دانستنی

۹ دلیل برای اینکه همین حالا از خود قدردانی کنید

۹ دلیل برای اینکه همین حالا از خود قدردانی کنید

ما تقریبا به تشکر کردن از دیگران عادت داریم، اما در تشکر کردن از خودمان کوتاهی می‌کنیم. به این مسئله فکر کنید، یک “تشکر” ساده از خودمان می‌تواند به شدت بر روی میزان خوشحالی ما تاثیرگذار باشد. تنها کسانی که می‌دانند چگونه از خود تشکر و قدردانی کنند، با اعتماد به نفس به زندگی خود ادامه می‌دهند و به راحتی با مشکلات و دشواری‌ها کنار می‌آیند.

در این جا به ۹ دلیل ساده اشاره می‌کنیم که به خاطر آنها می‌توانید از خود تشکر کنید:

۱- گاهی اوقات به خود و زندگی خود شک می‌کنید.

ممکن است به مدت چندین روز احساس بدی داشته باشید و در مورد کاری که انجام می‌دهید و اینکه آیا آن را به درستی انجام می‌دهید یا خیر فکر می‌کنید. ایرادی ندارد. این مسئله به این معناست که شما هنوز رشد و خودکفایی را با آغوش باز می‌پذیرید. کسانی که گذشته‌ی خود را در دیدرس خود قرار می‌دهند، برای دستیابی به موفقیت‌های جدید در آینده آماده هستند.

۲- شما یک شغل دارید.

مهم نیست چه کاری انجام می‌دهید و چه مقدار پول به دست می‌آورید. شما چیزی برای خوردن، جایی برای خوابیدن و چیزی برای پوشیدن دارید. ممکن است این شغل، به عنوان شغل رویایی شما نباشد، اما نگران نباشید، آن چه که واقعا اهمیت دارد این است که شما مستقل و مسئولیت‌پذیر هستید، بنابراین به خود امتیاز مثبت بدهید.

۳- شما زمان کافی برای انجام دادن کاری که از آن لذت می برید را دارید.

حتی اگر این کار تنها دراز کشیدن بر روی تخت و تماشای سریال مورد علاقه‌ی شما در کنار خوردن تنقلات باشد.

۴- شما به چیزی علاقه‌مند هستید.

این کار می‌تواند مطالعه، مسافرت کردن، گوش دادن به موسیقی، یادگیری زبان‌های خارجی و یا چتربازی باشد. ممکن است یکی از این فعالیت‌ها به اندازه‌ای شما را وسوسه کند که تمایل داشته باشید که زمان بسیاری را به این فعالیت اختصاص دهید.

۵- شما یک یا دو دوست صمیمی واقعی دارید.

مردم اغلب درباره‌ی تعداد دوستان خود نگران هستند اما در مورد کیفیت دوستی خود نگرانی ندارند. همه‌ی ما به دوستانی احتیاج داریم که بتوانیم خصوصی‌ترین مطالب و افکار خود را با آن‌ها در میان بگذاریم. کسانی که بتوانند در موفقیت‌های ما در کنار ما شادمانی کنند و در زمان شکست خوردن با ما همدردی کنند. و کسانی که بتوانیم در سکوت، به راحتی در کنار آن ها بنشینیم و لذت ببریم.

۶- به خود اجازه می‌دهید تا از لذت‌های کوچک در زندگی برخوردار شوید.

این مسئله می‌تواند رفتن به کنسرت خواننده‌ی محبوب شما، خریدن یک کتاب جدید، و یا حتی تمام کردن آخرین تکه‌ی باقی مانده از کیک در یخچال باشد. هر چیزی که باشد، شما با تمامی وجود از آن لذت می‌برید.

۷- شما با خود صادق هستید و می‌توانید به راحتی در زمانی که کارها به خوبی پیش نمی‌روند، آن را بپذیرید.

شما در تلاش هستید تا شرایط خود را بهبود دهید.

۸- شما دیگر فردی که در گذشته بودید، نیستید.

شما همیشه چیزهای جدیدی یاد می‌گیرید، رشد می‌کنید و به تغییر چیزی در زندگی خود می‌پردازید. و مهم‌تر از همه، می‌توانید به صورت عینی به ارزیابی بپردازید. چه شما کار خود را به خوبی انجام داده باشید و چه نتایج در حال حاضر شما از قبل بدتر باشد.

۹- شما می‌دانید چگونه رویاپردازی کنید.

بله شما می‌دانید. و این مسئله هیچ ربطی به تنظیم اهداف و یا برنامه‌ریزی برای شما ندارد. رویاها در حقیقت احساسات هستند و مهم نیست که آن‌ها چه قدر واقع‌گرایانه هستند. همه‌ی ما می‌دانیم که هیچ چیز غیرممکن نیست، تنها دستیابی به برخی اهداف است که بیشتر طول می‌کشد.

قدردانی کردن از خودتان، از آن چیزی که فکر می‌کنید آسان‌تر به نظر می‌رسد. سعی کنیم که برای همه چیز از خود قدردانی کنیم: برای همه‌ی موفقیت‌ها و دستاوردهای کوچک، برای داشتن قابلیت احساس سرزندگی و خوشحالی. بیایید از خود برای کسی که هستیم قدردانی کنیم، از اینکه همه‌ی ما منحصربه فرد و کاملا متفاوت هستیم، اینکه خودمان هستیم نه شخص دیگر. این کار را امتحان کنید و مطمئنا تفاوت را احساس می‌کنید. این کار را امتحان کنید و مطمئن باشید نسبت به قبل احساس بهتری پیدا خواهید کرد. ما این مسئله را تضمین می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *