دانستنی

۱۸ سایت به شدت کاربردی جهت دورکاری، رزومه‌سازی و استخدام

چی بهتر از این که در آرامش خانه بنشینی و پول دربیاری؟ پیدا کردن شغل مناسب یکی از مهم ترین دغدغه‌های هر فرد است که در صورت عدم رضایت از آن، کل زندگی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. رسیدن به یک فرصت کاری مورد علاقه و مستقل آن قدر اهمیت دارد که می تواند نقطه عطفی در پیشرفت فردی هر شخص باشد؛ البته برای رسیدن به این هدف شما باید به خوبی خود را معرفی کنید، پروژه‌های دورکاری بگیرید، آگهی‌های استخدامی به‌روز را ببینید و حتی به درآمد دلاری برسید. حال ما ۱۸ مورد از بهترین سایت‌های این حوزه را به شما معرفی می‌کنیم تا زودتر به آرزوی دست یافتنی خود برسید!

کجا رزومه آنلاین بسازم؟

سی وی بیلدر (cvbuilder)

cvbuilder

اگر شما هم به دنبال یک موقعیت شغلی جدید هستید؛ قطعا به رزومه‌ای استاندارد و کامل نیاز خواهید داشت. سی وی بیلدر یک رزومه ساز آنلاین ایرانی است که به شما امکان می دهد تا اطلاعاتی نظیر مشخصات شناسنامه‌ای، سوابق تحصیلی، سوابق شغلی، مهارت‌ها و علایق را در فرمی وارد کرده و سپس با انتخاب قالب گرافیکی به یک رزومه‌ی شکیل برسید.

ویژگی‌های رزومه‌ساز سی وی بیلدر:

  • قالب‌های متنوع: بیش از ۳۰ قالب گرافیکی موجود است که می توان فونت، رنگ و آیتم‌های آن را تغییر داد.
  • وبسایت شخصی: می توان رزومه کاری و تحصیلی را بر روی وب سایت شخصی با ساب دامین اختصاصی قرار داد.
  • فایل Word: علاوه بر فایل PDF می توان فایل ورد را نیز دانلود کرد.
  • ذخیره و اشتراک گذاری: امکان ذخیره و بازیابی رزومه ساخت شده وجود دارد؛ همچنین در صورت تائید شخص، رزومه به شرکت‌های متقاضی نیروی کار ارسال می شود.
  • دوزبانه: می توان رزومه را به دو زبان فارسی و انگلیسی تنظیم کرد.

کاربوم (karboom)

karboom

اگر به شرکتی درخواست همکاری دادید و آن ها در جواب یک تست روان شناسی برای شما فرستادند؛ تعجب نکنید؛ زیرا احتمالا آن کارفرما با سایت کاربوم آشنا شده است. کاربوم محصولی دانش بنیان است که چند کاربرد مهم دارد: رزومه سازی، آموزش، استخدام و شخصیت شناسی! تست‌های شخصیت شناسی، هم برای خودشناسی مفید است که فرد علایق و استعداد های خود را کشف کند، هم برای شناخت نیرو جهت استخدام در یک مجموعه‌ی حرفه‌ای.

یک ابزار مهم این سایت رزومه ساز آنلاین می‌باشد که شما می‌توانید در ابتدا نحوه ساخت یک رزومه مناسب را آموزش ببینید، از نمونه های نوشته شده الگو بگیرید و به صورت مرحله به مرحله اطلاعات خود را وارد کنید تا به یک رزومه‌ی حرفه‌ای برسید.

ویژگی‌های رزومه ساز کاربوم:

  • دو زبانه: رزومه به دو زبان فارسی و انگلیسی خواهد بود.
  • ساخت چندین رزومه: با یک حساب کاربری می توان چند رزومه تهیه کرد.
  • اشتراک‌گذاری رزومه: می‌توان رزومه را با ۲ فرمت PDF و HTML ساخت و با تعریف کد QR آن را با دیگران به اشتراک گذاشت.

جاب ویژن (jobvision)

jobvision

می توان گفت جاب‌ویژن یکی از سایت هایی است که به ابعاد مختلف حوزه کاریابی توجه کرده است تا خلل ها و نیاز های بازار کار را تا حدی رفع کند. این سامانه علاوه بر ارائه آگهی‌های استخدام و امکاناتی نظیر رزومه ساز و تست شخصیت شناسی، به حوزه آموزش نیز پرداخته است تا افراد کارجو بتوانند با تقویت مهارت های مورد نیاز بازار به موقعیت های شغلی بهتری برسند.

خدمات سایت دانش بنیان جاب ویژن:

  • خودت رو بشناس: آزمون‌‌های شخصیت شناسی شغلی
  • توانمندتر شو: دوره‌های آموزشی جهت تقویت توانمندی‌ها و مهارت‌های شغلی
  • آشنایی با شرکت‌ها و فرصت های شغلی: معرفی سازمان‌ها و شرکت‌های معتبر ایرانی و ارائه آگهی های استخدام
  • رزومه ساز: رزومه‌ای استاندارد به دو زبان فارسی و انگلیسی
  • سیستم هوشمند انطباق: امکان تشخیص میزان سازگاری رزومه کارجو با شاخص‌های مدنظر کارفرما

کجا پروژه دورکاری بگیرم؟

فریلنسر کسی است که می تواند در هر جایی و هر ساعت از شبانه روز دورکاری کند و برای درآمدش سقفی نداشته باشد.

سایت فریلنس پارس

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

 

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

پارسکدرز (parscoders)

parscoders

شما به صورت دورکاری می توانید با انجام هر پروژه ای که قابلیت انجام در بستر اینترنت داشته باشد، درآمد کسب کنید؛ کارهایی از قبیل طراحی گرافیکی، نویسندگی، برنامه نویسی، ساخت کلیپ های تبلیغاتی و … . پارسکدرز رابط کارفرما و فریلنسر است؛ به این صورت که افراد پروژه و کار های مورد نیاز خود را ثبت می‌کنند سپس اشخاصی که مهارت مورد نیاز را دارند، سفارشات را قبول می‌کنند. در این سایت از سیستم مالی گروگذاری وجه استفاده شده تا امنیت مالی طرفین حفظ شود.

انجام میدم (anjammidam)

anjammidam

“من میتونم استاپ موشن تبلیغاتی درست کنم” این جمله ای است که شما هم می توانید آن را در سایت انجام میدم بنویسید و سفارش کار بگیرید. این سایت بستری است که فریلنسرها مهارت و قیمت کار خود را اعلام می کنند؛ همچنین سوابق کاری و نظر مشتریان قبلی در پروفایل آن ها نوشته شده است تا کارفرما بتواند پس از مقایسه افراد به شناخت مناسب برسد و کارش را با اطمینان خاطر بسپارد. تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار سفارش در این سایت ثبت شده است.

کارلنسر (karlancer)

karlancer

کارلنسر یک سایت فریلنسرینگ است که به وسیله آن می توان در هر مکان و هر ساعت از شبانه روز درآمد کسب کرد. سپردن پروژه ها به افراد فریلنسر مزایای خاصی دارد زیرا آن ها به دلیل نداشتن هزینه های سربار محل کار، وسایل نقلیه، تبلیغات و … می توانند کارها را با قیمت کمتر انجام دهند و همچنین افراد متخصص از گوشه و کنار کشور و حتی روستاهای کوچک به بازار کار دسترسی پیدا می کنند.

کارلنسر معتقد است مهارت و دانش در همه جا وجود دارد پس با ایجاد فرصت‌‌ کاری برابر برای افراد مختلف حتی معلولین و اشخاص کم توان به رونق و شکوفایی اقتصاد کشور ‌‌کمک می‌کند. در این سایت پروژه‌های متنوعی را می توان ثبت کرد مانند: تولید محتوای سایت و شبکه‌های اجتماعی، دیجیتال مارکتینگ، عکاسی، طراحی، سئو (SEO)، آهنگسازی، تایپ، ساخت تیزر و … .

حامی ورکس (hamiworks)

hamiworks

“پروژه دارید یا دنبال پروژه هستید؟” این اولین و اساسی ترین جمله ی است که در این سایت به چشم می خورد. حامی ورکس مثل یک کارخانه آنلاین می ماند که کارفرما و متخصص ها را گرد هم آورده تا با کاهش فعالیت های حضوری و رفت و آمد های غیر ضروری، از اتلاف وقت جلوگیری کرده و سبک زندگی و کاری جدیدی برای آن ها ایجاد کند. در این پلتفرم سعی شده افرادی با مهارت های متنوع عضو شوند تا دایره انتخاب کارفرما وسیع تر شود.

پونیشا (ponisha)

ponisha

در پونیشا می توان یک مسابقه چند مرحله ای تعریف کرد؛ مجری آن کارفرمایی است که پروژه دارد و شرکت کنندگان هم فریلنسرهایی هستند که با هم رقابت می کنند؛ در نهایت شخصی که بهترین کار را ارائه دهد برنده می شود و مبلغ جایزه که همان حق الزحمه وی هست، پرداخت می شود. این سایت یک بخش متفاوت به اسم پونیشا الیت (Ponisha Elite) نیز ایجاد کرده است تا بتواند پروژه های خاصی که نیاز به یک تیم حرفه ای دارند را هم پوشش دهد.

پونیشا بر این باور است که کارآفرینان و فریلنسرهای موفق می توانند دنیای بهتری خلق کنند پس با ارائه بستری آنلاین سعی می کند ساعات مفید کاری و بهره وری را افزایش دهد؛ همچنین در تلاش است تا از مهاجرت غیر ضروری نیروهای متخصص به شهرهای بزرگ جلوگیری کند.

کجا استخدام بشم؟

ایران استخدام (iranestekhdam)

iranestekhdam

ایران استخدام مرجعی به روز و آنلاین در حوزه اطلاع رسانی و نشر آگهی های استخدامی سراسر کشور است. این سایت بخش های متنوعی دارد تا بتواند هم آگهی‌های استخدامی سازمان های دولتی و هم آگهی های شرکت ها و مراکز خصوصی را در کمترین زمان ممکن منتشر کند؛ البته این مجموعه تنها منتشر کننده‌ی اطلاعیه‌ها بوده و افراد کارجو باید شخصا نسبت به صحت اخبار تحقیق کنند.

خدمات سایت ایران استخدام:

  • استخدام استان ها
  • استخدام بانک ها
  • ثبت‌نام در کاریابی
  • آگهی استخدامی روزنامه ها
  • استخدام های منتخب و سراسری
  • استخدام شرکت ها و کسب و کارها
  • دانلود سوالات استخدامی و سفارش کتاب استخدامی
  • آگهی استخدامی گروه های خاص: دانشجو، امریه سربازی، کارآموز، پاره وقت و …

ایران تلنت (irantalent)

irantalent

ایران تلنت با هدف ارائه سرویس به افراد متخصص و مسلط به زبان انگلیسی، به صورت پیش فرض انگلیسی هست؛ البته می توان در منوی بالای سایت زبان آن را به فارسی تغییر داد. این سایت به دو روش کارفرمایان و کارجویان را به هم متصل می کند:

  • جستجوی رزومه‌ها توسط کارفرما: ایران تلنت یک بانک رزومه از افرادی دارد که در سایت ثبت نام کرده و اطلاعات خود را وارد کرده اند. صاحبان پروژه می توانند مانند سرچ در گوگل، اطلاعات مورد نیاز خود را جستجو کنند مثل: مهارت، محل سکونت، سن، تجربه و سابقه.
  • جستجوی آگهی های استخدام توسط کارجو: شرکت ها و موسسات فرصت های شغلی خود را منتشر می کنند و افراد متناسب با علایق خود به دنبال کار مدنظر می گردند؛ همچنین سایت هر هفته موقعیت‌های کاری را به اشخاصی که تجربه یا تحصیلات مرتبط دارند ایمیل می کند.

جابینجا (jobinja)

jobvision

قبل از هرکاری شما باید به عنوان کارجو ثبت نام کنید و با ساخت رزومه استاندارد، شانس انتخاب در فرصت‌های شغلی مرتبط با تحصیلات و مهارت خودتان را افزایش دهید. جابینجا سرویسی دارد که آگهی‌های استخدام را به مدت یک ماه منتشر می کند و از طریق ایمیل یا شبکه های اجتماعی به شما اطلاع می دهد.

کجا درآمد دلاری بگیرم؟

* اکثر سایت های خارجی که در این حوزه فعالیت دارند برای کشور ما فیلتر هستند.

فریلنسر (Freelancer)

freelancer

داشتن درآمد دلاری و گرفتن پروژه از کشورهای خارجی می تواند یکی از اهداف کاری هر شخص باشد که اگر به صورت درست و مطمئن انجام شود رشد اقتصادی چشمگیری را در پی خواهد داشت. Freelancer یکی از بزرگترین بازار های فریلنسرینگ در جهان از نظر تعداد کاربران و پروژه ها می باشد که کارفرما و افراد دورکار را در سراسر دنیا با هم آشنا و متصل می کند.

تاپتال (toptal)

toptal

Toptal یک شبکه انحصاری از طراحان، توسعه دهندگان نرم افزار، مدیران پروژه، کارشناسان مالی و مدیران محصول در جهان است. شرکت ها برای برون سپاری پروژه های خود ابتدا با کارشناسان تاپتال صحبت می کنند تا اهداف و نیاز های فنی کار مشخص شود؛ سپس افرادی با استعداد و مرتبط با کار به آن ها معرفی خواهد شد تا به صورت آزمایشی کار کنند و در صورت رضایت کارفرما پروژه به طور کامل انجام و هزینه ها پرداخت شود.

آپورک (upwork)

upwork

“من مشتری هستم و برای یک پروژه نیرو استخدام می کنم”
“من فریلنسر هستم و به دنبال کار می گردم”
این دو جمله، اصلی ترین کال تو اکشن های (Call To Action) سایت آپورک می باشد که به همین طریق شبکه ای از متخصصان مستقل را گرد هم آورده است. این پلتفرم آنلاین جهت افزایش اعتماد و اثبات کیفیت کار، اطلاعاتی نظیر نمونه کارهای فریلنسر، تایید هویت و نظرات مشتری های قبلی را در اختیار کارفرما قرار می دهد.

فایور (fiverr)

fiverr

در روش دورکاری، کارفرما می تواند بدون درنظر گرفتن نرخ ساعتی، فقط بر اساس حجم پروژه قیمت گذاری و کارها را برون سپاری کند. سایت fiverr امکانی فراهم کرده است تا فریلنسرها بتوانند در منزل و با انجام اموری در بخش های زیر به درآمد اینترنتی برسند:

  • ویدئو و انیمیشن،
  • گرافیک و طراحی،
  • نگارش و ترجمه،
  • موسیقی و صدا،
  • برنامه نویسی و فناوری
  • کسب و کار
  • بازاریابی دیجیتال و …

گورو (guru)

guru

مردم سراسر جهان مشتاق اند تا فرصت های اقتصادی را با هم به اشتراک بگذارند و به طرق مختلف از آن سود ببرند. سایت Guru در تلاش است تا به ۴ روش کارفرمایان و فریلنسرها را به هم متصل کند که به درآمدزایی آنلاین برسند.

  • حقوق ثابت: یک هزینه ثابت برای یک روند کاری تعریف می‌شود و در هر مرحله در صورت رضایت صاحب کار، حقوق در تاریخ مشخصی پرداخت می‌شود.
  • حقوق ساعتی: با استفاده از نرم افزار Time Tracker مشخص می شود که هر فریلنسر چند ساعت وقت گذاشته است و حتی اگر برای انجام پروژه‌ای چندین فریلنسر استخدام شوند می توان کار را با جدولی از نرخ ساعت و فعالیت هر فریلنسر پیگیری کرد.
  • مبتنی بر وظیفه: صرفا یک کار مستقل آنلاین تعریف می شود و پس از تکمیل، فاکتور آن پرداخت می شود.
  • پرداخت مجدد: می توان چندبار یا به طور مداوم با یک فریلنسر کار کرد؛ این درصورتی است که کارفرما از کار آن شخص رضایت داشته و قصد دارد بقیه کارهایش را هم به او بسپارد بنابراین پروژه ها به صورت مکرر تعریف می شوند و حق الزحمه فرد هفتگی، ماهیانه یا هرسه ماه یک بار پرداخت می شود.

نفر در ساعت (peopleperhour)

peopleperhour

PeoplePerHour یک پلتفرم آنلاین است که امکان استخدام آزادکارهای متخصص را به صورت ساعتی یا پروژه‌ای فراهم می کند تا افراد سراسر دنیا بتوانند به درآمد دلاری برسند. البته کسب این نوع درآمد در ایران به حساب ارزی پی پال، سیم کارت خارجی، قبض تایید آدرس، ویزا کارت و VPS نیاز دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *