دانستنی

چرا سئو مهم است ؟(همین حالا به فکر سئو سایتتان باشید)

بعد از اینکه سایت تان را راه اندازی کردید باید به فکر رسیدن به نتایج اول گوگل بخصوص رتبه اول گوگل باشید. آیا تا به حال فکر کرده اید که اگر در کلمات کلیدی سایتتان به نتایج اول گوگل برسید چه می شود؟ آیا تا به حال فکر کردید که چرا سئو مهم است و اینکه چرا باید به فکر سئو و بهینه سازی سایت تان باشید؟

با توجه به اینکه بسیاری از دوستان به دنبال راه اندازی کسب و کار اینترنتی  و کسب درآمد از اینترنت هستند بعد از اینکه سایت شان را راه اندازی میکنند  اصلا به این فکر نمی‌کنند که چرا سئو مهم است .

وقتی شما در کلمات کلیدی حوزه کاریتان رتبه اول گوگل را  کسب کنید باعث می‌شود که روزانه ترافیک نامحدودی وارد سایت تان بشود. وقتی ترافیک سایت تان افزایش پیدا کند باعث می شود روزانه درآمد تان افزایش پیدا کند و مخاطبان هدف تان را جذب سایتتان کنید.

سئو و بهینه سازی سایت به این دلیل مهم است که وقتی شما سایتتان را بهینه سازی میکنید دیگر نیازی به هزینه های اضافی مثل تبلیغات اینترنتی، تبلیغات در سایت های دیگران و یا حتی تبلیغات گوگل ندارید. شما به صورت کاملا رایگان می توانید در نتایج اول گوگل حضور داشته باشید.

مهمترین وظیفه شما بعد از راه اندازی و ساخت سایت این است که کاری کنید به نتایج اول گوگل برسید. برای رسیدن به نتایج اول گوگل  دو راه وجود دارد،  راه اول این است که شما بابت تبلیغات گوگل به گوگل پول بدهید تا سایت تان را در کلمات کلیدی مدنظرتان به نتایج اول گوگل برساند که در این روش ممکن است هزینه های زیادی از شما گرفته شود و به سرمایه های بسیار زیادی نیاز است.

راه دوم که یک راه کاملاً رایگان است این است که شما سایتتان را سئو و بهینه سازی کنید. که هدف اصلی ما از نوشتن این مقاله این است که شما سایتتان را بهینه سازی کنید.

تا انتهای این مقاله همراه من باشید تا اول به شما بگم که چرا سئو مهم است و چگونه سایتتان را بهینه سازی کنید. پس تا انتهای این مقاله همراه من باشید.

 

چرا سئو مهم است ؟

چرا سئو مهم است ؟

۱-  اول اینکه یکی از روش‌های کاملاً رایگان بازاریابی اینترنتی است. مقاله آموزش بازاریابی اینترنتی سایت آکادمی سبز خوانده باشید  می دانید که یک سری از روش های  بازاریابی اینترنتی نیاز به سرمایه های اولیه دارند. اما سئو و بهینه سازی سایت  یکی از روشهای بازاریابی اینترنتی است که نیاز به هیچ سرمایه ای ندارد و اگر  سئو و بهینه سازی  سایت را کامل یاد بگیرید می توانید به صورت کاملا رایگان از این روش بازاریابی اینترنتی استفاده کنید.

۲-  وقتی شما سایتتان را بهینه سازی می کنید باعث می‌شود که درآمد اینترنتی تان افزایش پیدا کند. وقتی شما در نتایج اول گوگل باشید با توجه به اینکه ترافیک سایت تان افزایش پیدا می کند  درآمد اینترنتی تان هم افزایش پیدا می‌کند.

۳- سئو و بهینه سازی سایت یکی از روشهای کاملا رایگان برای افزایش بازدید سایت است.  وقتی اصول  سئو و  بهینه سازی سایت را  کامل یاد بگیرید می توانید به صورت نامحدودی ترافیک سایتتان را افزایش بدهید.

۴-  وقت سایتتان را بهینه سازی می کنید  می‌توانید مخاطبان و کاربران هدفتان را جذب سایت تان کنید. مخاطبان هدف آن کسانی هستند که حاضرم بابت محصولات و خدماتتان به شما پول بدهند.

۵-  وقتی سایت تان را بهینه سازی می کنید دیگر نیازی به هزینه های اضافی مثل تبلیغات ندارید.  اگر هیچ سرمایه‌ای برای تبلیغات نداریم ما به شما پیشنهاد می کنیم روی سئو سایت تان کار کنید و سعی کنید مبحث سئو  و بهینه سازی سایت را کامل یاد بگیرید.

حالا که متوجه شدید  چرا سئو مهم است ما به شما پیشنهاد می کنیم به همراه من باشید تا شما را بیشتر با مباحث سئو و بهینه سازی سایت آشنا کنیم.

اصلا بهینه سازی وب سایت چیست ؟

اصلا بهینه سازی وب سایت چیست ؟

منظور از سئو و بهینه سازی سایت این است که شما کاری کنید سایت تان در کلمات کلیدی مربوط به کسب و کارتان در نتایج اول گوگل دیده شود. برای این که بتوانید سایتتان را در نتایج اول گوگل بیارید باید به فکر بهینه‌سازی سایت تان باشید.

در هر حوزه ای که فعالیت میکنید مخاطبان و کاربران زیادی وجود دارند که برای رفع نیازهای شان در گوگل جستجو می کنند و فقط کافیست که شما سایتتان را بهینه سازی کرده باشید تا در نتایج اول گوگل حضور داشته باشید.

برای دیده شدن در نتایج اول گوگل شما باید نسبت به بقیه سایت ها بهتر عمل کنید و روی سئو و بهینه سازی سایتتان زمان بگذارید.

برای تبدیل شدن به یک سئوکار حرفه ای باید تمام مراحل سئو و بهینه سازی سایت را به صورت کاملاً حرفه‌ای یاد بگیرید. کلا سئو و بهینه سازی سایت به سه مرحله ی انتخاب کلمات کلیدی، سئو داخلی یا بهینه سازی داخلی سایت، و سئو خارجی یا همان بهینه سازی خارجی سایت تقسیم می شود.

برای اینکه در نتایج اول گوگل دیده شوید شما باید تمام مراحل را سئو را به صورت کامل یاد بگیرید . برای یادگیری مباحث سئو سایت میتوانید از منابع مختلفی مثل آپارات و یا حتی یوتیوب استفاده کنید.

البته اگر می‌خواهید حرفه‌ای به سئو را یاد بگیرید پیشنهاد می کنم حتماً داخل دوره آموزش سئو سایت آکادمی سبز است که کاملاً رایگان است شرکت کنید. البته در ادامه بیشتر شما را با مراحل سئو و بهینه سازی سایت آشنا خواهیم کرد. پس همراه من باشید.

چرا سئو مهم است ؟ (مراحل سئو سایت)

چرا سئو مهم است ؟ (مراحل سئو سایت)

همانطور که گفتیم سئو و بهینه سازی سایت به سه مرحله تقسیم می شود. برای رتبه گرفتن در گوگل و رسیدن به نتایج اول گوگل شما باید این سه مرحله را به صورت کامل یاد بگیرید و روی سایتتان پیاده سازی کنید.

مرحله اول انتخاب کلمات کلیدی است، در مرحله اول شما باید بهترین کلمات کلیدی را برای سایت تان انتخاب کنید. منظور از کلمات کلیدی همان کلمات و عباراتی هستند که مخاطبان و کاربران در گوگل جستجو می کنند. برای دیده شدن در نتایج اول گوگل شما باید بهترین کلمات کلیدی را برای سایت تان انتخاب کنید.

دومین مرحله در سئو و بهینه سازی سایت سئو داخلی یا on page seo است.به مجموعه کارهایی که باید داخل سایت تان انجام دهید تا سایت تان برای گوگل بهینه سازی شود و سود داخلی می گویند. که در ادامه بیشتر شما را با مبحث سئو داخلی آشنا خواهیم کرد.

و سومین مرحله سئو خارجی سایت یا off page seo است. به مجموعه کارهایی که خارج از سایتتان انجام می دهید تا سایت آن برای گوگل بهینه سازی شود را سئو خارجی می گویند.

حالا که متوجه شدید است که دقیقاً سئو و بهینه سازی سایت چیست در ادامه شما را با این سه مرحله بیشتر آشنا خواهیم. همراه من باشید.

۱- انتخاب کلمات کلیدی در بهینه سازی سایت

اولین مرحله در سئو و بهینه سازی سایت انتخاب کلمات کلیدی برای سایتتان است. منظور از کلمات کلیدی همان کلماتی هستند که مخاطبان و کاربران در گوگل جستجو می‌کنند تا نیازشان برطرف شود. شما باید در این مرحله بهترین کلمات کلیدی سایت تان انتخاب کنید و سعی کنید سایت تان را روی کلمات کلیدی که انتخاب کردید بهینه سازی کنید که به مرور زمان روی این کلمات رتبه می گیرد.

راه و روش های زیادی برای انتخاب کلمات کلیدی در سئو وجود دارد. برای اینکه بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنید می توانید از ابزارهایی مثل keyword planner، kwfinder، keywordtool .io و یا حتی خود گوگل استفاده کنید. ساده ترین راه برای انتخاب کلمات کلیدی این است که شما از طریق گوگل کلمات کلیدی سایت تان را انتخاب کنید. برای انتخاب کلمات کلیدی از این روش شما باید کلمه کلیدی اصلی تان را در گوگل جستجو کنید و در انتهای صفحه گوگل به شما یک سری کلمات کلیدی پیشنهاد می کند.

کلماتی که گوگل به شما پیشنهاد می کند می‌تواند بهترین کلمات کلیدی برای سایتتان باشد. بزرگترین اشتباهاتی که بسیاری از دوستان در این زمینه انجام می دهند این است که بعد از اینکه سایت شان را ساختند بر روی کلمات کلیدی اصلی و سخت کار میکنند و فکر می کنند که یک سایت تازه تاسیس شده می تواند روی چنین کلماتی رتبه بگیرد.

برای اینکه بتوان از روی کلمات کلیدی اصلی و سخت بگیرید شما باید به درستی کلمات کلیدی سایت تان را انتخاب کنید. راز اصلی رتبه گرفتن روی کلمات کلیدی سخت این است که شما در اولین قدم باید روی کلمات راحت کار کنید و بعد از اینکه روی کلمات راحت کار کردید و رتبه گرفتید. بعد روی کلمات متوسط کار کنید و بعد از اینکه روی کلمات متوسط رتبه گرفتید روی کلمات سخت سخت کار کنید.

رتبه گرفتن روی کلمات سخت ممکن است به ماه ها تلاش نیاز داشته باشد. برای همین است که من به شما توصیه می کنم حتماً بعد از اینکه سایت تان را راه اندازی کردید شروع به کار کردن روی کلمات کلیدی راحت کنید. پس در اولین مرحله شما باید بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنید.

۲- بهینه سازی و سئو داخلی وب سایت

بعد از این که کلمات کلیدی را برای سایت تان انتخاب کردید در این مرحله باید به فکر بهینه سازی داخلی سایت تان باشید. منظور از بهینه سازی داخلی سایت یعنی مجموعه کارهایی که باید انجام بدهید تا سایت تان برای گوگل بهینه سازی شود را بهینه سازی داخلی سایت می گویند.

مهمترین فاکتور در بهینه سازی داخلی سایت تولید محتوای جامع و هدفمند است. شما باید برای هر کلمه کلیدی که انتخاب می کنید یک محتوای کامل و جامع بنویسید. برای رتبه گرفتن در نتایج اول گوگل باید محتوایی که تولید می کنید کامل‌تر و جامع‌تر از محتوای رقیبانتان باشد. برای همین توصیه می‌کنیم قبل از اینکه شروع به تولید محتوا کنید حتماً کلمه کلیدی مد نظرتان را در گوگل جستجو کنید و محتوای رقیبانتان را کامل بررسی کنید.

به عنوان مثال اگر کلمه کلیدی من آموزش تولید محتوا است. و بخواهم یک محتوای کامل و جامع برای این کلمه کلیدی بنویسم در اولین قدم کلمه کلیدی آموزش تولید محتوا را در گوگل جستجو می کنم و محتوای رقیبانم را کامل بررسی می کنم. برای اینکه در نتایج اول گوگل دیده شوید محتوای تان باید کامل تر و جامع تر از محتوای رقیبانتان باشد.

مبحث تولید محتوا مهمترین مبحث سئو داخلی و حتی سئو محسوب می‌شود. محتوای که تولید می کنید باید بر اساس نیاز مخاطبان تولید شود. یعنی مخاطبانتان بعد از این که محتوای تان را خواندند نیازشان برطرف شود. اگر بتوانید چنین محتوای تولید کنید مطمئن باشید خیلی زود در نتایج اول گوگل دیده می‌شود.

علاوه بر اینکه محتوای که تولید می کنید باید یک محتوای کامل و جامع باشد باید تمام فاکتورهای سئو داخلی را در آن رعایت کنید. به عنوان مثال حتماً در محتوای تان از تصاویر هم مرتبط با موضوع محتوای که نوشتید استفاده کنید. حتماً تصاویر محتوای تان را بهینه سازی کنید. از تگ های h2 و h3 به درستی استفاده کنید. سعی کنید در محتوای تان به مطالب داخلی سایت تان لینک داخلی بدهید. سعی کنید در محتوایی که تولید می کنید به منابع معتبر که دارای اعتبار بالایی هستند اینکه خارجی بدهید این کار باعث می شود راحت تر بتوانید در نتایج اول گوگل دیده شوید. سعی کنید هر چند وقت یکبار یا ماهی یکبار محتواهای قدیمی سایت تان را بروزرسانی کنید. این کار باعث افزایش بازدید سایت تان می شود . حالا که ما موضوع تولید محتوا و سئو داخلی یا شدید باید به فکر تولید محتوای هدفمند و جامع برای مخاطبان تان باشید.

۳- بهینه سازی و سئو خارجی وب سایت

سومین مرحله در سئو و بهینه سازی سایت، سئو خارجی یا همان off page seo است. منظور از سئو خارجی به مجموعه کارهایی که باید خارج از سایت تان انجام دهید سایتتان برای گوگل بهینه سازی شود راسر خارجی می گویند. مثل ساخت بک لینک با کیفیت فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و لینک دادن به سایت تان. شاید بپرسید که منظور از بک لینک چیست؟

یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم در سئو و بهینه سازی ساخت بک لینک با کیفیت است. وقتی یک سایتی به سایت شما لینک میدهد و لینک سایت تان را داخل سایت قرار می دهد و به مطالب سایت لینک میدهد بک لینک برای شما محسوب می شود.

برای اینکه بتوانید در نتایج اول گوگل دیده شوید علاوه بر اینکه باید محتواتان با کیفیت باشد باید برای سایتتان شروع به ساخت بک لینک کنید. برای ساخت بک لینک اصلا نیازی به هزینه های اضافی مثل خرید رپورتاژ و خرید بک لینک ندارید. شما میتوانید به صورت کاملآ رایگان برای سایتتان بک لینک رایگان بسازید. برای ساخت بدن می‌توانید از سیستم های وبلاگدهی ایرانی و خارجی استفاده کنید یا اینکه می توانید در انجمن ها عضو شوید و به سایت تان لینک بدهید .

 

جمع بندی

سئو و بهینه سازی سایت نقش بسیار مهمی در کسب و کارهای اینترنتی دارد. برای اینکه بفهمید چرا سئو مهم است اگر این مقاله را مطالعه نکردید پیشنهاد می کنم حتما یک بار این مقاله را بخوانید. برای اینکه بتوانید سایتتان را بهینه سازی کنید باید این سه مرحله سئو را کامل یاد بگیرید و طبق این سه مرحله سایت تان را بهینه سازی کنید. با بهینه سازی سایت تان می توانید ترافیک زیادی را وارد سایتتان کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *