دانستنی

صفر تا صد کسب فالوور هدف در اینستاگرام

همه گیر شدن اینستاگرام امروزه برای همه واضح است، به طوری که افراد و کسب و کارهای مختلف به دنبال روشی برای افزایش فالوور یا دنبال کنندگان خود هستند. داشتن یک صفحه اینستاگرام با فالوورهای وفادار و واقعی قطعا یکی از پارامترهای مهمی است که می تواند روی بهبود بازاریابی دیجیتال تاثیر بسیار زیادی بگذارد. اما کسب فالوور هدف در اینستاگرام چگونه است؟ آیا می توان در مدت کوتاهی فالوورهای ارزشمند و علاقمند به خدمات یا محصولات خود را جذب کنیم؟ پاسخ این سوالات را باید در دل تکنیک های بازاریابی آنلاین جستجو کرد. متخصصان شرکت دیجیتال مارکتینگ دارکوب نیز در ادامه تجربه و تخصص خود را در این خصوص به صورت مختصر با ما به اشتراک خواهند گذاشت.

گام های اولیه در راه اندازی حساب اینستاگرام

زمانی که صحبت از جذب فالوور در اینستاگرام پیش می آید، فرض را باید بر این گذاشت که شما با جزئیات مختلف مربوط به این شبکه اجتماعی آشنایی دارید. در مراحل اولیه شما باید با روش ساخت حساب کاربری، تبدیل حساب کاربری به Business account، طریقه انتشار پست و استوری و… آشنا باشید. این دانستنی ها الفبای اولیه فعالیت در زمینه اینستاگرام مارکتینگ هستند. خدمات اینستاگرام به کاربران خود چنین است که روند پیشرفت را برای آن ها راحت می کند و ابزارهای تحلیلی مناسبی را در اختیارشان می گذارد. تسلط روی این ابزارها و سایر جزئیات مربوط به آن باعث می شود تا بتوانید استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را به خوبی اجرا کنید.

خوشبختانه برای یادگیری اساس کار با اینستاگرام امروزه منابع زیادی موجود است و با یک جستجوی ساده، این اطلاعات پایه را یاد می گیرید. حال با فرض اینکه اساس کار با شبکه اجتماعی اینستاگرام را به خوبی آموزش دیده اید، سراغ ادامه مبحث اینستاگرام مارکتینگ میرویم.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام

اگر قصد بازاریابی آنلاین در فضای اینستاگرام را دارید باید حتماً برای خود اهداف کوتاه مدت و بلند مدت مشخصی تعیین کنید. بهتر است هدف گذاری شما به شکل منطقی انجام شده باشد. چرا که در غیر این صورت با گذر زمان از ادامه کار دلسرد خواهید شد. کسب و کارهای مختلف در اینستاگرام به استراتژی های گوناگونی نیاز دارند و نوع استراتژی شما در نهایت تعیین‌کننده پارامترهای زیادی مانند روند تولید محتوا، میزان تبلیغات مورد نیاز، مخاطبان هدف و… تاثیر زیادی خواهد گذاشت. امروزه افراد زیادی به عنوان استراتژیست اینستاگرام مارکتینگ فعالیت دارند که می‌توانید از تجربه و تخصص آنها در این زمینه استفاده کنید.

به عنوان مثال تصور کنید که استراتژی شما بر اساس تولید محتوای چند رسانه ای به شکل ویدیو میباشد. در چنین شرایطی بهتر است زمانبندی ها را طبق برنامه ریزی رعایت کرده و روند پست گذاری را به شکل منظم طی کنید.

با خدمات اینستاگرام و امکانات مختلف آن آشنا شوید

اساس کار دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام بر اساس مشارکت یا engagement بالای مخاطبین می باشد. برای روند پست گذاری امروز اینستاگرام امکانات خوبی را در اختیار کاربران خود می گذارد که با استفاده از آن‌ها شما میتوانید احتمال دیده شدن محتوای خود را افزایش دهید. امکان به اشتراک گذاری همزمان پست در توییتر و فیسبوک به خصوص برای کاربرانی که مخاطبین هدف آنها در خارج از کشور زندگی می کند می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

از سوی دیگر در استوری های اینستاگرام امکانات مختلفی مانند برگزاری نظرسنجی، رتبه‌ دهی، پرسش و پاسخ، استفاده از لینک و… وجود دارد. هر کدام از این ابزار ها اجازه می دهند تا مخاطب را بیشتر با محتوای خود درگیر کنید و به این صورت به مرور زمان شاهد افزایش تعامل او با صفحه خود باشید.

با مفهوم پرسونای کاربر بیشتر آشنا شوید

زمانی که در بازاریابی آنلاین سخن از پرسونا مخاطب به میان می آید، منظور شناخت آن دسته از کاربرانی است که به صورت مستقیم با کسب و کار یا محتوای تولیدی شما ارتباط برقرار می‌کنند. شاید صفحات اینستاگرام شخصی نیاز به رعایت این موضوع نداشته باشند اما کسب و کارهای یا افرادی که در زمینه برندسازی شخصی فعالیت دارند حتما این موضوع را باید مد نظر قرار دهند.

به عنوان مثال تصور کنید قصد راه اندازی یک صفحه اینستاگرام برای فروش لباس با طرح های سینمایی را دارید. در چنین شرایطی افراد طرفدار شاخه های مختلف سینما قطعاً در دسته بندی مخاطبین شما قرار می گیرند. بعد از تعیین پرسونای مخاطب نوبت به آن میرسد که برنامه ریزی های لازم برای تولید محتوا و جلب نظر این افراد را انجام دهید. همچنین مشخص کردن پرسونای مخاطب سرنخ‌ های بسیار خوبی در زمینه تولید محتوا، هشتگ گذاری و… به شما خواهد داد.

تولید محتوا را جدی بگیرید

یکی از مهمترین اصولی که افراد فعال در زمینه اینستاگرام مارکتینگ برای افزایش فالوور باید در نظر داشته باشند این است که حتماً محتوای با ارزش و غنی در اختیار مخاطبین خود قرار دهند. در یک صفحه اینستاگرام محتوا حکم روح کسب و کار شما را پیدا می‌کند و با استفاده از آن می توانید علاوه بر جذب مخاطبین هدف جدید، هر کاربر را تبدیل به مشتری کنید. نوع محتوای تولیدی باید به شکلی باشد که هر مخاطب بعد از مشاهده آن، در خصوص موضوع خاصی آگاهی پیدا کند.

به عنوان مثال فرض کنید قصد راه اندازی یک صفحه اینستاگرام در زمینه آموزش ارز دیجیتال را دارید. در چنین شرایطی وقتی یک کاربر معمولی از صفحه شما دیدن می‌کنند باید بتواند مطالب و مفاهیم جدیدی را در این خصوص یاد بگیرد.

علاوه بر این مورد روند تولید محتوای شما نباید به صورت مقطعی باشد. چرا که اگر بعد از مدتی اقدامات لازم برای تولید محتوای با کیفیت و همیشه سبز را انجام ندهید، شاهد ریزش فالوورهای خود خواهید بود. همچنین نحوه ارائه محتوا باید به صورت خلاقانه باشد و سعی کنید در کوتاه‌ترین زمان ممکن توجه مخاطب را به خود جلب کنید.

چه زمانی برای تبلیغات در اینستاگرام مارکتینگ مناسب است؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که استفاده از روش های تبلیغاتی از همان ابتدایی کار می تواند برای آنها راهکار مفید در راستای جذب فالوور بیشتر باشد. اما وقتی شما برای تبلیغات اینستاگرام هزینه انجام می دهید، کاربرانی که به صفحه شما می آیند قبل از همه چیز اعتبار صفحه را بر اساس تعداد پست ها، شکل ظاهری صفحه یا layout، کیفیت محتوا، تعداد فالوور و… می سنجند.

پس زمان مناسب برای تبلیغات آن هنگام است که شما صفحه اینستاگرامی پر محتوا و با کیفیت را در اختیار مخاطب خود قرار داده اید. برای این کار به چند ماه زمان نیاز دارید تا پیج توانایی جذب فالوور بیشتر از طریق تبلیغات را داشته باشد. موضوع دیگری که باید از آن در مسیر تبلیغاتی خود استفاده کنید، سئو اینستاگرام است.

ولی هرگاه وضعیت پیج شما مناسب نبود، مخاطبان بعد از مشاهده صفحه اینستاگرام شما سریعا از آن خارج می شوند و حتی نام این صفحه را به عنوان یک مورد نامناسب درون ذهن خود ثبت خواهند کرد. پس به همان اندازه که تبلیغات در زمان مناسب می‌تواند باعث افزایش فالوور شود، انجام این کار در زمان نامناسب به ضرر شما خواهد بود.

  • استفاده اصولی از هشتگ

هشتگ ها پل هایی هستند که محتوای شما را به آن دسته از مخاطبینی که به آنها نیاز دارند متصل خواهند کرد. استفاده اصولی از هشتگ نه تنها در اینستاگرام مارکتینگ، که در تمامی روش های بازاریابی آنلاین در شبکه های اجتماعی کاربرد زیادی دارد. زمان انتشار هر پست، وقتی قصد اضافه کردن هشتگ را دارید، تعداد پست های منتشر شده برای هر هشتگ نمایش داده میشود.

بسیاری به اشتباه تصور می‌کنند که بهترین راهکار برای آنها، استفاده از هشتگ هایی با تعداد پست بسیار بالاست. بهتر است همین الان تصور اشتباهی که در این خصوص دارید را کنار بگذارید و تعادل بین تعداد پست های انتشار داده شده در هر هشتگ را رعایت کنید. به خصوص صفحات اینستاگرامی که قصد شروع فعالیت خود را دارند، در هشتگ هایی با تعداد پست بسیار بالا به سختی نمایش داده خواهند شد.

  • از افراد حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید

بسیاری از تکنیک ها و اصول اولیه مربوط به اینستاگرام مارکتینگ، ممکن است در نگاه اول برای کاربران معمولی نامفهوم باشند. به همین سبب می بینیم که بسیاری روند بازاریابی آنلاین در اینستاگرام را نمی توانند درست جدی بگیرند و بعد از مدتی از این کار دلسرد خواهند شد. به همین دلیل عده ای ترجیح می دهند تا در همان اوایل کار سراغ افراد حرفه ای در این زمینه بروند. انجام چنین کاری و بستن قرارداد اصولی با این افراد کمک می‌کند تا در فضای شبکه‌های اجتماعی، بتوانید مقابل رقیبان خود بایستید.

یک فرد متخصص و با تجربه در زمینه اینستاگرام مارکتینگ با تمامی اصول مربوط به این کار مانند تجزیه و تحلیل روند کار رقبا، تبلیغات موثر برای افزایش فالوور، تولید محتوا، هشتگ گذاری و به طور کلی استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما آشنایی دارد. با سپردن این کار به افراد کاردان قطعاً زمان بیشتری برای انجام سایر فعالیت‌های خود نیز خواهید داشت.

سخن نهایی

از کارشناسان شرکت دارکوب به خاطر اینکه تجربیات و اطلاعات خود در زمینه راهکارهای افزایش تعداد فالوور هدف را به ما آموزش دادند تشکر می کنیم. پیشنهاد نهایی برای آنهایی که قصد فعالیت در اینستاگرام مارکتینگ را دارند این است که همواره در حال یادگیری باشند.

وقتی به دنبال برنامه ریزی برای رشد و پیشرفت در اینستاگرام هستید، قطعاً به این موضوع نیاز خواهید داشت که الگوریتم های اینستاگرام را بهتر درک کنید. همچنین فضای رقابتی سنگین حاکم بر این شبکه اجتماعی باعث شده تا بسیاری از افراد ترجیح دهند که از خدمات افراد و شرکت های حرفه ای در این زمینه استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *