دانستنی

۷ نکته کلیدی برای بهره بردن از گیمیفیکیشن

۷ نکته کلیدی برای بهره بردن از گیمیفیکیشن

گیمیفیکیشن، موضوعی در حال رشد است. بسیاری از شرکت‌های بزرگ، در حال افزودن ویژگی‌های بازی‌ها به فرآیندها و اپلیکیشن‌های خود هستند.

اهمیت گیمیفیکیشن در توانایی آن برای تشویق کردن و وفادارسازی مشتریان از طریق درگیر کردن آنان است. در اینجا نکاتی را ذکر می‌کنیم که با استفاده از آنها می‌توانید از گیمیفیکیشن بیشتر بهره ببرید:

گیمیفیکیشن به همراه آموزش

کمپین LevelUp فوتوشاپ از Adobe را در نظر بگیرید. این کمپین شامل مراحل و فعالیت‌هایی بود که به افراد کمک می‌کرد تا توسط آنها قابلیت‌های فوتوشاپ را بیاموزند. این کمپین، گیمیفیکیشن را در قالب یک برنامه جذاب گنجاند تا به افراد تازه‌کار یاری رساند که با کارآیی گسترده فوتوشاپ آشنا شوند.

یافتن عدم توجهات و حواس‌پرتی‌ها

موقعیت‌هایی را که دامنه توجه در آن‌ها کم است مشخص کنید. از داده‌ها/آنالیزها استفاده کنید تا بخش‌هایی در فرآیندها و خدمات بیابید که در آنجا مصرف‌کنندگان صبر و حوصله خود را از دست می‌دهند. به یاد داشته باشید: دامنه توجه افراد روز به روز کمتر می‌شود. مکان‌هایی که افراد علاقه خود را از دست می‌دهند پیدا کنید و از گیمیفیکیشن برای درگیر کردن بیشتر مصرف‌کننده بهره بگیرید.

اشتراک از طریق رسانه اجتماعی

در دنیای ارتباطات امروز، اشتراک‌گذاری و پیشنهاد یک محصول توسط مشتری هم تراز با فروش است. این موضوع باعث می‌شود تمرکز گیمیفیکیشن به جای پیشنهاد قیمت کمتر و موارد مشابه، به سمت کانال‌های اجتماعی سوق پیدا کند.

تجربیات بازی سازی شده آفلاین

گیمیفیکیشن می‌تواند به صورت آفلاین انجام شود. به طور مثال خرده فروشان می‌توانند با Foursquare، که یک پلتفرم گیمیفیکیشنی است و افراد تجربیات و اطلاعات مکانی خود را در آنجا ثبت می‌کنند، همکاری کنند. فروشگاه‌های سنتی می‌توانند از استراتژی های گیمیفیکیشن مشابهی استفاده نمایند که در آن می‌توانند فعالیت‌های مجازی و شخصی را در قالب بازی ترکیب کنند.

برنامه‌های مربوط به وفادارسازی مشتریان

برنامه‌های ساده وفادارسازی می‌توانند از گیمیفیکیشن استفاده کنند، در آن صورت فقط به صورت پیشنهاد “ده تا بخر، یکی ببر” نیستند. گیمیفیکیشن قالب جدیدی است که به جای ارائه کالای رایگان به افراد برای تشویق خرید بیشتر، سیستمی را برای دریافت کالا و خدمات ایجاد می‌نماید که به تعاملات بیشتر با برند منتهی می‌شود. چنین سیستمی از برنامه های مربوط به وفادارسازی مشتری ارزان‌تر است و پایه و اساسی برای مشتریان طولانی مدت بنا می‌کند.

هدف پیشرفت است، نه برد

افرادی که درگیر برنامه‌ و یا بازی‌های آنلاین می‌شوند، بیشتر از “برد” به کارایی و مهارت علاقه‌مندند. آن‌ها می‌خواهند در بازی تخصص پیدا کنند. مصرف‌کنندگان خواستار در کنترل گرفتن چیزی در برند شما هستند و گیمیفیکیشن خوش ساخت، آنان را به سمت تمایلشان برای تسلط سوق می‌دهد.

بازی‌هایی با فرم طولانی‌تر را در نظر بگیرید

بازی‌هایی با فرم طولانی که به تمرین و مهارت بیشتری نیاز دارند برای برندهایی که درتلاش برای فروش بیشتر هستند، مؤثرند. که در آن صورت پاداش و انگیزه مداوم، خرید بیشتر را نتیجه می‌دهد. چنین بازی‌هایی باید پیچیده‌تر باشند و با تنوع بصری و مکانیکی، افراد را ترغیب به بازی کنند.

مدیران بازاریابی آخرین گرایشات را دنبال می‌کنند و درمی‌یابند که اگر در مورد پیشرفت‌های مهم، مانند گیمیفیکیشن، چیزی ندانند از رقابت عقب خواهند ماند. فروشندگان باهوش می‌دانند گیمیفیکیشن در صورتی که به خوبی اجرا شده باشد بسیار کارا است؛ چه یک تجربه بازی سازی شده تمام عیار باشد و یا افزودن ویژگی‌های یک بازی برای درگیر شدن بیشتر افراد.

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *