگرام می شود.

از دیگر ابزارها و شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید

یکی دیگر از روش های افزایش فالوور اینستاگرام استفاده از دیگر شبکه های اجتماعی و نفوذ آن ها میان افراد است. به عنوان مثال اگر از شبکه اجتماعی لینکدین استفاده می کنید حتماً پیج اینستاگرام خود را در اکانت لینکدین خود معرفی کنید این کار باعث می شود کسانی که شما را در لینکدین نیز فالو کردند اینستاگرام شما را پیدا کنند و شما را دنبال کنند.

یا به عنوان مثال هنگامی که در دیگر وب سایت ها یا وبلاگ ها نظرات و کامنت های خود را منتشر می کنید به جای قرار دادن وبسایت خود لینک پیج اینستاگرام خود را قرار دهید. این کار باعث می شود کسانی که در آینده نظرات شما را بخوانند به اینستاگرام شما نیز علاقه مند شوند و شما را در اینستاگرام دنبال کنند.

همچنین زمانی که در وبلاگ ها و وب سایت های دیگر پستی به عنوان پست مهمان منتشر می کنید حتما در پروفایل خود آدرس اینستاگرام خود را نیز درج کنید.

در تکمیل پروفایل شبکه های اجتماعی خود دقت کنید که حتما آدرس اینستاگرام خود را نیز قرار دهید. گوگل پلاس، فیسبوک و توئیتر شبکه های اجتماعی هستند که می توانید از آن ها برای افزایش دنبال کنندگان پیج اینستاگرام خود به خوبی استفاده کنید.

اگر شما در حوزه تولید محتوای صوتی یا ویدیویی نیز فعالیت می کنید حتماً در انتهای پادکست ها یا ویدیو های خود آدرس پیج اینستاگرام خود را به مخاطبین تان معرفی کنید تا آنها شما را در اینستاگرام پیدا کنند. عمو من کسانی که پادکست های شما را گوش می کنند علاقه مند به مشاهده دیگر محتوا های شما هستند.

تولید محتوای مستمر و دائمی داشته باشید

یکی از مهمترین عوامل افزایش فالوور در اینستاگرام تولید محتوای دائمی و مستمر است. با انجام تولید محتوای مستمر شما به الگوریتم های اینستاگرام این پیغام را می‌دهید که شما یک اکانت فعال هستید. اینستاگرام شبکه اجتماعی فعالیت و تعامل است و هرچه شما فعالیت بیشتری داشته باشید و این فعالیت با نظم و ترتیب بهتری انجام شود رشد شما در اینستاگرام چندین برابر خواهد شد و همچنین فالوورهای شما دائماً منتظر پست های بی نظیر شما در شبکه اجتماعی اینستاگرام خواهند بود.

طبق الگوریتم جدید اینستاگرام اگر فعالیت شما در اینستاگرام مستمر باشد تعداد ریچ روزانه شما روز به روز بیشتر می شود و همین باعث می شود پست های شما بیشتر دیده شود. این مسئله به طور مستقیم روی دیده شدن پست های شما در اکسپلور اینستاگرام هم تاثیر گذار است.

سعی کنید حداقل روزانه یک پست در اینستاگرام خود منتشر کنید. تقویم محتوایی داشته باشید و طبق اصولی که خودتان برنامه ریزی کردید پست های متنوع منتشر کنید. البته این قضیه به حوزه فعالیت و رقبای شما نیز مربوط می شود. اما به طور کلی این روزها اکثر پیج های در حال رشد، روزانه حداقل یک پست را منتشر می کنند.

محتوای سرگرم کننده تولید کنید

پرسیدن سوالات چالشی نیز مستقیماً به افزایش فالوور اینستاگرام کمک می‌کند و در بسیاری از مواقع واکنش فالوور های تان نسبت به پست چالشی شما خیلی بیشتر از از دیگر پست ها است. مثلا اگر از آن ها بپرسید “دوست دارید به ۱۰ سال قبل برگردید یا همین حالا ۱۰۰ میلیون پول داشته باشید؟” در این صورت افراد زیادی به سوال شما واکنش نشان می‌دهند و نظرشان را برای شما کامنت می کنند. به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که این نوع پست ها تعامل پیج شما را به شدت افزایش می دهند و به مرور زمان باعث افزایش دیده شدن محتواهای شما می‌‌شود.
تا جای ممکن سعی کنید از هر ۵ پستی که در اینستاگرام خود منتشر می کنید حداقل یک پستان سوال چالشی باشد تا تعامل فالوورهای شما با پیج شما کم نشود. یکی از خواص پست های چالشی این است که افراد دوست دارند نظرات دیگران را نیز درمورد پست شما بداند برای همین دوستانشان را به پست شما دعوت می کنند. این دقیقا همان چیزی است که باعث می شود فالوور های شما افزایش پیدا کند.

از الگوریتم اینستاگرام پیروی کنید

اگر می‌خواهید در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت کنید بلاشک باید الگوریتم های اینستاگرام شناخت کافی و دقیقی داشته باشید. شما دقیقاً باید بدانید که هر کدام از الگوریتم های اینستاگرام چطور کار میکند و شما باید به این مهارت دست یابید که از الگوریتم های اینستاگرام به نفع کسب و کار خودتان استفاده کنید تا روز به روز در اینستاگرام رشد کنید.

مثلاً شما هرگز نباید از فالوور های فیک برای پیج اینستاگرام خودتون استفاده کنید یا بیش از حد از هشتگ های نامرتبط و تکراری استفاده کنید یا مثلاً شما نباید کاری انجام بدید که تعامل دیگر کاربران با پست های اینستاگرام شما به شدت کاهش پیدا کند.

تا اینجا دقیقاً مواردی رو به شما گفتم که اگوریتم های اینستاگرام به آنها بسیار اهمیت می‌دهند. به طور کلی اگر می‌خواهید اکانت شما با اینستاگرام رابطه دوستانه داشته باشند و نباید فعالیت های غیر واقعی داشته باشید اینستاگرام قوانین سفت و سختی برای جامعه خود در نظر گرفته است. شما باید تا جای ممکن در اینستاگرام طبیعی رفتار کنیم و فقط و فقط محتواهای کاربرپسند در اینستاگرام منتشر کنید تا رضایت فالوورها و مشتریان خود را جلب کنید.

پاسخ گو باشید

هدف اینستاگرام فراهم کردن پلتفرمی است که افراد بتوانند در آن با هم در ساده ترین حالت ممکن ارتباط برقرار کند. بنابراین برندها و کسب و کارهای بزرگ و کوچک باید از اینستاگرام به عنوان یک پل ارتباطی مستقیم با مشتریان و دنبال کنندگان خود به نحو احسنت استفاده کنند.

کامنت ها نظرات شکایات پیشنهادهایی که در اینستاگرام خود دریافت می کنید حتما پاسخ دهید. اگر نظرات مخاطبین خود را درک کنید و با روی خوش با آنها صحبت کنید قطعاً فالوورهای شما تمایل بیشتری برای ارتباط با برند و کسب و کار شما خواهند داشت.

کامنت بگذارید

اما باید به شما بگویم فقط پاسخ‌دادن به کامنت‌ها زیر پست های شما کافی نیست. شما باید با مطالب و پست های دیگران نیز در تعامل باشید و برای آنها کامنت بگذارید و حتی در پیج رقبای تان کسانی که پاسخ مناسبی دریافت نکرده اند را راهنمایی کنید. این کار باعث می شود حتی با مخاطبین رقبای شما که احتمالاً از آنها ناراضی هستند با پیج شما آشنا شوند و در آینده به یکی از مشتری های شما تبدیل شوند.

این موضوع را به عنوان فرصتی برای انعکاس برند خود ببینید. به کسب و کاری که  کاملا بر روی تبلیغات متمرکز نشود، و به دیگران علاقه واقعی داشته باشد، افراد بیشتری جذب خواهند شد.

مطالب دیگران را لایک کنید و به اشتراک بگذارید

بسیاری از افرادی که در اینستاگرام هستند فقط و فقط اکانت شما را فالو نمی‌کند بلکه آنها ممکن است برای شما پست هایی در دایرکت ارسال کنند و از شما انتظار داشته باشند که آنها را لایک کنید و یا برای آنها کامنت بگذارید و یا محتوای آنها را منتشر کنید. شما با تعامل با پست های دیگران می ‌توانید توجه آنها را به خود معطوف کنید.  لایک نمودن  و به اشتراک گذاشتن این محتوا باعث می شود از آنها قدردانی شده و ممکن است این محبت شما را جبران نمایند.

برندهایی که محتوای ایجاد شده توسط کاربر را در بر می گیرند و از آن تجلیل می نمایند، توسط جوامع اینترنتی بیشتر مورد توجه قرار می گیرند. حتی می تواند آنها را تشویق کند که محتوایی برای برجسته نمودن برند شما ایجاد کنند و در نتیجه آگاهی را گسترش دهند.

دیگران را فالو کنید

همانطور که شما نیازمند به افزایش فالوور اینستاگرام هستید قاعدتاً دیگر افراد نیز به افزایش فالوور پیج اینستاگرام خود فکر می‌کند. بهترین ترفند برای افزایش فالوور در اینستاگرام این است که شما نیز دیگران را فالو کنیم.

سعی کنید افرادی را فالو کنید که به محتوای شما بیشتر علاقه دارد. به خصوص اگر شما افرادی را فالو کنید که فالوور های زیادی دارند و در حوزه خودشان بسیار مطرح هستند. اگر چنین افرادی پیج شما را نیز فالو کنند و محتوای شما را برای فالوور های خودشان به اشتراک بگذارند این احتمال وجود دارد که شما فالوورهای آن شخص را نیز ز به سمت خود جذب کنید

یک برنامه منظم تولید محتوا داشته باشید

بعد از اینکه متوجه شدید فالوور های شما بیشتر در چه ساعاتی از روز فعال هستند یک برنامه منظم برای تولید محتوای پیج خودتان ایجاد کنید و مطابق با همان برنامه محتواهای خود را به صورت مشخص تولید کنید و منتشر کنید. این کار باعث می‌شود که فالوورهای شما هر روز منتظر یک چیز جدید در پستهای شما باشند. همچنین داشتن یک برنامه تولید محتوای مشخص و یا تقویم محتوایی باعث میشود شما وقت کمتری را برای انتخاب ایده های تولید محتوا صرف کنید.

 

از فالوورهای خود بخواهید تا یکی از دوستانشان را تگ نمایند

بعد از انتشار محتواهای جذاب در اینستاگرام از فالوور های خود بخواهید که در صورتی که پست شما مربوط به یکی از دوستان آنهاست، او را زیر پست تگ کنند. همچنین شما پس از انتشار محصولات خود در اینستاگرام از فالوور های خود بخواهید تا دوست خود را که ممکن است به آن محصول نیاز داشته باشد تگ کنند.

این نوع پست ها به شدت جذاب هستند و به سرعت گسترش می یابند شام می توانید برای خلاقیت بیشتر از حس شوخ طبعی خود استفاده کنید.

از INSTAGRAM ADS استفاده کنید

از روش رسمی تبلیغات در اینستاگرام برای افزایش فالوور استفاده کنید. وام برای کسب و کارهایی که در شبکه اجتماعی خود بزرگ دارند قابل اجرا فراهم کرده است که بتوانند به راحتی تبلیغات خود را به صورت هدفمند در بستر اینستاگرام منتشر کنند و مخاطبین هدف خود را با بیشترین بازدهی جذب نمایند.

در این قابلیت اینستاگرام به منتشر کنندگان تبلیغات این امکان را می دهد تا مخاطبین هدف خود را مطابق با جنسیت شهر محل زندگی و سن تعیین کنند تبلیغات با هدف مندی بیشتری انجام شود.

اگرچه تبلیغات اینستاگرام در حال حاضر برای کاربران ایرانی تحریم است اما روش های زیادی برای دور زدن تحریم‌های اینستاگرام وجود دارد و شرکتهای خیلی زیادی در ایران این امکان را به کاربران می دهند که بتوانند از تبلیغات اینستاگرام استفاده کنند.

از کال تو اکشن ها استفاده کنید

گاهی وقتها درخواست مستقیم از کاربران بهترین روش است. اصلاً نگران این نباشید که در کپشن پست های خود از فالوورهای خود بخواهید که پست شما را لایک کنند برای شما کامنت بگذارند یا حتی از بازدیدکنندگانی که شما را فالو نکردند هم بخواهید که پیج شما را فالو کنند.

اما قبل از آن به آنها بگویید که دقیقا آنها به چه دلیل باید پیج شما را فالو کند، به عنوان مثال” اگر پیج من را فالو کنید به جدیدترین اخبار تکنولوژی روز دنیا دسترسی خواهید داشت”

شاید فکر کنید که این روش خیلی مناسب اعتبار برند یا کسب و کار شما نیست اما باید بدانید که همیشه این روش تاثیر مثبتی در بازدهی کسب و کار شما خواهد داشت و باعث می شود فالوورهای شما در اینستاگرام رشد فزاینده ای داشته باشند.

نظرات و پیشنهادات را بخواهید

این را همیشه به خاطر داشته باشید که شما باید نظرات و پیشنهادات یا انتقادات فالوورهای خود را در نظر بگیرید. حتی اگر هیچ کس از شما سوال نمی پرسد نظری نمی دهد یا پیشنهادی ندارد سوالات خود را در بخش کپشن از فالوورهای خودتان بپرسید افراد در شبکه های اجتماعی دوست دارند نظرات خود را هر زمان که فرصت می یابند، بیان کنند. برخی از کاربران حتی ممکن است ایده های با ارزش و خلاقانه ای داشته باشند که می توانند مسیر کمپین های شما را شکل دهند.

به بازخورد توجه کنید

اگر شما محتوای خوبی تولید می‌کنید، حتما کسانی که پست شما را می‌بینند در قسمت کامنت ها رضایت خود را ابراز می‌کنند. ببینید آن ها چه موضوعاتی را بیشتر دوست دارند و سعی کنید پست های مشابه بیشتر تولید و منتشر کنید. برعکس این کار را برای محتواهایی که بازخورد خوبی ندارند انجام دهید. پست هایی که تعامل خوبی ندارند را شناسایی کنید و آن ها را از تقویم تولید محتوایتان حذف کنید. انتقادات ، پیشنهادات و شکایات را نادیده نگیرید. آنها می توانند به مسائلی که مانع از افزایش فالوور شما می شوند اشاره کنند.

بیش از حد پست خود را ویرایش نکنید

بعضی از افراد عکس های خود را بیش از حد ویرایش میکنند که این خود باعث زشت شدن عکس می شود. برای مثال، فیلترهای بیش از حد می توانند کیفیت تصویر کاملا بهم بریزد. آپلود کردن پست‌ها و مطالب اهانت آمیز، مطمئنا فالوورهای دلبند شما ره که قرار است در آینده مشتریان بالقوه شما باشند را از بین می برد.

ساخت ویدئو در اینستاگرام

بیشتر محتوای اینستاگرام را عکس ها تشکیل می‌دهن. ویدئوها فقط ۱۰% محتوای منتشر شده در اینستاگرام را تشکیل می‌دهند با این حال، ویدئوها تقریبا ۱۸ درصد کامنت‌های بینندگان را به خود اختصاص می‌دهند. این به این معنی است که ویدئوها نرخ درگیری بالاتری نسبت به عکس ها در اینستاگرام دارند. استفاده از ویدئوها می‌تواند تاثیر گذاری بیشتری روی مشتریان شما داشته باشد و همچنین به روند افزایش فالوور اینستاگرام پیج شما کمک کند.

صادق باشید

این مهم‌ترین اصل در اینستاگرام است. فالوورها را در جریان پشت صحنه کسب و کار خود قرار دهید. بسیاری از مردم درمورد نحوه کارکرد کسب و کار شما کنجکاو هستند. تا جای ممکن با فالوورهای خود صادق باشید. این به اعتماد سازی در ذهن مخاطب شما کمک بسزایی می‌کند.

نقل قول ها را به اشتراک بگذارید

ارسال نقل قول یک روش ساده و سریع برای تولید محتوا است. نقل قول هایی را که موجب تفکر عمیق و تحریک احساسات می شوند، انتخاب کنید. حتی اگر ایجاد آنها ساده تر باشد، نباید کیفیت این پست ها را کاهش دهید. یک بلوک ساده از متن کافی نیست. از انتخاب فونت تا پس زمینه به طراحی آن توجه کنید.

سطح بالایی از کیفیت را حفظ کنید

فالوورهای شما پست های شما را در یک استاندارد خاص می‌شناسند. شما باید تلاش کنید تا انتظارات فالوورهای خود را برآورده کنید. به طور مداوم و با ارائه محتواهای باکیفیت مخاطبین خود را راضی نگه دارید.

لینک اینستاگرام خود را در شبکه های اجتماعی دیگر خود بیاورید

لینک اینستاگرام خود را در دیگر شبکه های اجتماعی نیز منتشر کنید و یک دلیل برای مخاطبین دیگر شبکه های اجتماعیتان بیاورید تا اینستاگرام شما را فالو کنند.

برای مثال: “پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید تا از تخفیف‌های ما باخبر شوید”

عکس های دیگران را لایک کنید و بر روی آنها کامنت بگذارید

لایک کردن و کامنت گذاشتن بر روی عکس های کاربران خود، یکی از طبیعی ترین راه ها برای افزایش فالوور اینستاگرام است. شما درواقع با لایک کردن پست های دیگران، پیج خودتان را به آن ها معرفی می‌کنید و این باعث می‌شود که آن‌ها نیز پیج شما را ببینند و به آن سر بزنند.

هشتگ های مهم و مشهور را جستجو نمایید

برای جستجوی عکس ها و تصاویر از هشتگ های مشهور استفاده کنید. بعضی از مشهورترین آنها عبارتند از: #love, #instagood,#tbt و #phototheday.

هر کسی را فالو نکنید

افرادی را جستجو و فالو کنید که در پست های خود از هشتگ هایی نظیر #followme و #likeforlike استفاده می کنند. بیشتر آنها شما را فالو خواهند کرد.

به یاد داشته باشید که کیفیت بر کمیت برتری دارد

در پست های خود فقط از تصاویر با کیفیت استفاده کنید. هیچ کسی دوست ندارد که افرادی را که از هزاران تصاویر بی کیفیت از غذا یا چیزهای دیگر استفاده می کند،فالو کند.

کاربران پیشنهادی را فالو نمایید

برای اینکار در تنظیمات اینستاگرام در قسمت یافتن دوستان گزینه ی کاربران پیشنهادی را فعال کنید.

در استفاده از هشتگ‌ها زیاده‌روی نکنید

زیاده‌روی در استفاده از هشتگ‌ها نتیجه‌‌ی عکس خواهد داشت! مخاطبان شما احتمالا حواسشان پرت سیل عظیم هشتگ‌ها در کپشن می‌شود و پیام شما به درستی منتقل نخواهد شد. علاوه بر آن ممکن است اینستاگرام چنین عملی را یک فعالیت ربات‌گونه تشخیص دهد و در نهایت گرفتار جریمه‌ شوید. بین پنج تا ده هشتگ برای هر پست مقدار معقول استفاده از هشتگ‌ها است.

از هشتگ‌های نامرتبط استفاده نکنید!

بعضی از کاربران برای دیده شدن محتوای خود، هشتگ‌های محبوب اما نامرتبط با پست و صفحه خود را انتخاب می‌کنند. این کار باعث می‌شود کاربرانی که این هشتگ‌ها را دنبال می‌کنند، با دیدن پست‌های نامرتبط شما آزرده‌خاطر شده و موضوع را به ایسنتاگرام گزارش کنند. در نتیجه باز هم عواقب سختی در انتظار اکانت شما خواهد بود.

انتشار پست در بهترین زمان

اگر می خواهید پست هایتان بیشتر دیده شود و بیشتر لایک بخورد باید بهترین زمان برای انتشار پست در اینستاگرام را پیدا کنید. کار سختی نیست! کافی است سری به insights اینستاگرام بزنید و میزان فعالیت فالوورها در پیج تان را بررسی کنید. نرخ تعامل کاربران با تعدادی از پست های اخیر خود را بررسی کنید تا متوجه شوید در کدام ساعات از شبانه روز که پست های خود را منتشر می کنید بیشترین تعامل را داشته اید؟ این مسئله به طور جدی روی بیشتر دیده شدن پست های شما تاثیر گذار است.

کاملا واضح است، اگر پست های شما در زمان مناسب منتشر شود بیشتر دیده می شود و در نهایت طبق مواردی که قبلا در موردشان صحبت کردم باعث می شود فالوورهای پیج شما نیز بیشتر شود.

ثابت کنید ربات نیستید!

طبق صحبت هایی که قبلا در مورد الگوریتم اینستاگرام کردم باید کاری کنید که از دید اینستاگرام یک ربات نباشید! اگر ثابت کنید صرفا یک ربات نیستید مطمئن باشید اینستاگرام به پیج شما اهمیت زیادی می دهد و این یعنی فعالیت تان بیشتر دیده می شود.

منظور از اینکه مثل ربات نباشید یعنی به طور طبیعی با همه تعامل داشته باشید. مثلا همیشه دایرکت ها را کامل جواب بدهید. سعی کنید توی دایرکت ها ویس بفرستید. به دایرکت های کسانی که شما را فالو نکردن حتما جواب بدهید. لایو بذارید و خودتون رو نشان بدهید. از استوری گذاشتن غافل نشوید! کامنت ها را کامل جواب بدهید و صرفا با یک ایموجی خودتان را راحت نکنید! به طور کلی از همه چیز اینستاگرام کامل استفاده کنید تا مشخص شود شما یک ربات نیستید.

استوری های پرسشی منتشر کنید

گذاشتن استوری های پرسشی در اینستاگرام یکی از بهترین روش های افزایش فالوور اینستاگرام است. البته به طور غیر مستقیم! زمانی که شما استوری های پرسشی میذارید این کار باعث افزایش تعامل کاربران با پیج تان می شود. در واقع آن ها را وادار می کنید تا به پرسش شما جواب دهند و این تعامل به مرور زمان باعث می شود استوری های شما جلوتر از بقیه استوری ها قرار بگیرد و همین موجب بیشتر دیده شدن استوری های شما می شود.

اگر در استوری های خود سوالات چالشی هم بپرسید باعث می شود استوری های شما بیشتر پخش شوند و در نهایت بیشتر دیده شوند. مسلما هرچه استوری های شما بیشتر دیده شود فالوورهای شما هم بیشتر خواهند شد.

استفاده از هشتگ و منشن در استوری 

سعی کنید در استوری های خود از هشتگ های مرتبط و منشن کردن افراد استفاده کنید. این کار باعث می شود استوری های شما بیشتر دیده شودند. به عنوان مثال اگر در استوری خود یکی از فعالان حوزه کاری تان را منشن کنید باعث می شود به پیج شما بیاید و شما را فالو کند. اگر فالو کند چون حوزه کاریش مرتبط با کار شماست ممکن است در لیست پیشنهادهای او قرار گیرید و همین موضوع باعث می شود فالوور های شما به مرور زمان افزایش پیدا کند.

لایو های آموزشی و پرسش و پاسخ

برگذاری لایو های آموزشی و پرسش و پاسخ مستقیما باعث بالا رفتن فالوورهای پیج اینستاگرام تان می شود. مردم عاشق یادگیری هستند و اگر شما لایو های آموزشی یا پرسش و پاسخ بذارید مطمئن باشید شما را به افراد زیادی معرفی می کنند. اینستاگرام هم به لایو هایی که تعداد افراد آنلاین در آن زیاد باشند توجه ویژه ای دارد.

اکثرا برای فروش دوره های آموزشی گران قیمت لایو های آموزشی و پرسش و پاسخ زیادی گذاشته می شود که این کار علاوه بر افزایش فالوور باعث افزایش فروش شما هم خواهد شد.

حرفه ای کپشن بنویسید

به نظرم نوشتن کپشن جذاب و گیرا در اینستاگرام یک هنر محسوب می شود. اگر توجه کرده باشید خیلی از پست هایی که تعامل بیشتری در اینستاگرام دارند کپشن های تاثیر گذاری دارند. با توجه به پست هایی که منتشر می کنید سعی کنید از کپشن خوب و مرتبط با آن استفاده کنید. کپشن گذاشتن روی پست ها یکی از دلایل مهمی است که کاربر را درگیر پست تان می کند و این زمان توقف روی پست ها قطعا به نفع شماست. اینستاگرام هم مطمئن می شود پست هایی که منتشر می کنید برای مخاطبانتان مفید بوده است.

از قانون تعامل ۲۰ دقیقه ای استفاده کنید

قانون تعامل ۲۰ دقیقه ای به مرور زمان باعث افزایش فالوور پیج تان می شود. طبق این قانون قبل از انتشار پست جدیدتان ۲۰ دقیقه از زمان خود را به تعامل با دیگران اختصاص بدهید. پست های آن ها را لایک کنید و برایشان کامنت بذارید. این کار باعث می شود زمانی که پست جدیدتان را منتشر می کنید بلافاصله به پیج شما بیایند و در مقابل کاری که شما انجام داده اید پست شما را لایک کنند. این کار به مرور زمان تبدیل به یک تعامل واقعی می شود و کم کم فالوورهای شما زیاد و پست های شما بیشتر دیده می شوند.

بیش از حد پست ارسال نکنید

درست است که قبلا به این اشاره کردم باید حتما توی اینستاگرام فعال باشید اما این به معنی این نیست که بدون برنامه ریزی پست ارسال کنید. بسیاری از فالوورهای شما با دیدن پست های شما تصمیم میگیرند در ادامه همراه شما باشند یا خیر! اگر بیش از حد پست ارسال کنید آن ها را مجبور می کنید تا دیگر شما را دنبال نکنند. باید سعی کنید عدد ارسال پست در روز خود را در بیاورید. این کار با آزمون خطا امکان پذیر است. چون برای پیج های مختلف متغیر است.

به نظرم شروع با ارسال دو پست در روز با فاصله زمانی چند ساعته از هم استراتژی خوبی باشه. وقتی اکانت شما رشد کرد و فالوورهای بیشتری جذب کردید می ‌توانید تعداد پست‌ هایتان را کم کم افزایش دهید. من یک فرمولی را برای محاسبه تعداد پست های روزانه ساختم که می توانید از آن استفاده کنید. مثلا پیج های ۱۰۰۰ فالووری بهتر است ۱ تا ۲ پست در روز ارسال کنند. یا پیج هایی که تا ۱۰ هزار فالوور دارند بهتر است دو الی سه پست در روز ارسال کنند. و همینطور برای پیج هایی با فالوور های بیشتر تعداد پست های روزانه بیشتر باید شود.

دوستان یا فعالان حوزه خود را تگ کنید

یکی از بهترین روش های افزایش فالوور اینستاگرام استفاده از تگ کردن دیگران در پست هایی که منتشر می کنید است. زمانی که شما دوستان خود را در پست ها تگ می ‌کنید، در اصل شما این پست را به پروفایل آن‌ ها نیز اضافه می‌ کنید و در بخش پست های تگ شده آن‌ ها قرار می‌ دهید. این باعث می ‌شود دوستان آن ‌ها نیز پستی که منتشر کرده ‌اید را ببینند و همین موضوع باعث افزایش دنبال کنندگان شما در اینستاگرام شود.

حال تصور کنید اگر فعالان در حوزه کاری خود را در پست های خود تگ کنید چه اتفاقی می افتد؟ مسلما فالوور های هدفمندتری جذب خواهید کرد.

اسپانسر مسابقات اینستاگرامی شوید

یکی از راه های دیگر برای افزایش دنبال کنندگان خود در اینستاگرام این است که برای مسابقات اینستاگرامی اسپانسر شوید. معمولا اسپانسر ها در مسابقات اینستاگرامی نقش مهمی دارند و قرار است جوایز برندگان مسابقه را بدهند. در قبالش هم پیج اسپانسر مسابقه هم جزء پیج هایی است که باید توسط شرکت کنندگان فالو شود! به همین دلیل اگر اسپانسر مسابقه شوید مطمئن باشید تعداد فالوورهای زیادی را می توانید جذب کنید.

دیدوگرام یکی از سایت هایی است مسابقات زیادی در اینستاگرام برگذار می کند و شما می توانید برای اسپانسر شدن در مسابقات اینستاگرام با دیدوگرام وارد مذاکره شوید. البته اسپانسر شدن در مسابقات اینستاگرام معمولا هزینه زیادی دارد و این روش به هر کسی پیشنهاد نمی شود!

افزایش فالوور با بهینه سازی اکسپلور اینستاگرام

یکی از بهترین و ساده ترین روش های افزایش فالوور اینستاگرام ورود به اکسپلور اینستاگرام است. قبل از اینکه پست هامون وارد اکسپلور اینستاگرام شود اولین کار بهینه سازی اکسپلور اینستاگرام است. خب این یعنی چی؟ یعنی اینکه باید کاری کنیم توی اکسپلور خودمان فقط پست هایی را ببینیم که مربوط به حوزه کاری خودمان است.

برای این کار اول باید اکسپلور خود را از پست های نامرتبط پاکسازی کنیم. در قدم اول پست هایی که دوست نداریم ببینیم را توی اکسپلورمان باز می کنیم و سه نقطه بالای تصویر را لمس می کنیم. بعد مانند تصویر زیر گزینه Not Interested لمس می کنیم. با این کار دیگه پست های نامرتبط را توی اکسپلور خود نمی بینیم!

در مرحله بعد باید به سراغ پیج های هم حوزه خود برویم و پست های آن ها را لایک و سیو کنیم. اگر کامنت هم بزاریم عالیه! با این کار به اینستاگرام ثابت می کنیم ما به حوزه کاری خودمان علاقه مند هستیم و با مخاطبان این حوزه در تعامل ایم. مطمئن باشید این روش جدید افزایش فالوور دقیقا طبق الگوریتم اینستاگرام بوده و کاملا کاربردی و واقعی است.

افزایش فالوور اینستاگرام با حذف فالوورهای فیک

همانطور که در موارد قبلی گفته شد، دوست شدن با الگوریتم اینستاگرام یکی از مواردی است که برای پیشرفت پیج شما معجزه می کند! یکی از مهم ترین کارهایی که در این راستا می ‌توانید انجام دهید، حذف فالوورهای فیک است. حذف فالوور فیک، مصداق کامل با یک تیر چند نشان زدن است. اما چگونه؟

یکی از مهم ترین مزایای حذف فالوورهای فیک این است که باعث می شود فقط کاربرانی در پیج شما باقی بمانند که فعال هستند و با شما تعامل واقعی و هدفمند دارند. این مسئله ازهمان ابتدا باعث می‌ شود پیج شما به شدت فعال و پرجنب و جوش باشد. داشتن یک پیج فعال، باعث می شود کاربرانی که به جمع فالوورهای شما اضافه می شوند، بیشتر با پیج شما تعامل داشته باشند. اما این پایان ماجرا نیست!

حذف فالوور فیک، نرخ تعامل پیج شما را افزایش می دهد. بالا بودن نرخ تعامل، به این معنی است که شما با فالوورهایتان ارتباط خوبی دارید و کاربران از محتوای پیج شما لذت می برند. الگوریتم اینستاگرام نیز این موضوع را تشخیص داده و شما را جزو پیج های برتر در زمینه ی کاری خودتان دسته بندی می کند. بنابراین، احتمال بیشتری وجود دارد که پست های شما به اکسپلور کاربرانی که به موضوع فعالیت شما علاقمند هستند، راه پیدا کنند. خود این مسئله، باعث می ‌شود تعداد بازدیدکنندگان و در پی آن تعداد فالوورهای پیج شما، افزایش سرسام آوری داشته باشد و افزایش فالوور واقعی اینستاگرام را تجربه کنید.

اما چگونه می توان فالوورهای فیک را حذف کرد؟ برای حذف فالوورهای فیک، ابتدا باید نحوه ی تشخیص و حذف آن ها را فراگرفت. برای پیج هایی با تعداد فالوور کم، حذف دستی فالوورهای فیک کار چندان سختی نیست. اما در پیج هایی که فالوورهای زیادی دارند، این کار دقیقا مانند جدا کردن سوزن از کاهدان است! اینجاست که ربات حذف فالوور فیک به کمک شما می آید! ربات حذف فالوور فیک می تواند به طور روزانه صدها نفر از فالوورهای شما را آنالیز کرده و اقدام به حذف فالوورهای فیک با دقت بالا نماید.

پروفایل فیسبوک خود را به اینستاگرام متصل کنید

روش بسیار راحتی برای اتصال فیسبوک به اینستاگرام وجود دارند. در این روش، به راحتی می‌توانید پیام‌ها و پست‌های مشابه را بین تمام افرادی که با آن‌ها در ارتباط هستید به اشتراک بگذارید و این پیام‌ها و پست‌ها را در شبکه‌های اجتماعی مختلف منتشر کرده و در نتیجه ارتباطات خود را گسترش دهید.

IGTV منتشر کنید

حساب اینستاگرام خود را بهینه کنید

وقتی برای افزایش فالوور اینستاگرام برنامه ریزی می‌کنید، یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید، بهینه کردن صفحه اینستاگرام کسب‌وکارتان است.

توضیحات صفحه اینستاگرام برند خود را مانند صفحه اصلی وب‌سایتتان ببینید. بدون یک عکس پروفایل و توضیحات مناسب برند، بدون یک آیدی مناسب، بدون درج اطلاعات تماس و … افراد چطور برند شما را تشخیص دهند؟

شاید تعجب کنید، ولی خیلی از برند‌ها به طور کامل فراموش کرده‌اند که باید در مورد کسب‌وکار خود توضیح دهند، آنها تنها یک لینک به صفحه وب‌سایت خود درج کرده‌اند و توقع دارند افراد بدون شناخت آنها روی لینک کلیک کنند.

اگر می‌خواهید افراد روی لینک شما کلیک کنند، پس بهتر است ابتدا خود را به خوبی معرفی کنید و در ادامه آن‌ها را تشویق به کلیک کنید. اینکه چه لینکی را قرار دهید کاملا به استراتژی بازاریابی اینستاگرامی شما بستگی دارد.

برخی لینک صفحه اصلی وب‌سایت را قرار می‌دهند و برخی دیگر به صفحه خاصی که برای کاربران اینستاگرام مناسب‌ است لینک می‌دهند و برخی دیگر به صفحه‌ای که به طور اختصاصی برای کاربران اینستاگرامشان طراحی کرده‌اند.

در نهایت سعی کنید که آیدی و نام کسب‌وکار شما خیلی طولانی نباشد و نوشتن آن نیز راحت و ساده باشد و به گونه‌ای نباشد که هر کاربر نام شما را به روش خودش بنویسید. به طور خلاصه آیدی و نام کوتاه، ماندگار در ذهن و با قابلیت تایپ و جستجوی راحت داشته باشید و سعی کنید از اعداد و کارکترهای خاص در آیدی اینستاگرام خود استفاده نکنید.

به عنوان مثال به صفحه اینستاگرام استارتاپ اسپارد توجه کنید.

در تولید محتوا ثبات داشته باشید

بدترین کاری که برای افزایش فالوور واقعی اینستاگرام می‌توانید انجام دهید این است که به صورت نامنظم تولید محتوا انجام دهید. در واقع اگر تعدادی فالوور هم به دست آورده باشید با تولید محتوای نامنظم فرصت فراموش کردن برندتان را به آنها داده‌اید.

برای فراموش نشدن برندتان به طور منظم محتوا قرار دهید، برندها مانند پیج‌های سرگرمی محتوای زیاد تولید نمی‌کنند، برخی کمتر و برخی بیشتر، ولی در تولید محتوا تعادل را رعایت می‌کنند و با روال ثابتی محتوا تولید می‌کنند. پس اگر به طور مثال هفته‌ای سه محتوا قرار می‌دهید، همیشه با همین روال حرکت کنید.

از ربات اینستاگرام استفاده کنید

قبل از توضیح در مورد ربات، ابتدا اجازه دهید در مورد یک روش متداول صحبت کنیم.

یکی از روش های افزایش فالوور اینستاگرام این است که با دیگران ارتباط برقرار کنیم، زیر پست هایشان کامنت بگذاریم(کامنت واقعی)، پست هایشان را لایک کنیم و یا آنها را دنبال کنیم .

شاید تا الان هم از این روش استفاده کرده باشید و بازدهی بالا و سریع آن را دیده باشید، ربات اینستاگرام این کار را به صورت اتوماتیک برای شما انجام می دهد. در این روش شما پیج هایی که دنبال کنندگان  آنها می توانند دنبال کنندگان شما هم باشند را به ربات معرفی می کنیم و از ربات می خواهید که آنها را دنبال کند.

حضور برندتان در اینستاگرام را اعلام کنید

قطعا برند شما در خارج از اینستاگرام نیز مخاطبانی دارد، مثلا بازدیدکنندگان سایتان، مشترکین ایمیل شما، دنبال‌کنندگانتان در دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و..

یکی از بهترین روش های افزایش فالوور این است که در تمامی دیگر رسانه‌های خود اعلام کنید که در اینستاگرام حضور دارید و مزیت دنبال کردن صفحه شما در اینستاگرام چیست.

مثلا در وب‌سایت خود بخشی برای آخرین پست‌های اینستاگرام داشته باشید تا کاربران متوجه حضور شما و تا حدی محتواهای شما در اینستاگرام بشوند.

یادتان باشد که تنها نباید از آنها درخواست کنید که شما را در اینستاگرام دنبال کنند، بلکه باید به آنها دلیلی برای دنبال کردنتان ارایه دهید. و بهترین دلیل این است که محتواهای مفید و متفاوت از دیگر رسانه‌های خود منتشر کنید، در غیر این صورت دلیل ندارد که مخاطبان توییتر شما یا بازدیدکنندگان سایتتان در اینستاگرام نیز شما را دنبال کنند.

محتوایی قرار دهید که دنبال‌کنندگان شما خوهان آن هستند

مسلما شما محتواهای متفاوتی را برای انتشار در اینستاگرامتان در نظر گرفته اید، اما باید در نظر داشته باشید که پس از مدت کوتاهی بررسی کنید و ببینید که کدام مطالب از سمت کاربران بازخورد بهتری دریافت کرده‌اند و مخاطبان علاقه بیشتری به آنها نشان داده اند.

به همین دلیل تست کردن بسیار اهمیت دارد، هر ایده‌ای که برای تولید محتوا دارید تست کنید تا در نهایت آن محتواهایی که بازخورد خوبی دریافت می‌کنند را شناسایی کنید. مثلا ممکن است پس از مدتی متوجه شوید که برخی ویدیوها با موضوع خاصی بازخورد بهتری نسبت به دیگر ویدیوها دارند.

اگر محتواهای خاصی هستند که برای تولید آنها وقت صرف می‌کنید ولی بازخورد خوبی ندارند، بهتر است که با محتوای جدیدی جایگزین کنید.

کپی برداری از حساب اینستاگرام رقیب کار جالبی نیست، اما این خیلی هوشمندانه است که اینستاگرام رقبای خود را بررسی کنید و ببینید که چه نوع محتواهایی بیشتر مورد پسند مخاطبان است، با فرض اینکه مخاطبان شما یکسان هستند این به شما در شناخت بهتر مخاطبان کمک می‌کند.

کاری کنید محتوای شما توسط  دیگر حساب‌های فعال اینستاگرام منتشر شود

یکی از روش‌های خوب و طبیعی برای افزایش فالوور واقعی اینستاگرام این است که محتوای برند شما توسط دیگر افراد فعال در اینستاگرام منتشر شود.

مثلا می‌توانید مسابقات اینستاگرامی برگزار کنید و مسابقه را طوری طراحی کنید تا کابران محتواهایی را از صفحه شما منتشر کنند یا محتواهایی را با ذکر آیدی و هشتگ برند شما در حساب خود منتشر کنند.

یا با برخی از پیج‌های معتبر اینستاگرام که به کسب‌وکار شما مرتبط هستند و مخاطبان هدف شما در آنجا حضور دارند همکاری کنید تا برای شما تبلیغ کنند و محتوای مورد نظر شما را با آیدی و هشتگ کسب‌وکار شما منتشر کنند.

محتوای اینستاگرامتان را در دیگر رسانه های منتشر کنید

فرض کنید رونق یک ویدیوی آموزشی جدید و پرطرفدار را در اینستاگرام خود منتشر کرده و مورد استقبال مخاطبان هم قرار گرفته است. بسیار عالی، چرا به مشترکین ایمیل این محتوای عالی در اینستاگرام را اطلاع ندهم؟ شاید برای دیدن این ویدیو وارد اینستاگرام  شوند و رونق را هم دنبال کنند.

برای تمامی پست های اینستاگرام از تگ لوکیشین استفاده کنید

علاوه بر هشتگ از تگ لوکیشین هم استفاده کنید. این کار باعث می‌شود پست شما در جستجوها بیشتر دیده شود و طبیعتا احتمال دنبال شدن شما بیشتر می شود.

مسابقات اینستاگرامی کوچک اما مستمر برگزار کنید

حتما مسابقاتی را دیده که از شما درخواست می کنند تا تعدادی از دوستانتان را تگ کنید و در مسابقه شرکت کنید. این روش اگر یک بار انجام شود فایده زیادی برای شما نخواهد داشت، اما اگر برنامه بلند مدت داشته باشید و مثلا هر ماه چنین مسابقاتی را برگزار کنید، در دراز مدت فالوورهای واقعی و ارزشمند به دست می آورید.

دقت کنید که در اجرایی مسابقه خلاقیت به خرج دهید، در تصویر زیرسه نمونه از این مسابقات را مشاهده می کنید.

از هشتگ ها غافل نشوید

هنوز معجزه هشتگ ها را باور ندارید؟ استفاده از هشتگها قطعا موجب افزایش فالوور و دیدن شدن پست‌های شما می شود. اگر حساب اینستاگرام خود را تجاری کرده باشید، می‌توانید از بخش آمارهای هر پست تعداد نفراتی که از طریق هشتگ به پست شما رسیده اند را مشاهده کنید.

تبادل داشته باشید

می‌توانید با پیج‌هایی که مخاطبین مشترکی با شما دارند تبادل داشته باشید. یک بار شما تبلیغ آنها را در پیج خود بکنید و پس از مدتی آنها تبلیغ پیج شما را خواهند کرد. اگر این کار را با پیج‌های مختلفی انجام دهید، می توانید دنبال کنندگان جدید به دست آورید.

از تبلیغ در پیج‌های بزرگ استفاده کنید

می‌توانید در سایت‌هایی مثل دیدوگرام از خدمات تبلیغ در پیج‌های بزرگ استفاده کنید. در این روش شما محتوایی را تهیه می‌کنید و در پیجی که هم دنبال کنندگان زیادی دارد و هم مخاطبان هدف شما در آنجا حضور دارند، منتشر می‌کنید و برای این کار مبلغی را توسط سایت واست به مالک پیج پرداخت می کنید.

این روش اگر در پیجی که دنبال کنندگان واقعی و مرتبط با کسب‌وکار شما دارد انجام شود می‌تواند دنبال کنندگان واقعی برای شما به همراه داشته باشد، بخصوص اگر به صورت مستمر و در چند نوبت انجام شود.

از تکنیک پست مهمان استفاده کنید

حتما تکنیک پست مهمان در دنیای وب را می شناسید. در این روش شما محتوایی را برای یک وبسایت تهیه می کنید و به رایگان در اختیار مالک وب سایت قرار می دهید، و مالک وبسایت در انتهای نوشته نام وب سایت شما را به عنوان تولید کننده محتوا درج می کند.

بسیار عالی، این روش در دنیای اینستاگرام هم قابل انجام است، شما می‌توانید با مدیر چند پیج مختلف صحبت کنید، شاید قبول کنند که در ازای تولید محتوا برای آنها، نام پیجتان را در زیر پست درج کنند.

آیدی اینستاگرامتان در دنیای واقعی پخش کنید

یک کارت تهیه کنید که در آن از مخاطبان به حضور در اینستاگرام دعوت می‌کنید و آیدی اینستاگرامتان را روی آن درج کرده اید، سپس این کارت را به مشتریان خود بدهید. اگر فروشگاه حضوری هستید این کارت را در کیسه خرید مشتری قرار دهید، اگر فروشگاه اینترنتی هستید این کارت را در بسته ارسالی به مشتری قرار دهید.

پست مخاطبان هدفتان به صورت تصادفی لایک کنید

به صفحه مخاطبان هدفتان مراجعه کنید و پست هایشان را لایک کنید. البته سعی کنید تا جای ممکن پست هایی را لایک کنید که مشاهده آن پست توسط شما معنی دار باشد. به عنوان مثال عکسی از مخاطبتان که در نمایش رسانه های دیجیتال شرکت کرده است را لایک کنید نه عکسی که با همسر خود گرفته است. نیل پاتیل از این روش برای افزایش فالوور استفاده کرده است و به گفته وی از هر ۱۰۰ لایکی که انجام می دهید به طور متوسط ۶ فالوور واقعی به دست می آورید. امتحانش ضرری ندارد.

صفحه هرچه تخصصی تر بهتر

افراد تنها زمانی صفحه شما را دنبال می کنند که احساس کنند صفحه شما برای آنها مفید است و نیازی را در آنها برطرف می کند. اگر من صفحه علی صبوری را دنبال میکنم، به این دلیل است که به محتوای طنز نیاز دارم و صفحه علی صبوری و محتواهای آن به گونه ای بود که احساس کردم می تواند در زمینه محتوای طنز نیاز مرا رفع کند.

اگر می خواهید افراد تبلیغات شما اثربخش باشد و افراد بعد از مشاهده صفحه شما اقدام به دنبال کردن صفحه کنند، اولا باید به سراغ مخاطبان هدفتان بروید و دوما باید نشان دهید که می توانید بهترین پاسخ را به نیاز آنها بدهید و برای این کار باید یک صفحه تخصصی داشته باشید.

اگر مخاطبان هدف من در صفحه اینستاگرام رونق هم از دنیای دیجیتال مارکتینگ محتوا ببینند و هم از دنیای برنامه نویسی و شبکه، مسلما صفحه من را یک صفحه تخصصی نمی بینند و آن را فالو نمی کنند.

عکس با کیفیت را فراموش نکنید

در تمامی پیج ها عکس با کیفیت تاثیر زیادی در فالو شدن پیج دارد. مهم نیست فروشنده هستید یا خدماتی را ارایه می دهید، متناسب با موضوع محتواهایتان از عکس های با کیفیت  وخلاقانه استفاده کنید. توصیه می کنم به پیج گرجی، اکتیو، سارک در اینستاگرام سر بزنید و محتواهای آنها را مشاهده کنید،

ویدیو را فراموش نکنید

یک قابلیت بسیار مهم در اینستاگرام تولید ویدیوهای یک دقیقه ای است. تولید ویدیو موجب سرزنده نشان داده پروفایل شما خواهد شد و صدالبته ویدیوهای شما اگر عالی باشند می توانند موجب بیشتر دیده شدن شما شوند. ناگفته نماند که برای وایرال شده ویدیوهایتان باید تلاش کنید و یک ویدیو به همین راحتی ها وایرال نمی شود.

برای کاربران اینستاگرام پیشنهادات متفاوت داشته باشد

اگر یک وب سایت که معمولا از آن استفاده می کنید از شما بخواهد که حساب اینستاگرامش را دنبال کنید، چه می‌کنید؟ آیا به اینستاگرام می‌روید و بعد از پیدا کردن پیج آن را دنبال می‌کنید؟ من که به احتمال خیلی زیاد این کار را انجام نمی‌دهم.

اما اگر متوجه شوم که این سایت تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه‌ای به کاربران اینستاگرامش ارایه می‌هد به احتمال زیاد آن را دنبال خواهم کرد.

از آپارت و یوتیوب فالوور جذب کنید

یوتیوب و نمونه موفق ایرانی آن یعنی آپارت، پلتفرمهای بسیاری مناسبی برای ویدیو مارکتینگ هستند. در این پلتفرم‌ها می‌توانید ویدیوهای زیادی تولید و منتشر کنید و دنبال کنندگان زیادی به دست آورید. خب اگر در این رسانه‌ها فعال هستید و دنبال کننده دارید، بهتر است با پیشنهاداتی آنها را تشوبق به حضور در صفحه اینستاگرامتان کنید.

به عنوان مثال، همینکه شما محتوای متفاوتی از آپارت و یوتیوب در اینستاگرامتان منتشر کنید، مخاطبان را به دنبال کردن شما در اینستاگرام وسوسه می‌کند و به این شکل آپارات و یوتیوب خود به منبعی دائمی برای افزایش فالوورهای اینستاگرامتان تبدیل می‌شوند زیرا دنبال کنندگان شما در آپارات و یوتیوب نیز مدام در حال افزایش هستند، البته به شرطی که حضور فعالی در این پلتفرم‌ها داشته باشید.

از رویدادها در دنیای واقعی دنبال کننده جذب کنید

زمانی که در آموزشگاه فعالیت می کردم، یک مسابقه طراحی کردیم و در یک سمینار اعلام کردیم که اگر تا پایان سمینار به جمع دنبال کنندگان اینستاگرام بپیوندید در این مسابقه و قرعه کشی آن شرکت داده می شوید.

همین کار باعث شد که تعداد زیادی از حضار، اینستاگرام آموزشگاه را دنبال کنند و به دلیل محتوای مفیدی که در اینستاگرام منتشر می کردیم برای همیشه از دنبال کنندگان ما باشند. به همین راحتی تعداد زیادی دنبال کننده واقعی به دست آوردیم.

آیا شما روش‌های طبیعی دیگری برای افزایش فالوور اینستاگرام می‌شناسید؟ در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

از وبسایتتان کمک بگیرید

اگر وبسایت داشته باشید و وبسایت شما کمی هم بازدید کننده داشته باشد، می‌توانید به شکل های مختلف کاربران سایت را صفحه اینستاگرامتان هدایت کنید و به مرور از این طریق فالوور واقعی و ارزشمند جذب کنید.

مثلا می‌توانید بنر تبلیغاتی اینستاگرام را زیر تمامی پست های سایت قرار دهید، یا در قسمت سایدبار سایت دکمه ورود به اینستاگرام را نمایش دهید و یا حتی در خبرنامه ایمیلی که به صورت هفتگی ارسال می‌کنید بنر ورود به اینستاگرام را داشته باشید.

از کابران درخواست کامنت کنید

شاید برایتان جالب باشد که با گرفتن کامنت بیشتر از کاربران تعامل انجام شده با پست‌ شما بالاتر می‌رود و علاوه بر اینکه فالوورهای بیشتری از شما در آینده پست‌های شما را می‌بینند، احتمال اینکه پست شما به بخش اکسپلور اینستاگرام برود بیشتر می‌شود.

در حقیقت با گرفتن کامنت بیشتر احتمال رفتن پست به اکسپلور بالا می‌رود و در صورتی که به اکسپلور بروید قطعا تعدادی هم فالوور جدید جذب می‌کنید.

با افراد مرتبط لایو مشترک داشته باشید

شاید برایتان جالب باشد که یکی از روش های بسیار موثر در افزایش فالوور که توسط افراد با فالوور بالا هم انجام می‌شود، برگزاری لایو مشترک است، به طور مثال شما فرد فعال در زمینه ورزش هستید و حدود ۵ هزار فالوور دارید، و یک باشگاه یا یک شخص ورزشی دیگر هم همین حدود فالوور دارد و زمینه کاری نسبتا مشترکی دارید و فالوورهای شما هم همگی اهل ورزش هستند.

می توانید یک لایو آموزشی و مفید را به صورت مشترک برگزار کنید به این شکل بخشی از فالوورهای آن شخص شما را هم دنبال می‌کنند و بخشی از فالوورهای شما آن شخص را فالوو می‌کنند، به این شکل یک تبادل فالوور بسیار تمیز اتفاق افتاده است.

از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید

بررسی کنید که چه افراد برجسته و مطرحی در حوزه تخصصی شما فعال هستند و اینکه آیا حاضر هستند با دریافت مبلغی شما را معرفی کنند؟

به طور مثال یک باشگاه بدن سازی می‌تواند با یکی از ورزشکاران محبوب شهر که تعدادی فالوور دارد همکاری کرده و از ایشان بخواهد که باشگاه را به فالوورهایش معرفی کند.

دقت داشته باشید که در این روش حتما با اینفلوئنسر مرتبط و محبوب همکاری کنید و مراقب باشید که همکاری با افراد اشتباه موجب بدنامی شما نشود، مثل آن بنده خدایی که برای تبلیغاتش با تتلو همکاری کرد نشوید.

از تم جذاب برای پیجتان استفاده کنید

یکی از روش های افزایش فالوور این است که نرخ تبدیل بازدیدکننده به فالوور را در تبلیغاتتان افزایش دهید، در واقع اگر در تبلیغاتی که انجام می‌دهید ۱۰ درصد بازدیدکنندگان بعد از دیدن پیج شما را فالوو می‌کنند، تلاش کنید این درصد بالاتر رود.

اما چکار کنیم که افراد بعد از دیدن پیج به احتمال بیشتری آن را فالوو کنند؟

جواب این است که اول باید محتوای عالی داشته باشید تا مخاطب تمایل پیدا کند شما را فالوو کند تا باز هم از این محتواها مشاهده کند و دوم اینکه تلاش کنید پیجتان یک تم و جلوه بصری زیبا داشته باشد، چرا که جلوه بصری پیج هم تاثیر زیادی در تمایل افراد به فالوو کردن دارد.

محتواهایی در بالاترین کیفیت تولید کنید

تصور کنید در اثر یک تبلیغات اینستاگرام با پیجی آشنا می شوید و از روی کنجکاوی وارد آن پیج می شوید و نگاهی به آن می اندازید، اگر محتواهای آن پیج را جذاب نبینید آیا آن را فالو می کنید؟

قطعا خیر وقتی محتوای مورد نظر و جذاب شما در آن پیج وجود نداشته باشد چرا باید به فالو کردن آن پیج اقدام کنید؟

اما اگر در اثر یکی محتوای تبلیغاتی با پیجی آشنا شوید و پس از مشاهده پیج با کلی محتوای جذاب مواجه شوید، احتمالا برای از دست ندادن محتواهای آینده آن پیج را فالو می‌کنید.

پس داشتن محتوای جذاب یکی از فاکتورهای اصلی برای نتیجه بخش بودن تبلیغات است، اگر هنوز پیج شما شکل نگرفته و محتواهای جذاب زیادی ندارید، فعلا به سراغ تبلیغات اینستاگرامی و افزایش فالوور نروید.

مسابقات بزرگ اسپانسری اینستاگرام را از دست ندهید

این گونه مسابقات بزرگ اینستاگرامی یک سالی هست که رواج پیدا کرده و روال آن به این شکل است که مجموعه برگزار کننده مسابقه تعدادی اسپانسر که خواهان افزایش فالوور اینستاگرامشان هستند را پیدا می کند تا با پرداخت مبلغی اسپانسر مسابقه شوند.

بعد از اینکه اسپانسرها مشخص شدند و مبالغشان را پرداخت کردند، مسابقه آغاز می شود و شرکت کنندگان مسابقه باید تمام اسپانسرهای مسابقه را فالوو کنند تا در قرعه کشی بزرگ شرکت داده شوند.

در حقیقت این مسابقه حسابی تبلیغ می شود و شرکت کنندگان برای دریافت جوایز باید اسپانسرهای مسابقه را فالوو کنند که شما هم یکی از آنها هستید، به این شکل اگر ۱۰۰هزار نفر در مسابقه شرکت کنند، تمام اسپانسرها ۱۰۰هزار فالوور واقعی جذب می کنند.

این مدل مسابقات برای پیج هایی که به دنبال مخاطب عام هستند بسیار مناسب است.

از کدام سایت برای تبلیغات و افزایش فالوور اینستاگرام استفاده کنیم؟

تبلیغات اینستاگرامی به عنوان یکی از روش های سالم افزایش فالوور واقعی شناخته می‌شود که اگر به درستی انجام شود می‌تواند تاثیر مثبتی در رشد فالوورهای شما داشته باشد، یکی از سایت هایی که در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند، سایت شورند است.

در این سایت شما به منبع بزرگی از پیج های مختفلی دسترسی دارید که هر کدام با مبلغی حاضر به انجام تبلیغات شما هستند، در حقیقت این سایت پیج‌های مختلفی تبلیغاتی را در در دسته بندی های مختلف به شما نمایش می‌دهد و امکان ایجاد ارتباط با هر کدام از این پیج ها برای اجرای تبلیغات وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *