دانستنی

ترفند الگوریتم اینستاگرام برای اکسپلور

الگوریتم اینستاگرام یعنی چه؟ قبل از این که به مباحث اصلی بپردازیم ابتدا تعریف الگوریتم اینستاگرام را باید بدانیم، زمانی که واژاه الگوریتم اینستاگرام به گوش ما می خورد منظور از هوش مصنوعی است که این شبکه اجتماعی از آن استفاده می کند، میلیون ها داده را در لحظه از کل کاربران می گیرد و تحلیل می کند که بر اساس چه چیزی محتواهای جدید را به کاربر نشان دهد. این امر باعث شده است که الگوریتم اینستاگرام مدام و در لحظه تغییر کند.

بطور دقیق تر می توان گفت که الگوریتم اینستاگرام با کمک هوش مصنوعی تمام فعالیت های شما را در نظر می گیرد به عبارتی حالات روحی شما را مورد برسی قرار می دهد.

مطابق قوانین اینستاگرام بعضی موارد اهمیت خاصی دارند و در الگوریتم جدید اینستاگرام تاثیر مستقیم دارند. مانند:

علاقه مندی ها، ارتباط گیری کاربر، زمان توقف رو پست، عکس العمل فالور های شما نسبت به پست های که می گذارید و افرادی که شما را دنبال می کنند(فالووینگ).

اکسپلور اینستاگرام

کافی است برای دسترسی به اکسپلور اینستاگرام بعد از باز کردن صفحه اینستاگرام خود، از ایکونی که به شکل ذره بین بین دو ایکون + و home قرار دارد وارد شوید.

در صفحه اصلی اینستاگرام شما پست هایی نمایش داده خواهد شد که شما آن ها را دنبال می کنید، در حالی که الگوریتم اینستاگرام برای قسمت اکسپلور عکس العمل و بازتاب رفتار شما در هنگام استفاده از این نرم افزار را نشان خواهد داد که ارتباطی به این که شما چه پیج های را دنبال می کنید ندارد زیرا در بعضی مواقع پیش می آید که شما صفحه ای را دنبال می کنید اما پست های آن صحفه را لایک، تگ نمی کنید حتی بعضا تماشا هم نمی کنید.

الگوریتم اینستاگرام تک به تک رد پا های شما در اینستاگرام را مورد بررسی قرار می دهد که به جمع بندی درستی از رفتار و علایق شما دست پیدا کند تا بتواند پست های اکسپلور را طبق ذائقه شما چیدمان کند.

پست ها و صفحات نمایش داده شده در اکسپلور اینستاگرام

نکته قابل توجه و جالب در اکسپلور اینستاگرام این است که اکسپلور اینستاگرام هیچ دو کاربری، مانند و شبیه هم نیست.

سوالی که ذهن کاربران را به خود مشغول کرده، این است که چه رفتار و فعالیتی از سوی کاربران باعث نشان دادن محتوا های متفاوتی در اکسپلور می شود.

در واقع صفحات نشان داده شده در اکسپلور، علاقه مندی های هر کاربر را نشان می دهد که دلایل متعددی دارد، در زیر به ذکر مواردی از این دلایل می پردازیم

دلایل نمایش پست های اکسپلور

حال نوبت به معرفی و دلایل پست هایی که اکسپلور اینستاگرام برای شما نشان می دهد می پردازیم که این موارد عبارتند از:

  1. پیشنهاد اینستاگرام

اینستاگرام محتواهای جدیدی که از قبل، کاربر با آن ها برخورد نداشته است را به صورت تصادفی به قسمت اکسپلور اضافه می کند یا بهتر است بگوییم پیشنهاد می دهد.

این پست ها معمولا در بین دیگر کاربران محبوب بوده بنابراین به شما نیز پیشنهاد داده می شود شاید که جز علاقه مندی های شما قرار بگیرد این ویژگی باعث بیشتر دیگه شدن می شود.

به عنون مثال یک پست ما علاوه بر دیده شدن توسط دنبال کنندگان خود ما می تواند مورد بازدید دیگر کابران اینستاگرام، از جمله دوستان دنبال کنندگان خود ما قرار بگیرد.

  1. پیج ها و پست های لایک شده دوستان

الگوریتم جدید اینستاگرام با توجه به این اصل که انسان ها با کسانی در ارتباط هستند که علایق مشترک زیادی دارند، پست های دوستان شما، یعنی کسانی که شما آن ها را دنبال می کنید را برای شما در اکسپلور به نمایش در می آورد با این انگیزه که علایق شما با دوستانتان نزدیک به هم باشد و آن محتوا و پست مورد تایید شما قرار گیرد.

  1. محتواهای شبیه به آن چه از قبل لایک کرده اید

شما با لایک کردن پست ها، ان پست را تایید می کنید یعنی به آن پست علاقه دارید پس الگوریتم اینستاگرام این موضوع را در نظر می گیرد و پست های مشابه را در اکسپلور نمایش می دهد.

  1. منطقه جغرافیای شما

الگوریتم اینستاگرام بعضی از پست های که در منطقه جغرافیای شما بسیار مورد توجه بوده است را در اکسپلور نمایش می دهد شاید که شما هم علاقه داشته باشید آن ها را دنبال کنید و بپسندید که یکی از جذابیت های اینستاگرام به حساب می آید.

  1. پست هایی شبیه انچه که شما آن ها را تماشا کرده اید

وقتی شما در اینستاگرام عکس یا ویدیوی را تماشا می کنید،حتی در حد چند ثانیه،اگر آن را هم لایک نکنید اینستاگرام متوجه علاقه شما به این پست می شود.

پست های که چند بار آن ها را تماشا می کنید و مورد توجه شما است را در اکسپلور به نمایش خواهد گذاشت به این دلیل که شما قبلا علاقه خود به این موضوع را با رفتارتان نشان داده اید.

  1. پست های که به اشتراک گذاشته اید

الگوریتم اینستاگرام اهمیت خاصی به پست های که به اشتراک می گذارید می دهد زیرا شخصی که پست و محتوای را به اشتراک با دیگران قرار می دهد قطعا برای او جذاب و با اهمیت است.

به عنوان مثال شما پست های در مورد فوتبال و صحنه های جذاب فوتبالی به اشتراک گذاشته اید این امر نشان دهنده علاقه شما به مسائل فوتبالی است، الگوریتم اینستاگرام این امر را مد نظر قرار می دهد و در اکسپلور شما به این موضوع می پردازد.

  1. سیو یا همان ذخیره پست ها

قسمت ذخیره اینستاگرام برای این امر است که پست های مورد نظر شما که بعدا به آن ها نیاز دارید و باید در دسترس شما باشند را ذخیره می کند و دیگر نیاز به سرچ و پیدا کردن مجدد نیست.

این واقعیت است که شما هر پستی را ذخیره نمی کنید مگر اینکه مورد علاقه و برای شما مهم باشد.

الگوریتم نیز به مهم واقف است و در اکسپلور شما این مورد را اعمال می کند.

کلام پایانی

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی پر طرفدار و وسیع با قابلیت های بسیار، توانسته است توجه جمعیت زیادی از کل جهان را به خود جلب کند.

الگوریتم اینستاگرام با استفاده از هوش مصنوعی فوق العاده توانمند با تحلیل و انالیز دقیق اعمال و رفتار تک به تک کاربران، قدرت خود را به دیگر همتایان خود نشان داده است.

وقتی که به اکسپلور کاربران اینستاگرام دقت می کنید و می بینید که هیچ تشابهی بین اکسپلور های کاربران نیست به قدرت هوش مصنوعی این نرم افزار خواهید رسید.

این محتوا به طور کامل نحوه کار اکسپلور را برای شما بازگوکرد که امیدواریم اطلاعات آن برای شما مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *