دانستنی

بهبود رتبه سایت در گوگل با ۵ روش کاربردی

اگر شما هم به دنبال بهبود رتبه سایت در گوگل هستید و می خواهید مخاطبان و کاربران زیادی را وارد سایت تان کنید باید با توجه به بروز رسانی های جدید گوگل عمل کنید. بهبود رتبه سایت در گوگل باعث افزایش ترافیک سایت تان می شود. اگر قصد دارید که مخاطبان و کاربران زیادی را وارد سایت تان کنید طبق روش هایی که در ادامه برای بهبود رتبه سایت در گوگل به شما آموزش خواهیم داد عمل کنید.

مطمئن باشید با انجام نکاتی که در ادامه به شما آموزش خواهیم داد می توانید رتبه سایت تان را در گوگل و بقیه موتورهای جستجوگر بهبود بدهید. مطمئن باشید که اگر این ۵ روش کاربردی که برای بهبود رتبه سایت در گوگل را طبق اصولی که به شما آموزش خواهیم داد رعایت کنید می توانید در نتایج اول گوگل دیده شوید و دیده شدن در نتایج اول گوگل باعث افزایش ترافیک سایت و در نهایت میزان درآمد شما می شود.

 

با توجه به اینکه بسیاری از افراد در زمینه سئو و بهینه سازی سایت از من سوالات زیادی در جلسات مشاوره و کلاس های آنلاین می پرسند قصد دارم به روش هایی در این مقاله بپردازم که تا به حال کمتر کسی به این نکات پرداخته است و با رعایت کردن این نکات می توانید رتبه سایتتان را در گوگل و بقیه موتورهای جستجوگر افزایش بدهید. نکاتی که در این مقاله به شما آموزش خواهم داد نکاتی هستند که طی چندین سال تجربه من در زمینه سئو و بهینه سازی سایت به دست آوردم.

از شما می خواهم که تمام نکات گفته شده در این مقاله ی ۵ روش کاربردی برای بهبود رتبه سایت در گوگل تمام روش هایی را که به شما معرفی خواهم کرد را جدی بگیرید و روی سایتتان پیاده سازی کنید.

 

اصلا فرقی نمی کند که یک متخصص سئو هستید و یا یک فردی که به تازگی با سئو و بهینه سازی سایت آشنا شده است. برای اینکه رتبه سایتتان را در گوگل افزایش بدهید فقط باید به نکاتی که در ادامه به شما آموزش خواهم داد عمل کنید و هر نکته ای را که یاد گرفتید باید داخل سایت تان پیاده سازی کنید. تنها کاری که باید انجام بدهید این است که نکاتی که در ادامه به شما آموزش خواهد داد را باید کامل یاد بگیرید و برای بهبود رتبه سایت تان در گوگل آنها را به صورت مداوم انجام بدهید.

 

بسیاری از کاربران و مخاطبان ما توانسته اند که با این نکات رتبه سایت خود را در گوگل افزایش بدهند و به نتایج اول گوگل برسند. البته همه چیز به خودتان بستگی دارد! شاید یک سری از نکات آنقدر ساده باشد که شما از آنها چشم پوشی کنید و آنها را عملی نکنید. همین نکات ساده ای که در ادامه برای بهبود رتبه سایت در گوگل به شما آموزش خواهیم داد نکاتی هستند که در اکثر جلسات آموزش سئو به صورت عملی به کاربران آموزش خواهیم داد.

البته سعی می کنم با توجه به تغییرات و به روزرسانی های جدید گوگل این مقاله را به صورت دائم و همیشگی بروزرسانی کنم. پس همراه ما باشید تا شما را با ۵ روش کاربردی برای افزایش و بهبود رتبه سایت در گوگل و بقیه موتورهای جستجوگر آشنا کنم. مطمئن هستم که با پیاده سازی این نکات نتایجی خواهید گرفت که قبلاً نمی گرفتید. پس همراه ما باشید تا شما را با روش های بهبود رتبه سایت در گوگل آشنا کنم.

۵ روش بهبود رتبه سایت در گوگل

 

با توجه به اینکه بسیاری از افراد در سئو و بهینه سازی سایت مشکل دارند و نمی توانند سایت شان را بهینه سازی کنند در این قسمت به صورت چک لیست قصد دارم روش های بهبود رتبه سایت در گوگل را به صورت کامل و جامع آموزش بدهم. با رعایت این نکات میتوانید تحول عظیمی را در سایتتان ایجاد کنید و مخاطبان و کاربران زیادی را جذب سایتتان کنید. پس همراه ما باشید تا در ادامه شما را با روش های افزایش رتبه سایت در گوگل و بقیه موتورهای جستجوگر آشنا کنم.

 

۱_ انتخاب هاست با کیفیت برای بهبود رتبه سایت

بهبود رتبه سایت در گوگل

یکی از مهمترین نکاتی که برای افزایش و بهبود رتبه سایت در گوگل باید رعایت کنید سرعت سایت است. باید سرعت سایت تان را برای گوگل بهینه سازی کنید. سرعت سایت یکی از فاکتورهای بسیار مهمی است که اگر رعایت نکنید ممکن است به رتبه های اول گوگل نرسید.

یکی از مهمترین فاکتورها برای افزایش سرعت سایت استفاده از هاست های با کیفیت است. انتخاب هاست با کیفیت در سئو بسیار مهم است و روی سئو سایت تاثیر مثبتی خواهد گذاشت. برای همین است که پیشنهاد می کنم در اولین قدم برای بهبود و افزایش رتبه سایت خود از شرکت های هاستینگ معتبر هاست های با کیفیت تهیه کنید تا در آینده در سئو و بهسنه سازی سایت تان دچار مشکل نشوید.

 

۲_ انتخاب کلمات کلیدی برای افزایش رتبه سایت

افزایش رتبه سایت با انتخاب کلمات کلیدی

یکی دیگر از نکات بسیار مهم برای بهبود رتبه سایت در گوگل انتخاب درست کلمات کلیدی است. در هر حوزه ای که فعالیت می کنید باید لیست جامعی از کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاریتان تهیه کنید. برای ایجاد لیست جامع از کلمات کلیدی سایتتان باید تحقیقات کلمات کلیدی انجام بدهید.

راه و روش های زیادی برای انتخاب کلمات کلیدی در سئو وجود دارد مثلا می توانید از یک سری ابزار های آنلاین برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی سایت تان استفاده کنید. ابزارهای زیادی هستند اما توصیه می کنم برای ایجاد فهرستی از کلمات کلیدی از ابزارهایی مثل google keyword planner ، kwfinder، keywordtool.io و از پیشنهاد های گوگل استفاده کنید. این ابزار ها نه تنها میزان سرچ کلمات کلیدی را به شما نشان می‌دهند بلکه کلمات هم مرتبط با کلمه ای که جستجو کرده اید را به شما معرفی می کنند.

 

کلمات کلیدی همان کلماتی هستند که مخاطبان و کاربران شما با توجه به نیاز هایشان در گوگل جستجو می کنند. بسیاری از افراد در تحقیق کلمات کلیدی دچار مشکل می شود و به درستی کلمات کلیدی سایت شان را انتخاب نمی کنند. انتخاب کلمات کلیدی برای سایت در سئو یکی از مهمترین مراحل بهینه سازی سایت است. شما باید بهترین و مناسب ترین کلمات کلیدی را برای سایتتان انتخاب کنید.

برای بهبود رتبه سایت در گوگل و رسیدن به نتایج اول گوگل باید در انتخاب کلمات کلیدی سایتتان دقت کنید و بهترین کلمات کلیدی را برای سایت تان انتخاب کنید. یکی از دلایلی که باعث می شود بسیاری از افراد در سئو و بهینه سازی سایت شان در نتایج اول گوگل دیده نشوند و رشد نکنند این است که کلمات کلیدی مناسبی را انتخاب نمی کنند.

 

همانطور که گفتم انتخاب کلمات کلیدی یکی از مهمترین و اصلی ترین مراحل سئو است و اگر به درستی کلمات کلیدی سایتتان را انتخاب نکنید نمی‌توانید رتبه سایت تان را بهبود بدهید، مثلاً بسیاری از افراد در ابتدای راه که سایت خود را راه اندازی می کنند به فکر این هستند که در کلمات کلیدی سخت و دشوار و رتبه بگیرند.

برای اینکه بتوانید در کلمات کلیدی سخت به نتایج اول گوگل برسید و رتبه بگیرید در ابتدا باید روی کلمات کلیدی راحت رتبه گرفته باشید . به عنوان مثال اگر من بخواهم روی کلمه کلیدی ” ساخت سایت ” که یک کلمه کلیدی سخت است رتبه بگیرم باید روی کلمات کلیدی راحت مثل ” آموزش ساخت سایت “، ” آموزش ساخت سایت با وردپرس “، ” راه اندازی سایت “،”آموزش ساخت سایت رایگان” و… رتبه بگیرم. پس برای اینکه در کلمات کلیدی سخت رتبه بگیرید باید روی کلمات کلیدی راحتتر از  کلمه کلیدی اصلی تان کار کنید و رتبه بگیرید. این روش یکی از اصلی ترین روش ها برای استراتژی انتخاب کلمات کلیدی در سئو سایت است.

 

پس یکی از مهمترین نکات برای بهبود رتبه سایت در گوگل انتخاب کلمات کلیدی درست و مناسب است. به هیچ عنوان در همان ابتدای راه روی کلمات سخت و تک بخشی و یا حتی دو بخشی کار نکنید. برای اینکه بتوانید در کلمات کلیدی تک سیلابی و یا دو سیلا رتبه بگیرید باید در ابتدا روی کلمات راحت کار کنید. اگر استراتژی درستی برای انتخاب کلمات کلیدی تان داشته باشید خیلی راحت می توانید در نتایج اول گوگل دیده شوید.

۳_تحلیل و بررسی وب سایت رقبا

تحلیل سایت رقبا در سئو

یکی از مهمترین کارها برای بهبود رتبه سایت در گوگل تحلیل و بررسی سایت رقبا می باشد. برای اینکه به نتایج اول گوگل برسید باید سایت رقیبانتان را به صورت کامل تحلیل و بررسی کنید. البته اصلا نیازی نیست که تک تک صفحات سایت رقیبانتان را بررسی کنید. شما با توجه به کلمه کلیدی که انتخاب می کنید رقیبان تان را در آن کلمه کلیدی تحلیل و بررسی می کنید. به عنوان مثال اگر قصد دارم روی کلمه کلیدی ” سئو چیست” رتبه بگیرم باید ۳ نتیجه اول در این کلمه کلیدی را کامل بررسی کنم.

بررسی سایت رقبا شامل بررسی محتوا، تعداد کلمات داخل محتوا، تصاویر، تگ های H1 وH2، لینک های داخلی، لینک های خارجی و بک لینک رقبا است. باید به صورت کامل سایت رقیبانتان را بررسی کنید و محتوایی که تولید می کنید کامل تر از محتوای رقیبان باشد. باید تمام اصول سئو داخلی و خارجی سایت رقیبانتان را بررسی کنید و بهتر از رقبا باشید تا به نتایج اول گوگل برسید. برای برسی و تحلیل سایت رقبا میتوانید از یکسری ابزارهای سئو مثل moz و Ahrefs استفاده کنید.

۴_ تولید محتوا تخصصی برای بهبود رتبه سایت

افزایش کلمات کلیدی با تولید محتوای با کیفیت

چهارمین نکته که یکی از مهمترین نکات و شاید اصلی ترین فاکتور برای بهبود رتبه سایت در گوگل است این است که بعد از اینکه رقیبان تان را بررسی کردید باید شروع به تولید محتوای حرفه ای برای سایت تان کنید. مهمترین فاکتور برای رسیدن به نتایج اول گوگل و افزایش رتبه سایت تولید محتوا حرفه ای است.

محتوایی که برای سایتتان تولید می کنید باید بهتر و کامل تر از رقبا باشد. باید تمام اصول سئو داخلی و on page seo را داخل محتوایی که تولید می‌کنید رعایت کنید.بحث تولید محتوا را بسیار جدی بگیرید. اگر تمام اصول صحیح را به صورت کامل داخل سایت تان رعایت کنید اما محتوایی که تولید می کنید اصولی نباشد نمی توانید به نتایج اول گوگل برسید.

با توجه به تجربه ای که در این زمینه کسب کردم تولید محتوا مهم ترین و اصلی ترین فاکتور برای بهبود رتبه سایت در گوگل است. البته تولید محتوا برای سایت هم دارای یک سری فاکتورها می باشد که در ادامه شما را با اصلی ترین و مهمترین فاکتورهای تولید محتوا آشنا خواهیم کرد.

 

فاکتورهای تولید محتوا برای بهبود رتبه سایت

  1.  تحقیقات کلمات کلیدی را به درستی انجام بدهید و با توجه به نیازهای مخاطبان تان اصلی ترین و بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنید.
  2.  محتوا رقیبانتان را به صورت کامل بررسی کنید. باید محتوای که تولید می کنید کامل تر و جذاب تر از محتوا رقیبانتان باشد. تعداد کلمات محتوای سایت رقیبانتان را به صورت کامل بررسی کنید و ببینید که محتوا رقیبانتان از چند کلمه تشکیل شده است. به عنوان مثال اگر میانگین تعداد کلمات محتوای رقیبانتان ۲۰۰۰ کلمه بود بهتر است محتوای شما بیشتر از رقیبانتان باشد مثلاً محتوای که تولید می کنید شامل ۳۰۰۰ کلمه باشد.
  3.  کلمات کلیدی هم خانواده و مشابه با کلمه‌ی کلیدی تصلیتان را همواره داخل محتوایی که تولید کردید تکرار کنید.
  4.  حتماً از تصاویر و ویدیو داخل محتوا استفاده کنید. استفاده از تصاویر و ویدیو در محتوا باعث افزایش ماندگاری کاربران داخل سایت تان می شود همین موضوع باعث می‌شود که محتوای شما باکیفیت تر از محتوای رقیبانتان از دید گوگل شود و گوگل شما را به نتایج اول برساند.
  5. داخل محتوایی که تولید میکنید به مطالب مشابه داخل سایتتان لینک داخلی بدهید. حتماً اصول لینک سازی داخلی را رعایت کنید.
  6.  به منابع معتبر و سایت های بزرگ در حوزه کاری تان لینک خارجی بدهید.
  7.  به مرور زمان محتوا هایتان را بروزرسانی کنید. یکی از نکات بسیار مهم برای بهبود رتبه سایت در گوگل بروز رسانی محتوا است. سعی کنید هر یک ماه یک بار محتوا های قدیمی تان را بروز رسانی کنید. بروزرسانی محتوا شامل اضافه کردن متن، فیلم یا تصویر و… به محتوای سایتتان است این کار باعث می‌شود ارزش محتوا سایتتان بیشتر شود و جایگاه بهتری را کسب کنید.

 

۵_ ساخت بک لینک با کیفیت برای افزایش رتبه سایت

افزایش رتتبه سایت با ساخت بک لینک

یکی دیگر از مهمترین نکات برای بهبود رتبه سایت در گوگل ساخت بک لینک با کیفیت برای صفحات سایت تان است. ساخت بک لینک یکی از مهمترین فاکتورهای سئو خارجی (off page seo ) می باشد. برای اینکه بتوانید در کلمات کلیدی سایتتان رتبه بگیرید و به نتایج اول گوگل برسید باید برای سایتتان لینک های با کیفیت بسازید. ساخت لینک با کیفیت تاثیر زیادی روی سئو سایت تان می گذارد.

برای ساخت بک لینک باید استراتژی قوی و مشخصی داشته باشید. داشتن استراتژی یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای بهبود رتبه سایت است. برای بهبود رتبه سایت در گوگل باید از استراتژی های قوی لینک سازی استفاده کنید. با توجه به بروزرسانی های جدید هسته گوگل لینک سازی به تنهایی تاثیر زیادی بر روی سایت تان نمی گذارد. برای این که بتوانید با استفاده از ساخت بک لینک در کلمات کلیدی سایت تتان رتبه بگیرید باید از روش‌ها و متدهای پیشرفته لینک سازی استفاده کنید.

یکی از قدرتمند ترین روش های ساخت بک لینک، ساخت بک لینک به روش PBN است. البته برای ساخت بک لینک به روش PBN باید اصول لینک بیلدینگ پی بی ان را یاد بگیرید. اگر قصد دارید به روش pbn کلاه خاکستری برای سایتتان لینک بسازید پیشنهاد می کنم حتما این مقاله آموزش ساخت بک لینک PBN را مطالعه کنید.

یکی از فاکتورهای مهم در لینک سازی داشتن استراتژی قدرتمند است. اگر کلمات کلیدی سایت تان سخت است و می‌خواهید در نتایج اول گوگل دیده شوید بهترین روش ساخت بک لینک برای سایتتان ساخت بک لینک به روش پی بی ان است.

البته برای ساخت بک لینک برای افزایش و بهبود رتبه سایت در گوگل باید اصول ساخت بک لینک را کامل رعایت کنید. که در ادامه شما را با مهمترین نکات در ساخت بک لینک آشنا خواهم کرد.

نکات مهم در ساخت بک لینک برای افزایش رتبه سایت‌

همان طور که گفتیم یکی دیگر از مهم ترین فاکتور های سئو ساخت بک لینک برای سایت است. به این نکته توجه کنید که برای ساخت بک لینک با کیفیت باید یک سری نکات را رعایت کنید.

۱- داشتن استراتژی قدرتمند یکی از مهمترین نکات برای لینک بیلدینگ سایت است. با توجه بروز رسانی های جدید گوگل تاثیر بک لینک نسبت به قبل برای بهبود رتبه سایت در گوگل کمتر شده است. برای اینکه بتوانید تاثیر لینک هایی که می سازید برای سایتتان را افزایش بدهید باید از روش لینک سازی PBN کلاه خاکستری استفاده کنید.

۲- در سایت هایی که اعتبار بالایی دارند لینک سایت تان را قرار بدهید. یکی از مهم ترین فاکتور های ساخت بک لینک که باعث بهبود رتبه سایت می شود اعتبار بالای سایت هایی است که به سایت شما لینک داده اند. باید سایت هایی را پیدا کنید که دارای اعتبار بالایی هستند و می توانید به سایت خودتان لینک بدهید.

۳- در لینک بیلدینگ سایت در سایت هایی که اسکور پایینی دارند به سایتتان لینک بدهید. برای مشاهده اسم اسکور هر سایت باید افزونه mozbar را روی مرورگر کروم نصب و فعال سازی کنید.

۴- به صورت کاملا طبیعی برای سایتتان لینک سازی کنید. لینک سازی طبیعی باعث می‌شود که گوگل متوجه نشود که شما برای سایتتان لینک می سازید. به عنوان مثال در زمان های مختلف برای سایتتان لینک بسازید، به کلمات کلیدی مرتبط با کلمه‌ کلیدی اصلی تان لینک بدهید، برای تمام صفحات سایتتان لینک بسازید ، به روش های مختلف برای سایت تان لینک بسازید و…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *