دانستنی

چرا طراحی لوگو برای هر سازمانی حیاتی است؟

چرا طراحی لوگو برای هر سازمانی حیاتی است؟

تقریبا همه کسب‌وکارها دارای یک لوگوی اختصاصی هستند که نشان دهنده‌ی ارزش‌ها و ویژگی‌هایش در بازار و در میان عموم است. اما تمامی لوگوها اثربخشی مورد نظر را ندارند. طراحی لوگو اغلب نقش مهمی در بازاریابی سازمان و کسب‌وکارها در بازار رقابتی امروز ایفا می‌کند. در ادامه توضیح می‌دهیم که چطور طراحی لوگو، ارزش برند و کسب‌وکار شما را افزایش می‌دهد. اما قبل از آن بهتر است تعریفی از لوگو داشته باشیم.

لوگو چیست؟

لوگو (Logo) یک نماد یا نشانه گرافیکی است که انواع مختلفی از جمله تصویری، انتزاعی، نوشتاری و … دارد. لوگوها باید نماد شرکت شما باشند و داستان برند شما را در ساده‌ترین حالت ممکن به مخاطب منتقل کنند، به همین دلیل است که طراحی حرفه ای لوگو اهمیت زیادی دارد. هرچه یک لوگو حرفه‌ای‌تر طراحی شده باشد، تاثیر بیشتری روی مخاطب گذاشته و بیشتر در ذهن آن‌ها می‌ماند.

چرا هر سازمانی به یک لوگو نیاز دارد؟

دلایل زیادی وجود دارند که ضرورت طراحی لوگو را ثابت می‌کنند. در ادامه ۴ مورد از این دلایل را ذکر خواهیم کرد. پس همراه ما باشید.

هویت برند

به گفته سایت‌ بازاریابی marketectsinc، لوگو موثرترین ابزار برندینگ است تا بتوانید هویت برند خود را در بازار بسازید. اگر لوگوی شما بتواند پیامتان را بطور موثر و گیرا منتقل کند، کمک می‌کند برای کسب‌وکار خود هویتی منحصر به فرد خلق کنید. فراموش نکنید لوگوها بر روی تمامی ابزارهای بازاریابی از جمله وبسایت، کارت تجاری، نوشت افزار و بروشورها چاپ می‌شوند. با این حضور گسترده، مخاطب کم کم به لوگوی شما و نهایتا به کیفیت بالای محصولات و خدمات وابسته می‌شود. پس لوگو قدرتمندترین روش خلق هویت برند باقی می‌ماند.

شناخت

هر سازمان با هدف معرفی بیشتر محصولات به مشتریان بالقوه و بالفعل کار می‌کند. شرکت‌ها اغلب به دنبال شناساندن بیشتر استانداردهای بالای خدمات و کالاهایشان هستند و تمایل دارند مشتریان (بالقوه و بالفعل) کسب‌وکارشان را جدی بگیرند. سایت clapboom می‌گوید لوگو نماد کسب‌وکار شماست و تعیین می‌کند که چطور شناخته شوید. لوگو در به رسمیت شناختن محصولات و خدمات با کیفیت بالا نقشی اساسی بازی می‌کند.

علاوه بر این، یک لوگوی حرفه‌ای در ایجاد حس اطمینان خاطر بین مصرف‌کنندگان نقش بسزایی دارد، همچنین به افزایش ارزش برند کمک می‌کند تا مصرف‌کنندگان بتوانند به سرعت آن را به یاد آورند. فراموش نکنید وقتی مردم لوگوی شما را می‌بینند تجربه، احساس و سلیقه‌ی خودشان را نگاه می‌کنند.

حرفه‌ ای بودن

مزیت دیگر لوگو این است که رویکرد حرفه‌ای برند شما در اجرای کسب‌وکارتان را نشان می‌دهد. اغلب مردم لوگویی با کیفیت بالا را به کیفیت خدمات آن شرکت ربط می‌دهند. بنابراین یک لوگوی حرفه‌ای و گیرا در معنا بخشیدن به کسب‌وکار مهم است. همچنین این که از چه نوع لوگویی استفاده کنید، تاثیر زیادی در برداشت دیگران از شما خواهد داشت. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم با انواع لوگو آشنا شوید.

پیشی گرفتن در رقابت

زمانی‌که لوگوی خود را طراحی کردید، طرح حرفه‌ای آن براحتی توجه مردم را جلب می‌کند. این امر منجر به جذب سهم زیادی از بازار می‌شود. از آنجاییکه مشتری کیفیت طراحی لوگو را با کیفیت محصولات و خدمات مرتبط می‌داند، لوگو بعنوان مزیتی رقابتی در بازار محسوب می‌گردد. تمام بزرگان عرصه‌ی جهانی از لوگو با هدف حفظ رقابت استفاده می‌کنند.

جمع بندی

لوگو صرفا یک “تصویر” نیست بلکه عنصر مهمی در مدیریت شهرت کسب‌وکار شماست، که باید تنها به وسیله‌ی طراحان حرفه‌ای گرافیک و افراد متخصص در این زمینه طراحی گردد. اگر شما نیز به دنبال طراحان حرفه‌ای لوگو هستید، کافی است پروژه خود را در پونیشا ثبت کنید تا بهترین طراحان این حوزه، پیشنهاد کاری خود را برای شما ارسال کنند.

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *