دانستنی

۷ نکته مهم در راه اندازی کسب و کار اینترنتی که باید بدانید

یکی از شاخص‌های مهم کسب و کار که چندین سال است در ایران رونق گرفته است کسب و کارهای اینترنتی هستند . کسب و کارهای اینترنتی به دلیل داشتن پتانسیل بالا , می تواند چندین و چند برابر یک کسب و کار سنتی درآمدزا باشد . در این مطلب شما را با ۷ نکته مهم در راه اندازی کسب و کار اینترنتی آشنا کرده ایم .

 

 

 

به همین دلیل است که خیلی از افراد به دنبال اندازی کسب و کار اینترنتی هستند . در این مطلب قصد داریم شما را با ۷ نکته مهم در راه اندازی کسب و کار اینترنتی که باید بدانید که باید بدانید آشنا می کنیم . اگر این نکات را در هنگام اندازی کسب و کار خود رعایت کنید می‌توانید به موفقیت‌های عظیمی نیز فعالیت خود پیدا کنید .

 

۷ نکته مهم در راه اندازی کسب و کار اینترنتی :

 

۱_شناخت توانایی و مهارت های خود :

اولین نکته مهم در راه اندازی کسب و کار اینترنتی این است که باید مهارت و توانایی های خود را بشناسید .

اگر ابتدای راه هستید و تازه قصد دارید یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کنید باید مهارت و توانایی های خود را پیدا کنید . در ابتدای راه یک خودکار و دفتر بردارید و کل مهارت و تخصص خود را بنویسید .

خیلی از افراد هستند که همین قدم اول را جدی نمیگیرد و ن فکر می‌کنند که هیچ مهارت و تخصصی ندارد .

 

اگر شما جزو این دسته افراد هستید باید بگم که حداقل در یک زمینه توانایی دارید . شاید برایتان این سوال پیش بیاید شناخت توانایی و مهارت های به چه دردی میخوره ؟

شما قرار است با توجه به تخصص و مهارتی که دارید یک کسب و کار اینترنتی ساز راه اندازی کنید . قدم اول برای اندازی کسب و کار اینترنتی انتخاب ایده و حوزه فعالیت است , و بهترین راه برای انتخاب حوزه فعالیت و یک ایده مناسب این است که تخصص و مهارت تان را به عنوان یک ایده انتخاب کنید .

 

حتی در ابتدایی ترین حالت ممکن است شما در زمینه ای تخصص و مهارت نداشته باشید که این اصلا مهم نیست . اگر در زمینه ای تخصص و مهارتی ندارید می توانید یک ایده مناسب را انتخاب کرده و در آن زمینه متخصص شوید .

روش های زیادی برای انتخاب یک ایده مناسب وجود دارد . شما می توانید با سرچ کردن در گوگل , شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و… یک ایده مناسب انتخاب کنید .

 

اگر قصد دارید یک ایده مناسب و پول ساز برای خود انتخاب کنید توصیه می کنم مقاله چگونه طریق اینترنت پولدار شویم دیدن کنید در این مقاله ما شما را با پولسازترین ایده های کسب و کار اینترنتی آشنا کردیم .

به هر حال هدف ما این است که یک کسب و کار اینترنتی آموزش محور راه اندازی کنید . کارهای اینترنتی آموزش محور یکی از رایج ترین و پردرآمدترین مدل کسب درامد اینترنتی واقعی و پولساز هستند .

 

شما با راه اندازی یک وبسایت آموزشی مثل آکادمی سبز و ارائه خدمات آموزشی می توانید به درآمدهای بسیار زیادی در ماه برسید .

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که چه کسی قرار است از محصولات و خدمات شما استفاده کند ؟

بگذارید جواب این مثال را واضح تر به شما بدهم , به عنوان مثال من حوزه فعالیت ” موفقیت رشد فردی” را به عنوان حوزه فعالیت انتخاب کردم .

 

حالا عبارت” موفقیت ” در اینترنت ماهانه چندین هزار search در گوگل می‌شود . حالا شما تصور کنید یک کسب و کار اینترنتی در این زمینه راه اندازی کنید و وب سایت تان در این عبارت ها رتبه بگیرد . اگر اصول سئو و دیجیتال مارکتینگ را هم رعایت کنید خیلی از این افراد را می توانید به مشتری تبدیل کنید من دیگر بیشتر از این وارد بحث نمی‌شود . قطعاً اگر چنین وبسایت آموزشی راه اندازی کنید خیلی راحت می توانید به درآمدهای بسیار زیادی در ماه دست پیدا کنید .

انتخاب یک ایده مناسب در راه اندازی کسب و کار آنلاین بسیار مهم می باشد . شما به دو روش می‌توانید یک ایده پولساز برای خود راه اندازی کنید .

 

۱_ با توجه به علاقه و مهارت های خود :

اولین روش برای انتخاب یک ایده مناسب این است که با توجه به تخصص و مهارت هایی که دارید یک ایده را انتخاب کنید . نیاز نیست در انتخاب ایده خیلی حساس به شوید . ممکن است شما در زمینه ” آشپزی” , “گیتار زدن” , ” رشته تحصیلی خود” , ” خیاطی” , ” بدنسازی” و… مهارت داشته باشد , که همین مهارت های خود را میتوانید به عنوان یک ایده در نظر بگیرید .

 

۲_ ممکن است اصلاً ایده ای نداشته باشید :

نگران نباشید , اگرفکر می‌کنید تخصص و مهارتی ندارید اصلا نترسید , روش های زیادی برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی وجود دارد که شما فقط کافی است در آن زمینه ها اطلاعات جمع آوری و مهارت کسب کنید .

 

۲_هدف گذاری برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی :

یکی از نکات مهم در راه اندازی کسب و کار اینترنتی این است که باید هدف گذاری کنید . بعد از آنکه ایده مورد نظر خودتان را پیدا کردید باید به فکر هدف گذاری برای کسب و کار آنلاین خود باشد .

شما درون ذهن خود نهایت آن کسب و کار را در نظر بگیرید , یعنی اگر قصد راه اندازی یک وب سایت آموزشی در زمینه موفقیت را دارید , برای راه اندازی وب سایت برنامه ریزی و هدف گذاری کنید .

باید یک پلن هدف گذاری در کسب و کار اینترنتی خود تعریف کنید . به عنوان مثال اگر یک وب سایت آموزشی در زمینه موفقیت راه اندازی کردید محصولات را در این باره در نظر بگیرید و درون سایتتان قرار دهید , شروع به تولید محتوا برای وب سایت خود کنید , برای برندسازی برنامه در نظر بگیرید و خدمات و محصولات تان را به کاربران معرفی کنید .

 

شما باید یک هدف گذاری جامع و تخصصی در زمینه کسب و کار اینترنتی خود انجام دهید . شاید در ابتدای را چون بازدید و درآمدی ندارید کمی برایتان سخت و دشوار باشد اما باور کنید روش موفقیت در کسب و کارهای اینترنتی اینگونه است .

یعنی شما باید برای هر پله و مرحله ای از کسب و کار اینترنتی خود هدف گذاری کنید تا به مرحله و پله بعدی برسید و این را باور کنید که هیچ چیز غیرممکن نیست .

 

در راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود تلاش کنید , پشتکار داشته باشید و هیچگاه متوقف نشوید . برای مرحله به مرحله پیش رفتن کسب و کار خود یک پلنداشته باشید به عنوان مثال سه ماه اول روزی یک مقاله برای وب سایت آموزشی خود تولید کنید و در سه ماه بعدی به فکر تولید محصولات آموزشی باشید . مرحله دوم یکی از مهمترین مراحل در راه اندازی کسب و کار اینترنتی می باشد که خیلی از افراد آن غافل می شوند .

۳_ بررسی و آنالیز بازار:(برسی رقبا)

بررسی کردن بازار یکی از مراحل اختصاصی راه اندازی کسب و کار اینترنتی می باشد . در این مرحله شما باید بدانید که طرحی که برای کسب و کار خود ریخته ای چه جایگاهی در اینترنت دارد.

اولین و ابتدایی ترین کار برای آنالیز و بررسی بازار این است که وارد گوگل شوید و کلمه کلیدی اصلی خود همان حوزه فعالیت تان را در گوگل جستجو کنید تا رقیبان و وضع بازار را بتوانید تحلیل کنید .

 

اولین قدم برای بررسی و آنالیز وب سایت این است که رقبای خودتان را به صورت کامل و جامعه پیدا کنید برای این کار همانطور که گفتم بهتر است عبارات اصلی کسب و کارتان را در گوگل سرچ کنید به عنوان مثال اگر من در زمینه بدنسازی یک وب سایت آموزشی راه اندازی کردم عبارت های مثل ” بدنسازی” , ” بدنسازی در منزل” , ” آموزش بدنسازی” و… را درون گوگل سرچ میکند و وب سایت هایی که در نتایج گوگل به نمایش نشان داده می شوند رقبای من هستند .

 

بعد از آن که این وب سایت ها را پیدا کردید بهترین راه این است آنها را به صورت کامل و جامع مورد بررسی قرار دهید .

باید مطالب , مقالات , محصولات و خدمات و… آنها را به طور کامل بررسی کنید . که در آینده یک مقاله جامع و کامل در زمینه تحلیل و بررسی رقبا در سایت قرار خواهند داد .

 

 ۴_ بالا بردن مهارت و تخصص فردی خود :

بعد از آنکه برای کسب و کار آنلاین خود هدف گذاری کردید و رقبا را شناختی حالا باید مهارت و تخصص فردی خود را افزایش دهید . باید به این نکته توجه کنید که آیا برای پیروزی بر رقبا تسلط کامل را دارید و در زمینه و تخصص خود حرفه ای شده اید یا نه .

 

این اگر در زمینه و کار خود حرفه ای نشده اید و نمی تواند آموزش و خدمات باکیفیتی را به مخاطبان خود ارائه دهید یکی از این نقطه ضعف های شماست .

دلیل اصلی اینکه خیلی از افراد در زمینه کسب و کار اینترنتی خود موفق نمی شوند این است که خدمات و محصولات باکیفیتی را به مخاطبان خود ارائه نمی‌دهند , و همین مورد باعث شده است که آنها در زمینه کسب و کار خود رشد نکنند .

در این مرحله از نکات اندازی کسب و کار اینترنتی باید دانش و مهارت خودتان را افزایش دهید تا به سطح حرفه ای فعالیت خود برسیم .

روش های زیادی برای بالا بردن اطلاعات فردی خودتان وجود دارد مطالعه کتاب ها , دیدن ویدیو و فیلم , شرکت در دوره ها , مطالعه و خواندن مقالات و …

شما وقتی در حوزه فعالیت خود به یک متخصص تبدیل شوید میتوانید آموزش و خدمات باکیفیتی را به کاربران خود ارائه دهید .

یک نکته بسیار مهم بسیار مهم برای افرادی که میخواهند در زمینه و حوزه فعالیت خود متخصص شوند استفاده از اینترنت می باشد .

با توجه به غنی بودن اینترنت شما می توانید بدون آشنایی پس زمینه ای به یک متخصص حرفه ای تبدیل شوید . مقالات و کتابهای بسیار زیادی در اینترنت وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید .

۵_کسب اطلاعات بیشتر مورد پیش نیازها :

علاوه بر اینکه شما باید در زمینه ای تخصص و مهارت خود اطلاعات بیشتری جمع آوری کنید , باید به فکر کسب اطلاعات بیشتر در مورد پیش نیاز ها باشید .

برای شروع و راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی باید مواردی مثل هاست , رامین , سرور , سئو و بهینه سازی وب سایت , طراحی سایت با وردپرس و … اطلاعات داشته باشید .

این موارد برای شروع یک کسب و کار اینترنتی الزامیست و باید آنها را یاد بگیرید . البته یادگیری تمام این موارد کار سخت و پیچیده نیست و شما در کمتر از یکی دو روز می‌توانید به این موارد مسلط شوید .

 

۶_برای کسب و کار اینترنتی خود برنامه ریزی داشته باشید :

قبل از استارت نهایی برای کسب و کار اینترنتی خود باید یک برنامه ریزی جامع در نظر بگیرید . شما باید برنامه ریزی کنید و طبق آن برنامه ریزی کسب و کارتان را رشد دهید .

برنامه ریزی به طور کامل با هدف گذاری متفاوت است , در برنامه ریزی شما باید لیست کارهای روزانه , هفتگی و ماهانه خودتان را مشخص کنید . اما در هدف گذاری شما اهدافتان را مشخص می کنید به سمت آنها حرکت می‌کنید .

برنامه ریزی یک کسب و کار بسیار مهم است و اگر رعایت نکنید بازده خوبی از کسب و کارتان خواهید گرفت . شباهتی که به این هدف گذاری و برنامه ریزی یک کسب و کار اینترنتی وجود دارد این است که باید به صورت مرحله به مرحله با بازه زمانی کوتاهی انجام شود .

برای کسب و کارتان درست برنامه‌ریزی کنید چون این برنامه ریزی است که باعث می‌شود شما در کسب و کار خود موفق شوید . هرچه چه برنامه‌تان فشرده تر باشد راحت تر رشد میکند .

 

 ۷_ توسعه و پیشرفت کسب و کار اینترنتی خود :

یکی دیگر از نکات مهم راه اندازی کسب و کار اینترنتی که خیلی آن را توصیه می کنم , توسعه و پیشرفت کسب و کار خود می باشد . برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی فقط داشتن یک ایده و طرح خاص مناسب نیست و شما باید آن را به خوبی پیاده سازی کنید .

ایده های تکراری تاکنون او بارها و بارها توسط افراد ‌اندازی شده‌اند و فیدبک خوبی هم داشته اند .

با توجه به اینکه ایده های تکراری در اینترنت زیاد راه اندازی می شوند برخی از آنها به موفقیت می رسند دلیل این است که توانستن آن ایده را توسعه و پیشرفت دهند .

وقتی کسب و کار اینترنتی را برای خودتان راه اندازی می کنید اگر آن را توسعه ندهید درصد موفقیت شما به شدت کاهش پیدا خواهد کرد .

توسعه کسب و کار اینترنتی شامل تولید محتوا منظم , ارائه و محصولات جدید برگزاری رویداد ها و کلاس های آنلاین و… می باشد .

شما باید یک بازه زمانی مشخص برای کسب و کارتان در نظر بگیرید و آن را توسعه بدهید . پیشنهاد می کنم حتما برای توسعه کسب و کار اینترنتی خود برنامه ریزی کنید .

 

جمع بندی :

  • در این مطلب شما را با نکات مهم در راه اندازی کسب و کار اینترنتی آشنا کردیم .
  •  برای آنکه بتوانید یک کسب و کار اینترنتی موفق را راه اندازی کنید باید یک ایده مناسب انتخاب کنید .
  •  ایده ای که انتخاب می کنید می‌توانند متناسب با تخصصتان باشد .
  • هدف گذاری یکی از نکات بسیار مهم در راه اندازی کسب و کار آنلاین است . هدف گذاری کنید و مشخص کنید که قرار است چه خدمات و محصولاتی را به کاربرانتان ارائه بدهید .
  • بعد از هدف گذاری باید بازار هدف خودتان را بشناسید و رقیبانتان را به طور کامل بررسی کنید .
  • ارائه خدمات و محصولات با کیفیت یکی از ملاکهای مهم در راه اندازی کسب و کار آنلاین می باشد . شما باید خدمات و محصولات با کیفیتی به کاربرانتان ارائه بدهید .
  • اگر این مطلب را نخواندید توصیه می کنم با این مطلب را مطالعه کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *