دانستنی

چگونه از طریق فریلنسینگ درآمد ثابتی داشته باشید

چگونه از طریق فریلنسینگ درآمد ثابتی داشته باشید

بسیاری از فریلنسرها قصد دارند از طریق کار فریلنسینگ خود به استقلال مالی برسند، اما خیلی زود درمی‌یابند که شغل فریلنسینگ می‌تواند غیرقابل‌اطمینان و نامنظم باشد. گاهی کارهای زیاد و گاهی کارهای کم و فاصله‌دار موجود هستند. سوال اینجاست: چگونه یک فریلنسر می‌تواند درآمد ثابتی داشته باشد؟

۱- کاری را انجام دهید که در آن بهترین و بیشترین مهارت را دارید.
بیایید به عنوان مثال به کار فریلنسینگ نویسندگی نگاهی بیاندازیم. تقریباً هر کسی می‌تواند در مورد هر موضوعی جست‌وجویی ساده در اینترنت انجام دهد و مقاله‌ای مرتبط با موضوع پیدا کند. اما یک جست‌وجوی تخصصی و بر پایه مهارت، کاملا متمایز بوده و در نتیجه نهایی کار آشکار می‌شود. ایجاد محتوای عالی باعث می‌شود مشتریانی داشته باشید که در آینده مجدداً به شما مراجعه کنند. این قسمت مهمی از داشتن درآمد فریلنسینگ ثابت است.

۲- کار خود را بر اساس قوت‌ها و ضعف‌هایتان تنظیم کنید.
برای هر نیازی بازاری وجود دارد. در کار فریلنسینگ خود عمومی عمل نکنید. اجازه دهید مشتریان شما بدانند در چه زمینه‌ خاصی مهارت ویژه‌ای دارید. برای آن بازار کار مشخص تلاش کنید و خواهید دید که مشتریان ثابت شما، درآمد شما را ثابت نگه خواهند داشت.

۳- تبلیغ کنید، تبلیغ کنید و باز هم بیشتر تبلیغ کنید.
مارکتینگ راه بسیار مناسبی برای داشتن درآمد فریلنسینگ ثابت است. بهتر است تعداد مشتریان شما  زیاد باشند. داشتن مشتریانی که در انتظار وقت خالی شما هستند بهتر از آن است که نگران درآمد خود باشید.

لازم نیست هزینه هنگفتی را برای تبلیغات متحمل شوید. می‌توانید کار فریلنسینگ خود را از طریق رسانه‌های اجتماعی، به صورت شفاهی، و از طریق ایمیل گسترش دهید. امروزه، داشتن وبسایت یا وبلاگ امری ضروری است. این کار، راه مناسبی برای به روز نگه داشتن مشتریان است، در این صورت آنان خواهند دانست هنگام نیاز به خدماتی که شما ارائه می‌کنید به چه کسی مراجعه کنند.

داشتن وبلاگ یا وبسایت راه مناسبی برای به نمایش گذاشتن تخصص‌تان و پاسخگویی به سؤالات مخاطبان (مشتریان) است. از طریق وبسایت یا وبلاگ، مشتریان راضی از شما تعریف خواهند کرد، و این باعث می‌شود متعاقباً مشتریان دیگری به شما رجوع کنند.

۴- صبر داشته باشید.
ممکن است کلیشه‌ای به نظر برسد اما هر فریلنسری که منبع ثابتی برای درآمد خود می‌خواهد باید به این موضوع توجه کند. ایجاد لیستی از مشتریان معتمد وقت‌گیر است. ارتباط با تعدادی از مشتریان سخت است و تعدادی به دلایل نامعلومی خارج از دسترس می‌شوند. سعی کنید مهارت برخورد با انواع مشتریان را در خود تقویت کنید، در این صورت خواهید توانست بدون به خطر انداختن ارزش و اعتبارتان با آنان کنار بیایید. این موضوع باعث ایجاد درآمد ثابتی برای کارتان می‌شود.

همانطور که با صبر پیش می‌روید، حواستان به کیفیت کارتان نیز باشد و به طور مداوم بهبود مهارت‌هایتان را به خود گوشزد کنید.

۵- درآمدتان را سرمایه‌گذاری کنید.
حتما به طور هوشمندانه‌ای درآمد فریلنسینگ خود را سرمایه‌گذاری کنید. در طول ماه‌های بیکاری یا زمانیکه نمی‌توانید به هر دلیلی خدماتی ارائه کنید، این سرمایه‌گذاری‌ها منابع معتبری برای درآمدهای آتی خواهند بود.

۶- شبکه سازی کنید.
با افراد همفکر ارتباط برقرار کنید و به آنان به جای رقیبی که باید شکست دهید، به عنوان کمکی برای رسیدن به موفقیت نگاه کنید.

درآمد از طریق سایت فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)
فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.
www.freelancepars.com
۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.
۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.
۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *