دانستنی

آژانس دیجیتال مارکتینگ یا فریلنسر دیجیتال مارکتر؟ آشنایی با مزایا و معایب همکاری با هرکدام!

آژانس دیجیتال مارکتینگ یا فریلنسر دیجیتال مارکتر؟ آشنایی با مزایا و معایب همکاری با هرکدام!

در دنیای مدرن امروزه، هر کسب و کاری برای رسیدن به اهداف بازاریابی خود، باید بداند دیجیتال مارکتینگ چیست و چرا به آن نیاز دارد. دیجیتال مارکتینگ در دنیای مدرن، به یکی از ارکان اصلی بازاریابی در هر کسب وکاری تبدیل شده است. بسیاری از کسب و کارها متوجه اهمیت آن در رشد و توسعه تجارت خود شده‌اند و از این رو، سعی می‌کنند که از تکنیک‌های مختلف آن استفاده کنند. با این حال، انجام دادن تمامی این تکنیک‌ها و روش‌ها بدون داشتن دانش تخصصی، بسیار زمان‌بر و دشوار است. همچینن به دلیل ماهیت موتورهای جستجو که همیشه در حال تغییر هستند، بازاریابی می‌تواند چالش‌هایی را برای کارآفرینان و مشاغل ایجاد کند.

به همین دلیل، بسیاری از افراد با آژانس‌های دیجتال مارکتینگ و یا فریلنسر‌های دیجیتال مارکتر همکاری می‌کنند. آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ تمامی اقداماتی که شما برای دستیابی به مشتریان بیشتر نیاز دارید را به صورت اصولی انجام می‌دهند و به شما کمک می‌کنند تا افراد بیشتری را جذب کسب و کار خود کنید. استفاده از یک مشاور دیجیتال مارکتر، همکاری با فریلنسر دیجیتال مارکتر و یا آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ، این امکان را به شما می‌دهد که بر روی موارد دیگر کسب و کار خود تمرکز کرده و نتایج بهتری را در بازه‌ی زمانی کوتاه‌تری دریافت کنید. در این مقاله می‌خواهیم بررسی کنیم که آژانس دیجیتال مارکتینگ دقیقاً چیست، چه کاری انجام می‌دهد و استفاده از آن، چه مزایا و معایبی دارد.

آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟

یک آژانس دیجیتال مارکتینگ همان‌طور که از نام آن پیداست، با انجام اموری مانند تبلیغات، اجرای تکنیک‌های مارکتینگ، سئو، طراحی گرافیک و هر آن‌چه در بازاریابی دیجیتال نیاز است، به کسب وکارها کمک می‌کند که در میان رقبا متمایز شوند و در نهایت درآمد خود را افزایش دهند. تمرکز یک آژانس دیجیتال مارکتینگ چیزی فراتر از زیبایی‌شناسی و طراحی است؛ آن‌ها تجربه کلی کاربر را بهبود می‌بخشند و اقدامات مختلف، از توسعه و طراحی سایت گرفته تا سئو سایت و بازاریابی محتوا را برای شما انجام می‌دهند.

علاوه بر آژانس‌های تبلیغاتی، مشاوران و فریلنسرهای دیجیتال مارکتر نیز می‌توانند به شما در ایجاد لید و اجرای تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ کمک کنند. این افراد معمولاً به صورت پروژه‌ای با شرکت‌ها کار می‌کنند و به صورت ثابت کارمند یک شرکت نخواهند بود. مواردی که آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ و یا فریلنسرها برای شما انجام می‌دهند شامل موارد زیر هستند:

آژانس‌ها و مشاورهای تبلیغاتی همچنین به شما کمک می‌کنند اقدامات پایه و اساسی مانند تدوین استراتژی محتوا را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام داده و به راحتی رفتار و تعامل مشتری با وب سایتتان را زیر نظر داشته باشید. از این طریق، شما می‌توانید عملکرد کمپین‌های خود را ارزیابی کرده و به راحتی تشخیص دهید که کدام استراتژی‌ها منجر به دریافت نتایج بهتر می‌شوند.

مزایای استفاده از آژانس دیجیتال مارکتینگ

همانطور که در ابتدا نیز گفته شد، تنها داشتن یک وب سایت و فعال بودن در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی دیگر کافی نیست. کسب و کارها باید از مشاوران و یا آژانس‌های بازاریابی، مشاوره مفید دریافت کنند تا بتوانند به طور موثرتر، محتوای خود را به مخاطبان ارائه دهند. برخی دیگر از مزایای استفاده از آژانس‌های تبلیغاتی را در ادامه شرح می‌دهیم.

در زمان خود صرفه جویی خواهید کرد

بازاریابی آنلاین یک کار سخت و زمان بر است، به خصوص اگر مایل به استفاده از تکنیک‌هایی مانند انجام تبلیغات گوگلی (گوگل ادز)، سئو، بازاریابی ویدیویی، وبلاگ نویسی و تولید محتوا باشید. در چنین شرایطی، شما می‌توانید با استفاده از یک آژانس تبلیغاتی، تمامی اقدامات لازم را انجام داده و در نهایت، در وقت خود صرفه‌جویی کنید. با کمک این آژانس‌ها و استفاده از یک مشاور دیجیتال مارکتر، می‌توانید یک استراتژی بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار خود تدوین کرده و در مدت زمان کوتاهی نتایج مثبتی را دریافت کنید.

هزینه‌های خود را کاهش خواهید داد

اگر می خواهید هزینه‌های خود را کاهش دهید، همکاری با یک فریلنسر و یا آژانس دیجیتال مارکتینگ می‌تواند ایده خوبی باشد. از آن جایی که یک آژانس بازاریابی تمامی اقدامات لازم برای شما را انجام خواهند داد، شما دیگر نیازی به استخدام افراد متخصص در حوزه‌های مختلف نخواهید داشت زیرا انجام این کار تا حد زیادی غیرمنطقی به نظر می‌رسد. همکاری با آژانس‌ها می تواند راهی عالی برای صرفه جویی در هزینه هایتان باشد. شرکت‌هایی که امور بازاریابی خود را بدون استفاده از آژانس‌ها انجام می‌دهند، باید حداقل یک یا دو کارمند، یا حتی یک تیم استخدام کنند تا برخی از امور بازاریابی خود را به آن‌ها بسپارند.

از دانش و تخصص بیشتر بهره‌مند می‌شوید

یک آژانس دیجیتال مارکتینگ از افرادی تشکیل شده است که در زمینه کاری خود متخصص هستند و دانش بالایی دارند که این امر به دریافت نتایج بهتر و سریع‌تر کمک خواهد کرد. آن‌ها کمپین‌های زیادی را اجرا کرده‌اند و می‌توانند از تجارب گذشته‌ی خود، ابزارها و تکنیک‌های بازاریابی مختلف استفاده کنند تا سریع‌تر شما را به نتایج دلخواه برسانند.

استراتژی‌های درآمد زا را راحت‌تر پیدا می‌کنید

در برخی مواقع، شناسایی استراتژی‌های بازاریابی که بیشترین فروش را برای کسب و کار شما به همراه دارند، می‌تواند دشوار باشد. آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ می‌توانند از ابزارها و نرم‌افزارهای بازاریابی پیشرفته استفاده کنند تا دقیقاً ببینند لیدها و یا فروش‌های شما از کدام کانال‌های تبلیغاتی به وب سایت شما مراجعه می‌کنند، بنابراین می‌توانید تلاش‌های خود را بر روی استراتژی‌هایی متمرکز کنید که برای کسب و کار شما مؤثرتر هستند.

کمپین‌های خود را بهتر مدیریت می‌کنید

با کمک یک مشاور و یا آژانس بازاریابی دیجیتال، شما می‌توانید کمپین‌های خود را به طور موثرتری مدیریت کنید و استراتژی‌هایی را توسعه دهید که درآمد شما را به طور مستقیم افزایش می‌دهد. اگر کمپین‌های متعددی را راه‌اندازی و اجرا می‌کنید، یک آژانس تبلیغاتی می‌تواند در مدیریت آن‌ها به شما کمک کند.

معایب استفاده از آژانس دیجیتال مارکتینگ

در کنار تمام مزایایی که ذکر کردیم، این آژانس‌ها می‌توانند معایبی نیز داشته باشند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ مشتریان دیگری نیز دارند

در دنیای بازاریابی دیجیتال، کسب و کار شما اولویت اول شما است و بدون شک، می‌خواهید در مقابل رقبای خود متمایز شوید. از آن جایی که آژانس‌های تبلیغاتی چندین مشتری دارند، ممکن است استراتژی‌ها و ترفندهای یکسانی را برای کسب و کارها استفاده کنند؛ بدین ترتیب، منحصر به فرد بودن در میان رقبا کمی سخت‌تر خواهد بود.

استفاده از آژانس دیجیتال مارکتینگ، تنها یک راه حل سریع است

حتی موفق ترین آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ، فرآیندی ثابت برای کمک به تولید لید برای مشتریان خود دارند که ممکن است در طولانی مدت، عملکرد خوبی نداشته باشند. همانطور که گفته شد، این استراتژی‌ها شامل ایجاد یک استراتژی دقیق برای تولید محتوا، طراحی گرافیک، خدمات سئو و … است و هر کدام از آن‌ها نیاز به بروزرسانی مداوم دارند. بنابراین برای دریافت نتایج عالی در مدت زمان طولانی، شاید استخدام یک فرد متخصص در هر یک از حوزه‌ها لازم باشد.

جمع بندی

انجام تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ به صورت موثر، می‌تواند لید ها و مشتریان بالقوه را جذب کند و برای کسب و کار شما مشتریان بیشتری ایجاد کند، اما انجام آن به تنهایی می‌تواند خسته کننده، زمان بر و پرهزینه باشد. به همین دلیل، بسیاری از کسب و کارها با یک آژانس بازاریابی دیجیتال یا مشاور و فریلنسر دیجیتال مارکتر همکاری می‌کنند. این افراد به شما کمک می‌کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بهترین نتیجه را دریافت کنید اما برای دریافت نتایج عالی در طولانی مدت، ممکن است نیاز به استخدام افراد متخصص در هر زمینه داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *