دانستنی

کسب درآمد با مارکت پلیس

کسب درآمد با مارکت پلیس

یک مارکت پلیس (marketplace) آنلاین یک وب‌سایت یا اپلیکیشن فعال در حوزه تجارت الکترونیک می‌باشد که خدمات و محصولات را برای مصرف‌کنندگان از تأمین‌کنندگان بیرونی مجموعه شما فراهم می‌سازد. منظور از تأمین‌کنندگان بیرونی تأمین‌کنندگانی هستند که خارج از مجموعه شما یا در شراکت با شما اقدام به تأمین کالاهای مورد نیاز کنند. نکته کلیدی استفاده از مارکت پلیس در تأمین‌ کالاها و استفاده از انبار شرکای شماست. معمولا مارکت پلیس‌ها محصولات خود را عرضه نمی کنند اما در این میان استثناهایی مانند دیجی کالا و آمازون وجود دارد. این بیزنس مدل به شما اجازه می‌دهد که از تعداد زیادی منبع خرید کنید. تمام تراکنش‌ها توسط دارنده مارکت‌ پلیس پردازش و تحویل می شود.

مارکت پلیس (marketplace) برای چه کسانی سودمند است؟

آیا پیاده‌سازی مارکت پلیس برای بیزینس شما سودمند است یا خیر؟ بهترین مکان برای پاسخگویی به این سوال به وب سایت سپیدان است. مارکت پلیس به شما اجازه می‌دهد که به طیف گسترده‌ای از مشتریان به سرعت دست یابید. این کانال عرضه برای تولیدکنندگان محصولات که به دنبال عرضه محصولات منحصر به فرد خود هستند خیلی جذاب است. علاوه بر تولیدکنندگان این مسیر برای عرضه کنندگان محصولات و کسانی که عمده فروش هستند نیز به شدت کاربردی است.  مارکت پلیس می‌تواند مزایای زیادی برای انواع مختلف شرکت‌ها از برندهای خیلی کوچک و محدود تا کسب و کارهای خیلی بزرگ ایجاد کند.

انواع مارکت پلیس‌های (marketplace) آنلاین

کسب درآمد از طریق ایجاد فروشگاه محصولات خود بصورت رایگان در سرکالا

اگر هر کدام از شما کسب و کاری داره چه کسب و کار خانگی و یا مغازه ای داره و علاقه داره که کارشو توسعه بده و محصولاتش رو بیشتر معرفی کنه و  فروشگاه اینترنتی داشته باشه میتونه فروشگاه خودشو تو سایت سرکالا درست کنه و محصولاتشو و اجناس مغازه شو تو فروشگاه خودش بذاره و لینک فروشگاه خودشو تو کانال های مختلف بذاره و یا به دوستان خودش بده تا محصولاتشو تو فروشگاهش ببینند و خرید کنند .

هدف از ایجاد سایت فروشگاهی سرکالا، تجمع محصولات و کالاهای موجود در مغازه‌های کوچک گسترده سطح شهر در یک فروشگاه جامع و کامل و ارائه حق انتخاب بهینه به مشتریان از میان انبوهی از کالاهای مشابه و دسترسی سریع و آسان به آنهاست.
هدف، ایجاد یک ارتباط مستقیم بین فروشنده و خریدار است به‌گونه‌ای که فروشنده بتواند تمامی کالاهای موجود در فروشگاه خود را در کمترین زمان ممکن و به نحو احسن به خریدار معرفی کند و خریدار نیز بتواند کالاهای موردنیاز خود را با دقت و اطلاعات کامل و با صرف کمترین وقت و انرژی و مناسب‌ترین قیمت تهیه کند.

دستورالعمل اجرایی

برای ساختن فروشگاه خودتون مراحل زیر را دنبال کنید
مراحل ایجاد فروشگاه با موبایل :
۱- وارد سایت زیر بشید .
www.sarkala.com
۲- گزینه حساب کاربری رو در پایین بزنید
۳-عضویت را بزنید
۴-گزینه من یک فروشنده هستم را بزنید و اطلاعات خود را وارد کنید ودکمه عضویت را بزنید .
۵-دقت داشته باشید در بخش اطلاعات ایمیل شما و گذر واژه شما نام کاربری و پسورد شما برای ورود به سایت هستند که باید جایی یادداشت کنید که فراموش نکنید .
در زیر باکس اسم فروشگاه لینکی نمایش داده میشود که این لینک آدرس فروشگاه شماست که باید آنرا هم جایی یادداشت کنید تا برای دیگران بفرستید .
۶- بقیه مراحل را ادامه دهید تا پنل پیشخوان فروشگاه شما ایجاد شود .
۷ – سپس وارد تنظیمات پنل پیشخوان شما شوید و عکس بنر و پروفایل فروشگاه خود را ایجاد کنید .

بعد از اینکه فروشگاهتون رو ساختید حالا نوبت گذاشتن محصولاتتون تو فروشگاهتون است

روش گذاشتن محصول در فروشگاهتون

۱- وارد سایت سرکالا بشید
www.sarkala.com

۲- در پیشخوان و در باکس مشکی وسط صفحه منو را باز کنید
۳- با یوزر نیم و پسورد وارد پیشخوان فروشگاه خودتون بشید
۴- گزینه محصولات و افزودن محصول جدید را بزنید
۵- تصاویر و قیمت و توضیحات محصول خود را اضافه کنید و افزودن محصول را بزنید و در صفحه جدیدی که باز میشود اطلاعات محصول را چک کنید و ذخیره اطلاعات را بزنید .
محصول شما در فروشگاهتان ذخیره شد.

امروزه تعداد مختلفی مارکت پلیس در بازار موجود می‌باشد. اگرچه هر مارکت پلیس در مسیر ارائه خدمات خود متفاوت است اما تعدادی دسته بندی کلی بر مبنای خدماتی که ارائه می دهند می توان در نظر گرفت:

  1. دسته‌بندی بر مبنای روابط b2b ،b2c ،c2c مثل علی بابا آمازون و دیجی کالا
  2. دسته‌بندی بر مبنای ارائه خدمات و محصولات مثل تخفیفان و علی بابای ایرانی
  3. دسته‌بندی‌ها بر مبنای خدمات و حوزه فعالیت صنفی

هر مارکت‌ پلیس (marketplace)  ممکن است به یک یا چند دسته فوق تعلق داشته باشد

دسته‌بندی دیگری که در رابطه با مارکت پلیس‌ها وجود دارد به شرح زیر است:

  1. عمودی: مارکت پلیس‌هایی که تعداد زیادی تامین کننده دارند اما تنها یک قلم یا یک گروه کالا را عرضه می کند  مانند علی بابا فروش بلیط، تهران کالای فروش لوازم خانگی
  2. افقی: مارکت پلیس‌هایی که تعداد زیادی از محصولات را با دسته‌بندی‌های مختلف و در گروه کالاهای متفاوت است عرضه می کند به عنوان مثال فروشگاه دیجی کالا
  3.  جهانی: این نوع مارکت پلیس‌ها علاوه بر عرضه انواع مختلف محصولات در گروه‌ها و دسته‌بندی‌های متفاوت به عرضه محصولات در سراسر جهان اقدام می کند و فعالیت آن‌ها منحصر به منطقه‌ای که در آن تاسیس شده‌اند نیست به عنوان مثال می‌توان به فروشگاه‌هایی آمازون و زالاندو اشاره کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *