دانستنی

۵ پیشنهاد برای افزایش تمرکز در جلسه‌های آنلاین

۵ پیشنهاد برای افزایش تمرکز در جلسه‌های آنلاین

همه‌ی ما از رفتن به جلسه‌های طولانی، خسته کننده و اغلب بی‌فایده فراری هستیم. جلسه‌هایی که معمولا پر از حرف‌های زیبا هستند اما انگار هیچ وقت به فاز عملیاتی نخواهند رسید. با تغییر سبک زندگی و کاری این جلسه‌‌های سنتی کم‌کم باید جای خود را به جلسه‌‌های کوتاه، هدفمند و اغلب آنلاین بدهند. در دورکاری و فریلنسینگ از آنجایی که کارها معمولا براساس تسک و وظایف انجام می‌شود و نه ساعت کاری، در جلسات هم معمولا به اصل قضیه پرداخته می‌شود. بدون حاشیه و حرف‌های اضافی راجع به روند انجام کار، ددلاین‌ها، باگ‌ها و تمام موارد مرتبط با پروژه صحبت می‌شود و در نهایت یک جمع‌بندی کلی از جلسه. توجه به این ۵ مورد می‌تواند به شما کمک کند تا در طول جلسه‌های آنلاین تمرکز بیشتری داشته باشید:

۱. قبل از شروع جلسه حتما همه‌ی مواردی که باید درباره‌ی آنها صحبت یا تصمیم‌گیری شود را جایی یادداشت کنید. می‌توانید از ابزارهای مدیریت پروژه مثل ترلو، تسکولو و تو دو ایست استفاده کنید و یا این موارد را روی یک کاغذ کنار لپ تاپ نوشته و بچسبانید و در طول جلسه بعد از صحبت از آن و حل کردن یا ارجاع دادن به فرد خاص نتیجه‌ی آنرا برای پیگیری‌های مجدد به طور خلاصه و کوتاه یادداشت کنید.

۲. جلسه‌ها را سر ساعت شروع کنید، از قبل از شروع جلسه از شارژ بودن موبایل یا لپ تاپ خود اطمینان حاصل کنید و سعی کنید در محیطی آرام و با کم‌ترین حواس‌پرتی نشسته باشید. اگر در خانه تنها نیستید حتما به اعضای خانواده اطلاع دهید که چه ساعتی جلسه‌ی کاری دارید تا مطلع شوند.

۳. تب‌های اضافی مرورگر خود را ببندید، از نرم‌افزارهایی که در طول جلسه نیازی به کار با آن‌ها ندارید خارج شوید و حتما موبایل خود را در حالت بی‌صدا بگذارید تا نوتیفیکیشن‌ها باعث حواس‌پرتی شما در طول جلسه نشوند.

۴. جمع بندی از صحبت‌، ایده‌ و نظرات مطرح شده در جلسه را فراموش نکنید. این موضوع باعث می‌شود بقیه‌ی افراد حاضر در جلسه حس بهتری از مشارکت در بحث‌ها داشته باشند و انگیره‌ی بیشتری برای ایده‌ پردازی بگیرند.

۵. سعی کنید جلسه‌‌ها را سر ساعت تمام کنید. امکان دارد افراد حاضر در جلسه برای زمان بعد از جلسه‌ی خود برنامه‌ی از قبل مشخصی داشته باشند که با طول کشیدن جلسه همین باعث عدم تمرکز آن‌ها خواهد شد.

در نهایت سعی کنید برای جلسه‌های خود یک روند مشخص در نظر بگیرید. اگر دوست دارید می‌توانید از ایده‌ها و روش‌های مختلف کنترل و برگزاری جلسات آنلاین استفاده کنید تا به بهترین روش مورد نظر خود برسید. ساختن یک فرهنگ درون سازمانی همیشه کمی زمان‌بر است اما می‌تواند در طولانی مدت نتایج خوبی روی اعضای تیم داشته باشد.

شما چه پیشنهادهای دیگری برای افزایش تمرکز در طول جلسه‌های آنلاین دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *