در اینجا میتوانید هر چیزی که در نظر داشتید قرار بدهید ...

وبلاگ

سبک زندگی

کسب درآمد در منزل با هزینه کم و درآمد بالا از خانه

راه‌اندازی کسب و کار با هزینه کم و درآمد بالا از خانه

اگر قصد دارید در کنار تحصیل یا در تایم‌های اضافه کاری‌تان کسب و کاری را شروع کنید و درآمدی داشته باشید، این مقاله دقیقاً برای شما نوشته شده.

اگر شخصیتی مدیر و ریسک پذیر دارید و فکر می‎‌کنید برای زندگی کارمندی ساخته نشده‌اید، این نوشته به شما کمک می‌کند مشغول هر فعالیتی که هستید، در کنارش از خانه کاری را که همیشه آرزویش را داشتید برای خودتان راه اندازی کنید. سپس زمانی که کسب و کارتان رشد کرد، بتوانید روی آن به عنوان شغل اصلی حساب کنید.

من در این مقاله سعی کرده‌ام صفر تا صد مراحل راه اندازی یک کسب و کار خانگی را از ابتدایی‌ترین مراحل، یعنی پیدا کردن ایده‌‌های سودآور، تا اجرای آن بررسی کنم و برای هر مرحله از آن راهکارهای عملی ارائه دهم.

منظور من از راهکارهای عملی این است که مسائل مطرح شده در این نوشته طوری بیان شده‌اند تا قصد راه اندازی هر کاری را که داشته باشید، از آن‌ها استفاده کنید. فرقی هم نمی‌کند کارتان به سادگی ساخت یک پیج فروش کاکتوس در اینستاگرام باشد یا به بزرگی ایجاد یک امپراتوری در دنیا مثل اپل.

پس از پایان خواندن این مقاله متوجه می‌شوید چطور بدون صرف هزینه‌ زیاد، از طریق علایق‌تان به پول برسید.

نوشتن این مقاله حاصل تجربه، تحقیق و مطالعه بیش از دو سال است. خود من الان که مشغول نوشتن هستم، برگه استعفایم از شرکت را آماده کرده‌ام و قصد راه اندازی کسب و کارم را دارم. و خودم از همه این روش‌ها استفاده خواهم کرد. (البته لازم است بگویم در حال حاضر در نوین به صورت فریلنسر فعالیت دارم و جای دیگر مشغول به کار هستم)

من برای نوشتن این مطالب زندگی کاری بسیاری از مدیران و رهبران موفق جهان را خوانده‌ام و تجربیات و رازهای موفقیت آن‌ها را برای‌تان آماده کرده‌ام. اگر موافق باشید در ابتدا با داستان زندگی یکی از همین افراد شروع کنیم.

داستان موفقیت کسب و کار خانگی یک فرد بی‌خانمان!

اگر از آدم‌ها بپرسید چرا قادر نیستند کاری را انجام دهند، همیشه پاسخی آماده از آستین‌شان در می‌آوردند. راه شکستن این حلقه این است که بگویید اگر می‌توانستید آن کار را انجام دهید چه می‌شد؟

یکی از دلایل عدم موفقیت مردم در زندگی این است که رمز موفقیت در انجام کارها دشوار است و بیان هدف هم برای‌شان کار سختی است. برای آن‌ها طفره رفتن از انجام کارها ساده‌تر است و به جای برنامه‌ریزی برای زندگی به این می اندیشند که چگونه زندگی‌شان را تامین کنند.

با این حال هنوز آدم‌های زیادی در دنیا هستند که سبک زندگی و موفقیت‌شان برای ما الهام بخش باشد. آدم‌هایی که شرایط بد، کمبود سرمایه و مشکلات عدیده خود را برای موفق نشدن بهانه نمی‌کنند و با چنگ و دندان به آن می‌رسند.

در بین این افراد اگر قرار باشد اراده فولادی استیو جابز، ثروث آفرینی بیل گیتس و ذوق خلاقانه جف بزوس (Jeff Bezos موسس شرکت آمازون) در زمینه کسب و کار را فرازمینی و دست نیافتی بدانیم، باز هم افراد دیگری در دنیا هستند که شاید روزی هم سطح ما بوده باشند.

یکی از این افراد که احتمالا تا حالا اسم او را هم نشنیده‌اید، رابرت هرجاوک (Robert Herjavec) است. او تنها هشت سال داشت که بخاطر فرار پدرش از زندان، مجبور شد همراه خانواده مهاجرت کند. آن‌ها از کرواسی به کانادا رفتند و در زیر زمین خانه یکی از آشناهای‌شان ساکن شدند. شرایط زندگی در آنجا برای خانواده هرجاوک بسیار سخت بود. آن‌ها حتی نمی‌توانستند انگلیسی صحبت کنند و با مردم شهر ارتباط داشته باشند. تنها سرمایه آن‌ها در این زمان فقط ۲۰ دلار پول نقد بود و یک چمدان!

اما هیچ کدام از این عوامل رابرت را از پیشرفت باز نداشت و توانست با دو مدرک در رشته‌های ادبیات انگلیسی و علوم سیاسی از دانشگاه تورنتو فارغ التحصیل شود. او در کنار تحصیل برای کمک به خانواده‌اش، در سراسر شهر روزنامه پخش می‌کرد و در زمان‌های آزاد خود نیز به جای رفتن به بار و پرسه زدن در شهر، به پیشخدمتی در رستوران می‌پرداخت.

سپس رابرت برای کار به یک شرکت نرم افزاری به نام Logiquest  رفت. اما از آن‌جایی که هیچ تخصصی در کسب و کارهای کامپیوتری نداشت، با درخواست استخدامش مخالفت کردند. با این حال رابرت هیئت مدیره را متقاعد کرد شش ماه به او فرصت دهند بدون حقوق کار کند. او در این مدت آنچنان سخت کوش و پر تلاش بود که توانست مدیر روابط عمومی این شرکت شود!

البته برخی مسائل باعث شد خیلی زود او را از شرکت اخراج کنند. ولی رابرت به جای اینکه زانوی غم بغل بگیرد و شروع به غر زدن بکند، با استفاده از تجربیاتی که از کار در آنجا به دست آورده بود، اولین شرکت خود را در زمینه یکپارچه سازی امنیت اینترنت به نام BRAK Systems در گاراژ خانه‌اش راه انداخت. و ۱۰ سال بعد در سال ۲۰۰۰ شرکت خود را به مبلغ ۳۰.۲ میلیون دلار به AT & T Canada فروخت.

حتماً شما هم با شنیدن این داستان، تب و تاب راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید در درونتان به‌وجود آمده است. ما کلی مقاله و دوره آموزشی داریم که می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند. کافی است، سری به صفحه «آموزش راه‌اندازی کسب‌وکار» بزنید.

چگونه راه اندازی کسب و کار خانگی باعث موفقیت من می‌شود؟

همانطور که در داستان زندگی رابرت هرجاوک خواندیم، او توانست با راه اندازی کسب و کار خود در منزل، به موفقیتی برسد که رویای بسیاری از آدم‎هاست. رابرت و خانواده‌اش روزی جایی برای زندگی نداشتند، اما اکنون صاحب یک عمارت مجلل در تورنتو هستند. آنها از فقر کامل به ثروت هنگفتی رسیدند.

رابرت پس از فروش شرکت خود، مجددا یک کسب و کار دیگر به نام Herjavec Group باز هم در خانه خود راه انداخت! اما چرا با این وجود که از فروش شرکت قبلی خود به سود کلانی رسیده بود، باز هم کسب و کار خود را در منزل راه اندازی کرد؟ در ادامه به دلایلی می‌پردازیم که نشان می‌دهد شروع یک کسب و کار خانگی برایتان سودآور خواهد بود:

راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم

کسب درآمد از طریق ایجاد فروشگاه محصولات خود بصورت رایگان در سرکالا

اگر هر کدام از شما کسب و کاری داره چه کسب و کار خانگی و یا مغازه ای داره و علاقه داره که کارشو توسعه بده و محصولاتش رو بیشتر معرفی کنه و  فروشگاه اینترنتی داشته باشه میتونه فروشگاه خودشو تو سایت سرکالا درست کنه و محصولاتشو و اجناس مغازه شو تو فروشگاه خودش بذاره و لینک فروشگاه خودشو تو کانال های مختلف بذاره و یا به دوستان خودش بده تا محصولاتشو تو فروشگاهش ببینند و خرید کنند .

هدف از ایجاد سایت فروشگاهی سرکالا، تجمع محصولات و کالاهای موجود در مغازه‌های کوچک گسترده سطح شهر در یک فروشگاه جامع و کامل و ارائه حق انتخاب بهینه به مشتریان از میان انبوهی از کالاهای مشابه و دسترسی سریع و آسان به آنهاست.
هدف، ایجاد یک ارتباط مستقیم بین فروشنده و خریدار است به‌گونه‌ای که فروشنده بتواند تمامی کالاهای موجود در فروشگاه خود را در کمترین زمان ممکن و به نحو احسن به خریدار معرفی کند و خریدار نیز بتواند کالاهای موردنیاز خود را با دقت و اطلاعات کامل و با صرف کمترین وقت و انرژی و مناسب‌ترین قیمت تهیه کند.

دستورالعمل اجرایی

برای ساختن فروشگاه خودتون مراحل زیر را دنبال کنید
مراحل ایجاد فروشگاه با موبایل :
۱- وارد سایت زیر بشید .
www.sarkala.com
۲- گزینه حساب کاربری رو در پایین بزنید
۳-عضویت را بزنید
۴-گزینه من یک فروشنده هستم را بزنید و اطلاعات خود را وارد کنید ودکمه عضویت را بزنید .
۵-دقت داشته باشید در بخش اطلاعات ایمیل شما و گذر واژه شما نام کاربری و پسورد شما برای ورود به سایت هستند که باید جایی یادداشت کنید که فراموش نکنید .
در زیر باکس اسم فروشگاه لینکی نمایش داده میشود که این لینک آدرس فروشگاه شماست که باید آنرا هم جایی یادداشت کنید تا برای دیگران بفرستید .
۶- بقیه مراحل را ادامه دهید تا پنل پیشخوان فروشگاه شما ایجاد شود .
۷ – سپس وارد تنظیمات پنل پیشخوان شما شوید و عکس بنر و پروفایل فروشگاه خود را ایجاد کنید .

بعد از اینکه فروشگاهتون رو ساختید حالا نوبت گذاشتن محصولاتتون تو فروشگاهتون است

روش گذاشتن محصول در فروشگاهتون

۱- وارد سایت سرکالا بشید
www.sarkala.com

۲- در پیشخوان و در باکس مشکی وسط صفحه منو را باز کنید
۳- با یوزر نیم و پسورد وارد پیشخوان فروشگاه خودتون بشید
۴- گزینه محصولات و افزودن محصول جدید را بزنید
۵- تصاویر و قیمت و توضیحات محصول خود را اضافه کنید و افزودن محصول را بزنید و در صفحه جدیدی که باز میشود اطلاعات محصول را چک کنید و ذخیره اطلاعات را بزنید .
محصول شما در فروشگاهتان ذخیره شد.

در کسب و کار خانگی تا زمانی که به سوددهی نرسید، نیازی ندارید مبلغ زیادی سرمایه‌گذاری کنید و کار خود را گسترش دهید؛ چرا که بابت خرید/اجازه دفتر، کارگاه و تجهیزات و استخدام کارمند هزینه اضافه پرداخت نمی‌کنید و دقیقا به همین دلیل است که می‌گویم کسب و کار خانگی بسیار مقرون به صرفه است و می‌توان با حذف هزینه‌های اضافه، یک کسب و کار با سرمایه کم راه انداخت. طبق آمار معتبر، ۴۴٪ از کسب و کارهای خانگی در شروع راه‌اندازی کمتر از ۵ هزار دلار سرمایه گذاری می‌کنند. در ایران نیز می‌توانید با سرمایه کم، چیزی حدود ۱ تا ۱۰ میلیون تومان، کارآفرینی خود را در خانه استارت بزنید. درست است در ابتدا ممکن است یک مقدار ترسناک به نظر برسد ولی باز هم تاکید می‌کنم در شروع می‌توانید این مبلغ را تا نزدیک صفر هزار تومان پایین بیاورید!

برای مثال، راه‌اندازی کسب و کار در اینستاگرام را در نظر بگیرید. خیلی‌ها تصور می‌کنند که بدون سرمایه نمی‌توانند پیج بزنند! این مینی دوره ۸۰ دقیقه‌ای را ببینید تا یادبگیرید چطور می‌توانید بی هیچ هزینه‌ای کار خود را در اینستاگرام راه‌اندازی کنید و به درآمد برسید. لینک مینی دوره:

کسب درآمد از اینستاگرام: بررسی نکات مهم و کاربردی

کسب درآمد

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

درآمد شرکت جدید هرجاوک اکنون بیش ۱۲۵ میلیون دلار فروش دارد و نرخ رشد ۶۴۳ درصدی را تجربه کرده! اگر بخواهیم در مقیاس بزرگتری به این قضیه نگاه کنیم می‌بینیم درآمد حاصل از کسب و کارهای خانگی آمریکا در سال گذشته چیزی حدود ۴۲۷ میلیارد دلار بوده. در ایران آمار خاصی در خصوص درآمد کسب و کارهای خانگی موجود نیست ولی به جرأت می‌توانم با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته در این حوزه، این اطمینان را به شما بدهم اگر کسب و کار خود را با اصول پیش ببرید، می‌توانید به درآمد مناسبی برسید (در ادامه مطلب روش صحیح انجام کسب و کارهای خانگی را توضیح خواهیم داد).

ایجاد شغل برای زنان

جالب است بدانید میزان بیکاری زنان در ایران ۱۷۰% بیشتر از مردان است؛ بسیاری از خانم‌ها به دلیل دردسرها و سختی کار خارج از منزل (و حتی در مواردی به دلیل مخالفت خانواده!) به کل کسب درآمد را کنار می‌گذارند و به این ترتیب درآمد آقایان ۲.۵ برابر بیشتر از زنان می‌باشد. به همین دلیل آرامش حضور در خانه، ساعت کاری منعطف، نظارت بیشتر روی امور منزل و بچه‌ها، امکان درآمدزایی و رسیدگی به امور خانه به طور همزمان، باعث می‌شود کسب و کار خانگی برای زنان بسیار مناسب باشد.

زندگی شخصی

سال ها پیش آلوین تافلر (Alvin Toffler) در کتاب موج سوم (The Third Wave) پیش‌بینی کرده بود که با پیشرفت تکنولوژی، شیوه کار و زندگی و رابطه انسان‌ها دچار دگرگونی خواهد شد و همین طور هم شد! یکی از عواملی که موجب تعارض بین کار و زندگی می‌شود، ساعات کار طولانی است. ایرانی‌ها سالانه چیزی حدود ۲۱۱۲ ساعت مشغول به کار هستند. اما قضیه به همینجا ختم نمی‌شود؛ متوسط زمان یک سفر به محل کار در تهران چیزی حدود ۵۵ دقیقه است. یعنی سالانه شما ۶۷۰ ساعت در حال رفت و آمد هستید! (این آمار قطعا در شهرهای دیگر کمتر است اما باز مقدار قابل توجهی خواهد بود)

خب با این وجود یکی از مزایای کسب و کار خانگی این است که می‌توانید این تایم را در اختیار خودتان باشید و هر طور که خواستید بین زندگی و کارتان تعادل به وجود آورید. مثلا اگر بخواهید ساعت ۳ عصر بروید استادیوم بازی پرسپولیس را بدون اینکه نگران مرخصی گرفتن باشید، ببنید. یا این تایم را به گذراندن با دوستان‌تان بگذرانید و سپس به خانه برگردید و کارهای‌تان را انجام بدهید.

در یک نظرسنجی دلایل شخصی افرادی که تصمیم گرفتند کسب و کارشان را در خانه شروع کنند، پرسیده شده که نتیجه آن به شکل زیر است:

۶۰ درصد برای ایجاد تعادل بین زندگی شخصی و کاری

۴۵ درصد به دلیل کارایی بیشتر

۴۷ درصد به دلیل اجتناب از ترافیک

۴۴ درصد برای داشتن تمرکز بیشتر و حواس پرتی کمتر در منزل

۳۸ درصد به دلیل نبودِ استرس محیط کار

۴۳ درصد به دلیل محیط آرام

۴۴ درصد به دلیل نبودِ مسیر رفت و آمد به محل کار

۲۹ درصد برای داشتن زمان بیشتر با خانواده و دوستان از این نوع کار حمایت می‌کنند.

۲۳ درصد گفتند که چنین کسب و کاری (به دلیل رفت و آمد کمتر) آسیب کمتری به محیط زیست می‌زند.

۵۵ درصد برای هزینه سوخت خودرو

جالب است بدانید که  اکثر مشاغل اینترنتی را هم می‌توانید از منزل انجام دهید و اگر بخواهیم از مزایای آن‌ها برایتان بگوییم، بهترین کار آن است که ویدیو زیر را تماشا کنید. ما خودمان، سال‌ها است که از همین طریق درآمد داریم و به همه هم پیشنهاد می‌دهیم که درآمدزایی از اینترنت را دست کم نگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من
خانه