دانستنی

قیمت تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام امروزه تبدیل شده به فضایی برای رقابت کسب‌وکارها و تجارت‌ها برای این که ره صدساله را یک‌شبه پیموده و معرفی خود و خدماتی که ارائه می‌دهند را بسیار آسان‌تر کنند.

بسیاری از اشخاص درست زمانی که اینستاگرام کار خود را در جهان شروع کرد. این نرم‌افزار شبکه اجتماعی را نصب و راه‌اندازی و به‌عنوان تأثیرگذار روی آن فعالیت کردند. تا پیش‌ازاین هیچ اثر درستی از حضور اینفلوئنسرها در فضای مجازی مشاهده نمی‌شد. اما حالا به این مهم دست‌یافته‌اند و به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان اهمیت و تأثیر بسزای این فرهنگ را روی مردم نادیده گرفت.

به‌هرحال چه دوست داشته باشید و چه نداشته باشید اینستاگرام تبدیل به یک فضای نزدیک به واقعیت شده است و گاهی انسان‌ها در آن زندگی می‌کنند. تبلیغات و کسب درآمد در اینستاگرام نیز تبدیل به یک بخش مهم از آن شده است و تعرفه‌ها و هزینه‌هایی در این مورد محاسبه می‌شود.

تعرفه تبلیغات در اینستاگرام چگونه محاسبه می‌شود؟

فاکتورهای زیادی سبب تغییر قیمت تبلیغات در اینستاگرام می‌شود که در ادامه تعداد زیادی از آن ها را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهیم.

این روزها علاوه بر اینفلوئنسرها اشخاصی نیز هستند که به‌واسطه حجم بالای تقاضای مردم برای پخش تبلیغات روی فضای شبکه‌های اجتماعی به‌نوعی مدیریت این کار را برای افراد انجام می‌دهند. شما می‌توانید به آن ها تبلیغات بدهید و در ازای پرداخت مبلغی این تبلیغات را در استوری‌ها، پست‌ها و همین‌طور صفحات مختلف می‌بینید.

مسئله اول نوع تبلیغات شما خواهد بود که تأثیر مستقیم و بسزایی روی هزینه خواهد داشت. تبلیغات در اینستاگرام می‌تواند به شکل استوری و پست باشد. حتی در برخی موارد مردم علاقه به IGTV یا همان تلویزیون اینستاگرام برای پخش تبلیغات خود خواهند داشت. در نهایت معمولاً استوری‌ها هزینه کمتری نسبت به دیگر روش‌ها دارند.

اول این که تبلیغات استوری پس از ۲۴ از بین خواهند رفت و ممکن است افرادی به‌طورکلی علاقه به بازکردن استوری‌های یک پیج نداشته باشند و یا این که کلاً استوری مشاهده نکنند.

اما خوب تجربه ثابت کرده است که برعکس افکاری که ما در این جا به آن اشاره کردیم. حداقل مردم ایران بیشتر استوری‌ها را چک می‌کنند.

میزان تبلیغات پیج‌های اینستاگرامی

پس از آن پست‌ها به‌عنوان یکی از پرطرف‌دارترین راهکارهای تبلیغاتی در اینستاگرام شناخته می‌شوند. اگر شخص پست را حذف نکند و یا این که خلاف قوانین و سیاست‌گذاری‌های اینستاگرام نباشد. ماندگاری آن دائمی خواهد بود. این پست می‌تواند تصویر، مجموعه تصویر اسلایدی و یا ویدئو باشد.

همیشه اثربخشی ویدیو ها بیشتر خواهد بود و این می‌تواند بستگی به نوع معرفی محصول و یا خدمات شما که توسط اینفلوئنسر مارکتینگ به مردم نمایش داده می‌شود داشته باشد. به‌هرحال هیچ محدودیتی در این مورد وجود ندارد و اکثر آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ به شما اجازه می‌دهند که نوع استوری و یا پست تبلیغاتی خودتان را آزادانه انتخاب کنید.

قیمت برخی از صفحات باتوجه‌به این که تبلیغات کمتری را منتشر می‌کنند بیشتر است. آن ها خاص کار می‌کنند و سعی دارند که کیفیت پیج خود را حفظ کنند در نتیجه تبلیغات کمتری می‌پذیرند و در قبال آن برای این مسئله هزینه بیشتری از شما دریافت می‌کنند.

جایگاه تبلیغاتی پست یا استوری

در اینستاگرام بسیاری از افراد مشهور که از صفحه خود کسب درآمد می‌کنند سعی دارند که با استفاده از تکنیک‌های خاص هزینه بیشتری را از کاربر دریافت کنند. به این صورت که مثلاً اگر استوری شما آخر شب منتشر شده و پس از آن هیچ استوری در دسترس نباشد. در این صورت معمولاً استوری شما تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت. یا این که آن ها تضمین می‌کنند که تا مدتی بعد از پستی که در مورد تبلیغات شما خواهد بود هیچ پست و مطلبی نیز منتشر نخواهد شد. در این صورت آخرین پست همان موردی خواهد بود که کاربران زیادی ممکن است مدام آن را مشاهده کنند.

استوری‌هایی که مدت‌زمان کوتاهی داشته باشند، روی یک موضوع خاص در مورد کسب‌وکار شما تمرکز کنند بهترین بازدهی را خواهند داشت.

بهترین پیج‌های اینستاگرام برای تبلیغات همان مواردی هستند که در مورد آن ها بحث می‌شود. با دیگر اینفلوئنسرها و افراد تأثیرگذار تعامل و ارتباط دارند. در این صورت وضعیت برای انتشار تبلیغات بهتر است.

تعداد فالوور و متوسط بازدید

امروزه فاکتورهای زیادی وجود دارد که بر اساس استناد به آن شما می‌توانید میزان بازدید و همین‌طور مشارکت مردم در یک پیج را بررسی کنید. مسئله مهمی که در اینفلوئنسر مارکتینگ وجود دارد مربوط به این موضوع خواهد بود که کاربران بیشترین مشارکت را در این‌گونه از صفحات دارند. در واقع افراد تأثیرگذار مدام با استوری‌ها، نظرسنج‌ها و نظرخواهی‌ها موجب رشد حداکثری حضور کاربران در صفحات خود می‌شوند.

مثلاً یکی از تکنیک‌های آن ها استفاده عملی از محصولات و خدماتی است که به‌عنوان تبلیغات به آن ها پیشنهاد می‌شود. امروزه اینستاگرام روش‌های مختلفی را در اختیار صفحات کاری و بیزینس قراردادهاست که با استفاده از آن می‌توان میزان بازدید یک صفحه را سنجید.

مسئله اول تعداد لایک‌ها، فالوورها و همین‌طور ویوهایی خواهد بود که یک صفحه دارد.

مسائل مهمی در مورد تعیین هزینه تبلیغات در یک صفحه وجود دارد که شاید شما از آن ها ناآگاه باشید. مسئله رده سنی، میزان فالوورها از شهرهای مختلف و همین‌طور حضور یک پیج در اکسپلورر.

چگونه به کیفیت یک صفحه اینستاگرامی مطمئن شویم؟

این که پست‌های یک صفحه اینستاگرامی چند بار به اشتراک گذاشته می‌شود؟ هر ویدئو چه تعداد ویو دارد، کمترین میزان ویو برای یک پست چقدر است و این که تعداد کامنت‌های یک شخص در چه شرایطی است. تماماً می‌توانند فاکتورهایی باشد که این مسئله را بیان می‌کنند که آیا این صفحه بازدهی خوبی برای من خواهد داشت یا خیر.

آیا هزینه‌ای که برای تبلیغات صرف می‌کنم می‌تواند بازگشت داشته باشد؟ چه ساعتی در طول روز بیشترین حضور کاربران در این صفحه‌ها تجمیع می‌شود. به‌هرحال هرکدام از این نکات می‌تواند در انتخاب شخص مناسب برای تبلیغات، مدت‌زمان ساعت و همین‌طور روز هفته تأثیر داشته باشد. پس حتماً به چنین مسائلی توجه کنید. اما چگونه می‌توان به بیان دیگر این فاکتورها را سنجید و به اینفلوئنسرها برای پرداخت هزینه و انتشار تبلیغات اعتماد کرد؟ در واقع شما می‌توانید به وب‌سایت‌ها و شرکت‌های تبلیغاتی در این مورد درخواست بدهید که شما را راهنمایی کنند.

پکیج‌های مختلف تبلیغات در اینستاگرام

مسئله این است که پکیج‌ها دارای یک دسته‌بندی کلی برای انتشار محتوا هستند. مثلاً اگر خانم هستید و جامعه هدف تبلیغات شما خانم‌ها هستند یک پکیج خاص مناسب شما خواهد بود. می‌توانید روی پیج‌هایی که بیشتر با محوریت و سبک زندگی خانم‌ها و دختران است این ویدئوها و یا پست‌ها و استوری‌ها را منتشر کنید. همین‌طور برای افرادی که فعالیت‌های ورزشی انجام می‌دهند، درگیر مسائل سرگرمی هستند و یا این که به دلیل علاقه مردم سعی می‌کنند که صفحات سرگرمی و FUN را انتخاب کنند. معمولاً هزینه‌های مختلفی در نظر گرفته می‌شود.

از طرفی شما باید متناسب با مخاطبینی که دارید مسئله انتشار تبلیغات را انجام دهید. مثلاً به‌هیچ‌عنوان انتشار مطالبی که بیشتر در زمینه خدمات تجاری است روی یک صفحه ورزشی نتیجه جالبی نخواهد داشت. مگر در موارد خاص.

بررسی بهترین سرویس‌دهنده‌های تبلیغاتی

راهکاری وجود دارد که شما می‌توانید باتوجه‌به آن تبلیغات را به یک شرکت و یا برند خاص بسپارید. در واقع مشتریانی که آن ها درگذشته داشته و اعتماد کرده‌اند اولین فاکتور خواهد بود. پس از آن همکاری اشخاصی که بالاخره در فضای اینستاگرام شناخته شده‌اند موضوع مهم دیگری خواهد بود. دسته‌بندی‌های افراد واینر، سلبریتی‌ها و شناخته شده و همین‌طور افرادی که در حوزه تولید ویدئوهای ولاگ کار می‌کنند و یا این که بلاگر هستند. می‌تواند راهکاری برای انتخاب باشد.

بهترین پیج‌های اینستاگرام مواردی هستند که هر روز میزان بازدید ویدیو ها در آن ها افزایش‌یافته همین‌طور ویوی استوری‌ها نیز بالا باشد. از طرفی دیگر شما می‌توانید بر اساس اکسپلور اینستاگرام نیز تصمیم بگیرید. به‌هرحال هر صفحه‌ای که بتواند خود را به این بخش برساند قطعاً موفق خواهد بود. دیده می‌شود و مشتریان را به سمت خود جذب می‌کند.

نکته کلیدی دیگر علاقه مردم به سرگرمی در این صفحه‌ها است. عموماً آن ها خیلی به دنبال مسائل جدی و موشکافانه نیستند. صفحه واینرها و هنرمندان را فالو می‌کنند و قطعاً وقتی شما از این جامعه برای تبلیغات استفاده کنید نتیجه بهتری هم می‌گیرید.

تا حد زیادی قیمت تبلیغات در اینستاگرام، بستگی به عملکرد شرکت های خدماتی در زمینه تبلیغات نیز خواهد داشت.

فعالیت شخص در اینستاگرام

موضوع بعدی میزان فعالیتی است که یک شخص در اینستاگرام خواهد داشت. ممکن است یک سلبریتی میزان بازدیدکننده و فالوورهای زیادی داشته باشد و رقم لایک‌های آن نیز بالا باشد. اما به این دلیل که حضور مداوم و مستمری روی فضای مجازی ندارد. آن‌طور که بایدوشاید تأثیرگذار نخواهد بود. در نتیجه سپردن تبلیغات شما به آن ها نیز به بهبود روند کمکی نمی‌کند.

بهتر است که حتماً صفحه‌ای را انتخاب کنید که هر هفته حداقل یک پست یا محتوا روی صفحه منتشر کرده و در طول روز استوری‌های تأثیرگذاری را نیز در دسترس جامعه هدف قرار دهد.

به‌هرحال بسته به این که در چه شهری هستید و آیا خدمات شما منتهی به منطقه جغرافیایی خاصی می‌شود نیز اهمیت زیادی خواهد داشت. قطعاً پیجی که مربوط به رستوران‌ها و کافه‌های یک شهر خاص است نمی‌تواند تبلیغات را به‌خوبی در اختیار کاربران قرار دهد و از آن بازدهی خوبی داشته باشد.

در انتها سعی اصلی تبلیغات معرفی خدمات و ویژگی‌های خاص کسب‌وکار شماست. تفاوتی ندارد که پزشک، مهندس، فعال در حوزه کسب‌وکار، تجارت آنلاین هستید یا هر شغل دیگری. اگر کسب‌وکارتان کوچک و خانگی است می‌توانید به‌راحتی با تبلیغات و سرمایه‌گذاری روی اینستاگرام فروش خود را به رقم‌های عجیب و باورنکردنی برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *