دانستنی

طراحی سایت فریلنسر

با پیشرفت در دنیای دیجیتال همه افراد یا صاحبان کسب و کار علاقه زیادی به ایجاد وب سایت پیدا کرده‌اند و خواهان این هستند که سایت خود را راه اندازی کنند و سوال بسیار از کارفرماها این است که چگونه سایت بسازیم؟ در این بین اشخاصی هستند که مهارت و تخصصی دارند که به صورت دورکاری پروژه می‌گیرند و طراحی سایت را برای کارفرما انجام می‌دهند. سی فایو در ادامه شما را همراهی می‌کند تا بیاموزید چگونه فریلنسر مناسب خود را انتخاب کنید یا چگونه فریلنسر شوید.

 

 چگونه طراح سایت فریلنسر شویم؟

برخی از افراد علاقه خاصی به اینکه ساعات کاری مشخص داشته باشند ندارند. در این موقعیت فراگیری فریلنسری بهترین پیشنهاد برای آنان است. هر شخصی برای این که یک طراح وب سایت فریلنسر موفق شود باید مراحلی را طی کند که سی فایو در ادامه به این مراحل اشاره می‌کند.

 

یادگیری فناوری جدید

برای این که بتوانید قدم در این راه بگذارید باید فناوری جدیدی را بلد باشید و هرچه فناوری بیشتری علاوه بر طراحی سایت و … بلد باشید در این راه موفق‌تر خواهید بود و پروژه‌های بیشتری را می‌توانید قبول کنید. یکی از مهم‌ترین گام‌های شروع در این زمینه یادگیری فناوری‌هایی مانند HTML است. در این موقعیت اگر شخصی سوالاتی در مورد راهنمای طراحی سایت از شما پرسید بتوانید پاسخگو باشید.

تصویر راه‌اندازی سایت فریلنسری

راه‌اندازی سایت فریلنسری

در ابتدای شروع کار خود حتما برای خودتان یک وب سایت حرفه‌ای را طراحی کنید و تمام اطلاعات خود را مانند سطح دانش خود، رزومه کاری خود و .. را در آن بارگذاری کنید. سعی کنید طراحی قالب سایت فریلنسری خود را به بهترین نحو انجام دهید؛ به این علت که سایت شما نمونه کار شما محسوب می‌شوند و مشتریان شما در ابتدا طراحی وب سایت فریلنسری شما را می‌بینند، پس حتما زمان زیادی را برای طراحی سایت حرفه‌ای و قوی صرف کنید.

 

یادگیری زبان جدید

برای شروع کار فریلنسری خود سعی کنید که زبان دیگری را آموزش ببینید و حداقل تا حد متوسطی به آن زبان مسلط باشید. به طور مثال یادگیری زبان انگلیسی برای پیشرفت در زمینه طراحی سایت فریلنسری نقش مهمی دارد؛ به این علت که ممکن است شما بخواهید با کشورها دیگر یا با کارفرما انگلیسی زبان وارد روابط کاری شوید و نیاز به مذاکره کاری داشته باشید.

 

طراحی سایت فریلنسری خود را بازاریابی کنید

یک طراح سایت فریلنسر باید دانش بازاریابی بلد باشد. راه‌های جذب مشتری را بداند؛ همچنین باید بداند که از چه طریقی باید به بازاریابی بپردازد. زمانی که این دانش را فرا بگیرد می‌تواند از این طریق طراحی سایت فریلنسری خود و حوزه فعالیتش را بازیابی کند و به کسب مشتری بپردازد.

 

دانش طراحی سایت فریلنسر خود را ارتقا دهید

در دنیا تکنولوژی هرچه پیشرفت کنید و دانش خود را بالا ببرید موفقیت شما در حوزه طراحی قالب سایت فریلنسری بیشتر می‌شود؛ از این طریق می‌توانید مشتریان حرفه‌ای‌تر کسب کنید. با ارتقا دانش خود در طراحی سایت و نحوه کار کردن فریلنسری سایت‌های حرفه‌ای‌تر و قوی‌تری طراحی می‌کنید که در ادامه این روند باعث جذب مشتری بیشتر می‌شود و گاهی ممکن است که کارفرما هزینه‌ بیشتری بابت دستمزد به شما پرداخت کند.

 

مزایای طراحی سایت فریلنسری

زمانی که به صورت فریلنسری طراحی سایت انجام می‌دهید مزایایی را برای شما در بر دارد. یکی از اصلی‌ترین مزایای طراحی سایت فریلنسری این است که خودتان رئیس خودتان هستید و زمان کاری‌تان دست خودتان است. یکی دیگر از مهم‌ترین مزیت‌های فریلنسری این است که هزینه‌هایی مانند اجاره دفتر، کارمند و … به شدت کاهش و گاهی به صفر نزدیک می‌شود. البته ناگفته نماند که فعالیت در این حوزه درآمد بالایی دارد.

تصویر مزایا سایت فریلنسری

دغدغه‌های طراح سایت فریلنسر

اولین دغدغه طراح سایت فریلنسری این است که چه مهارتی باید کسب کنند و از طرف دیگر از دغدغه‌های طراح سایت فریلنسری این است که از کجا پروژه بگیرد یا از کجا بتواند مشتری جذب کند. یکی دیگر از دغدغه‌های ذهنی آنان این است که چطوری خود را معرفی کنند یا بر چه اساسی قیمت بدهند.

باید بدانید زمانی که طراحی قالب سایت فریلنسری انجام می‌دهیدا باید مهارت در برنامه نویسی خود را بالا ببرید. کارفرماها برای کاهش هزینه‌های خود پروژهای خود را به فریلنسرها می‌سپارند و شما می‌توانید مشتریان خود را از این طریق پیدا کنید؛ اما برای این کار باید مهارت‌های خود را افزایش دهید تا بتوانید نمونه کارهای قوی طراحی و مشتریان خود نشان دهید. حتما سعی کنید که در سایت‌های فریلنسری عضو شوید تا بتوانید مشتریان بیشتری داشته باشید.

 

اشتباهاتی ممکن است طراح سایت فریلنسر انجام دهد

برخی از فریلنسرها در ابتدای کار برای خود هیچ سایتی راه‌اندازی نمی‌کنند. حواستان باشد که طراحی سایت فریلنسری یکی از مهم‌ترین کارهایی است که فریلنسر در ابتدای شروع کار خود باید به آن توجه داشته باشد و ممکن است با نادیده گرفتن طراحی سایت فریلنسری حرفه آن‌ها با شکست مواجه شود. داشتن سایت در جهت نشان دادن مهارت شما و به عنوان یک نمونه کار برای شما محسوب می‌­شود در این صورت توجه داشته باشید این اشتباه را مرتکب نشوید.

یکی دیگر از اشتباهاتی که گاهی فریلنسرها در آن مرتکب می‌شوند این است که سایتی را که طراحی کرده‌اند ارتقا نمی‌دهند؛ این عدم توجه به ارتقا باعث می‌شود رقیبانتان با ارتقا دادن سایت‌هایشان از شما پیشی بگیرند.

اشتباه رایج طراحان سایت فریلنسر این است که راه‌های ارتباطی مشتریان با خود را به طور واضح و دقیق بیان نمی‌کنند و مشتری برای ارتباط با شما گیج و گمراه می‌شود.

نداشتن تعهد کاری و یا به سرانجام نرساندن پروژه در زمان مشخصی که با کارفرما تعیین کرده‌اید باعث می‌شود که کارفرما از شما ناراضی باشد و به مرور پروژه‌های خود را از دست می‌دهید و در این راه شکست می‌خورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *