دانستنی

همه چیز در مورد اجاره خودرو

اجاره خودرو از آن دسته شغل‌هاییست که مدت زمان زیادی از وجود آن در ایران نمی‌گذرد، اما پس از گذشت مدت زمانی مردم مزایا و کاربردهای آن را درک کردند. به عنوان مثال در گذشته اجاره خودرو به عنوان مسئله‌ای بسیار پر هزینه تلقی می‌شد که هیچ‌گونه صرفه اقتصادی نداشت! در حالی که بیشتر افراد می‌دانند در بسیاری از مواقع، اجاره خودرو نه تنها از لحاظ افزایش رفاه، بلکه از لحاظ اقتصادی نیز سودمند است؛ همچنین که کم نیست افرادی که با اجاره دادن خودروشان، آن را به یک منبع درآمد بی دردسر تبدیل کرده‌اند. موارد اجاره خودرو بسیارند؛ افراد با هدف‌های متفاوت و برای بازه زمانی‌های متفاوتی امر اجاره خودرو را انجام می‌دهند. موارد گفته شده موضوعاتی هستند که در ادامه این مطلب درباره آنها صحبت خواهیم کرد و در آخر، سایتی معتبر جهت اجاره خودرو در تهران و سایر شهرها به شما معرفی خواهیم نمود.


اجاره خودرو در چه صورتی یک تصمیم سودآور است؟

در صورتی که به ماشین احتیاج مداوم نداشته باشید و ماشین خود را برای مدت طولانی گوشه‌ خانه می‌گذارید اجاره دادن خودرو بسیار سودآور خواهد بود. خودرویی که قرار است استفاده نشود تنها هزینه‌های سرویس را برای صاحبش به دنبال دارد؛ همچنین که در چنین مواردی می‌توان هزینه خرید خودرو را به مسائل مهم دیگر و یا حتی سرمایه گذاری نسبتاً کوچک اختصاص داد و برای مواقع ضروری، خودرویی را اجاره کرد که در نوع خود، چندان هزینه بر نیست، همچنین که کرایه خودروهای وطنی از آنچه تصور می‌کنید بسیار کم‌تر است!

کسب درآمد از طریق اجاره خودرو

اگر به هر دلیلی خودرویی دارید که از آن استفاده نمی‌کنید آن را به یک منبع درآمد کاملاً سودمند تبدیل کنید! تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که آن را در یکی از مراکز و یا سایت‌های اجاره خودرو ثبت کنید! باقی کار را متخصصین این سایت انجام می‌دهند و در ازای هر بار مورد اجاره واقع شدن خودرو شما، درصد توافق شده را به شما تقدیم می‌کنند. به این طریق شما هر ماه سود خالصی از طریق خودروتان دریافت می‌کنید. منظور از سود خالص این است که مرکز یا سایتی که خودروتان را به آن سپرده‌اید هزینه‌های بیمه و سرویس را خود پرداخت می‌کند و اگر حادثه‌ای رخ داد با ضمانت‌هایی که از اجاره کننده گرفته است هزینه تعمیر و یا قیمت روز خودرو را به شما می‌دهد. به دلایل گفته شده، اجاره خودرو یک راه کسب درآمد فوق العاده است که فرد در آن نیازمند انجام هیچ کاری و یا متحمل شدن هیچ ضرر و یا نگرانی نخواهد بود. خبر خوب برای افرادی که تحمل جدایی از خودروشان را ندارند این است که آنها می‌توانند به عنوان راننده نیز در این سایت‌ها و یا مراکز استخدام شوند و تمام مدت در کنار خودرو دلبندشان باشند و حقوقی بابت شغل رانندگی نیز دریافت کنند!

موارد اجاره خودرو

شاید از این که بشنوید افراد برای چه هدف‌هایی خودرو اجاره می‌کنند تعجب کنید اما این یک واقعیت است که بسیارند افرادی که برای آنچه که شما حتی حدس آن را هم نمی‌زنید؛ به مراکز و سایت‌های اجاره خودرو مراجعه می‌کنند که این مسئله خود نشان از عظمت این صنعت دارد. در ادامه به شرح برخی از متداول‌ترین موارد اجاره خودرو می‌پردازیم.

  • مسافرت

“لذت سفر به مسیر آن است” جمله‌ای که ممکن است تا به حال آن را بسیار شنیده باشید و بسیاری از افراد کاملاً با آن موافقند. برای چنین دست افرادی، مسافرت با هواپیما و قطار چندان دلچسب نیست چرا که بودن در جاده را بیشتر می‌پسندند. ممکن است به هر دلیلی نظیر نداشتن ماشین و یا خراب بودن آن در هنگام سفر، افراد خود را از مسافرت جاده‌ای محروم بدانند یا که در مواقعی، با در دسترس نبودن بلیط مقصد، سفری ضروری به تعویق بیافتد. اجاره خودرو یک راهکار فوق العاده است که سبب می‌شود سفر جاده‌ای برای همه افراد ممکن شود و هیچ سفری به تعویق نیافتد!

علاوه بر این‌ها، مسافرت با یک خودرو در اختیار، سبب افزایش اختیار و آزادی مسافرین و همچنین صرفه جویی در وقت و گاهاً هزینه آنها می‌شود!

  • عروسی

آنچه امضای آخر را پای یک مراسم عروسی لاکچری می‌زند و زیبایی فیلم عروسی را چندین برابر می‌کند یک ماشین عروس لوکس است. مراسم عروسی به تنهایی بسیار پر هزینه است؛ همچنین که مخارج دیگری نظیر اجاره خانه و جهیزیه نیز در آن دخیل هستند، برای درصد غالب افراد جامعه و در این وضع اقتصادی، خرید یک خودرو لوکس ممکن نیست؛ در این حالت بهترین گزینه آجاره آن است. می‌توان با قیمتی ناچیز در مقابل قیمت خرید یک خودروی لوکس، آن را برای شب عروسی اجاره کرد و از آن لذت برد.

به طور معمول، خودروهای این چنینی که به عنوان ماشین عروس اجاره داده می‌شوند همراه با راننده هستند. وجود یک راننده در این حالت هم خیال عروس و داماد را از یک رانندگی مطمئن و آسیب نرسیدن به ماشین راحت می‌کند و هم یک مسئله معمول است که حتی باعث شیک‌تر شدن فیلم عروسی نیز می‌شود.

  • تنوع

این امید به زندگی کردنِ رویاهاست که انسان‌ها را به ادامه دادن و تکاپو تشدیق می کند. رویاها با هم متفاوت اند و این تفاوت چیزی از ارزش هیچکدام کم نمی‌کند. رویا برخی، سوار شدن بر ماشینی اصطلاحا لاکچری و شیک است تا با راندن آن، حال خوبی را تجربه کنند. اما شرایط امروزه اقتصادی جامعه رسیدن به این رویا را از بسیاری گرفته است. در این شرایط تنها راه رسیدن به آن، اجاره آن به طور موقت است. اجاره خودرو می‌تواند با هزینه‌ای ممکن‌تر، تنوع را به زندگی خسته کننده روزمره بسیاری از افراد بازگرداند.

ملزومات اجاره خودرو

اجاره خودرو به دلیل این که فرآیند پر ریسک و خطر است برای اطمینان خاطر هر دو سمت معامله علاوه بر پرداخت هزینه کرایه آن، نیازمند مدارک و ضمانت‌های دیگری نیز هست.

  • در وهله اول، باید گفت سن فرد یک مسئله مهم است. برخی از مراکز حداقل سن را ۱۸ و برخی ۲۰ می‌دانند. مهم‌ترین نکته این است که فرد اجاره کننده باید قطعاً به سن قانونی رسیده باشد.
  • دومین مسئله داشتن گواهینامه دارای اعتبار است. طبیعتاً بدون در اختیار داشتن گواهینامه خودرویی به کسی اجاره داده نمی‌شود.
  • مسئله بعد مدرک شناسایی است. شناسنامه و کارت ملی، مدارک شناسایی معتبری محسوب می‌شوند ولی در بیشتر مراکز آنچه درخواست می‌شود اکثراً کارت ملی است. همچنین ممکن است از شما خواسته شود در مورد شاغل بودن خود نیز مدارک ارائه دهید.

مهم‌ترین ضمانتی که فرد اجاره کننده ملزم به ارائه آن است یک چک یا سفته به قیمت روز خودروی مورد اجاره است. مورد بعد ودیعه نقدی است که باید پرداخت شود. هر دو مورد چک و ودیعه با نوع خودرو مورد اجاره مرتبط هستند و با توجه به آن، تنظیم می‌شوند.

مدارک لازم جهت ثبت خودرو برای اجاره

در مورد ثبت خودرو، مسئله بسیار ساده است. سند خودرو و کارت ماشین و مواردی این چنینی مدارکی هستند که از فرد خواسته می‌شوند. مدارکی که صاحبین همه خودروهای قانونی آنها را دارا هستند. چه خودرویی را اجاره می‌دهید و یا چه می‌خواهید اجاره کنید؛ بسیار مهم است که مرکز یا سایتی که به آن مراجعه می‌کنید از شما مدارک و یا ضمانت‌های غیر منطقی درخواست نکند. بهترین گزینه، مراجعه به یک سایت معتبر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *